Cash Bacsi2019.06.03. 12:09

Into the Badlands Champions - Teszt (iOS)

Hát te meg ki fia-borja vagy?

Mindenki bocsássa meg nekem, hogy fogalmam nem volt arról mi az a „Into the Badlands”, valahonnan ismerős volt nekem ez a cím, de legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy ez egy sorozat az AMC-től (náluk készül a Walking Dead is) azt meg hogy ilyen, végképp nem. Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy mielőtt belevágna a kalandókba nézzen meg egy-két bemutatót ebből a három évados csodából, talán akkor némileg másképp fog hozzáállni ehhez a játékhoz. A sorozat rajongói meg lehet kifejezetten meg fognak vetni engem a pontozásért. Na de akkor lássuk is inkább azt a barna mackót!

Az Into the Badlands egy világégés után játszódik kb. 500 évvel, a túlélő emberek nagyjából a középkorba zuhantak vissza, igaz van áram és vannak földi járművek, de logikus okokból kifolyólag a lőfegyvereket mélységesen megveti mindenki. Ez nyilvánvalóan remek táptalajt ad egy jó kis kung-fu kalimpálásnak és kardokkal, késekkel való hadakozásnak, egy világ ahol mindenkinek pillekönnyű a teste és órákon keresztül képesek a levegőben harcolni egymással. John Woo imádná ezt, de sajnos nem ő rendezte a sorozatot. Maga a produkció egyébként idén májusban ért véget, gondolom ennek az apropójából döntöttek úgy a játékfejlesztők, hogy gyorsban össze kéne valamit hegeszteni erre a remek alkalomra, addig kell ütni a vasat amíg meleg illetve a cipó forrón finom alapon. Hát ... megtették. A sorozat nézettsége egyébként az impozáns 6,5 milliós tömeghez képest kb. olyan 0,5 millióval zárult, viccesen fogalmazva ők lennének akkor a célcsoport?

Nekem halvány lila alfarhangom nem volt arról, hogy mi is ez a sorozat, szóval lehet hogy éppen ezért hatott rám fájdalmasan sokkolóan mikor először játszottam vele. Nagyon régen nem láttam már ennyire félelmetesen primitív és kezdetleges grafikát, menürendszert, a prezentáció visszarepít minket kb. olyan tíz évet, amikor még lehet ez játék az év játéka is lehetett volna. Majdhogynem nosztalgikus hangulatba kerültem, csak kár hogy ránéztem az órámra ami sajnos 2019-et mutatott. Manapság egy játék ilyen külsővel maximum csak az óvoda lila csoport számítógépes szakkörénél állná meg a helyét, de egy „New games we like” impozáns felhozatalában fogalmam nincsen mi lehetett a helye. Ennyi negatívum után akkor talán tényleg mélyedjünk el egy kicsit a tartalomban és a bemutatásban is.

Az ITB Champions stílusát tekintve eléggé egyedi, akárcsak maga a sorozat, leginkább olyan érzésem volt a tesztelése közben, mint amikor először találkoztam a Batman Arkham Asylum zseniálisan egyszerű mégis összetetten komplex és kihívásokkal teli harcrendszerével. a különbség csak talán annyi, hogy az már olyan tíz évvel ezelőtt is ötször jobb volt ennél. Természetesen gombok hiányában képtelenség lett volna olyan komplexé tenni az irányítást, ha meg ragaszkodtak volna a gombokhoz még inkább játszhatatlan lett volna, szóval valahogyan meg kellett oldani a dolgot, éppen ezért lett ilyen fájdalmasan egyszerű az egész. Gyakorlatilag nekünk csak arra kell figyelni, hogy az ellenfeleink milyen színben világítanak. A sárga jelenti az erős támadást, ilyenkor át kell húznunk az ujjunkat az ellenfél felett, mintha kihúznánk egy jegyzetfüzetből valamit. A kék jelenti a gyors támadást, ekkor elég csak rátapizni az ellenre, viszont lesznek olyanok is akik egy rövid időre láthatatlanná válnak, náluk legyünk felkészültek és amikor a közelünkbe érnek és újra láthatóak lesznek, tapizzunk gyorsan rájuk. A fehér pedig azt fogja jelenteni, hogy kivégezhető a delikvens, ekkor toljunk neki egy duplatapit és jöhet is a finish him. Normális esetben egyébként bárhova tapizunk a pályán kitérő mozdulatot tudunk csinálni (ezt kell akkor is tennünk ha valaki pirossal világít és egy AOE támadással készül minket meglepni), illetve azokkal az ellenfelekkel akik semmilyen fényben nem pompáznak kedvünkre végezhetünk bármelyik mozdulattal. Minden hősnek lesz egy szuper támadása - magasabb szinttől kettő is - amivel szinte azonnal végezhetünk az ellenfelekkel egy kisebb területen belül, ez magától töltődik, de gyorsabban megy felefelé a csík hogyha érintés nélkül - flawless - sikerül harcolnunk. Ennyi lett volna az irányítás, nem túl bonyi ugye? Ehhez képest akárcsak a Batman, ez játék is mocskosul nehéz tud lenni, higgyétek el nekem, én se hittem elsőre.

Alapvetően a játék célja az lenne, hogy a térképen lévő régiókat szépen lassan elfoglaljuk és képesek is legyünk azokat megtartani. Ehhez első körben a régión belüli területeket kell végig bunyózni, mindig előre tudni fogjuk, hogy egy harc hány menetből áll és hogy menetenként milyen típusú hőst érdemes használni, ez mindig változni fog, lesznek olyan hősök akik erősebbek lesznek egy-egy menetben lesznek akik pedig gyengébbek. Alapvetően érdemes figyelni, hogy egy területnek milyen a nehézsége, az easy és medium fokozatokat még képesek leszünk teljesíteni, a hard viszont már annyira nehéz, hogy ember legyen a talpán aki azt képes végigcsinálni halál nélkül. Az embereinknek lesz valamennyi élete, olyan 4-5 ütés kibírnak, ezután viszont gyógyulniuk kell, amihez vagy idő kell - piszkosul sok idő - vagy használhatunk kapszulákat - amiből csak nagyon kevés van - vagy nézhetünk videókat is némi gyógyulásért cserébe. Ha egy emberünk elesett akkor használhatunk „revive” löttyöt, mondanom sem kell hogy ebből lesz a legkevesebb, vagy gemért cserébe rögtön ki is kaphatjuk a sírból. Az elesett ember is meggyógyul egy idő után, de ehhez alsó hangon kell egy nap, néha kettő is, szóval aki ezt kibírja várni az türelmes embernek nevezheti magát.

Lényegesen könnyebb lesz az életünk ha már több hősünk van. Tekintettel arra, hogy a sima harcon kívül el lehet őket küldeni rövidebb-hosszabb felfedező küldetésekre (scout), amikből visszasétálva értékes jutalmakat kaphatunk. Mindemellett ha nekimegyünk egy nehezebb küldinek és elesik valamelyik emberünk és éppen nem tudjuk feléleszteni - legtöbbször ez az eset lesz, főleg ráköltés nélkül - akkor gyakorlatilag órákig, esetlegesen napokig semmit nem tudunk csinálni a játékban ami borzalmasan bosszantó. Gyakorlatilag rákényszerítenek minket arra, hogy költekezzünk, ha nem bánunk okosan a készleteinkkel, ha nem vagyunk türelmesek, akkor bizony holtvágányra tudunk futni. Az ember egy ilyen játéknál csak önfeledten szeretne bunyózni egy kicsit, de azt nem lehet csak ésszel. Az elfoglalt régióknál egyébként reklámok nézegetésével extra pénzmagra tehetünk szert, illetve extra védelemre a támadók ellen. Ha nem nézünk videókat folyamatosan és lejár a védelmi idő, akkor vissza akarják majd foglalni őket és elég ha egy régión belül egy területet visszafoglal valaki és már rögtön nem kapjuk meg se a passzív extra képességet, az extra aranycsap pedig rögtön el is lesz zárva. Szóval erre a megoldás, ha minden nap olyan nyolc óránként visszatérünk és régiónként megnézünk kettő videót, ezzel a módszerrel folyamatos védelem alatt fognak állni, és az arany is befolyik ahogy kell.

Lesznek egyébként négy óránkénti ingyenes ládák, napi questek amiket teljesítve ezüst kulcsokat és egyéb jutalmakat kaphatunk, a kulcsokkal extra ládákat lehet nyitogatni, a kapott karakterkártyákért pedig fejleszteni, szintet léptetni tudjuk embereinket. A fejlődés fontos része a játéknak, ugyanis már a harmadik régió elfoglalása is komoly gondot fog okozni a nehézségi fokozat miatt, itt fogunk először megrekedni a játékban, de kellő türelemmel és farmolással minden megoldható persze. Lesznek egyébként események „events” ahol a legértékesebb jutalmakat zsebelhetjük be, a kapott piros kulcsokért kinyitott ládákból. Lesz versus mode, ahol első körben be kell állítanunk a védekező csapatunkat - fontos tudni hogy ezek az emberek nem elérhetőek a védekezés alatt - harcolhatunk 1v1-ben gép ellen illetve megtámadhatjuk más játékosok védekező csapatát, végül pedig bosszút is állhatunk „revenge” olyan embereken akik trófeát szedtek el tőlünk. Sajnos egyik mód sem valódi real time harc egy másik játékos ellen, szóval nem kell olyan nagy ellenállásra számítani. A versus mode-ban is kapni fogunk kulcsokat mégpedig arany kulcsokat, itt is lesz egy láda amit kinyithatunk majd értékes jutalmakért. Idővel lesz majd klánosdi is, ami egyelőre nem elérhető.

Az Into the Badlands champions nem lenne egy olyan nagyon rossz játék, de pocsék a grafikája, hiába egyszerű mégis kicsit átgondolatlan az irányítás, pofátlan a F2P model a játékban, nehéz ráköltés nélkül játszani vele, mindemellett el lehet vele lenni ideig óráig, de inkább csak egy rövid ideig ha rám hallgattok. Kipróbálása mindenkinek csak saját felelősségre!

2/5

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

14 órája
2

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

6 napja
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
12

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

CHASE
2020 25 legjobb száma

2020-ben őrületes mennyiségű zenét hallgattam. Ennek egy különleges világjárvány volt az oka, amely mindenkit otthon maradásra késztetett.

2020.12.31.

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
3

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4

Stadia HUN
Stadia bemutató

Már Magyarországon is elérhető a Google Stadia szolgáltatása. Mivel egy teljesen újfajta gaming platformról van szó, sok minden magyarázatra szorulhat. Rövid bemutató arról, hogy mit tud a Stadia, és mit várhatunk tőle a közeljövőben.

2020.12.18.
15

p34c3
Jó polákok / Loot atyafiak

Hosszú várakozás után döbbenetes körülmények között jelent meg az amúgy is elég kalandos utat maga mögött tudó lengyel szerepjáték. Ennek kapcsán - meg persze a gamer 2.0 miatt is - végre belecsapok én is a lecsóba, hiszen alig 15-20 éve tervezem csak a blogolást.

2020.12.15.
14

c0m1n65un
Pumpkin Jack és egy aniMonológ!

Sziasztok! Eljött az idő egy újabb bejelentkezésnek, hogy mit csináltam, vagyis pontosabban mit nem csináltam az elmúlt hetekbe.

2020.12.15.
1