Rewmac2010.10.07. 20:47

Castlevania : Lords Of Shadow

Öljünk szörnyeket mert az jó, de azért mentsük meg a világot is...

Hogyan legyen egy játék next-gen bootja sikeres? Végy egy God Of War alapot, egy csipetnyi Dante's Inferno szósz egy kis Darksiders feltététel és bolondítsuk meg mindezt Prince of Persia-val. Igen ennyi kell, hogy egy remek fogást tálaljunk a játékosok számára. Kell hozzá némi kreativitás is, de az persze mindenhez. A Castlevania Lords Of Shadow is ilyen módon készült el, frissen. Több elemet vélünk benne fölfedezni, ahogyan erre rájöhetettek, de kérdem én baj ez? Abszolút nem. Ha jól merít a régmúlt termékeiből akkor még igenis lehet jó anyag.

Rendhagyó módon most nem Drakula 79. reinkarnációjával kell megküzdenünk, hanem egy teljesen új történeti vonalon kell végigmennünk. Bár a név adásánál egy kicsit visszanyúltak a srácok a régmúltba ez lehet a rajongók miatt, de az ötlet hiánya miatt is. Gabriel Belmont (akinek köze nincs az előző Belmontokhoz)ki tagja a Fény Testvériségének (enyhén kultikus) elindul, hogy megmentse halott szerelmét (Dante Pokla valaki?) és a világot is ha már úgyis ott van. Ha már itt tartunk arcra kiköpött Prince Of Perzsia az új részből. Az alap mese megvan minden más ezen történet köré épül, megjegyzem nagyon jól. A cél olyan hatalomra szert tenni amivel megmenthetjük szerelmünket és visszahozhatjuk a fényt a világunkba. Nem hanyagolható a love story hiszen anélkül ma már semmi sem ér semmit. Viszont itt legalább nincsen az a szokásos nyavalygás ami a hasonló történettel rendelkező termékekben megtalálható. Egyszóval követhető, átérezhető és minden tekintetben remekül kidolgozott eseménysorozatról beszélhetünk.

A játékot a történet mellett a mesés grafika is színesíti. Egyszerűen nincs benne kivetnivaló, pedig kerestem. Jól néz ki, sőt kiválóan. Részletes karakterdizájn, remekül ábrázolt környezet, éles kép és iszonyat látvány. Ezek jellemzik a vizuális elemeket. Gabriel mozgása nem akadozik, nem darabos folyamatos és szép. Még mászás közben is egyszerűen jó nézni. Emlékszünk még az Assassin's Creed-ekben mennyire örültünk a hihetetlenül kidolgozott mozgásnak, hát ezt itt is megkapjuk. Az ellenfelek változatosak és nem elhanyagoltak. Azt kell mondjam, hogy a képi világ már-már tökéletes. Csak, hogy természetesen ott van egy „de” szócska. Ez azért kerül bele a képbe, mert framerate hibákkal küzd néha a játék. No nem mindig csak egy-egy durvább videó alatt pici beakadhat. Ez lehet sosem következik be, lehet kétszer egymás után vagy csak minden tízedik alkalommal. Egyszóval jelen van. A szép környezet miatt én negatívumként említeném a fix kamerát. Az emberben annyira benne lenne, hogy körülnézzen a mesés tájakon, de sajnos erre nincs lehetőségünk.

A hang effekt átlagosak nincs kiemelkedő tulajdonsága ezen a téren. Viszont a zene az egy akkora God Of War lopás, hogy ha ennél nagyobb lenne akkor már Kratosnak kéne táncolnia a töltőképernyőn. Az egyik boss harc alatt hallottam meg kristálytisztán azt a ritmust és szimfóniát amit a háború istene alatt is megszoktam. Először nem hittem a fülemnek, de újra betöltöttem a pályát és elfogott egy örömteli és szégyenteljes érzés is. Vannak egyedi elemek ezen a téren, de inkább egy jó másolat. Az már megint más kérdés, hogy remekül passzol ez a zene a játékba, tehát nincs is semmi gond azzal, hogy valami másképpen szólna mint ahogy kéne. A szinkron hangok közül egyet mindenképpen meg kell említeni. Egyik segítünk és a narrátorunk is egyben Jean-Luc Picard kapitányt alakító Sir Patrick Stewart, kinek hangját a még nálam is fiatalabb az X-Men filmekből és játékokból ismerhetik. Nos ő egy olyan szinten jó választás volt, hogy káromkodni támadt kedvem örömömben amikor meghallottam ki szól hozzám. A további angol hangok rendben vannak. Átlagosnál jobb színészi játék jellemzi és remek keverés ugyanis egy pillanatnyit sem csúszik.

Most, hogy a technikai részt sikerült elolvasnotok végre elérkeztünk a harchoz, platformhoz és egyéb játékélményt nyújtó funkciókhoz. Kezdjük akkor rögtön a harccal. Rengeteg pozitívum és negatívum van benne. Kezdjük a jóval. Hihetetlen precíz harcrendszerrel rendelkezik a játék megmondom őszintén meglepődtem a kidolgozottságán. Vannak különböző kombók, képességek melyeket össze kombinálval egy igazi kis harci gépezetté válhatnánk. A „de” megint bekerült a jelenségbe. Ugyanis vesszük a hihetetlen erős kombókat, de nagyon ritkán tudjuk elengedni magunkat, hogy na akkor most megmutatom nektek, hogy erős vagyok. Minden egyes kis harcot hihetetlen figyelemmel kell kísérni. A másik negatívum, hogy olyan mintha nem is ütnénk az ellenfelet. Egyszer csak meghal. Az általam darálónak elnevezett kombó, amikor összevisszapörgeti Gabriel vertikálisan a láncot olyan szinten semmit nem ér, hogy inkább az X-el ütögetés és kitérés bizonyult eredményesnek. Az meg másik mikor elkezdenénk egy nagyobb hangvételű pofánvágási eseménysorozatot a harmadik mozdulatnál tuti közbeszól ez ellenfél egy igen olcsó arcon legyintéssel és így a kombinációs támadásunkat kezdhetnénk előröl. Ezeket a támadásokat egyébként az ellenfelek legyőzéséért járó tapasztalatpontokból vásárolhatjuk meg. Az elején jutányos áron jutunk egyszerűbbek, ám később igen borsos árat kér értük a játék.A gond, hogy egyszerűen nem érezni a láncban az erőt. Tulajdonképpen egy macskával is hadonászhatna a fiú némi plusz effekttel. Nem tűnne fel senkinek. Látványos a harc és kemény, de oda kell figyelni mit csinálunk. Ezeket lehet negatívumnak és pozitívumnak is felfogni. Mindenki maga dönt. Lesz akinek nem tetszik és lesz aki külön odalesz ezért kihívásért.

A nehézségi szint körülbelül Ninja Gaiden néha, de ha elkapjuk a ritmust akkor könnyebbé válik. A fejlesztések nem érezhetőek igazán, mivel ahogy mi erősödünk úgy gyúrják magukat hozzánk az ellenfelek is. A boss harcok ellenben olyan szinten látványosak és kellemesek, hogy aki ennél jobbat tud az tegye is meg ne csak mondja. Hihetetlenül eltalált balansz van a főellenfeleknél. Külön élvezet visszatérni hozzájuk miután még erősebbek lettünk.

A kamera néha zavaró lehet egy-egy boss harcnál, de amúgy teljesen rendben van. A harcok többségénél nem jelenik meg zavaró tényezőként.

A kombók mellett van nekünk mágiánk is. Az egyik gyógyít miközben szeletelünk a másik pedig eszméletlen erővel toldja meg a láncunk hatalmát. Mindkettő hasznos és használatuk stratégiai lehetőségeket eredményez. Ezeket az ellenfélből kiömlő energiagömbökkel tölthetjük újra harc közben. Érdemes jól küzdeni ugyanis ha nem érnek hozzánk betöltődik a fókusz csík és minden egyes ütéssel kapunk ilyen gömböket. Ehhez persze el kell kapni a játék ritmusát. A mágia és életerő csíkunkat a játék során megtalálható kis kristálydarabokkal növelhetjük. 5 darab megtalálása esetén az adott mágia vagy életerő csík nő. Érdemes tehát visszamenni a korábbi küldetésekhez és keresgélni. Külön érdesség, hogy lehet ugrálni a pályák és a nehézségi szintek között. Bármikor visszamehetünk egy küldetéshez ha elhagytunk egy fegyver fejlesztést vagy egy kristályt. Ezeket a játék miután megcsináltunk egy küldetést közli is velünk. Megmutatja mit hagytunk ott a pályán. Persze egyes elemekhez szükség van némi fejlesztésre.

Nos az ugra-bugra mászóka. Hát ezen a téren a fix kamera olyan szinten zavaró, hogy elmondani nem lehet. Nem mindig, csak akkor amikor éppen nincsen kedve nézetet váltani és értetlenkedve állunk a megoldást keresve. Ami persze egyszerű mint a raklap, de hálás köszönet az egyhelyben vesztegelő kamerának percekig lehet várni a megvilágosodásra. Ezek mellett találkozunk még csapdákkal és fejtörőkkel. Az utóbbiak körülbelül annyiban tesznek eleget a nevüknek, hogy vannak. Megoldásuk olyan egyszerű, hogy egy nem homo sapiensként számon tartott élőlény és gond nélkül meg tudná oldani a feladatot. Azért persze jó, hogy ott vannak mert ettől még érdekesek, de különösebb agytornát nem igényelnek.

Nálam a játék kap egy erős 7 pontot. Kritikus és szigorú vagyok a játékkal. Az apróbb hibák alig érezhetőek, de amint elkezdünk bosszankodni az valamelyik kisebb apróbb probléma miatt történik. Én negatívumként hoznám föl a kamerát és néhol idegesítően nehéz harcot még a legkönnyebb fokozaton is. Apróbb hibák vannak csak a játékban melyek kicsit megakasztják a folyamatos játékmenetet. Ezektől eltekintve egy kiváló kaland vár minden olyan játékosra aki elkötelezi magát a sötétség urai mellett. Aki kihívást keres az talál, de átlagos játékosok mint jó magam néha küszködni fognak a nehézséggel, noha nem is sokat, de a játék nem sétagalopp.

Necroman Mk2
Mutropolis

A lelet azonosítása: old school kalandjáték a XXI. századból

1 napja
1

Cash Bacsi
Forge of Empires - Teszt (iOS)

Annyit és olyan régóta jött az arcunkba a reklám, hogy most már ki kellett próbáljuk!

2 napja

p34c3
Drága hobbi a videojáték?

- Tényleg léteznek olyan emberek, akik eredeti, dobozos játékokat vesznek? Akik megengedhetik maguknak ezt a méregdrága úri huncutságot? Gondoltam magamban, miközben vágyakozó pillantásokkal néztem a kirakat túloldalán díszelgő protoss csábító sárga szemeibe.

3 napja
24

pendrivedealer
Stardew Valley és aniMonológ!

Sziasztok! A mai bejegyzés egyik jelmondata, hogy online kertészkedni igenis jó!

8 napja

elvis
Monza Action (GT Sport)

Volt pár izgalmas verseny a hétvégén, de ezt az akciót ki kellett emeljem!

9 napja
6

Stadia HUN
Cyberpunk 2077 (Stadia)

Good morning, Night City! Megérkezett a Stadia legjobb játéka?

2021.02.20.
5

vem
Retro PC #12: HD 6450 vs 9600 GT

Mire képes egy gép, ami olcsóbb mint egy AAA játék? És vajon hogy teljesít a 9600 GT a HD 6450 ellen? Mennyit dob ez a konfigon? Nézd meg a videót és kiderül!

2021.02.16.
2

Necroman Mk2
HuniePop 2: Double Date

NYERTESSEL FRISSÍTVE! Szeretnéd megmenteni a világot, miközben a két nős randi és a hármas szex mesterévé válsz? (18+)

2021.02.14.
35

Stadia HUN
Baljós árnyak

A Stadia jelenlegi helyzete és jövőbeli kilátások

2021.02.12.
19

Stadia HUN
Reigns (Stadia)

Király király-szimulátor, tinder-stílusban.

2021.02.09.

CHASE
Az Évtized filmjei - 10-6.

Az utolsó előtti etap következik.

2021.02.07.
8

Necroman Mk2
Strike Suit Zero

Ace Combat az űr hidegében

2021.02.02.
1

CHASE
A kétezres évek legjobb filmjei

Úgy gondoltam, az Évtized filmjei felsorolás - természetesen soha el nem készülő - finisébe érve, fokozva a várakozásokat és az elvárásokat kiblogolom, hogy sztem mik voltak a 2000-es évek ugyanezen mérföldkövei.

2021.02.02.
19

elvis
TimeCop1983

Synthwave/electro gyöngyszem! Füleljétek, hallgassátok!

2021.02.02.
4

Cash Bacsi
Giblins - Teszt (iOS)

Az ötlet nem eredeti, de a játék nagyon!

2021.02.01.
3

carville
A Gamestop részvények bohócai

Hosszú és szakszerű(bb) ellenvélemény a címlapi cikkel kapcsolatban.

2021.01.31.
16

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2021.01.23.
17

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2021.01.21.
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém.

2021.01.21.
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

2021.01.19.
7