[Teszt] White Day 2: The Flower that Tells Lies Complete Edition

White Day 2: The Flower that Tells Lies Complete Edition

HazbuNyári Norbert2024.09.11. 08:00

A dátum: 2001. március 14. Egy nap telt el a Yeondu középiskolában történt tragédia óta, a megrázó események több fiatalt és egy tanárt is arra sarkalltak, hogy utána járjanak a rejtélyes történéseknek. 24 órával az incidens, 8 évvel az előző játék újrázása után mi is megint alámerülünk az iskola rejtelmeibe.

A White Day: Labyrinth Name School igazi kultjáték. Az eredeti játék és a remake is nagyon szűk rétegnek szóló, viszont mély történettel rendelkező horror cím volt. A második rész így ígéretesen indít a rajongók számára: a hely és az alap mechanikák adottak voltak. Ismerős falak között kell lopakodjunk és ismerős ellenfelektől kell meneküljünk, hogy közben fejtörőket megoldva feloldjuk a rejtélyt ami mind az iskolát, mind pedig a haláleseteket körülveszik. Ezt a fejlesztők epizódokra osztották fel, változtatva egy kicsit a dinamikán, kicsit talán keretbe is helyezve az egészet. Három karakter szemszögéből éljük át az eseményeket, bármelyikük által meghozott döntések hatással vannak egymás kapcsolódására az epizódok között és a játék végkimenetelére is (összesen 14 endingbe futhatunk bele a 3 epizód alatt). Azonban a játék már ezen a ponton nagyon hamar elvérzik: ha valaki angol szinkronnal veti bele magát a kalandba, már az első epizódban nagyon furcsa és életszerűtlen párbeszédeket fog hallani, amik nagyon hamar megtörik a játék komolyságát, inkább egy humoros horror-utánérzetet hagynak az emberben. Ez a tendencia sajnos a történet előrehaladtával csak felerősödik, így bár a körítés bármennyire is komolyabb, egyszerűen nem lehet a helyén kezelni a dolgokat.

Pedig itt már látszik, hogy a fejlesztők egy vérfagyasztóbb játékot próbáltak letenni elénk. A grafika nagyon sokat finomodott, elhagyva az első rész stilizáltabb megjelenését most már sokkal jobban hajlik a környezet a realisztika felé. Ehhez hozzájön még egy erős hangdizájn is, a legkisebb zajok sem érződnek annyira elcsépeltnek, fülesben a térhatással is nagyon jól kijönnek az ijesztések. A játék beállításában még külön grafikai finomhangolásokat találunk textúraminőségre, árnyékminőségre, effektekre és anti aliasing-re lebontva. Ezek egy PC-s játék esetén magától értetődőek, viszont én PS5-ön teszteltem a játékot. Volt is hogy megváltoztattam 1-2 beállítást, mert a White Day 2 iszonyat instabil. Ha minden részét felhúzzuk a legmagasabbra, akkor el tudunk érni 40-60 fps közötti képkoca átlagot, viszont amint jön egy átvezető videó automatikusan feleződik, 20 fps környékén pedig már tényleg élvezhetetlenné válik a kép. A legnagyobb baj az, hogy amikor megnézzük az előzeteseket ott egy sokkal konzisztensebb játékélményt ígérnek, azonban mire kézhez kapjuk a játékot addigra már a beígért teljesítménynek maximum a fele igazolódik be.

Erre rátesz még egy lapáttal, hogy az üldözéses részek is sokkal kiszámíthatatlanabbá váltak. Míg az első részben az ellenség fix útvonalon cirkált, itt sokszor előfordult, hogy adott esemény után a játék önkényes módon átteszi őket teljsen véletlenszerű helyekre, kiszámíthatatlanabbá téve a macska-egér játékot amit az iskolában szinte folyamatosan űzni kell. Emellé társulnak egyéb amatőrnek ható megoldások mind az ijesztésekben (lépek kettőt és jumpscare mert miért ne) és a fejtörőkben is; a játék sokszor a megoldást szinte leteszi elénk a feladvány felvezetésekor, így azok minimális gondolkodást igényelnek tőlünk. Az üldözők kiszámíthatatlanságához még hozzájön, hogy a PC verzióból átszökött egy másik hiba is. Nagyon nehéz belőni, hogy mi a határa annak hogy felfedezzenek minket. Volt olyan eset, amikor kilométerekről elindult az üldöző zene és szaladni kellett, de volt olyan is hogy simán el tudtam a kísértet mögött sétálni. Egy másik esetben ugyanaz az osonás már nem működött, a játék úgy döntött hogy inkább itt az ideje annak hogy meglásson a rémség. Ráadásul sokszor azt éreztem, hogy egy sablon-horrorjátékot játszom. Összességében nem éreztem mivel adna többet nekem az első résznél, vagy akár egy másik itch.io-n fellelhető amatőr horrorjátéknál.

A folyamatosan megtapasztalt egyenetlenség és hiányérzet pedig nekem erősen rányomta a bélyegét az egész játékélményre. Hiába van alatta az Unreal Engine, hiába vannak ijesztően megcsinálva a kísértetek, a White Day 2: The Flower that Tells Lies jelenlegi legvérfagyasztóbb része az árcédulája. A játék értékelései túlnyomóan a pozitív irányba húznak Playstation-ön (a teszt megírásakor 4.36/5 ponton állt), de szerintem ez inkább a keményvonalas rajongók véleménynyilvánítása, mintsem a játék önálló érdemeiből megszerzett értékelés. Ha azonban lesz egy nagyobb leárazás és lecsusszan az első rész újrázásának árszínvonalára, akkor talán érdemes egy próbát tenni vele. Az előző részből megszerzett történeti háttér hiánya nélkül viszont nem tudom jó szívvel adni senki kezébe.

PLATFORM PC (Steam), Nintendo Switch, Xbox, PlayStation (tesztelve) | KIADÓ PQube | FEJLESZTŐ Rootnstudio Ltd. | MEGJELENÉS 2024. augusztus 15. (friss, konzolos megjelenések) ÁR 30 EUR | #KeyMailer

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

7 órája
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

11 órája
1

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

14 órája

Heti megjelenések

1 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

1 napja
1

Gradius Origins Collection

3 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

3 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

4 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

4 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

4 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

5 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

6 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

6 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

7 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

7 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

9 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

2025.09.06.
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

2025.09.06.
1