[Teszt] White Day 2: The Flower that Tells Lies Complete Edition

White Day 2: The Flower that Tells Lies Complete Edition

HazbuNyári Norbert2024.09.11. 08:00

A dátum: 2001. március 14. Egy nap telt el a Yeondu középiskolában történt tragédia óta, a megrázó események több fiatalt és egy tanárt is arra sarkalltak, hogy utána járjanak a rejtélyes történéseknek. 24 órával az incidens, 8 évvel az előző játék újrázása után mi is megint alámerülünk az iskola rejtelmeibe.

A White Day: Labyrinth Name School igazi kultjáték. Az eredeti játék és a remake is nagyon szűk rétegnek szóló, viszont mély történettel rendelkező horror cím volt. A második rész így ígéretesen indít a rajongók számára: a hely és az alap mechanikák adottak voltak. Ismerős falak között kell lopakodjunk és ismerős ellenfelektől kell meneküljünk, hogy közben fejtörőket megoldva feloldjuk a rejtélyt ami mind az iskolát, mind pedig a haláleseteket körülveszik. Ezt a fejlesztők epizódokra osztották fel, változtatva egy kicsit a dinamikán, kicsit talán keretbe is helyezve az egészet. Három karakter szemszögéből éljük át az eseményeket, bármelyikük által meghozott döntések hatással vannak egymás kapcsolódására az epizódok között és a játék végkimenetelére is (összesen 14 endingbe futhatunk bele a 3 epizód alatt). Azonban a játék már ezen a ponton nagyon hamar elvérzik: ha valaki angol szinkronnal veti bele magát a kalandba, már az első epizódban nagyon furcsa és életszerűtlen párbeszédeket fog hallani, amik nagyon hamar megtörik a játék komolyságát, inkább egy humoros horror-utánérzetet hagynak az emberben. Ez a tendencia sajnos a történet előrehaladtával csak felerősödik, így bár a körítés bármennyire is komolyabb, egyszerűen nem lehet a helyén kezelni a dolgokat.

Pedig itt már látszik, hogy a fejlesztők egy vérfagyasztóbb játékot próbáltak letenni elénk. A grafika nagyon sokat finomodott, elhagyva az első rész stilizáltabb megjelenését most már sokkal jobban hajlik a környezet a realisztika felé. Ehhez hozzájön még egy erős hangdizájn is, a legkisebb zajok sem érződnek annyira elcsépeltnek, fülesben a térhatással is nagyon jól kijönnek az ijesztések. A játék beállításában még külön grafikai finomhangolásokat találunk textúraminőségre, árnyékminőségre, effektekre és anti aliasing-re lebontva. Ezek egy PC-s játék esetén magától értetődőek, viszont én PS5-ön teszteltem a játékot. Volt is hogy megváltoztattam 1-2 beállítást, mert a White Day 2 iszonyat instabil. Ha minden részét felhúzzuk a legmagasabbra, akkor el tudunk érni 40-60 fps közötti képkoca átlagot, viszont amint jön egy átvezető videó automatikusan feleződik, 20 fps környékén pedig már tényleg élvezhetetlenné válik a kép. A legnagyobb baj az, hogy amikor megnézzük az előzeteseket ott egy sokkal konzisztensebb játékélményt ígérnek, azonban mire kézhez kapjuk a játékot addigra már a beígért teljesítménynek maximum a fele igazolódik be.

Erre rátesz még egy lapáttal, hogy az üldözéses részek is sokkal kiszámíthatatlanabbá váltak. Míg az első részben az ellenség fix útvonalon cirkált, itt sokszor előfordult, hogy adott esemény után a játék önkényes módon átteszi őket teljsen véletlenszerű helyekre, kiszámíthatatlanabbá téve a macska-egér játékot amit az iskolában szinte folyamatosan űzni kell. Emellé társulnak egyéb amatőrnek ható megoldások mind az ijesztésekben (lépek kettőt és jumpscare mert miért ne) és a fejtörőkben is; a játék sokszor a megoldást szinte leteszi elénk a feladvány felvezetésekor, így azok minimális gondolkodást igényelnek tőlünk. Az üldözők kiszámíthatatlanságához még hozzájön, hogy a PC verzióból átszökött egy másik hiba is. Nagyon nehéz belőni, hogy mi a határa annak hogy felfedezzenek minket. Volt olyan eset, amikor kilométerekről elindult az üldöző zene és szaladni kellett, de volt olyan is hogy simán el tudtam a kísértet mögött sétálni. Egy másik esetben ugyanaz az osonás már nem működött, a játék úgy döntött hogy inkább itt az ideje annak hogy meglásson a rémség. Ráadásul sokszor azt éreztem, hogy egy sablon-horrorjátékot játszom. Összességében nem éreztem mivel adna többet nekem az első résznél, vagy akár egy másik itch.io-n fellelhető amatőr horrorjátéknál.

A folyamatosan megtapasztalt egyenetlenség és hiányérzet pedig nekem erősen rányomta a bélyegét az egész játékélményre. Hiába van alatta az Unreal Engine, hiába vannak ijesztően megcsinálva a kísértetek, a White Day 2: The Flower that Tells Lies jelenlegi legvérfagyasztóbb része az árcédulája. A játék értékelései túlnyomóan a pozitív irányba húznak Playstation-ön (a teszt megírásakor 4.36/5 ponton állt), de szerintem ez inkább a keményvonalas rajongók véleménynyilvánítása, mintsem a játék önálló érdemeiből megszerzett értékelés. Ha azonban lesz egy nagyobb leárazás és lecsusszan az első rész újrázásának árszínvonalára, akkor talán érdemes egy próbát tenni vele. Az előző részből megszerzett történeti háttér hiánya nélkül viszont nem tudom jó szívvel adni senki kezébe.

PLATFORM PC (Steam), Nintendo Switch, Xbox, PlayStation (tesztelve) | KIADÓ PQube | FEJLESZTŐ Rootnstudio Ltd. | MEGJELENÉS 2024. augusztus 15. (friss, konzolos megjelenések) ÁR 30 EUR | #KeyMailer

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

13 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

15 órája
7

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
32

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

1 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
2

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

2 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

7 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

8 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

9 napja