Különvélemény. Vigyázat: szókimondó szövegek!
Lehet, hogy öregszem (25 évesen mennyire lol már ilyet mondani), de azért tinédzserként, Konzolt olvasgatva, mindig várva a nagy E3-as bejelentéseket még konkrétan más hangulata volt az E3-nak, mint figyelve/hírezve/elemezve és azonnal megvitatva azt a szerkesztőség többi tagjával. De nem ettől volt különösen más pont az idei - inkább egy különvéleményt fogalmaznék meg azzal a többségi állásponttal szemben, miszerint az idei E3 egy nagy rakás **** volt.
Elmaradtak a "Megatonok", valóban. Ezt szerintem félig a szerencsétlen szivárgásoknak köszönhettük - de hát a Microsoft ugye nem tudja lakat alatt tartani a Halo-s infóit, a Nintendo meg már az üzleti jelentés kapcsán bejelentette, hogy készül az új gép, így ez sem ütött minket meg. Hogy őszinte legyek, a megatonok hiánya engem, mint játékost, egyáltalán nem zavart. Miért? Mert nem megatonokra vágyok, azért. Nagyon jól tudom, hogy milyen bejelentéseket, milyen fejlesztéseket kell figyelemmel kisérnem - és azt is tudtam, hogy a kedvenc fejlesztőim el vannak annyira havazva, hogy ne is legyenek képesek egy +1-edik project meglepő bejelentésére. Meg egyébként is, a generáció utolsó harmadát kezdtük el, tartson az akár 2, akár 3 évig - ilyenkor már nem kell senkinek vergődni. Az MS FFXIII-as bombája volt az utolsó - most ennek köszönhető az is, hogy a XIII-2 alapból multiplatformként készül. Akkor kellett volna megint megaton, ha a XIII bukik 360-on, aztán a Square megint visszatáncol. De ez nem egy reális szituáció.
Szóval a kiforrás, vagy öregedés, vagy nevezzük bárhogyan. Ez az E3 nekem tetszett. Nem a konferenciák miatt, meg nem a nagy meglepetések miatt (egyik sem volt jellemző az ideire), hanem a brutálisan kiforrott játékok és a hosszú és részletese bemutatók vagy látványos leleplező trailerek miatt.
Verekedős játékosnak lenni király. Szomorú valahol, hogy sokan NAGYON nem tudták vagy nem akarták például értelmezni azt, hogy mit is mutattak a Soul Calibur 5 gameplayyel - nekem a lényeg benne volt: simább 8-way run, felpörgetett sebesség (bár az SCIV-é is rendben volt, még ha lassabbá is vált egy fokkal), egy fokkal vállalhatóbb kosztümök - a többi nem is számít, mert ugyebár SCIV-es asseteket mutattak csak még.
Szóval bunyózni frankó, virtuálisan: a Street Fighter X Tekken is valami eszméletlen játéknak igérkezik. Maximillian nagyon király, több mint tíz perces videóban beszél a játékról - mivel ott helyben brutál beastly módon nyomta, nem nagyon verték meg, így elég sokat tudott játszani a játékkal, a tapasztalatait pedig el is tudta így mesélni. Gyakorlatilag vannak a játékban olyan elemek, amik az MVC-re emlékeztetnek - jajj -, mint például az, hogy minden párosnak van egy olyan kombója, hogy kis-közepes-erős-tag-air juggle: kis-közepes-erős. Ettől függetlenül taktikailag fontos, hogy ha akármelyik karakterünk meghal, vége a menetnek, tehát ez nem MVC, hogy vannak tankok meg Dark Phoenixek tartalékban, szétchippelni az ellenfelet. A grafikáról annyit, hogy királyul néz ki, de a Capcom valamiért megint felkapcsolta a kontrasztot, mint a korai SFIV-es promóképeken: a végeredmény ott sem ilyen lett, és valószínűleg az SFxT-nél sem ez lesz. Max levesszük a kontrasztot, de mindegy :D Nagyon várom, jó lesz.
Bunyózni továbbra is baromi jó: a nyár nagy slágere számunkra a Street Fighter 3rd Strike Online Edition lesz. Nincs mese, a videójátékok világában KÉT darab kompetitív játék maradt meg, és állta a sarat 10+ év (lassan lesz az tizenöt is, OMG, ELKÉPESZTŐ, komolyan) távlatából: az egyik a StarCraft:Brood War, a másik a 3rd Strike. És mindkettőt imádom, de most ez nem is annyira fontos, mint hogy mennyire tele lesz tömve tartalommal az XBLA-s megjelenése a játéknak. Rakás acsi, rakás ingame reward, képek, felújított art (jaj, sírjanak csak azok, akiknek szokása minden változtatás miatt sírni, nekem bejön az is, ez is. Ez van.), mozgásban teljesen vállalható karakter-filter, GGPO netkód (ami KIRÁLY), Youtube-megosztás (ami király - mindenki el fog engem verni, és menőzhet majd vele :P) - kezdhetjük gyakorolni a parryt. Ja, és van benne challenge mód. Lesz benne egy olyan challenge, hogy csináljuk meg a Daigo-parryt. Nem tudod, hogy mi az? Google it, élmény lesz.
Na de nyilván, ha nem csak a kompetitív gaming érdekel, úgy is van itt elég királyság. Nagyon jó hangulatot csináltak a Crystal Dynamicsnál a Tomb Raider-hez, fergetegesen jónak tűnik a Bioshock Infinite, a magam részéről tökéletes alkalom lesz beugrani a Halo CE-be így (a régit a maga idején KI NEM ÁLLHATTAM, egyszerűen félelmetesen fosnak tartottam a szinglijét. Üssetek :( ) Megnézném egyszer 1080p-s Youtube-os formában az összes Uncharted 3 átvezetőt, mert a Naughty Dog még mindig a párbeszédek és a jó poénok mestere - a gameplay sajnos nagyon, nagyon hidegen hagy - "Jak and Daxtert, köcsögök!" : ) Batman és a Macskanő BÜNTETNI fog, fel lehet rá készülni - sőt, néhányan már most nekiállhatnak kifogásokat gyártani a "de ez csúnya, mert Unreal 3-at használ" helyett, mert ha ezt ismét ellövik, akkor senki nem fogja őket komolyan venni ezúttal - a játék ugyanis félelmetesen jól és egyedien fog kinézni, ezt a vak is láthatja.
Ja, és a végére a fekete lovam: DmC. "Eat the Crows. EAT IT", kommenteltem a Gafen (nekem is ugrottak vagy tizenöten, hehe) - ahhoz képest, hogy az elmúlt egy évben volt ez a szerencsétlen NT-Capcom cím már minden a sátán harmadik földrjövetelétől kezdve az Apokalipszis előfutáráig minden, ez egy hangulatos, korrekt, DMC2-nél jobb, DMC3-nál nyilván gyengébb, de egyedi játéknak igérkezik. És ha csak 7 pont? Akkor mi van, hm? A Capcomnak volt négy éve folytatást, "igazi" DMC-t csinálni, de magasról tettek rá. Hát akkor ez van. Vagy a DMC3 újrajátszása, az igazi fanoknak. Én azért inkább bepróbálom majd ezt. (Ja, az új frizura szar amúgy, a régi fekete hajas arc jobb volt, mint ez.)