Cash Bacsi2020.01.13. 11:14

Dragonball Legends - Teszt (iOS)

Az év eleji sikerszéria nem ért véget.

Szerintem nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy minden idők legsikeresebb vagy éppen legismertebb Anime sorozata a Dragonball. Az 1986-ban debütált, eleinte borzalmasan gyerekes (de mi is gyerekek voltunk nem igaz?) Goku kalandjai több szempontból is megreformálta a tévézés fogalmát és sokakkal újragondoltatta a japánokhoz való hozzáállást. Goku velünk együtt felnőtt, gyereke lett, Gohan kalandjait a Dragonball Z-ben követhettük nyomon, majd végül elvileg a nemrég véget ért Dragonball Superrel könnyen lehet bezárult a kör. Lehet szeretni, nem szeretni, sokan túl erőszakosnak tartják, akik igen azok még nem sok animét láttak az életük során. De ami biztos, hogy elképesztően sok játék adaptáció készült a nem kicsit tartalmas kánonból és akkor a maradék kiegészítő sorozatokról mellékszállakról és több tucatnyi mozifilmről még nem is beszéltem. Természetesen minket mobilosokat sem hagyhattak ki a sorból, lássuk hát a legújabb darabot a Dragonball Legendset.

A Legends természetesen egy verekedős játék, viszont nagyon érdekes hibridje a kártyás gyűjtögetős játékoknak és a valós idejű 3D bunyós játékoknak. Maga a kameranézet is leginkább a Naruto játékokra emlékeztet. Embereink folyamatosan lebegni fognak, ebből kifolyólag csak négy irányba tudunk mozogni, „előre ugorhatunk” ellenfelünkhöz, illetve távolodhatunk tőle hátrafele, majd pedig repülhetünk jobbra és balra ezzel bizonyos támadásokat ki is tudunk kerülni. Ha a képernyőt folyamatosan nyomjuk legyen az egy helyben, vagy jobbra-balra mozogva töltődni fog a Ki-energiánk, ebből maximum száz lehet, és ezzel tudjuk megidézni a különböző típusú támadásokat amiket a játék véletlenszerűen, kártyák formájában fog kiosztani. Alapvetően négy fajta támadás van, nagyon ritka esetben lehet öt is, ezek a következők; Strike avagy a sima támadások sorozata ami közelharcra jó, Blast amikor tűzgolyókkal sorozzuk meg ellenfelünket ez természetesen távolról a leghatásosabb de ilyenkor könnyű kitérni előle. Ki-támadás ami karakterenként különbözik, ilyenkor általában extra statokat kapunk mindenhez vagy változás történik a kártyákban, végül pedig ott lesz a kék támadás ami valami szuper képességet ereszt el, olyat mint Gokunak a Kamehameha.

Látni fogjuk, hogy egyes kártyák bal felső sarkában ott van egy sárkánygömb, ez annyit tesz, hogyha sikerül hét ilyen támadást bevinni (akkor is számolja ha az ellenfél kivédi) aktiválni tudjuk bármikor a Rising Rush támadást ami egy brutálisan látványos gyakorlatilag kivégzés. Sikerének a titka, hogy az animáció végefelé mindkettő játékos választani tud egy kártyát, ha az ellenfelünk is azt választja amit mi akkor nem tudjuk befejezni a támadást, ha viszont nem találja el akkor már nyertünk is. Érdemes a Rising Sunra megtartani a kék kártyánkat, mivel ezt dobja a legritkábban a játék, sajnos néha előfordul hogy ezen is lesz egy gömb akkor nem tudunk mit csinálni, bízzunk a szerencsénkben. Tekintettel arra, hogy legtöbb esetben három emberrel fogunk játszani érdemes a Rising odavágást a végére hagyni, vagyis az ellenfelünk utolsó emberére. Ezzel még nincsen vége a sornak, hiszen mindenkinek lesznek speckó képességei is, az első a Main Ability bármikor alkalmazható csata során elég gyorsan feltöltődik, lesz aki extra sebességet, lesz aki sebzést vagy éppenséggel extra HP-t fog kapni, érdemes ezeket kiismerni hiszen sokszor sorsdöntők tudnak lenni egy-egy meccs alatt, illetve a legütőképesebb akkor lesz a csapatunk ha ezek a képességek passzolnak egymáshoz. Ehhez persze tapasztalatra és kísérletezésre lesz szükség, PvP ellenfelünknél viszont azonnal látni fogjuk ha kitapasztalta a megfelelő kombinációkat. Az elemek egymásra hatással lesznek, összesen öt elem van, erre mindig látni fogunk egy kis nyilacskát az emberünk neve felett, ami vagy felefelé vagy lefelé mutat, ha gyengébbek vagyunk a másiknál mindenképpen váltsunk valaki másra, különben pillanatok alatt ledarálnak. Végül pedig de nem utolsó sorban lesznek felszerelések (equipments) nem is kevés, amiket érdemes ugyancsak kitapasztalni és mindig a megfelelő emberre rárakni, de vigyázzunk mert levenni már nem lesz ingyenes.

Nem létezhet japán játék döbbenetestartalom nélkül, itt is lesz belőle bőven ha nem is annyi mint egy JRPG-ben, de egy bunyós játékhoz képest bőségesen elég. Az első és legfontosabb része a játéknak természetesen a sztori lesz, amiben egy új karakterrel ismerkedhetünk meg, aki persze félelmetesen hasonlít Gokura (vagy inkább Vegetára?), majomfarka van, döbbenetes ereje, de nem emlékszik semmire a múltjából. A sztori folyamatosan erősödik, érdemes erre külön embereket tartani, akik nem túl erősek és nem túl gyengék ahhoz hogy élvezetesen játszhassuk végig a kampányt. Aztán ott lesz a PvP itt választhatunk a sima casuel bunyó és a kőkemény ranked között. Az utóbbinál kössük fel a gatyánkat, olyan dolgokat fognak művelni ellenünk amiről még csak nem is sejtettük hogy lehetséges, olyan lesz mintha egy teljesen új játékkal nyomulnánk, ennek a legfőbb okait már leírtam korábban, fontos hogy ismerjük az embereinket, a képességeiket, a csapattársak közti synergie jó legyen, használjunk felszereléseket végül pedig direkt ide hagytam a Soul boostot. Ennek az a lényege, hogy minden egyes harcosunknál egyenként is képesek leszünk tovább növelni az erejüket, különböző statokat (Health, Strike, Defense, Attack stb.) fejlesztve a Soul-treeben. Ha sikerült az első szintet kimaxolni akkor jöhet a következő a Class Up gombra kattinva nem is lesz másra szükségünk csak sok-sok speckó elem-specifikus nyersire illetve a játékon belüli fizetőeszközre amiből eleinte nevetségesen sok lesz, nekem jelenleg is 350 millió van. Ha valami nyersiből kifogytunk akkor rákattintva rögtön ki fogja dobni a játék a lehetséges farmolási pontokat. Lesznek kalandok (Adventure) amire elküldve az üresben járó embereinket értékes cuccokat kaphatunk, lesznek események (Event), ahol a sztorihoz hasonlatos minitörténeteket bunyózhatunk végig, a kérdés már csak az hogy vannak-e elég erős embereink hozzá. Ha úgy érezzük hogy a sztorizással túl lassan fejlődnek kedvenc harcosaink akkor elküldhetjük őket edzésre (Train), ahol a megfelelő „kaját” adva nekik döbbenetesen sok szinttel növelhetjük a jelenlegit. Az arany haranggal (ez a legritkább) egyesről több mint négyezerre növelhetjük a szintjüket, tekintettel arra hogy a maximum jelenleg ötezer és mindehhez csak másfél perc edzésre van szükség úgy gondolom nevetségesen nagyvonalú velünk a játék. Itt a gond csak azzal lesz, hogy ha túl hamar elhasználjuk a legerősebb edző nyersiket, mire rájövünk kiket lett volna érdemes fejleszteni, vagy egyáltalán megkapjuk őket idézésből különböző idéző jegyek segítségével (summon), könnyen lehet kifogyunk belőlük mire tényleg szükség lenne rájuk. Szóval aki rám hallgat az arany és ezüst harangokkal csínyán bánik, spórol vele, az első két hétig hozzá se nyúljatok egyikhez sem. elérve magasabb szinteket lesz majd Co-op és Guild is, avagy klán. Ezt nekem az első héten sajnos nem sikerült elérnem szóval nem tudok nyilatkozni róla. Végül pedig de nem utolsó sorban ott lesznek a küldetések (Missions) ezekből a napikat minden körülmények között csináljuk meg, maximum naponta fél órára lesz szükség hozzá és ezek adják a legjobb és legértékesebb nyersiket és jegyeket a fejlődéshez.

Mindent egybevetve amilyen bot egyszerű játéknak indult a Legends első blikkre olyan összetett, bonyolult, tartalmas és fantasztikusan élvezetes játék kerekedett belőle. Nem gondoltam volna hogy képes lesz ennyire lekötni, de mit is várhattunk volna egy japán Dragonballtól nem igaz? Mindenképpen tegyetek vele egy próbát, nem igényel semmilyen sorozatbeli előismeretet, de nyilván a hozzáértő rajongók számára sokkal többet fog jelenteni, mint nekünk mezei embereknek.

4/5

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

14 órája
2

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

6 napja
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
12

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

CHASE
2020 25 legjobb száma

2020-ben őrületes mennyiségű zenét hallgattam. Ennek egy különleges világjárvány volt az oka, amely mindenkit otthon maradásra késztetett.

2020.12.31.

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
3

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4

Stadia HUN
Stadia bemutató

Már Magyarországon is elérhető a Google Stadia szolgáltatása. Mivel egy teljesen újfajta gaming platformról van szó, sok minden magyarázatra szorulhat. Rövid bemutató arról, hogy mit tud a Stadia, és mit várhatunk tőle a közeljövőben.

2020.12.18.
15

p34c3
Jó polákok / Loot atyafiak

Hosszú várakozás után döbbenetes körülmények között jelent meg az amúgy is elég kalandos utat maga mögött tudó lengyel szerepjáték. Ennek kapcsán - meg persze a gamer 2.0 miatt is - végre belecsapok én is a lecsóba, hiszen alig 15-20 éve tervezem csak a blogolást.

2020.12.15.
14

c0m1n65un
Pumpkin Jack és egy aniMonológ!

Sziasztok! Eljött az idő egy újabb bejelentkezésnek, hogy mit csináltam, vagyis pontosabban mit nem csináltam az elmúlt hetekbe.

2020.12.15.
1