Cash Bacsi2020.09.07. 09:57

State of Survival: The Reunion - Teszt (iOS)

Itt a világ vége ...

A State of Survivallal teszt mint oly sok legendásan jó címmel előtte, az arcomba robbanó, végtelen rohamokban támadó reklámok alatti megtörtségemnek köszönhető, nem bírtam tovább, leszedtem és kipróbáltam, pontosan így találkoztam a Clash of Clansel is, amivel a mai napig játszok immáron hetedik éve. Szóval ez is ékes példája annak hogy bár a nonstop reklámok borzalmasan idegesítők, de vannak olyan címek amiknek érdemes megadni a bizalmat, ehhez bizony a puding próbájára van szükség. Szóval hölgyeim és uraim, State of Survival.

A játékot alapvetően nagyon nehéz lenne besorolni, mert első ránézésre egy Tower Defense-nek tűnik azzal a különbséggel, hogy a tornyok helyett itt emberek, hősök lesznek. A hősöket három csoportba osztották lesznek a „Brawlerek” akik a közelharcban jeleskednek, ők lesznek a csapat végső bástyái, közelharci fegyvereik, képességeik és magas HP-jük biztosítja azt, hogy a formáció hátsó emberei ha lehet életben maradjanak, lévén ha eljut hozzájuk a zombi horda akkor ott hamar vége lesz a meccsnek. A másik csoport a „Marksman”, akik nyilván távolról leszenek hatékonyak és képességeik is arra szolgálnak hogy az ellenség távol maradjon, például atomata lövegtorony. A harmadik és utolsó csoport a „Scout” akik amolyan allaroundnak számítanak, tehát kb. mindenben jók egy kicsit, de a legfontosabb szerepük az ellenség távoltartása, erre szolgál a festékes horda vagy éppenséggel szöges kerítés, ezekből a hősökből lesz a letöbb egyébként. Igen jól olvastátok a State of Survival egy zombis játék, nem véletlenül lesz az elsődleges feladatunk a túlélés.

Bár a játékot Tower Defense-ként reklámozzák mégis sokkal nagyobb hangsúly lesz azon hogy megépítsük a tökéletes bázist, kigyúrjuk magunkat és a hatalmas térképen lévő kismillió játékost lefarmolva mi és a klánunk legyen a legjobb mind között. Mit kell ehhez tenni? Első körben haladjunk szépen a sztorival ami meglepően jóra sikeredett, igaz kicsit sablonos, de mégis érdemes végigolvasni, az már egy más kérdés, hogy szinkronhangok csak az első pár fejezetben lesznek, utána valahogy elfogyott a pénz vagy nem tudom. A játék elején gyakorlatilag teljesítve a rengeteg kihívást folyamatosan terjeszkedni fogunk, eleinte csak kicsiben, tehát a főépületünk körülötti területeket fogjuk felszabadítani, mikor ezzel végeztünk és nagyjából megvan az összes alap épület akkor már nekiállhatunk szépítgetni, építgetni és kozmetikázni, hogy a saját ízlésünknek megfelelően nézzen ki. Ez persze mind csak látvány, technikailag nem lesz fontos. Ahogyan az a bázis építgetős játékoknál lenni szokott a legjobb ha minden épületet kimaxolunk a legmagasabb szintre, majd ha mind megvan fejlesszük a főépületet egy szinttel magasabbra. Ezt a módszert alkalmazva elég erősek leszünk és mindig mindenünk meglesz, legalább a 18-20-as szintig. Innentől fogva már brutálisan sok nyersi kell egy-egy épület fejlesztéséhez, szóval kicsit be fog lassulni a játék és rá leszünk kényszerülve mások lerohanására vagy arra, hogy türelmesen kivárjuk a sorunkat.

Számtalan olyan épület lesz ami különleges képeségekkel bír, itt arra gondolok hogy olyan hasznos funkciója van ami miatt napi szinten fogunk vissza vissza járni hozzá. Ilyen például a helikopter, ami egyrészt folyamatosan ellát minket ingyenes időgyorsító egységekkel, másrészt nagyjából nyolc óránként a térképet radarozva meg fognak jelenni különböző mellékküldetések, amiket lefarmolva extra nyersanyagokra tehetünk szert. Ilyen lesz a korház, ahol a sérült egységeinket tudjuk gyógyítani, szerencsére embereink csak akkor szoktak meghalni ha megtámad minket egy másik játékos, de az elvesztett egységek egy részét szerencsére vissza lehet sorozni, az erre kitalált épülettel (Enlistment Office) természetesen. A bázisunkat körülvevő hatalmasa falak barikádot alkotnak körülöttünk, hogy megvédjenek minden külső támadás ellen, ide be tudjuk sorozni a legerősebb hőseinket maximum hármat, ezzel is növelve a védelmünket. Ha megtámadnak ez lesz a védelmi vonal, ha ezt leverik akkor minden nyersanyagunkat elveszítjük ami több volt mint amit a raktárunk elbír. Éppen ezért az első fejlesztendő épület mindig a raktár lesz, majd a barikád. A harmadik legfontosabb épület a hősök központja a „Hero Precinct” lesz, ez az épület határozza meg hogy mi lehet a hőseink maximális szintje illetve számos egyéb dolog is megtalálható itt, többek között egy több fejezetből álló mini kampány ahol végig Tower Defense meccsekkel fogunk találkozni és rengeteg hőskártyát lehet farmolni. Illetve itt lesz a „Hero Training Area” opció aminek a lényege hogy lesznek olyan üres helyek ahova besorozva gyengébb hőseinket megkapják ideiglenesen azt a szintet ami a legmagasabb hősé. Azért csak ideiglenesen mert ha innen kivesszük őket visszaesnek az eredeti szintjükre.

Sokat lehetne még az épületekről beszélni, de lapozzunk inkább egyet és térjünk rá a hősök fejlesztésére. Mint ahogyan az az összes RPG játéknál leni szokott, három ritkaságban lesznek hősök, rare, epic és legendary, érdekes módon nem a kék rare-ből lesz a legtöbb, hanem a lila epicből, ami szerintem butaság, de mindegy is, mert nem a színük fog számítani hanem az erejük. A hősöket számtalan módon lehet fejleszteni, az XP-t az alapszintekre fogják kapni, amiknek a maximális számát a Hero Precinct illetve a rang fogja meghatározni. A rangjukat hőskártyákkal tudjuk növelni amik ugye eléggé ritkák a játékban, ha esetlegesen elértünk egy szintet akkor már csak hősplecsnire lesz szükségünk és már léphetünk is a következő szintre. Plecsnikből is három féle lesz, rare, epic és legendary. A harmadik dolog a képességek lesznek, minden hősnek három képessége van amiket meg skillbookokkal lehet növelni, de nem a végtelenségig, mert ennek a maximális szintjét is a rang fogja meghatározni. Ezekből a könyvekből is kevés van természetesen, szóval csak bölcsen osztogassuk őket. A negyedik és utolsó fejlesztési lehetőség a felszerelés lesz, felszerelést csak a későbbi szintek után tudunk készíteni, ha jól emlékszem akkor a 16-os főépület után. Mind a három féle kasztnak külön ruháik lesznek amiket külön lehet fejleszteni és ha kimaxoltuk az első szintet akkor jöhet a következő. Ezekhez is speciális nyersanyagra lesz szükségünk, ami egyébként szerintem a legritkább a játékban, nem véletlen, hiszen még egy első szintű hős is brutálisan magas erővel fog rendelkezni ha rárakunk akár csak egy első színtű kimaxolt legendary teljes ruhaszettet. Sok energiát fektettek a készítők a hősökbe lévén ők leszenek a legfontosabb részei a játéknak. Egy csapatba egyébként három hőst lehet rakni, az őket kísérő hadsereg meg ugyancsak szintfüggő.

Ha az ember kipróbálja a játékot elsőre egy közepesnek alkotásnak tűnhet, mert eleinte nincsen benne semmi olyan kiemelkedő ami miatt kitűnhetne a rengeteg hasonló cím közül. Mégis ha adunk neki egy esélyt és mondjuk egy napot végig játszunk vele, azt fogjuk észrevenni, hogy félelmetesen addiktív. Valahogy pont jól van kitalálva benne minden, a fejlődés, az építgetés, a mellékküldetések, a kismillió eseményről (events) nem is beszélve. Amikből egészen elképesztően sok lesz, egyszerre mindig olyan 10-12 fog futni, és vagy fél napos tevékenységet tud adni csak az hogy ezekre odafigyelünk és ezek szerint játsszuk a játékot. Ha találunk egy jó és aktív klánt akkor maga a klánon belüli élet is nem kicsit tudja lekötni az embert. Egyszerűen annyira profin, jól és átgondoltan lett kitalálva a játék, hogy ritka nagy pofátlanság lenne közepesre értékelni. Ékes példája annak hogy nem minden az aminek látszik, nem véletlenül vannak a játéktesztek amikor elég időt adunk egy címnek és igyekszünk minél tovább eljutni benne. A fizetős tartalom eléggé erőteljes, folyamatosan nyomják az arcunkba a naponta változó pakkokat, agresszívan, bosszantóan, viszont tökéletesen játszható ráköltés nélkül is. Igaz a második építőt érdemes megvenni és lesznek olyan Legendary hősök akiket csak ráköltéssel tudunk tovább fejleszteni, mindez nem olyan fontos hogy valóban költekezzünk is. A State of Survial egy erős három pontos játékként indult nálam, de kettő hét játék után már képtelen vagyok abbahagyni annyira élvezem és bizony manapság ez nagy szó, próbáljátok ki ti is!

4/5

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

1 napja
6

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

3 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

3 napja
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

5 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

7 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
14

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4