Belenéztem, körülnéztem...Lássuk mi a helyzet zombiéknál...
Az utóbbi időben eszméletlen sok negatív véleményt kapott a játék, főleg mert maguk a rajongók sem szakadtak el a múlttól. Előkerült az ötödik rész negatívumainak hangoztatása. Engem ilyenkor csak az zavar, hogy a jóról senki sem beszél. Főleg ezért is álltam ki a Resident Evil 6 mellett, mivel megjelenés előtti szapulás áldozatának tekintettem, ami már lehet bármilyen akkor sem lesz jó senkinek. Ugyanakkor tudom, hogy mindennek lehet hibája. Amikor játszom és mondjuk nem "tesztelek" tehát csak úgy szöszölgetek, csak azt tekintem hibának ami olykor meg-meg zavar. A Resident Evil 6 sem tökéletes, de azért ezek 3 pontok baromira igazságtalanul kevesek.
Én Jake kampányával kezdtem mert nagyon érdekesnek találtam az információ foszlányok alapján a karaktert. Eddig kaptam mindent amit akartam. Lopakodást (kicsit gyengén), közelharcot, látványos menekülést, nagy tereket. Jake és Sherry kapcsolata rengeteg változott pár óra leforgása alatt ami nagyon tetszett nekem. Ahonnan indul és ami eddig történt ha nem is egy AAA kategóriás dramaturgia, de egy akciójátékban tökéletesen megfelelő, sőt Resi vonalon is elfogadható számomra. A közelharc érdekes, mert tartogat előnyöket és hátrányokat is. Jake másodlagos "fegyvere" az erősen apucira emlékeztető harci stílus jól áll a karakternek, bár a stamina gyors fogyása számomra érthetetlenné tette a dolgot. Ha mint fegyver van jelen, akkor miért fogy ki Jake úgy mint egy átlagos ember? Gyakorlatilag két kombó és már zihál 3 percig a szerencsétlenje. Gondolom van erre fejlesztés mert ahogy néztem jó sok skill van amit meg lehet vásárolni, hát reménykedem, hogy lehet tuningolni, csak nehogy túl későn. Amik viszont zavaróak azok a felesleges elnyújtások. Amikor zsinórban a harmadik olyan ajtót kell ki-be csukni és elvileg menekülök, de semmi stressz illetve minimális. A másik pedig a jellegtelen QTE szekvenciák melyek elveszik az dinamikusságot amit a játékmenet folyamatossága addig adott. Talán az hiányzott, hogy lehetnének karakter specifikus mozdulatok. Mondjuk Jake lehetne gyorsabb vagy több a staminája vagy tudhatna olyan sprintet levágni mint Wesker a Resi 5 Mercenaries játékmódjában, de talán ez csak az én baromságom. Hiányolom a fegyverfejlesztést, de nagyon nekem ez fájó pont, hiszen az előző részekben pont azt imádtam, hogy tele van fegyverekkel és van miből szemezgetni, de korai lenne még
A második fejezet számomra rendkívül hangulatos volt. A terület, az események másoknak lehet, hogy jellegtelenek, de nekem a hóviharban, szar látóviszonyok melletti keresgélés és fertőzött irtás nagyon megtetszett. Jake első két pályája igazán érdekesnek mondható, de lehet, hogy különböznek majd a vélemények. A kamera eddig még nem zavart, sem a scriptelt ellenfelek nem jelentettek még olyan gamebreaking hibát, hogy letegyem és egy rakás ürüléknek tituláljam. Nem, elsőre ettől azért bőven messze van. Tény, hogy nem egy 9 pontos anyag, de hát azokkal meg az a bajom, hogy sokszor túlságosan is túlértékeltnek érzem őket. Ami tetszik, hogy a grafika és a mozgás animáció teljesen rendben. Annyira biztos amennyire az elődök, talán még dinamikusabb is a mozgás. A képtörés a videók alatt megszűnt legalábbis én abszolút nem észleltem semmi ilyet. Persze biztos vannak akik leülnek és keresgélik a hibákat egy térkép alapján, de én inkább csak játszom és élvezem a jó dolgokat nem pedig keresem a negatív programozási malőröket. Amikor majd leülök egy nagyobb hangvételű anyagot összedobni akkor már biztos figyelek azokra is, de egyelőre bőven elég, hogy élvezem ami körülöttem folyik.