Két éve jelent meg a Tales of Arise. A mai napig úgy gondolom, hogy az új epizóddal alapos vérfrissítést kapott a sorozat. A kritikai és a közönségsiker nem is maradt el, a különböző pontátlagok, és az eladott több mint kétmillió példány azt bizonyítják, hogy a játékosok szerették a két világ konfliktusát bemutató epizódot. A siker talán a Namcot is meglepte, és kicsit mackós tempóban, de végül elkészült a Beyond the Dawn címre keresztelt DLC. Újra beléphetünk hát az Arise varázslatos világába, ahol megtudhatjuk mi történt hőseinkkel a történet lezárása után.

Egy év telt el, Dahna és Rena egyesültek, ám faji és kulturális ellentétek, súlyos társadalmi feszültségek, személyes és világnézeti sérelmek terhelik az egyébként sem problémamentes együttélést. Ebben a helyzetben tűnik fel Nazamil, az egyik elbukott úr félvér lánya, aki mind a két társadalomból kirekesztve, megvetésnek kitéve éli életét. Egészen addig, amíg nem találkozik Alphen csapatával, akik arra vállalkoznak, hogy megvédik a lányt és elkísérik különös útjára. Innen indul tehát a majd 20 órát igénylő kaland. Szögezzük gyorsan le, hogy a Beyond the Dawn mindenképpen egy remek epilógusa a Tales of Arise-nak, a játék rajongói ne is habozzanak, mert egy igazi jutalomjáték vár rájuk.

És akkor most jönne az a bizonyos de. Annak idején nagyon élveztem az alapjátékot, kb. 90%-ban tartom is, amit akkor írtam róla, viszont ha már itt a Beyond the Dawn, akkor megragadnám az alkalmat és kicsit árnyalnám az akkor megfogalmazott véleményemet. A játék ugyanis a Vholran elleni kemény harcig, tényleg eszméletlen volt. Minden egyes összecsapás izgalmas, a sztori, a csapat dinamikája, a világépítés magával ragadó volt. Viszont sajnos a játék nem ért véget ekkor, hanem jött még vagy 15 órányi tartalom, ami erősen az összecsapottság jeleit mutatta, mind a történet, mind a játékmenet szempontjából. Az utolsó órák bizonyos pillanatait kifejezetten untam, a harcoknál például amennyire jó volt az elején az egyesített csapások, vagy századik alkalommal végig nézni őket már volt inkább fárasztó mind izgalmas. Az utolsó tíz óra árnyékában zavaró számomra a Beyond the Dawn. Tök jó egy az új kaland, tök jók a felfedezhető mauzóleumok, az új dungeonok, mellékküldetések tényleg jön a nosztalgia a játék világát újra látva, de gameplay-be bele kellett volna nyúlni, főleg a harcokba. Mert a mellékküldetések és a harc esetében is ugyanazt látjuk mint az alapjáték utolsó harmadában, újra, újra és újra. Örülök, hogy kezdéskor a játék felismeri a mentett állásunkat – ne is kezdjünk neki, amíg az fő sztori végére nem értünk – és ehhez lő be egy emelt level szintet, de a harci rendszert nem ártott volna frissíteni – a térképre kiszórt super boss-ok ehhez kevesek. Vagy elég lett volna valamilyen változatosságot belevinni a jól ismert mechanikába.

Így a repetitívnek ható játékmenet mellett a sztorinak kell elvinnie a játékot a hátán. Szerencsére ebben nincs is hiba. Nazamil története kellően érdekes. Mindemellett jó érzés volt újra elmerülni az Arise világában. Kár, hogy két évet kellett várni, ami nagyon sok idő egy ilyen sztori DLC esetében. Egyszerűen az ember kiesik a ritmusból. Olyan mint amikor félbe hagysz egy játékot, majd hosszú idő után újra előveszed. Még szerencse, hogy kb. negyedóra alatt újra behúz a világ, olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Az viszont zavar, hogy ezzel az erővel egy új epizódot is lehetett volna csinálni. Nagyon remélem, hogy a Namco műhelyében már hegesztik azt is.
PLATFORM PC , Xbox (dec. 13), PlayStation 4 (tesztelt), PlayStation 5 KIADÓ/Fejlesztő BANDAI NAMCO Studios MEGJELENÉS 2023. november 09.