Rewmac2012.09.19. 17:06

Tekken Tag Tournament 2 - Teszt

Párosan szép az élet...Vagy inkább csak kemény?

A Vasököl Bajnokság. Azt hiszem, ezzel a kifejezéssel senkinek nem mondok újat, hiszen egyből mindenki a Tekken sorozat valamely epizódjára asszociál majd. Legyen az a 18 évvel ezelőtti első rész vagy az azóta már egyszer Xbox 360-on is megfordult előd a Tekken 6. Az évek során a játéktermek árnyékából konzolos nagysorozattá nőtté ki magát és jelentős rajongó tábort hozott létre. Azonban nem lehet minden rész számozott, valamivel fel kell dobni a játékot, így született meg a Tekken Tag Tournament ahol párosan lehetett csatázni. A készítők pedig úgy gondolták itt az idő ezt az oldalt frissíteni. A Tekken Tag Tournament 2 megannyi változatos megoldással kedveskedik a rajongók számára. Lássuk, hogy sikeresen teszi-e ezt.

A történet mivel nem tartozik a számozott részek közé így nem része az eredeti univerzumnak. Azonknak akik azon tűnődnek, hogy vajon Heihachi miért nem ősz és miért tűnik fiatalabbnak a válasz egyszerű. A történet bár a 6- rész után játszódik, azonban Heihachi Mishima hangját kölcsönző szinkron színész sajnos elhunyt, így a sztori szerint az öreg fiatalító szérumot iszik. Lényegében sztori nem igen van. Unknown visszatér, Ogre elnyeri végső formáját és mindenki mindenkivel végezni akar. Dióhéjban ennyi és sajnos nekem valahogyan hiányzik a story atmoszféra. Az arcade mód nem igazán elégíti ki a vágyakat, de erről majd később. Egész egyszerűen szeretem, ha minimális hátteret tesznek, a verekedések mögé lásd Mortal Kombat reboot. Ennek hiányában azért endingek tömkelege vár ránk, azonban teljesen irrelevánsak, ennek ellenére némelyik kifejezetten vagány, de természetesen vannak humorral töltöttek is.

A grafika szép. Nincs erről mit vitázni, mert így van. A pályák melyből több mint 20 áll rendelkezésünkre egyediek, stílusosak és hangulatosak. Egyikről sem lehet elmondani, hogy üresek lennének, hiszen a háttérben mindig vannak töltő effektek, amitől élettelinek érezzük majd őket. Külön kiemelném az előrendelői bónusz tartalmat Snoop Dogg pályáját. Ahol az öreg Sznupi Kutyi Kutya két erősen kétes erkölcsű fiatal hölggyel lazázik egy pódiumon miközben saját Tekken-hez írt nótája dübörög. A karakterek kidolgozottsága meglepő, hiszen elsőre nem is biztos, hogy feltűnik mennyire részletes. Ehhez társul megfelelő mozgás kultúra, nem holmi darabos mozdulatsorokkal találkozunk, hanem szépen kiegyensúlyozott dinamikusságot vélünk majd felfedezni a menetek alatt. Egy hibát véltem fölfedezni Xboxon, hogy amennyiben rendszerjelzést kapunk (party invite, bejelentkezett a Józsi, achievement unlocked) egy pillanatra megakad a játék. Semmi komolyabb, mert amint bemelegszik, ezt abbahagyja, de picit zavaró lehet az első 3 menetben. A pályákhoz tartozó soundtrack első hallásra tökéletesen illeszkedik bármelyik csatához, de még inkább az adott pálya adta érzéshez, bár össze-vissza módosíthatjuk melyik pályán mi szóljon, az eredeti valahogyan most annyira találó lett, hogy én defaulton hagytam.

Harcosokból viszont kapunk szép számmal a több mint 50 karakter mellé még 14 helynyi DLC slot is társul, melyekről eddig csak annyit lehet tudni, hogy 4 előrendelői bónusz volt, további 6 pedig ingyenesen érkezik majd mind a két platformra. Tehát annak, aki előrendeli kapásból 54 karakter áll majd rendelkezésére. Aki valaha is megjelent a Tekkenben jelen van, vagy jelen lesz. Az input rendszer nagyon sokat javult, sokkal felhasználó barátabb lett, még a bonyolultabb kombókat is meg lehet csinálni kisebb gyakorlás után. A páros csaták végett természetesen megfelelő páros támadásokat is kapunk. Az első az úgy nevezett Tag Crash. Mivel ha egy szereplő élete kimerül, akkor vesztettünk kapunk egy olyan lehetőséget, hogy amikor kevés életünk van és az inaktív partnerünk „Rage” módba kapcsol, akkor ezt föláldozhatjuk egy kimentő támadó cserére, azonban ebben az esetben a Rage adta bónusz sebzésről le kell mondanunk. Ilyen még a Tag Assault is, amikor megfelelően kombózva ketten verhetjük egyszerre az ellenfél aktív karakterét. Ezen felül amennyiben jó párosítással megyünk úgy nevezett rejtett tag kombókat hozhatunk, elő melyek bizonyos karakterekre lesznek érvényesek, ezekből van sima átlagos bárki által összehozható váltogatós kombó, de a "pár specifikusak" jelentősen látványosabbak. Az életcsík mértéke viszont úgy vélem túlságosan is rövid időt engedélyez menetenként. Bryan-el (a kickboxos kiborg katona) gyakorlatilag jól eltalálok valakit 3 nekifutással meg egy pörgéssel és vége. Ezzel a menetek ideje jelentősen csökkent, de minél erősebb ellenfél ellen játszunk, annál inkább lassul, hiszen kivárunk bizonyos dolgokat, hogy megfelelő pillanatban tudjunk támadni.

A Ghost Mode gyakorlatilag ugyanaz maradt, mint az előző Tekkenben. Végtelen ellenfél párosokkal küzdhetünk, meg ameddig csak bírjuk. Rangokat lépve egyre nehezebb harcosokkal találjuk majd magunkat szembe. A rangokat viszont jóval gyorsabban érjük majd el, mint eddig, viszont ha ügyesen választjuk a követkeő ellenfelünket, lehetőségünk nyílik bónusz ruhákat megnyitni. Ezzel csak az a gond, hogy nagyon le lettek szabályozva a ruhák. Egy idő után azonban mindenkinek feltűnhet, hogy a fokozat beállítás teljesen mindegy ebben a módban. Az Easy, Normal stb. csak azokra az ellenfelekre vonatkozik melyeknek nincs rangjuk csak simán „CPU”-t látunk a generált név alatt, illetve mérsékelten az Arcade módra ami olyan mint egy limitált Ghost Mode csak végén egy roppant idegesítő Unknown-al kell majd csatáznunk azért, hogy a CPU tökéletesen kivitelezett támadásai ne vigyenek a sírba minket. A nehézségi beállításokkal, csak az a gond, hogy így gyakorolni nem igen lesz lehetőségünk és 11-12 dan környékén elkezdünk sorozatosan meccseket veszíteni. Ez azoknak nem gond akik vérbeli Tekken-esek, ám a földi halandóknak meg fog gyűlni a bajuk, hogy kedvencükkel az amúgy rettentesen élvezetes módban elszórakozzanak. A rangok viszont karakter specifikusak. Tehát ha mondjuk Jin-el 12 danosok leszünk párunk Kazuya 10 danos ellenfeleink 11-13 dan környékén vannak, mi viszont el akarunk kezdeni szórakozni Heihachival és Bryannel akkor a Beginnerhez adja majd a rangokat. Viszont ha már egy nagyon magas szintű van a csapatban, akkor a gép ahhoz a szinthez szórja majd a játszótársakat.

Story helyett kapunk egy Combot játékmódot. Ennek van egy kis története, de tulajdonképpen egy feltuningolt tréning mód. Lee barátunk Violet alteregója harci robotokat képez, azonban a gyár felrobban és csak egy nagyon bugyuta kinézetű kezdetleges példány marad. Violet ennek edzését kezdi meg. A történet humoros akar, lenne, de kérdés, hogy ez mennyire sikerül. Azt hiszem ízlések és pofonok. Combot barátunkat lehet különböző mozdulatokkal fejleszteni, amit a különböző szintek teljesítéséből szerzett fizetőegységgel tehetünk meg. Igazából ennél jobban összerakott és szórakoztatóbb módot is tehettek volna bele, mert bár sok kritika érte a Campaign az előzőben, valahogy abban mégis több élet volt, mint a Combot tuningolásából fakadó nyomj két Y-t módnak. Érződik, hogy nem akartak komolyabb történettel előállni, éppen azért mert nem része az alapvető univerzumnak, no, de akkor miért nem lehet egy picit hasonló valamit alkotni mint a már említett Mortal Kombat story módja. Számomra örök rejtély marad.

Az online módok természetesen elengedhetetlenek. A ranked meccsek a megszokott „álljunk ki idegenekkel” szórakozási lehetőségre ad majd számunkra teret, a player meccs pedig lehetővé teszi, hogy pajtásainkkal vállvetve vagy akár egymással küzdjünk meg. Ugyanis a Tekken Tag 2-ben már 4-en ostromolhatják egymást a játékosok lévén, hogy egy meccsben két pár van. A playe meccsben idén lobby rendszer kifejezetten szofisztikált megoldás volt a fejlesztőktől, ez még hagyján, de talán az első olyan verekedős játék melyben egész egyszerűen nem tapasztaltam laggot. (Kivétel az amikor Oldern perfectre vert egy menetben a hülye ninjával, mert akkor valamire fogni kellett). Egész egyszerűen az online kód jól lett megírva és nem szenved használat közben.

A Tekken Tag Tournament 2 bár nem számozott rész, de mindenképpen érdemes neki egy esélyt adni. Az elején majd nehéznek tűnik, de ahogy ráérzünk és elkapjuk a ritmusát úgy lesz fokozatosan élvezetesebb. A verekedős játékok szerelmeseinek kötelező tananyag, a hobbi party gamereknek pedig erősen ajánlott fakultatív tárgy. A rengeteg karakter és személyre szabási lehetőség a játékmódok mellett biztosítja majd a szavatosságot. Jó harc, jó hangulat mi kell még?

Összpontszám: 9

Necroman Mk2
Mutropolis

A lelet azonosítása: old school kalandjáték a XXI. századból

1 napja
1

Cash Bacsi
Forge of Empires - Teszt (iOS)

Annyit és olyan régóta jött az arcunkba a reklám, hogy most már ki kellett próbáljuk!

2 napja

p34c3
Drága hobbi a videojáték?

- Tényleg léteznek olyan emberek, akik eredeti, dobozos játékokat vesznek? Akik megengedhetik maguknak ezt a méregdrága úri huncutságot? Gondoltam magamban, miközben vágyakozó pillantásokkal néztem a kirakat túloldalán díszelgő protoss csábító sárga szemeibe.

3 napja
24

pendrivedealer
Stardew Valley és aniMonológ!

Sziasztok! A mai bejegyzés egyik jelmondata, hogy online kertészkedni igenis jó!

8 napja

elvis
Monza Action (GT Sport)

Volt pár izgalmas verseny a hétvégén, de ezt az akciót ki kellett emeljem!

9 napja
6

Stadia HUN
Cyberpunk 2077 (Stadia)

Good morning, Night City! Megérkezett a Stadia legjobb játéka?

2021.02.20.
5

vem
Retro PC #12: HD 6450 vs 9600 GT

Mire képes egy gép, ami olcsóbb mint egy AAA játék? És vajon hogy teljesít a 9600 GT a HD 6450 ellen? Mennyit dob ez a konfigon? Nézd meg a videót és kiderül!

2021.02.16.
2

Necroman Mk2
HuniePop 2: Double Date

NYERTESSEL FRISSÍTVE! Szeretnéd megmenteni a világot, miközben a két nős randi és a hármas szex mesterévé válsz? (18+)

2021.02.14.
35

Stadia HUN
Baljós árnyak

A Stadia jelenlegi helyzete és jövőbeli kilátások

2021.02.12.
19

Stadia HUN
Reigns (Stadia)

Király király-szimulátor, tinder-stílusban.

2021.02.09.

CHASE
Az Évtized filmjei - 10-6.

Az utolsó előtti etap következik.

2021.02.07.
8

Necroman Mk2
Strike Suit Zero

Ace Combat az űr hidegében

2021.02.02.
1

CHASE
A kétezres évek legjobb filmjei

Úgy gondoltam, az Évtized filmjei felsorolás - természetesen soha el nem készülő - finisébe érve, fokozva a várakozásokat és az elvárásokat kiblogolom, hogy sztem mik voltak a 2000-es évek ugyanezen mérföldkövei.

2021.02.02.
19

elvis
TimeCop1983

Synthwave/electro gyöngyszem! Füleljétek, hallgassátok!

2021.02.02.
4

Cash Bacsi
Giblins - Teszt (iOS)

Az ötlet nem eredeti, de a játék nagyon!

2021.02.01.
3

carville
A Gamestop részvények bohócai

Hosszú és szakszerű(bb) ellenvélemény a címlapi cikkel kapcsolatban.

2021.01.31.
16

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2021.01.23.
17

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2021.01.21.
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém.

2021.01.21.
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

2021.01.19.
7