2015. május 12-én, sok-sok csúszka után, végre megjelent konzolokra és PC-re is az autósjáték fanok már régóta vágyott tárgya, a Project Cars. A program nem volt hibák nélküli, sőt nagyon nem és még most sem az teljesen. Azonban miután eltöltöttem vele egy kis időt, egyből világos lett, hogy nekem inkább ez az irány kell, mint amit más autós játékok képviselnek. Pedig a játékban korábban én magam sem hittem, már abban sem, hogy egyáltalán megjelenik. De mégiscsak megjelent, folyamatosan javítják (vagy inkább fejlesztik?) és egyre jobb lesz.
A Project Cars-t én egy "versenyző alkalmazásnak" tekintem. Minden azért van a játékban, hogy versenyezz úgy, ahogy akarsz. Nem kell xp-t, kreditet gründolni, minden autó és pálya azonnal rendelkezésre áll. Tehát kapsz egy csomó autót és halom pályát, versenyszabályokat az egyes géposztályokhoz, szabadedzést, kvalifikációt, teljesen kusztomizálható versenyeket, dinamikus időjárással és napszakváltozással, kiváló és egyébként teljesen egyénreszabható kormánykezelést, konzolon messze a legszimulátorosabb irányba mutató fizikával.
Igen tudom, hogy autóból nem 500-at, nem 1000-t kapunk, hanem alapból talán csak 70-et, viszont azok egy-két kivételtől eltekintve igazi versenygépek, amiket arra terveztek, hogy tapadjanak a betonhoz és szaggassák fel az aszfaltot. Mindehhez olyan életteli hangok járnak, versenyautó csörgéssel, zörgéssel, nyikorgással, turbó sivítással, lefújással, hogy az egyszeri konzolos szimulátorfan leteszi a haját. Mert konzolon ilyen még nem volt.
Azt is tudom, hogy One-on csak 900p a felbontás, de az autók kidolgozottsága és a dinamikusan változó környezeti viszonyok így is állejtős vizualitással ajándékozzák meg az embert.
A játék pár hete, a 3.0-ás patchel érte el szerintem azt a szintet, ahogy ki lehetett volna már adni, de ez nem akadályozott meg minket abban, hogy a megjelenés után nem sokkal létrehozzunk egy egyelőre kis csapatot, a Project Cars Racing Hungary-t. Az már korábbi konzolos autós pályafutásom során bebizonyosodott, hogy versenyezni vagy csak közvetlen baráti társasággal vagy szervezett körülmények között lehet és érdemes, ezért saját érdekünk is azt diktálta, hogy hozzuk létre a csapatot. Hiszen ha az ember csak úgy felóvakodik a világhálóra egyet versenyezni, szinte biztos, hogy csak az ideget fogja nyelni, mert mindig lesz mögötte egy félidióta, aki csak telibe akarja vágni a mezőnyt, közben pedig torkaszakadtából énekel.
Na ilyen nálunk nincs! A játék maga is biztosít szabályokat, amit pedig nem tud megadni, azt mi kidolgoztuk és ennek betartásával versenyzünk. Most már túl vagyunk 10-11 versenyen, amiben volt egy már egy tesztbajnokság is a GT4-es Ginettákkal és elmondhatjuk, hogy ebben a játékban készülni kell. Taktikával, stratégiával, pálya, gumi ismerettel, képesnek kell lenni a mezőnyben autózni, akár kivárásra játszani, gyakorlás nélkül - és ez tapasztalat - csak tönkrevágjuk a saját és mások versenyét is.
Ha viszont felkészültünk, akkor a játék és a játékostársak is meghálálják a belefeccölt időt, eszméletlen izgalmas versenyeket lehet futni. A hétközi rengeteg gyakorlásnak hála még egyszer sem volt tömegbaleset versenyeinken (így nem kellett alkalmaznunk safety car-os szabályunkat sem), elvétve egy-két férfias, túraautós kocc előfordult, de ez benne van.
Hamarosan kezdődik az első "komoly" bajnokságunk a sokak által favorizált GT3-as géposztályban. Nálunk az összes segítség off-on van, nincs kipörgésgátló, stabilitás menedzser, és bár a lobbiban sajnos kötelezően nem kikapcsolható, mi arra kérjük a versenyzőket, hogy a játékélményt tönkrevágó féktávjelző nyomvonalat is lőjék ki. Inkább készüljenek és ismerjék fejből a pályát, a féktávokat lőjék be a tereptárgyak, féknyomok, stb. alapján. Versenyeinken szinte mindig többszörös gumikopást állítunk be, hogy mindenképpen sor kerüljön egy vagy több boxkiállásra, ezért érdemes képben lenni a játék boxtaktika menedzselésével is, ami elsőre nem mindig egyszerű.
Ennek a kis blogbejegyzésnek nem titkoltan a csapat promózása a célja. Bár versenyeinken azért egy tucat versenyző mindig megjelenik, nem bánjuk, ha teli lobbival, vagy lobbikkal futunk. Szóval akinek ez az írás felkeltette az érdeklődését és szereti a kihívásokat (mert ebben a játékban a versenyzés az!), az látogassa meg honlapunkat és fórumunkat vagy akár Facebook oldalunkat és csatlakozzon versenyeinkhez! Az élmény megfizethetetlen, a többire meg ott van a MasterCard...