A nyolcvanas évek óta megszámlálhatatlanul sok Star Wars játékot készítettek és ezek között rengeteg jó is akadt (egy darab lesz még ezen a listán is). Ha agyonvernek sem tudom megmondani, hogy miért éppen a Republic Commando maradt meg leginkább az emlékezetemben, illetve hogy miért éppen ehhez fűződnek kellemesebb élmények, mint a Jedi Knigh-hoz vagy a Force Unleashed-hez. Ha nagyon gonosz akarok lenni, akkor azt is kijelenthetném, hogy a négy klónt középpontba állító játék maga sem más, mint egy ügyesen összerakott klón -benne van a taktikai és sci-fi fps-ekből minden, amit 2004-2005 magasságában össze lehetett lopkodni.
És mégis, ennek ellenére is durva jó.
Nem kell ahhoz SW fanboynak lenni, hogy az ember mindent lenyeljen, amire ráteszik a logót, bőven elég, ha kicsit szereti az univerzumát. És akkoriban nem a filmek voltak azok, amelyek a hamisítatlan Star Wars hangulatot árasztották magukból, hanem a videojátékok. Éppen ezért sokkal szívesebben végigjátszanám ma is a Republic Commandot, mint hogy végignézzem az Episode 2-t.
Ha darabjaira szedjük, nem marad más, csak máshonnan ismerős, újracsomagolt elemek, egyben szemlélve mégis nagyon kellemes élményt nyújtott. Szerethető tökéletlensége miatt ezért így fog megmaradni az emlékezetemben, nem klónként.
Örökké emlékezetes pillanat: Nagyon kedveltem az utolsó pályát és az objektíváit - a befejező képsorok egyszerre töltöttek el jó értéssel és csalódással, amiért ilyen hamar vége lett.
Mélypont: Annak idején nem volt jóleső érzés cikket írni róla, a rajongást mindig visszahúzta az objektivitásra való törekvés vágya. Már nem emlékszem tisztán, de talán mégis rajongásból volt a több, nem objektivitásból :)