A Valve hivatalosan is bejelentette, amit dotás körökben már régóta rebesgettek, készül a DotA második része, Source motor alatt egy teljesen különálló játékként fog megjelenni 2011 környékén!
Az eddigi legnagyobb hátránya talán az lehetett a játéknak, hogy "csupán" egy mod volt, egy térkép, amit a Warcraft 3 játéka alá kellett letölteni. Ez egyrészt akadályozta az e-sportként való terjedését, másrészt sokak nehezményezték az "ósdi" grafikát és kezelőfelületet, ami a Warcraft 3 korából következett. Nem véletlen viszont, hogy a DotA játékélményét megpróbálták átmenteni más játékokba is (League of Legends, Heroes of Newerth), melyek már sok olyan játékost is szereztek maguk mögé, akik a DotAt nem próbálták volna ki talán soha. Mindeközben a DotA újabb és újabb térképeinek készítője IceFrog a munkálatai közben körülbelül egy éve elkezdett dolgozni egy "titkos" projekten a Valve alatt.
Most viszont megtörtént a hivatalos bejelentés a gameinformer oldalán, a legfontosabb hír talán az, hogy átviszik a teljes palettát az új részbe, az összes hős és az összes tárgy megmarad. Az új modellek kialakításakor, az új hangfelvételek készítésekor megpróbálnak arra figyelni, hogy a játékosok gyorsan felismerjék régi kedvenceiket. Természetesen megpróbálják a játékélményt is tovább csiszolni, így más játékok példáját követve ellátják a játékot egy matchmaking rendszerrel is, ami nyomonköveti mind az egyének, mind a rendszeresen együtt játszó csapatok teljesítményét, hogy mindik a lehető legmegfelelőbb ellenfelek ellen kerüljenek össze. Így talán elkerülhetik a DotA egyik legnagyobb problémájaként számon tartott kezdőkkel szembeni kifejezetten ellenséges légkört is (aminek az volt oka elsősorban az, hogy haladó vagy magasabb szintű játékosokban egy gyengén teljesítő játékos sokszor leöletheti magát a másik csapattal, így rengeteg jutalom aranyhoz juttatva őket, ami gyakorlatilag rosszabb, mintha egy játékossal kevesebb volna a csapatban).
Én nagyon kiváncsi vagyok, hogy mi sül ki belőle, bár a Warcraft 3 alatt futó DotA-t nehéz lesz elhagyni. A legnagyobb félelmem a gépigény, amiről eddig még nem esett szó, viszont az nem túl bíztató, hogy sok barátom gépét egy izmosabb varázslatokban gazdag 5v5 teamfight is meg tudja fektetni pár másodpercre, ami akár a csata kimenetelét is eldöntheti.
Mindenesetre azt nem lehet mondani, hogy nehéz lesz kivárni a 2011-et a DotA rajongóknak, hisz az eredeti játékról a bejelentés ellenére sem feledkezett meg IceFrog, a legújabb verzió (6.69) négy napja jött ki és fejlesztői blog alapján a 6.70 sincs már messze.
(egyenlőre kapcsolódó játéknak még a War3-at adtam meg, azért remélem idővel kap saját dobozt is az oldalon a DotA2 :))