Cash Bacsi2020.06.09. 11:07

Disney Sorcerer's Arena - Teszt (iOS)

A Disney se maradhatott ki az akció RPG őrületből.

Bevallom a játék megtekintésének első pillanatától fogva, egyfajta erőltetett, ránk erőszakolt izzadtságszagot éreztem. Disney Arena? Mindenki kedvenc ártatlan és cuki mesehősei egymást mészárolják (persze erőszak és vérmentesen) egy hatalmas arénában ahol az fog kiderülni hogy ki a leghatalmasabb varázsló? Eleve mondjuk a Toy Story hősei hogyan illenek bele egy ilyen koncepcióba és még sorolhatnám a megerőszakolt karaktereket egymás után. De oké, rendben, legyen, akkor most nyitottak leszünk erre a kérdésre és tágra nyílt elmével neki is állok a tesztelésnek. Hölgyeim és Uraim, Disney Arena, harc a legjobb címéért.

Ahogyan azt már korábban írtam a Disney Arena egy klasszikus akció RPG fajta, amikor csapatot építünk, gyúrjuk őket és daráljuk magunkat előre a sztoriban. A gond itt csak az hogy nincsen semmilyen sztori, ami valójában nem is olyan nagy baj, mert a legtöbb esetben ezeket úgyis átnyomjuk, de legalább látszódott volna a készítőkön, hogy valamennyire igyekeznek, de sajnos nem. A csapatunk létszáma maximum őt fős lehet, eleinte bármilyen meséből lehet pozitív vagy negatív karakter. Idővel elérhetőek lesznek olyan kampányok ahol mondjuk csak gonosz (villain) lehetünk, ezek némi szint és nehézséget visznek a játékmenetbe. Apropó játékmenet, itt is ugye mint minden más esetben leszünk mi és velünk szemben az ellenséges csapat, akik lehet hogy több hullámban támadnak ránk (eddig három volt a maximum ami szembejött). Nekünk az lesz a feladatunk hogy legyőzzük őket, a formációnak nem sok jelentősége van lévén az első sor is támadhatja a másodikat és így tovább, sokkal inkább a képességeken lesz a hangsúly. Például a Szörny Rt. Sully tud „tauntolni” aminek a lényege, hogy mindenki őt támadja, ilyenkor némi időt nyerve a többieknek arra hogy összeszedjék magukat. Lesznek gyógyító, lesznek egyéb támogató képességek. A legtöbb hősnek lesz egy sima támadása, egy AoE (Area of effect) képessége és egy szuperje ami egyszerre több ellenséget is letakarít, esetlegesen az egész képernyőt. A játékmenetet kicsit meg tudjuk fűszerezni varázslatokkal, amik igencsak nagy választákban állnak majd a rendelkezésünkre, a végefelé már több tucatnyi lesz belőlük, de egyszerre sajnos csak kettőt rakhatunk be.

A harc szerencsére automatizálható, illetve kétszeres sebességre is fel lehet gyorsítani, mert legyen bármilyen változatos és viszonylag látványos, mégis elég hamar bele lehet unni, mert sajnos túlságosan repetitív, de ez egyébként az egész stílusra jellemző. A Disney Arena grafikája közepesnek mondható, a kicsit rajzfilmes stílus jól fekszik neki, de a manapság igencsak erős mezőnyben nem számít kiemelkedőnek semmilyen szinten. A játék alatt szóló aláfestő zene viszont dallamos néhol kifejezetten gyönyörű, ebben nagyon jeleskedik a játék, a hangok stílusosak, de egyébként semmi különös. Hőseink nem kapnak tapasztalati pontot, nem fejlődnek maguktól, szintjüket a sajátunkhoz tudjuk felhúzni újra és újra, ha van elég aranyunk illetve XP löttyünk. Eleinte ezekből bőségesen lesz raktáron, hozzászoktatnak minket a dologhoz, majd amikor elfogy és rájövünk hogy nem éppen a legjobb hősökbe tettük bele a sok nyersanyagot marad a döntés, hogy most akkor a végtelenségig farmolunk némi nyersi fejében vagy jó mélyen belenyúlunk abba a bizonyos pénztárcába. A játékra alapvetően jellemző a gyomorforgatóan agresszív üzleti modell. Amikor elkezdjük a napi játékot kb. minden menü után a pofánkba dobnak egy piszkosul drága csomagot, aminek az ára 9.99-19.99$ között mozog. Mindezért kapunk mondjuk annyi kártyát amiből meg tudunk idézni egy hőst és némi ritka nyersanyagot amiből ruhát tudunk neki összerakni. A hat területre felosztott felszerelés farmolása, Tier lépdelése, számomra nagyon kedvelt módszer, főleg akkor ha a ruhadarabokat lehet simán csak játékkal is farmolni, sajnos a Disney Arenában ez csak Tier3-ig tehetjük meg, utána már kombinálni kell és ritka cuccokat gyűjteni, ha el akarjuk érni a Tier4-et. A képességeket egyébként csak Tier3 után tudjuk fejleszteni, szintet léptetni illetve az ehhez szükséges nyersanyagokat meg a legkönnyebb inkább megvásárolni valódi pénzért, persze ha eljutunk olyan szintre akkor legtöbb esetben lesz valami későbbi pálya vagy torurnament esetlegesen klubon belüli csere, mint másodlagos opció, csak ugye ehhez is el kell jutni erre a szintre. Úgy érzem, hogy mind a fejlődést, mind pedig a felszerelések szintezését, képességek fejlesztését túlbonyolították, főleg ha belegondolunk hogy a célcsoport nagy eséllyel a kisebb korosztály, akik biztosan apucihoz fog fordulni hogy lécci lécci még ezt a csomagot vedd meg nekem. Mint mindig most is a szülők fognak szívni, de ezt már szerintem mindegyikünk megszokhatta.

Tennivaló egyébként lesz bőven a játékban, a legtöbbjük célja a farmolás lesz, de sajnálatos módon nem elég hogy ott lesz a stamina rendszer, tehát ha ez elfogy akkor várnunk kell a feltöltődésre, mert ha nincsen stamina nem tudunk játszani, vagy dönthetünk hogy videót nézünk, kérünk a klántársaktól és természetesen 50 gemért fel is tölthetjük azt. 240 gem 1.99$ dollár tehát 50 centért avagy merészen lefelé kerekítve 150 forintért ezt meg is tehetjük, nem tudom érzitek it a pénzéhséget? Ha mindez nem lenne elég, ha éppen van épen elég staminánk és még gemünk is, meg vastagok vagyunk mint állat, akkor is a legtöbb tevékenység time limites, hogy ez mit jelent? Ha mondjuk más játékosok ellen szeretnénk játszani a Sorcerers Tournamentben, akkor egyrészt erre egy nap csak ötször van lehetőségünk, majd egy lejátszott meccs után még várnunk kell tíz percet hogy újra játszhassunk. Bevallom ilyennel még sose találkoztam, olyan érzésem volt mintha kifejezetten szivatni akartak volna a készítők. Egyébként lesznek itt kihívások, conquest, dungeon és számtalan kampány illetve esemény is. tennivaló van bőven, le tudja kötni az embert akár egész napra, főleg hogy a legtöbb dolog időlimites és újra és újra vissza kell néznünk ha minden lehetőséget ki akarunk használni.

Gondolom érezhető volt a tesztből, hogy nem voltam különösebben lenyűgözve a Disney Arénától, mert nem elég hogy csak egy középszerű játék, semmiben nem jeleskedik maximum csak a zenében, de mindezek mellett pofátlanul pénzéhes, lehúzós és még szívat is minket ott ahol tud. Nem igazán tudom milyen mazochista akar ilyen játékkal játszani, a szülőknek meg azt tanácsolom hogy messziről kerüljék el nehogy a gyerek véletlenül beleszeressen, mert akkor nekik végük. Tiszta lelkiismerettel igazából senkinek sem ajánlanám ...

2/5

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

15 órája
2

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

6 napja
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
12

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

CHASE
2020 25 legjobb száma

2020-ben őrületes mennyiségű zenét hallgattam. Ennek egy különleges világjárvány volt az oka, amely mindenkit otthon maradásra késztetett.

2020.12.31.

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
3

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4

Stadia HUN
Stadia bemutató

Már Magyarországon is elérhető a Google Stadia szolgáltatása. Mivel egy teljesen újfajta gaming platformról van szó, sok minden magyarázatra szorulhat. Rövid bemutató arról, hogy mit tud a Stadia, és mit várhatunk tőle a közeljövőben.

2020.12.18.
15

p34c3
Jó polákok / Loot atyafiak

Hosszú várakozás után döbbenetes körülmények között jelent meg az amúgy is elég kalandos utat maga mögött tudó lengyel szerepjáték. Ennek kapcsán - meg persze a gamer 2.0 miatt is - végre belecsapok én is a lecsóba, hiszen alig 15-20 éve tervezem csak a blogolást.

2020.12.15.
14

c0m1n65un
Pumpkin Jack és egy aniMonológ!

Sziasztok! Eljött az idő egy újabb bejelentkezésnek, hogy mit csináltam, vagyis pontosabban mit nem csináltam az elmúlt hetekbe.

2020.12.15.
1