Megjegyzések, érdekességek - július közepei kiadás : )
Csak visszahozom ezt a "rovatot", ami anno megélt kőkemény három vagy négy (de azon sem lepődnék meg, ha ez igazából kettő lenn) kiadást - a lényeg továbbra is az, hogy kommentelés helyett röviden véleményezek egy-két új hírt, és hozzácsapunk még névi EVO 2009 kommentárt is.
Gabe és a játékosok finanszíroznak koncepció. Wrong, Gabe, wrong. Ez egy érdekes nyilatkozat, de valószínűleg ő is tisztában van vele, hogy ez az elképzelés egy olyan világban lenne csak megvalósítható, ahol a hardcore dominál, a Nintendo DS megbukott a PSP-vel szemben, és a Wii meg sem született - továbbá Pc-n nem a flashjátékok és a WoW hódít, hanem az éppen aktuális új fps, több tíz milliós eladással. Nem így van, és ha jobban belegondolunk, azért ez eléggé rizikós és bátortalan lépés lenne - még akkor is, ha a kiadóknak kevesebbet kellene stresszelni, ha léteznének egyáltalán. Vegyük például a Shenmue fanokat. Van 200,000 (tippelek, az 1-2 milliós eladásból adódóan ennél nem lehet kategóriákkal több) rajongó, aki hajlandó lenne mondjuk akár KÉT játék árát is lerakni az asztalra előre, ha lenne egy harmadik rész belátható időn belül. Ez fix. 200,000 * 120 = 24 millió dollár. És ebből nem mind megy el a fejlesztésre, az adózás és egyéb vidámságok miatt. Na, ez ki szerint lenne elég 2009-ben ahhoz, hogy a rajongók azt kapják mai színvonalon, amit elképzeltek ennyi éven át? Danke. Szerintem ezzel a legjobb érvet a dolog mellett cáfoltuk is, többet ne is foglalkozzunk vele. Mondjuk akinek az egészhez az a legjobb hozzáfűznivalója, hogy az úriember kövér, annak csak gratulálni tudok.
Ninja Gaiden Sigma 2 - omg, do want. Na de részletesebben: nagyon érdekes lehet egy játék kreátoraként (Itagaki) letenni valamit az asztalra, és azt a koncepciót egy másik emberként teljesen átalakítani, finomítani, saját szájízednek megfelelő irányba elvinni. A coop egy ilyen játékban nagyon érdekes lesz - ez a kategória a magányos harcosok pontvadászata volt eddig, speedrunokkal, S++++ értékelések vadászatával, "geek" versenyzés a javából: ha jól csinálják, ez a játékstílus is végre felveszi a multiplayer kesztyűt. Jól kell csinálni természetesen, másképp nem működik. Meglátjuk.
Lezajlott az Evolution 2009. Amiben több verekedős játék (Mvc2, 3rd strike, Tekken 6, BlazBlue, SFIV) legjobb játékosai mérik össze tudásukat. A legnépszerűbb természetesen a Street Fighter IV volt, ahol megannyi remek játékos mutatta meg, hogy mi is az a "high level play", és hogy miért kell imádni ezt a játékot - kiemelendő természetesen minden idők talán legdurvább, legbrutálisabb, legkiélezettebb döntősorozata, a Daigo vs Justin Wong volt. Long story short: Daigo az elődöntőkben a Losers Bracketbe pakolta Justint (aki akkor Abel mellett döntött), majd az ott mindent megnyert, hogy a nagydöntőben Daigo ellen jöjjön (előbb szintén Abellel). Az első vereség után Justin átgondolta a helyzetet, és játszotta az eszét egy hosszú "gondolkodással", aminek a végén, ahogy azt előre ígérte, Balrogot választotta. Embertelen meccssorozat következett, az első ötös szettet Justin Wong nyerte, így jöhetett az igazi döntő, amiben hajszállal, de Daigo győzött, 2-2 után az ötödik szettben embertelen magabiztossággal. Mondanám, hogy dráma (néhol az), és nem túloznék nagyot. Meccs itt, interjú itt - érdemes megnézni mindkettőt.
Ha már Street Fighter IV, valamivel meg kell ünnepelni azt , hogy közeledek az 500 órához a játékban, és az 5000 online meccshez - ez pedig az, hogy egy több részből álló guide-on munkálkodok, amelynek első fejezete univerzális, "A verekedős játékok konepciója" címmel mindenkihez szóló rész lesz, és leírja azt, amiért és ahogyan érdemes ezekkel az 1 v 1 játékokkal játszani. Ennek alapja pedig az elmúlt évek irl tapasztalatai mellett az az intenzív fél év, amit a játékkal, az azokat frissen beszerző gameres olvasókkal, önjelölt bajnokokkal és potenciális bajnokjelöltekkel töltöttem el a Live-on - és néha személyesen: és persze megannyi alapötlet Sirlin Playing to Win-jéből és Seth "So you want to win a tournament"-jéből. Jó lesz :) Aztán jön majd SFIV-orintált játék: nyugodtan meg lehet vásárolni a játékot ma is, nem ma fogjuk otthagyni. Már aki a mélyvizbe akar ugrani, nem csak az ovis langymedencében evickél.