Rewmac2012.04.03. 14:24

Devil May Cry HD - Mini beszámoló

Az ördög sírhatott, majd pihent, de most eljött az idő, h bőgjön!

Az ördög sírásáról azt hiszem, kár lenne hosszasan beszélnem, hiszen tudjuk ha Dante barátunk jelen van a legkeményebb démonra is nagyon szomorú és magányos vérrel telített napok várnak. A Capcom nem régiben úgy határozott, hogy még mielőtt a legendásnak mondható sorozat rebootja napvilágot lát a rajongók illetve a most bekapcsolódók újra élhessék vagy kipróbálhassák a magát igazi klasszikussá kinőtt sorozat első három epizódját. Számomra a sorozat minden része nagyon kedves, hiszen én a videó játékos karrieremet kezdtem anno a Devil May Cry első részével. Lássuk csak, hogy sikerült-e a Pipeworks stúdiónak megfelelő portolást végrehajtania Dante kalandjain.

A történet érdekessége szubjektív értékelés alapján történik egyénileg. A három játék szinte kivétel nélkül valamilyen úton központba helyezi Dante kapcsolatát az emberi és a démoni világgal. Főhősünk a pokol ellen fellázadt démoni harcos és egy emberi nő gyermeke, Dante. Örökölte apja erejének egy részét, ám emberként éli életét és néha napján megmenti a világot két pizza rendelés között. Dante erejére sokaknak fáj a foga, hiszen megvan azon tulajdonsága, hogy nem tud meghalni, csak démon erő által. Erre az erőre pedig sokan vágynak, illetve sokan tartják fenyegetésnek. A földet mindenáron elfoglalni kívánó pokolbeli lények egy része Spardán akar bosszút állni a másik fele meg szimplán uralkodni akar. Az első rész leginkább Sparda örökségéről szól ha lehet ezt mondani. A második rész egy kissé hibridre sikeredett, mert a történet teljes más szemszögből közelít mint az első rész ezért is tartják sokan kakukk tojásnak. A harmadik rész pedig az első rész előtt játszódik pár évvel és a fiatal Dante küzdelmét mutatja be kissé "családias" módon. A legmélyebb története a harmadik résznek van, a legérdekesebb az elsőnek, a legakciódúsabb pedig a másodiknak.

A játékmechanika megmaradt olyannak amilyennek megismertük és ezt abszolút pozitív értelemben mondom. Nem módosítottak semmit sem ott ahol nem kellett, de néhány helyen azonban belenyúlhattak volna. Ez viszont nem történt meg ugyanis mind a három játék amolyan egy az egybe ugyanolyan mint a régiek (leszámítva HD textúrákat). Talán kissé lágyabb lett az irányítás, de olyan újdonságokat most sem kaptunk, mint kameramozgatás az első két részben. Az irányítás valamelyest egységesítve lett a részekben amennyire csak lehetséges volt. A mozgás és az animáció azonban nem változott semmit, írom ezt azok kedvéért, akik azt hiszik a HD remake gyűjtemények teljes újraprogramozással készülnek el, tehát nem kell ezen a téren varázslatos megújításra számítani. Itt ahogy elnézem kérem szépen arról van szó, hogy hozzávernek x darab textúrát, hogy elfogadhatóan nézzen ki. Azonban az első rész 2001-ben készült, ami nem tegnapi dátumot sejtet, tehát csodát nem kell várni. Továbbra is lehet idegeskedni mert, melléugrunk valaminek, a harcoknak továbbra is van értelme (mivel némelyiknél örülünk ha túléljük) és szépen mosolyoghatunk azon ahogy feltör a nosztalgia az egyes pályákon. Csodás érzés szép HD (relatíve nem rossz a karakterek textúrája egyik részben sem) repkedő ördög módban áramot szóró Dantet nézni ahogy rendet tesz a jónép között.

Miután láttam mi történt a Kojima Metal Gear Solid 3-ával azt mondtam, hogy egyes HD gyűjtemények egész egyszerűen megvernek egyes jelen generációs címeket látványban és kidolgozottságban. Sajnos a Devil May Cry-ról jelen esetben ez nem mondható el. A játék szín és fény felépítésén semmit sem dolgoztak ezért túlságosan sötét és egyes helyeken a HD textúra hiányában a látóhatár 1-2 méterre csökken ha csak külön kicsit nem módosítgatjuk a televíziónk képernyő beállításait amíg megfelelő fényerőt nem kapunk. Ez köszönhető a helytelen elemeknek, illetve, hogy a DMC maga nem Miami napfényes utcáin játszódik. A textúrák mikor hol, hogy néznek ki, egyes helyeken remekül feljavított helyszínekkel találkozunk, máshol pedig kissé észrevehetően elhanyagoltakkal. Azért akármi is, de a Devil May Cry 1 2001-es játékhoz jól néz ki. Azonban HD gyűjteményhez képest azért lehetne talán picit szebb, kidolgozottabb mert láttunk már olyen alá MGS 2 HD, mely szintén régebbi darab. A gond, hogy míg mások renderelik, kissé feljavítják az átvezetők minőségét ez jelen termék esetében teljes egészében kimaradt. Valami felbontás javítgatás volt, de tették ezt úgy, hogy a képpontok száma ugyanannyi maradt. Más szóval kitettek 720P-s képméretre egy SD videót, nem tudom másképpen leírni mert nem vagyok szakember csak szemeim vannak. Az első két résznél lássuk be ez nehéz feladat is lenne, hiszen nagyon régiek. A DMC1-nél ráadásul még widescreenbe sem teszi ki hanem egy feketeséggel körbeárt videót nézünk mely a képernyő közepén jelenik meg. A harmadik rész már jóval szebben néz ki látszik is, hogy az az előző generáció végén látott napvilágot. Olykor azonban ki lehet szúrnia súlyos textúra hibákat, de nem folyamatos, tehát nem kell aggódni. A játék nem akad, nem szenved, szépen fut. Na már most én játszom tehát nem ültem elé egy mérővel, hogy framrateket számolgassak, de semmilyen zavarót nem vettem észre ami ezt illeti. Vsync hiba pedig úgy általánosságban nem jellemző, sőt egyáltalán nincsen jelen játék közben. De be kell látni, hogy végezhettek volna alaposabb munkát is.

Az újdonsült érdeklődők kedvéért fontosnak tartom megemlíteni, hogy nem csak egy sima megyünk előre kaszabolásból álló játéksorozatról beszélünk. A maiakkal ellentétben azért jelentősebb több játékelemet kínálnak a Devil May Cry-ok. Kardozás, lövöldözés és démoni formában a kettő kombinációja mellett találkozunk platform ugrálások variált formáival, furmányos és egyszerű rejtvényekkel, titkos kihívásokkal, egyéb különböző trükkös varázslatokkal melyekkel szintén mentális erőinket felmérő feladatokat kell megoldanunk (attól függ melyik részről beszélünk) illetve gigantikus boss harcok. Az első részben eléggé balanszban van a három elem és viszonylag limitált elemeknek hála megfelelő kihívást kapunk minden téren. A második epizód ebből a szempontból kissé gyengébb ugyanis ott teljes egészében a látványos küzdelmekre mentek rá a fejlesztők, a harmadik epizód pedig mintha a tökéletes kiforrottság lenne, ugyanis tökéletesen alkalmazzák az előbb említett elemeket. Kétségtelen, hogy néha a régi játékok mechanikája idegesítő lehet, hiszen a mai anyagok már jóval több segítséget nyújtanak mint öreg kollégáik, de ez csak annyit jelent, hogy változnak az idők. A DMCben azonban még ha mellé ugrunk egy platformnak (mert akkor még mellé lehetett) akkor bizony akár meg is halhatunk. A játék nem könnyíti meg a helyzetünket semmilyen formában, tényleg ügyesnek kell lenni, hogy minden kihívást leküzdjünk.

A harcban úgy nevezett Devil Armokat és lőfegyvereket használunk leginkább. A dupla pisztoly és shotgun minden részben jelen lévő jó barátunk. Az első részben azonban kapunk mellé olyan pajtásokat mint a démoni energiavető és a személyes legjobb barátom a gránátvető. A második részben a konyhafőnök ajánlata ínyenceknek a lég akrobatikus tűzharcok megvívására is kíválóan alkalmas dupla Mp5 gépfegyver páros jelenik meg. A harmadikban meg rakétavetőtől kezdve jó formán már mindenünk lesz. A Devil Arm-ok az első és a harmadik részben vannak jelen, ezek segítségével alakulhatunk át démoni formába, mely természetesen a fegyverhez illeszkedik. A második epizódban simán kardjaink vannak, az átváltozásért egy általunk is könnyen módosítható medál a felelős. A fejlesztési elemek az első részben limitáltabbak viszont használhatóbbak mint a másodikban ahol szinte csak az arzenálunk erejét lehet tuningolni míg az első és harmadik részekben új mozdulatokat vásárolhatunk. Ami a kettesben megmenti az egészet az a medál teljes mértékű személyre szabása, ugyanis mi döntjük el milyen attribútumai legyenek démoni formánknak. Ehhez természetesen meg kell találnunk bizonyos köveket. A harmadik részben meg annyi fejlesztés van, hogy mire leírom, mindenki elalszik. A lényeg mind a három játék különböző képen oldja meg a harcokat. Ha bár az alapok nem változnak, a gyakorlati megoldás azonban jelentősen eltér. Pl. a második részre erősen hatott Neo falon futás mutatványa a Mátrixból ezért ez szerves része lett a fegyveres lövöldözéseknek. Dante erejét azonban minden egyes alkalommal másképpen látjuk érvényesülni. A kard örök illetve a fegyverek egy része is visszatérő elemeket képez, de valamiért mégis azt lehet mondani, hogy teljes más játszani a 2-vel mint a 3-al és ezt így folytathatnám. A lényeg, hogy változatos, kihívásban gazdag akciójátékokról beszélünk melyek még a Capcom fénykorában készültek.

Akik egy jó akció játékra vágynak, de kevésnek érzik a tartalmat a jelenlegi generáció hack n slash játékaiban elegendőnek, azoknak csak ajánlani tudom. Fejenként a játékok elsőre olyan 7-9 órát vesznek igénybe akár többet is. Azonban tipikusan olyan játékokról beszélünk melyeket akár 3-4 alkalommal is végig lehet játszani hiszen még mindig van kihívás és még mindig van mit megcsinálni, teljesíteni. Azok, pedig akik ismerik és rajongói a sorozatnak úgyis megveszik függetlenül attól mit süketelek itt össze. Azt viszont mindenki tartsa szem előtt, hogy egyik sem mai darab és az idő vasfogával sokszor nehezebb megküzdeni mint egy démonnal.

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

Comedian
Kémek a Sasfészekben

1 napja
8

Stinger
Életed játéka

2 napja
20

Necroman Mk2
Hentai Mosaique Puzzle

4 napja
2

Comedian
Coogan blöffje

5 napja

axl
Új gép a háznál

Hát ez a nap is felvirradt. Tudtam, hogy előbb-utóbb el fog jönni, de arra nem számítottam, hogy ilyen hamar. Hiába, a kényszer nagy úr, az eddig használt gép pedig most döntött úgy, hogy bemondja az unalmast. Mivel nem akartam céleszköz nélkül maradni a jelenlegi helyzetben, a szerelő pedig lebeszélt a javíttatásáról, annak tudatában, hogy viszonylag régóta nyúzom és elég baráti áron sikerült hozzájutnom anno, gyorsan felírtam a veszteséglistára és elindultam másik után nézni.

7 napja
8

CHASE
80-as évek: A ráadás

8 napja
11

Necroman Mk2
VG Hall of Fame 2021 nyertesek

9 napja
5

Comedian
Akasszátok őket magasra!

9 napja
4

pendrivedealer
Gyakorikérdések.hu - Meganimálva

2021.05.05.
2

Cash Bacsi
Shelter War - Teszt (iOS)

2021.05.03.

Stadia HUN
Resident Stadia tapasztalatok

2021.05.02.
1

Comedian
A Sólyom és a Tél Katonája

2021.05.02.
5

p34c3
Egy geekember Germániában

2021.05.01.
31

elvis
GT Sport - Red Bull Ring

2021.04.28.
5

Comedian
A Vízió

2021.04.27.
15

pendrivedealer
Zöldséghírek! - Meganimálva

2021.04.26.
3

Comedian
Spawn: Armageddon

2021.04.23.
10

pendrivedealer
Animációs ripacskodás 4ever!

2021.04.20.

Stadia HUN
AVICII Invector (Stadia)

2021.04.20.
2

CHASE
A kedvenc dalaim a 90-es évekből

2021.04.16.
18