Mindenféle témába belecsapok, mint a lecsóba.
Lezajlott az Electronic Entertainment Expo. Baromira nem olyan körülményekkel, ahogy szerettem volna, de azért itt voltunk. Vélemény a dologról? A podcastekben nagyrészt kifejtettem, de azért annyit hozzátennék, hogy... egyrészt a Kinect egyáltalán nem érdekel már, totálisan átment a "nem az én világom" kategóriába. A konferenciák közül amúgy is csak a Nintendóé hozott lázba, a DKC/Kirby/Epic Mickey akárhogyan is nézem, egy utolsó utáni szívmasszázs a platformjátékoknak. És most Miyamoto utalgatott egy New Super Mario Word-re, 3ds-re...BRRR. Kemény.
Az E3 felhozatala miatt panaszodóknak csak azt tudnám megjegyezni, hogy valószínűleg azért van kevesebb meglepetés, mert sok-sok project csak most kezdett el készülődni, hiszen idén NAGYON kemény első féléven vagyunk túl, már ami a játékmegjelenéseket illeti. Rockstar mit mondott volna, mikor két hete nyomhatjuk a Red Deadet? Capcom hozott volna bármi szignifikánsat (MVC3-on kívül), amikor jön a DR2, megjelent az LP2 és az SSFIV? És még sorolhatnám. Nem fogom.
Egy DarkVenommal lefolytatott x+1-edik vita/acsarkodás és persze a többi szerkesztő teljesen jogos szurkálódása ("Oldern, feleslegesen mész bele fórumvitákba, abból ki kéne már nőni") valamilyen csoda folytán ráébresztett arra, hogy amit én hétköznapi csipkelődésnek, esetleg tények felett szóló vitának érzékeltem, az valójában külső szemlélőként nézve néhol valóban eszméletlenül arrogáns és undorító viselkedés. Na már most: egyrészt értelemszerűen ilyenkor jön az, hogy elnézést, ha valakit megbántottam, stb. Ennek sajnos nem igazán van manapság már súlya. Persze hozzátartozik a történethez, hogy szerintem jóval fenyegetőbbnek tűnhet egy-egy ilyen szarkasztikus komment, ha piros a név, mintha csak a hetedik nulla napos felhasználó szólna be valakinek. Feleslegesen pedig, soha sehol nem történt még ilyen "én vagyok a mod, beszóltál nekem, visszaszóltam, igazam van" eszmefuttatás a g365 történetében. Vagy ha volt, akkor már nincsenek szemtanúk ördögi kacaj.
De a felismerés nem is ekkor, hanem jóval később, az éppen aktuális, szerencsére már elvonulóban lévő fogfájásom közepette jött: "KI A ***** KÉPZELEM ÉN MAGAM, hogy másoknak megmondjam, hogy mit kellene gondolni egy-egy játékról vagy termékről?" Na ugye. Ha gyűlölni akarja, tegye. A jövőben ezt a mentalitást szeretném követni, remélhetőleg komolyabb sikerrel.
Persze ez nem fog megakadályozni abban, hogy továbbra is éltessem azokat a forrásokat, oldalakat, személyeket, akik képesek a videójáték szeretetére (ez a szó különösen fontos, szerintem) alapozni a véleményüket, és nem igazán foglalkoznak azzal, ami esetleg nem tetszik nekik - vagy legalábbis továbblépnek gyorsan -, ellenben kreatív, konstruktív, hasznos módon lendítik előre ezt a különös hobbit. Az egyik ilyen forrás a Penny Arcade, akiket azt hiszem mindenki ismer, de valószínűleg nem mindenki olvassa el a képregényekhez tartozó szövegeket. Pedig jók. És a már-már megindító videóshow is volt, hogy tényleg a könnyezés határáig vitt, hogy na: csak van valami jó ebben a világban, pozitív, kreatív szándékkal hoztak ők létre valamit, amely úgy összehozza ma is az embereket, gyerekeknek segít (Child's Play, PAX..). A másik ilyen pedig az aktuális "új hobbim", a StarCraft II szerintem verseny nélkül kimondhatóan legjobb kommentátora, Sean "Day9" Plott. Ő több mint tíz éve játszik, de az igazi az, ahogy kommentál, már több tucat "Day 9 Dailyt" néztem meg tőle, amelyek rengeteget segítenek, hogy más szemmel nézzem a meccseimet, másképp gondolkozzak. Két reakciója volt különösen emlékezetes. Az első, még az egyik első SCII-es "podcastben" beszélt arról, hogy sokan panaszkodnak, hogy jaj X egység miért nincs, Y egység miért olyan, amilyen. Szerinte fontosabb lenne, és ők is jobban járnának, ha inkább megpróbálnának azzal foglalkozni, hogy MI VAN a játékban, és az ÚJ, SCII-es taktikákat felépíteni ezek köré, ahelyett hogy a régi dolgokhoz való ragaszkodás miatt hátrányba kerülnének azokkal szemben, akik csak normálisan, a jelenben játszanak. A másik komment: kérdezték, hogy mit gondol a BNET "butaságairól". Amiről a személyes véleményem egyébként az, hogy hatalmas, hatalmas, hatalmas, ORBITÁLIS túlzás: az SCII-t éveken át fogjuk játszani, remek ligák vannak, replayek megnézhetőek, barátok felvehetőek, velük tolhatjuk. Lesznek klánok. Nem érdekel, hogy nincs chat, játszani akarok, a chat pontosan egy alt-tab távolságára van, ha akarom. Nem érdekel az öt custom map limitálás, ami szerintem remek lesz, hogy ne árasszák el az ötperces gagyik a játékot.... a játék király, és a játékban töltöm el az időm nagy részét, ha játszom, nem a menükben. Szóval Day9 azt mondta, hogy szerinte ez csupán a PR hibája, nem a fejlesztőké - senki nem gondolhatja komolyan, hogy ha játszhatatlan lenne a dolog, akkor a fejlesztők, akiknek többsége ugyanúgy játszik a játékkal, ne tette volna ezt szóvá. Vágni kellett, de bővülni fog - és én is így gondolom.
Nézzetek Day9 Dailyket, mert nagyon jó móka, jók a meccsek, nagyon tehetséges a kommentátor, és a poénjai is jók.
Bár a képregényes téma keveseket érdekelhet, mindenesetre nekem örömhír, hogy a Marvel szerkesztők végre hajlandóak voltak egyáltalán válaszolni arra kérdésre, hogy mi van Rachel Grey / Alex (Havok) / Lorna (Polaris) / Korvus négyessel. A legnagyobb mutánsokat érintő fenyegetés alatt hiányoznak, a két éves űrbéli kiruccanásukból pedig az egyik tavaszi szám tanulsága szerint már hónapokkal ezelőtt hazaértek a Földre. Hol vannak? Senki nem tudja. A válasz: fognak velük foglalkozni egyszer, de még nem mondhatnak semmit. Remek. One-shot, miniseries, esetleg "Jártunk az űrben, Vulcant vadásztunk" ongoing? Akárhogyan is térnek majd vissza, keménykötetest fogok vadászni, mert ők a kedvenceim.
Végezetül, a világ legjobb zenéinek egyike. Elképesztő, kiráz a hideg.