keviny2012.11.30. 00:00

A Wii nagyjai - Verse X.

#5-1

Eljött hát a nagy nap, amikoris a Wii hivatalosan is átadja helyét utódának - és ezáltal szolíd kis megemlékezésünk is a végére ér. De persze még hátra vannak az öreg Wii trónjának hivatalos uralkodói és díszes holdudvaruk. Íme:

#5 - Mariokart Wii

Ez volt az a játék, aminek (is) köszönhetően otthonra leltem az itteni közösségben. (igen, mindenről ő tehet, őt kell utálni!). És bár nem kifejezetten rajongok (sőt, mondhatni nagyon nem) a versenyjátékokért, a Mariokart-ok enyhén debil bája, földtől nagy lendülettel elrugaszkodott megoldásai révén a sorozat féltetlen rajongójává váltam.

stk: "Miért? Mert bármit csináltok 95%-ban én vagyok az első :P ;)" (nanana, azért emlékszem rá, volt, hogy 10 másodperceket ácsorogtam a cél előtt mire felbukkantál a visszapillantóban... ;) - k.)

Szedi: "Remek irányítás, sok pálya, "felhőtlen" szórakozás - persze néha kapsz egy-egy viharos felhőt a fejed fölé! :)"

bagszi: "Nálam hatalmas lépcsőfok volt a Mario Kart sorozatban, mind single mind multi játékként totálisan megállja a helyét."

Lien: "És elérkeztek azok a játékok amik a legtöbbet futottak a Wii-ben. 100-nál több órát játszottam ezzel a játékkal. Kismillió versenyt játszottam a neten egyedül de leginkább pár magyarral. Nagyon jó volt és hangulatos mindvégig!"

csavar: "Nem játszottam még egyik konzolon sem annyit egyik játékkal sem, mint ezzel. Multi, online és egyedül. Nintendo "öröklegjobbja" a Kart franchise! Minden aspektusban szórakoztató és néha idegesítő, de minden ízében Nintendo: grafika, zene, színvonal, szórakoztatás...mindenben!"

nesman: "csak azért"

#4 - The Legend of Zelda: Twilight Princess

A Twilight Princess helyezése elég furcsán alakult - és emiatt státusza abszolút nem mérvadó. Sokan, köztük jómagam is úgy gondoltuk, hogy ez a gyöngyszem inkább a Gamecube érát díszíti, és ezért nem is jelöltük. Ettől függetlenül, ha legalább hármunk listájára felkerült volna az élmezőnybe, akkor komoly veszélyt jelentett volna a trónörökösre. Na de ezt csak olyan érdekességképp mondtam el.

A Twilight Princess legnagyobb érdeme, hogy nagy dózisban hordozza magában a nagybetűs Zelda esszenciát, Hyrule Field-el, Goronokkal, Eponával, mindamellett, hogy legalább ennyi újdonságot felvonultat. Bár vannak, akik másként élték meg, számomra az árnyas részek (direkt nem írok Twilight-ot, hátha valaki akarva akaratlanul arra a homár filmre asszociál) azonnali szerelmet jelentettek, segítőnk Midna is kiváltotta szimpátiámat. Számomra az előző évtized legnagyobb durranása a GC verzió, a Wii variáns a gyerekcipőben totyogó mozgásérzékeléssel és az eredeti játék tükrözésével (jobbkezes Link, fúúú!) kipottyantotta magát a pixisből.

getro2: "A Wind Waker bár hangulatilag és a stílust tekintve nagyon magasra helyezte a mércét, félelmetes hosszával és felejthetetlen dungeon-jeivel a Twilight Princess-nek még ezt a csodát is sikerült túlszárnyalni. Hihetetlen hosszúsága (40 óra alsó hangon) ellenére is végig képes egyenletesen tartani ugyanazt a játékélményt, amely már az első órákban elvarázsolt. Néhány, régi epizódokból megmaradt pontja talán zavaró lehet a 21. század játékosának, mindez eltörpül amellett a sok kaland mellett, melyet a Shigeru Miyamoto csodája kínál."

friedmannt: "A mozgásérzékelés elég jó (ugye Motionplus ekkor még sehol), a történet epikus, Hyrule mérete óriási, a történet kissé lineáris (bár ez ma már a többi Zeldára is igaz), és van benne kihívás, leginkább az, hogy ne tévedj el. A dungeonok tervezésének Oscar díj gáláján ez lenne a Titanic, minden dungeon zseniálisan van felépítve (=backtracking ezerrel, de pont jól adagolva)"

stk: "Mert van egyfajta sajátos hangulata, amitől jó, és az olyan emberek is élvezik, mint én, akik nem igazán nagy Zelda rajongók. Ráadásul az irányítás Wiimote-al az igazi."

megatron: "A Wind Waker megjelenéskor megosztotta a sorozat rajongóit, sokan a GameCube képességeit látva a "nextgen" Ocarina Of Time-ot várták, ami aztán végül érdekes megoldásként a GC utolsó, de a Wii első Zelda epizódja lett. A különbség a pontosabb célzást lehetővé tevő, Wiimote-ra szabott irányítás, és hogy hősünk a tükrözött világ miatt ebben a változatban jobb kezes. A nyitó képsorokból már egyértelmű a komorabb, hangvétel. Link ezúttal farkassá változva a megismert világot újjáértelmezve kapja: welcome to the dark side! Új és már látott eszközök és fegyverek, hosszú és alaposan átgondolt tematizált labirintusok, fordulatos történet és gyönyörű grafika, mindez tapasztalt konzolfüggők esetén is jó 35-40 óra játékidő alatt. Mi kell még?" (Sör. Sok. - k.)

nesman: "azért"

#3 - Donkey Kong Country Returns

Talán sokan járunk ugyanabban a cipőben, amikor azt mondom: a Donkey Kong Country bearanyozta gyermekkoromat. A kilencvenes évek legnagyobb fejlesztőcsapatának (igen az, ellentmondást nem tűrően) hagyatékához csak az alapok maximális tiszteletben tartásával szabad hozzányúlni - és bár a rebootot elkövető Retro nem vette oly szigorúan ezt a követelményt (hol vannak a Kremlingek, mi, kis kínai vázák?) a végeredmény roppant kellemesre (és furcsamód hagyományhűre) sikeredett, így egy percig sem csodálkozom, hogy Donkey megkapta a bronzplecsnit a kis nyakkendőjére.

csavar: "Imádom (grafika, zene) és gyűlölöm (nehézségi szint). Még nem értem a végére és lehet nem is fogok, de amit ez a szoftver tud, az a Wii egyik legjobb játékává teszi! Kötelező!!!!"

bagszi: "Erre nem tudok mit mondani, egyszerűen muszáj volt a 10-es listára tennem, mert egy nagyon jó játék."

Krisi92: "Egy másik hatalmas kedvenc platformjáték-sorozatom a Donkey Kong Country. Sokak szerint csak a gyönyörű grafikája miatt volt népszerű, de mások, mint én is, tudják, hogy a fantasztikus játékmenet az igazi oka. Ez a rész rengeteg dologban, köztük a játszható karakterekben, a helyszínek megválasztásában, és a zenékben az első részre hasonlítanak nagyon, de mégis különböznek annyira, hogy teljesen más legyen az élmény. Kicsit féltem, hogy a Rare nélkül lehet-e még ugyanolyan jó a sorozat; de végül a Retro Studios könnyen az egyik legjobb részt készítette el nekünk. Már csak a második rész alapján kéne egy új játékot csinálniuk :)"

friedmannt: "Szuper 2d-s platformer, gyakran a háttér is aktív része a pályának. Zseniális pályatervezés, néhol eszement nehézség, későbbi pályákon csak akkor van esélyed, ha fejből betanulod az egész pályát. Az irányítás viszont tökéletes és precíz. Sok gyűjtögetnivaló van a pályákon, amiket ha mindet meg akarsz találni, jó sokszor vissza kell menni egy adott pályára. És a végén a mirror mode annak, akinek nem hullott ki a haja a végigjátszástól (bevallom, én csak odafele vittem végig a játékot, a mirror mode-ot hagytam, nem akartam infarktust)"

#2 - Super Mario Galaxy

Ha már Donkey kapcsán leástam a gyerekkorig, akkor még egy pillanatra visszatekintenék. Ha azt mondom, hogy a fent emlegetett ősmajom bearanyozta, akkor Mario minimum beplatinázta és gyémántokkal díszítette fel a gyermekkoromat. (nem, nem vagyok az égben, és Lucy-nak sem hívnak) Aztán közben elszaladt az idő, a gyerkőcből felnőtt lett (fizikailag) akinek aztán az érdeklődési köre egy sokszöggé változott. Hogy mit jelentett számomra a Super Mario Galaxy? Gyermekkorom bohókás platformhősének találkozását felnőttkorom elvarázsolt, elvont világával - egy eufórikus utazás, amit sose fogok elfelejteni.

csavar: "A Wii Mario játékaiból majdnem ő a legkedvesebb, sőt. Viszont nem őt pörgettem a legtöbbet, így lejjebb csúszott a listámon :)"

Kumite: "Mindenből egy végtelenül minimálisan kevesebb található benne, mint a második részben, de az újdonság varázsa és az írásban megfoghatatlan összkép és összhangulat egy fokkal az utód elé helyezi. A Boss harcok kicsit epikusabbak, a pályákat kicsit közelebb érzi magához az ember, az elosztó hub pedig egy kicsit kevésbé teszi "pálya pálya után" jellegűvé a dolgot"

Krisi92: "A Super Mario 64 és Sunshine eléggé végigkísérték a gyerek és kamaszkoromat, nagyon is szerettem őket a játékmenetük és a pályadizájnjuk miatt. Azonban amikor egyszer egy barátom megmutatta nekem a "harmadik részt", annyira nem fogott meg. Később úgy gondoltam, na jó, egy próbát megér, végülis mindenki annyira isteníti: hát az elején az előző véleményemmel egyező módon csak egy "nem rossz" játéknak tűnt. Ahogy tovább játszottam, egyre összetettebb, érdekesebb, és szórakoztatóbb lett, és le se tudtam tenni, egyértelműen a 3 játék közül a legjobbnak éreztem végül. Tehát aki kételkedne, tegye nyugodtan, de egyszer ki kell próbálnia ezt a játékot hosszabb időre."

bagszi: "Sajnos a Galaxy 2-höz nem volt szerencsém még, de a Galaxy 1 szerintem kitűnő játék. Mint mondtam Mario megunhatatlan, itt pedig nem csak 3D-s világban kell helyt állnia, de a gravitációval és egyéb fejtörőkkel küzdenie."

Lien: "Az első 3D-s Mario játék Wii-n. Mikor még nem volt Wii-m videókat néztem a játékról, mert csodaszép és az egész játék bámulatos volt. Máig is visszasírom, hogy nincsen meg, mert a játék sok kihívást és izgalmat adott át nekem. Néha játék közben úgy éreztem, mintha a játékban lennék, a látványvilága egyes bolygónak, a zenéi bámulatosak voltak! I love you Toy Time Galaxy!"

#1 - The Legend of Zelda: Skyward Sword

Mindamellett, hogy a Skyward Sword megtestesíti mindazt, amire a Wii hivatott létrejönni, hosszú, tartalmas szórakozást és felejthetetlen kalandot kínál. Bár kicsit nyögvenyelősen indul, a későbbiekben durván kárpótol minden egyes (minimális) kezdeti üresjáratért. A játékmenet súlypontjai a korábbi részekhez képest teljesen máshogy lettek leosztva: a két dungeon közti lyukakat apró fejtörőkkel, puzzle-ökkel tömködték be - ezáltal egy percig nem hagyja a program, hogy az agyad máson kezdjen el kattogni. Történet szempontjából is talán az egyik legmélyebb epizód a Skyword, karakterei (főleg a hallgatag főszereplő) olyan jellemekkel lettek "felszerelve", amilyenben eddig nem sűrűn volt részük. Hiányosságai (melyek közt a legfájóbb az overworld átugorhatatlan határvonalai) ellenére bátran állítom, hogy az eddigi talán leggazdagabb Zelda epizód, ami megmutatta, hogy a mozgásérzékelére alapozott irányítás innentől kezdve bizonyíték és nem ígéret.

friedmannt: "Pontos Motion kontrol és zseniális pályatervezés és zseniális art style. Mindhárom elég lenne a tökéletességhez. Emellett ugye Legend of Zelda, tehát a hangulata is tökéletes Pár kis hiba: sok dialógus, és in-game magyarázat ugyanarról megtöri a folyamatosságot. És a legnagyobb hiba, ami visszaránt a földre: minden puzzle elején fi megmondja a megoldást, bármilyen puzzle-z ad a játék, és eljezdenél gondolkodni, Fi (a segítő) azonnal megmondja, hogy hova menjek és mit csináljak. Basszus, most ki játszik, ő vagy én? Jó hogy a játék nem viszi végig magát."

bagszi: "Ez a játék szerintem a Wii toplista élére való. Minden tekintetben imádtam. Csodás látványvilág, lenyűgöző sztori, élmény ez a játék minden tekintetben, ráadásul nagyszerűen kihasználja a Wii motion plust.(és nálam nem bugzott az irányítás, így egy rossz szavam sincs róla)"

Krisi92: "Ismét egy kissé olyan játék, ami megosztja az embereket: tényleg sok dologban különbözik a megszokott Zeldáktól. Az eddigi sok-sok helyszín helyett a játék későbbi részeiben a régen már bejárt területeknek új szektorait kell bejárnunk. Emellett a pajzsok, üveggcsék, és egyéb tárgyak rendszere, a harcok, és a futás is eltért az eddigiektől, de ez egyáltalán nem volt baj. Persze, voltak apróbb részletek, amik elég rosszul voltak megvalósítva, vagy nem voltak egyszerűen átgondolva, de ugyanakkor voltak hihetetlenül fantasztikus és kreatív ötletek (például a hajó vagy a bánya, aki játszott a játékkal), és a sorozat egyik leghasznosabb tárgya, a bogár is itt kapott először (és remélem, nem utoljára) szerepet."

nintendo fan: "Egy csodálatos és emlékezetes kaland. Rengeteg ötlet, monstre tartalom, gyönyörű és stílusos látványvilág, tökéletesen kivitelezett Wiimote-os irányítás jellemzi a Wii egyik (ha nem a) legnagyobb játékát. Gamer pályafutásom egyik legnagyobb és legmeghatározóbb élményét jelentette a Skyward Sword."

nesman: "egyértelmű"

Köszönöm szépen megtisztelő figyelmeteket, még egy, esetleg két poszttal jövök valamikor a közeljövőben, feltárva egykét érdekességet a lista kapcsán.

Szóljanak hát a pezsgőpukik, lepje el a világot konfettieső: mostantól hivatalosan is kezdetét vette a nyolcadik generáció.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==