Cash Bacsi2019.03.19. 14:05

Ghost Town TD - Teszt (iOS)

Szeretjük a Tower Defense játékokat, nem igaz?

A Tower Defense (innentől csak TD) játékoknak komoly múltja van, egészen a videójátékok hőskoráig érdemes visszamenni, vegyük akár alapul az egyik legismertebb címet a „Space Invaderst”, ahol ugyancsak az volt a feladatunk, hogy a körökben minket rohamozó idegeneket visszaverjük mielőtt még szétbombáznák az egész várost, amit meg ugye nekünk kellett megvédeni. A mai napokban ismeretes TD stílust, jómagam először a Warcraft III egyik custom mapjén tapasztalhattam meg, nem tudom hogy a srác aki készítette mennyire volt képben ezzel a stílussal de tény, hogy nem sokkal később gomba mód kezdtek jönni a semmiből ezek a címek. Mobilon a TD játékok koronázatlan királya a Kingdom Rush és minden rész ami utána jött. Nem csoda hát, hogy a Ghost Town is ezt a címet próbálja utánozni.

Főhősünk Sam, a tinédzser kissrác, aki akarata ellenére lett főállású szellemvadász, nem tudom hogy direkt vagy véletlenül, de a vonásai kísértetiesen hasonlítanak Jared Padaleckire, aki a sikeres Supernatural (Odaát) egyik főszereplője és persze őt is Samnek hívják (Sam Winchester). Lehet csak én látom bele ezt az egészet, ha tévedek javítsatok ki. Lényeg a lényeg, a dolgok úgy alakultak, hogy szülővárosát titokzatos okokból kifolyólag ellepték a szellemek. Szerencsére kapni fog egy jó kis stukit, amivel darálni lehet őket. Illetve segítségére lesznek az eddig titokban fejlesztett high-tech szellemvadász tornyok. Na tessék, meg is van az alapkonfliktus, innentől fogva már csak rajtunk múlik minden.

A játékban egyelőre meglepően kevés pálya áll rendelkezésünkre, szám szerint összesen tíz. De már most látni lehet, hogy további tartalom várható (coming soon), az viszont hogy mikor már sajnos nem. Szerencsére mindegyik pályát három különböző nehézségi fokozaton (lásd Kingdom Rush) teljesíthetjük. Az első „Casual” fokozaton a szellemek élete 50%-al míg a páncéljuk 10%-al kevesebb. „Normalon” mindkettő statisztika normálon áll, se nem kevesebb se nem több, míg „Challenge” nehézségen pedig az egyetlen fix dolog, hogy Sam csuzlija minden körrel egyre többet sebez, cserébe viszont minimum kettő nehezítést kapni fogunk, olyanokat mint kevesebb élet, kevesebb felhasználható torony hely stb. Minden teljesített nehézségért csillag jár, a következő pályához pedig meg van adva hány csillag szükséges, éppen ezért érdemes rögtön normalon megcsinálni az instant +2 csillagért. Ez eleinte nem fog gondot jelenteni, de nagyjából a játék felénél, tehát olyan negyedik ötödik pályánál már azért jó párszor elölről kell kezdeni egy pályát mire megszerezzük a szükséges csillagszámot a továbbjutáshoz.

Ezt kicsit értelmetlen időhúzásnak tartom, nem kellene ennyire komolyan vennie magát egy ilyen játéknak. A csillagokat sokkal inkább fejlesztésekre kellett volna hagyni, amik sajnos nincsenek a játékban. Mert ugye vannak a tornyok, vannak különböző viccesebbnél viccesebb csapdák, illetve ott van Sam és a különböző skilljei. Ezekből lesznek passzív illetve aktív képességek, de sajnos egyszerre csak kettőt lehet betenni. Namost itt van ez a rengeteg minden, de ezek közül semmit nem lehet fejleszteni, egyedül Sam fog fejlődni és szintet lépni, aminek köszönhetően egyre több lesz az élete és egyre többet sebez majd a csuzlival. Ha elértük a maximális 30-as szintet (amit egyébként egy hét folyamatos bejelentkezéssel is el fogunk érni, mert hetedik nap kapunk egy maxos löttyöt) nem tudunk tovább fejlődni. A megszerzett aranyból csak a pályán használható instant segítségeket lehet vásárolni. A „Green Bean” egy keveset gyógyít életünkön. A „Frost Falls” minden szellemet lefagyaszt a képernyőn hat másodpercre. A „Mega Bean”-el öt másodpercig Sam sérthetetlen lesz, illetve a képernyőt vadul tapizva sebezni is fogunk minden látható szellemet. Az „Experience Potion” kimaxolja Samet, nem igazán értem erre miért van szükség, hiszen gyakorlatilag ezt egyszer kell csak megvenni illetve a hetedik folyamatos napi bejelentkezés után kapunk is egy ilyet.

A pályák és a helyszínek eléggé változatosak, kettő típusú játék váltogatja egymást, az egyik a „Classic” amikor adott helyekre tornyokat rakosgatva kell túlélni az összes hullámot, itt meg van határozva, hogy hány szellem menekülhet el. A másik pedig a „Survival”, amikor a szellemek nem fix úton haladnak hanem bármerre kerülhetnek és csak minket akarnak kinyírni. Ilyenkor Sam élete a mérvadó, ha elesik vége is lesz a meccsnek. Ennél a típusnál nagyon fontos, hogy milyen tornyokat, csapdákat és skilleket rakunk be magunknak, mert a túlélés mindenek felett áll. Külön érdekesség a játékban - és ez nagyon tetszett is - hogy minden pálya tele lesz pakolva rejtett, felfedezhető apróságokkal, ami vagy csak egy poén, vagy pedig extra ajándék, esetlegesen egy megoldandó rejtély amiért jutalmul egy titkos ládát kapunk. A feladatok listáját bármikor el lehet olvasni a jobb felső sarokban, érdemes mindegyiket megcsinálni a teljes élményért.

A készülékek sajnos nem kommunikálnak egymással, nem lehet semmilyen accounttal, sem Facebookkal bejelentkezni, Game Center sincsen, csak feltölteni lehet az aktuális állásunkat felhőbe, illetve a másik készülékkel pedig letölteni és ezt persze minden alkalommal meg kell csinálni amikor váltani akarunk. Ez meglehetősen kellemetlen folyamat, éppen ezért azt tanácsolnám, hogy csak egy készüléken toljuk a játékot és akkor megkíméljük magunkat pár felesleges üres körtől, elvesztett lootttól stb. A Ghost Town TD egy kicsit olyan félbehagyott munkának tűnik nekem, vannak benne jó ötletek, a megvalósítás is kellemes, de nincsen benne semmi olyan extra, amit így 2019-ben több tucatnyi előd után joggal várhatna tőle az ember. Tolni vele ideig óráig érdemes, de megváltani nem fogja a világot ebben biztos vagyok.

3/5

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

1 napja
6

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

3 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

3 napja
14

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

5 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

7 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
14

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4