#15-11
Kellemes péntek délutánt mindenkinek. Folytatódik a kis listánk, következő nyertesünk pedig nem más mint a
#15 - Red Steel 2
A Motionplus első igazi demonstrációja, (a Wiisports Resort mellett) egy korrekt belső nézetű lövölde, jól megvalósított kardozással. A játéktér egy összegabajodott keleti és (vad)nyugati világ, ami különleges atmoszférát teremt, kár, hogy a gyakran önismétlésbe hajló feladatok gyors motivációvesztést okoznak. A multiplayer hiánya különösen fájó: egy kardozással tarkított deathmach igazán érdekes ízt adhatott volna a mostánban kevés újdonságot felmutató többjátékos stílusnak.
stk indokol: "Mert rohadt rövid volt, rohadt értelmetlen, rohadt egyszerű."Nesman érvel: "azért mert"
#14 - No More Heroes 2
A No More Heroes második felvonása bár az első részhez nem érhet fel szinte semmilyen téren, ez nem gátolta meg abban, hogy a 14. helyig felkapaszkodjon.
csavar: "Igazi otaku gyöngyszem! Wii történetének legizgalmasabb karaktereivel :)"
stk: "Mert kijavította az első rész hibáit, de közben elrontott ugyanennyi dolgot."
#13 - Xenoblade
Ha a Wii és az epikus szavak egy lapon szerepelnek, akkor hajlamos mindenki menten a Legend of Zelda sorozatra gondolni - és ezzel nincs is különösebb gond. Az, hogy az Operation: Rainfall közreműködésével (áldassék a nevük) kicsiny régiónkban is megjelent Xenoblade nem kapott (negyed)akkora hírverést sem, mint amilyet érdemelt volna, az nem a nagyérdemű bűne. Bár nem törvényszerű, hogy bármi, amihez Tetsuya Takahashi hozzányúl arannyá válik, tény, hogy a Chrono Trigger-t, Xenogears-t és Baten Kaitos-t babusgató úriember nemigen nyúlt még mellé - és ezúttal sem.
És most engedtessék meg, hogy elérzékenyüljek, és egy picit szubjektív irányba tereljem ezt a kis kedvcsinálót: számomra a Xenoblade nem csak a Wii legjobb játéka, de talán minden idők egyik leggrandiózusabb jRPG-je is. Ever. Adott egy monumentális nyitott világ, ijesztően hatalmas (és nemkülönben változatos) bejárható tereppel - olyan látvánnyal, hogy néha-néha azt hittem, kis kütyüm a polcon alatta elhelyezkedő Xbox360-ból szipákolja a kraftot valami megmagyarázhatatlan képességgel. A karakterek egytől-egyig belopták magukat a szívembe. A történet és a tálalás zseniális, alapoktól építkezik lassan, komótosan, és minden egyes építőkocka helyreilletsztését hatalmas csavarként élünk meg. A harc és fejlődési rendszer csiszolt, a zenék gyönyörűek, mi kellhet még? Egy időmegállító készülék kölcsönbe úgy 90 órára...
...És csavar szerint is: "Egy óriási kaland, hiánypótló JRPG gyöngyszem, ami kis túlzással a generáció legjobbja stílusában. Egy bajom van vele, túl nagy falat!"
#12 - Madworld
Ha szerinted a Wii kizárólag a családbarát, cukimuki heterofób, erős kompromisszumokat kötő játékok otthona akkor jóeséllyel a Platinum Games alkotása helyből rúgja ketté az elméletedet. Minden idők egyik legbrutálisabb játéka tömény infantilizmusban pácolódott, dehát akik nem most találkoznak először P+ attrakcióval, azok nyilván nincsenek meglepve. A Sin City óta várjuk, hogy valakik adoptálják azt a fajta vizuális stílust videójátékba, amit a Madworld ezüsttálcán kínál.
stk rövid kivonata:
"Brutalitás, képregény stílus, egyszerű játékmenet, stílusosság, király zene. Mindezt rakd egy kalapba, és add oda a Platinum Games-nek! :)"
#11 - Metroid Other M
Metroid Team Ninja módra. A receptről tanult kollegáink okfejtenek:
nintendo fan: "A Team Ninja megreformálta és új ötletekkel, megoldásokkal felturbózta az N egyik legnagyobb franchise-át. Mindez úgy sikerült nekik, hogy a jellegzetes Metroid esszencia megmaradt. Az olyan "új fűszereknek" köszönhetően, mint például a látványos grafika, a CG átvezetők, Samus új mozgásai és képességei, na meg a story miatt a Metroid játékélmény még intenzívabb és élvezetesebb lett, mint előtte valaha bármikor volt."
friedmannt: "A Metroid Prime-oknál nem jobb, de azért még bőven zseniális. 2d-s Metroid, jó nagy felfedeznivaló térrel, nagyon jó hangulattal (félelmetes és elhagyatott egyszerre). A mézesmadzagot elhúzza előttünk a 3d nézettel, amivel mozogni viszont nem lehet. Itt sok prime-ból jött ember a haját tépi, én ezzel kezdtem, és elfogadtam ezt az adottságot: 2d=mozgás, 3d=spéci célpontok lelövése. A videobejátszás tényleg kicsit sok, de a sztori jó azért."
Ennyit mára, jövő héten pedig beleszagolunk egy jó erőset a Top10-be.