Mostanában felkapott téma, hogy egyik-másik játék, hogyan "öregszik", azaz, hogy a megjelenése után 5-10-15 évvel is szórakoztató marad-e. Különösen érdekes ez az egykori sikercímek esetében. Mivel pont nem volt mivel játszanom a héten, ezért úgy gondoltam, hogy az őszi HD újrakiadás előtt tolok egy kis resi4-et. Lássuk változott-e a véleményem róla a legutóbbi végigjátszás óta!
Röviden: nem, szemernyit sem. Ez a játék még mindig a NAGYBETŰS AKCIÓJÁTÉK. Simán az előző generáció legjobb (nem egyik, hanem "A") játéka, és véleményem szerint ha most megjelenne akkor is bőven kenterbe verné a jelen generáció felhozatalának tetemes részét. Igen, még grafikailag is, csak egy kicsit feljebb kell húzni a felbontást és nyomni rá némi élsimítást, textúra mosást. Nos, ugye ez valamikor ősszel meg is fog történni, a Microsoft már előre lekönyvelheti azt a 800 (1200?) MS pontot amit át fogok ezért utalni. Kár túlragozni a dolgot, a RE4 közel felülmúlhatatlan játékélmény, így, a megjelenése után hat és fél évvel is. Hány olyan játék van még ami ezt elmondhatja magáról? Ezen sokat gondolkoztam mostanában, és pár cím eszembe jutott amit jóval a megjelenése után újrajátszottam. Pl? A Donkey Kong Country trilógia úgy tűnik kortalan alkotás, a zenéje és játékmenete még mindig megállja a helyét. Szintén nem tudok rosszat mondani a régi klasszikus felülnézetes SNES-es RPG-kre. Ezekkel ugyan játszottam az elmúlt 1-2 évben, viszont a közelmúltban toltam végig az egészen zseniális Ctulhu saves the World c. agymenést, és igencsak élveztem - bármely más igazán jó régi JRPG-vel is vígan ellennék.
Vajon a régi RE játékok is ugyanolyan szórakozást nyújtanának, mint az előző generációban GC-on? Érdekes kérdés, a szinten ősszel érkező Code Veronica HD erre is választ ad majd.
Ti mit gondoltok? A magasabb felbontás mellett milyen újdonság lesz még a RE4 HD-ben? Azt már tudni, hogy a komplett Assigment Ada mellékelve lesz. Node milyen újdonság? Milyen gameplay változás? Mióta újra az RE4-el játszom eszembe jutott néhány olyan dolog ami érdekes, és talán üdvözítő változás lehet(ne).
lassú, de folyamatos gyógyulás (ez szinte minden játékban standard manapság, de remélem a RE4HD-ben nem lesz)
fegyverváltás a D-pad segítségével (ez viszont nagyon-nagyon kéne!)
célzás rásegítés, esetleg auto-lock (szintén természetes dolgok manapság, én megvagyok nélkülük, bár némi minimális auto-aim azért nem zavarna)
lőszervásárlás (már GC-n és ps2-n is agyfaszt kaptam, hogy ott van a merchantnál egy kurszknyi hadianyag, de mégsem lehetett skulót venni)
kicsivel több checkpoint
fejezetválasztás (RE5 módjára)
helyi és online multi a Mercenaries aljátékban (ez kötelező)
Így hirtelen ezek jutottak eszembe, amik jó vagy rossz újdonságok lehetnének. Capcom! Remélem olvasod a blogomat! ;)