[Teszt] Spider-Man Remastered - ilyen lett a PC változat

Spider-Man Remastered - ilyen lett a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.08.10. 17:00

Gondolom sokan próbálták már megfejteni, hogy miért rezonál olyan jól Pókember figurája a közönséggel, úgyhogy én nem mennék el ennek fejtegetésébe. De az biztos, hogy az Insomniac-féle Marvel's Spider-Man a póki-hangulatot remekül ültette át egy minden oldalról szórakoztató videojáték formájába. Ez a program a PlayStation 5 megjelenésével kapott egy kiegészítőt és egy úgynevezett "Remastered" állapotot, amely most PC-re is ellátogat a Nixxes-nek köszönhetően.

Az eredeti játékról készült tesztet itt olvashatjátok!

Lássuk is, mivel tud többet a PC változat. Nyilvánvaló (és ez adja a kiadás legnagyobb csáberejét), hogy a PC porttal érhető el a legmagasabb grafikai minőség az összes elérhető platform közül. A Nixxes-nél nagy hangsúlyt fektettek a DLSS és DLAA (anti-aliasing) implementálásra, az AMD féle képtisztító megoldások (FSR2.0), valamint a belső felbontás optimalizáló algoritmus behozatalára, és még a PlayStation 5-ön debültált ray-tracing is tiszteletét teszi. De a legjobb mindenben, hogy a különböző opciókkal addig variálhatjuk a renderelés minőségét, amíg akár a PS5 változat képi világát is lepipálhatjuk. Mindezt Steam-acsikkal, Steam Cloud Save megoldással, Steam Deck kompatiblitással és különböző apró-cseprő tartalmak (pl. előrendelői skin lehetőségek) mellett tehetjük.

HIMBILIMBI

A PC portok tesztelése során ritkán van olyan, hogy két héttel a megjelenés előtt ennyit változzon a build, ami a hivatalos kiadást megelőző utolsó simításokat felvezeti. Nem is tudom, hogy volt-e olyan, hogy kétszer-háromszor kellett a komplett kiadványt újra letölteni a tesztidőszakban, és még a cikk embargója lejárta előtt is az egész délelőtt azzal ment el, hogy a hatvan gigás csomagokat PC-n és Decken is frissítsem (csak hogy még egy háromgigás utópatch-et is leszívhassak a cikk kipakolása előtti órákban). A furcsa jelenség persze nem tartozik közvetve a port minőségéhez, hiszen tesztfázisban sok minden megtörténhet. Inkább egy pozitív visszacsatolás volt ez számomra, hogy a Nixxes és a Sony komolyan veszi az első visszajelzéseket, és a megjelenés utolsó pillanatáig finomítanak a PC-s verzió sajátosságain, összhangban az AMD és Nvidia drivereinek kiadásaival.

PÓKASZTAL

Kezdjük az elemzést az asztali PC-k / notebookok világával, ahol még a teszt megírásának napjában is volt Nvidia frissítés. Egy ma már visszafogottnak számító 2060 RTX-es kártyával, 516.94-es driverrel és i7-es procival a Spider-Man gyakorlatilag mindent felvonultat, amit lehet. A DLSS/DLAA megoldással lazán kimatekozható a beállítások között egy személyre szabott állapot, ahol akár a RTX/30FPS (high körül), akár a 4K/60FPS (medium körül, DLSS-sel) lehetőség is előállhat. Érdekes, hogy a Spider-Man Remastered egyes beállításai még nagyobb, 4K-s monitoron is csak szöszmötölésnek szánnak, az összkép, a teljes vizualitásra jellemző jó benyomás már közepes szint felett megjelenik, onnantól pedig inkább tényleg apróságok jönnek elő, mint teljes szenzorikus átformálódást nyújtó lehetőségek. Próbáltam egyébként PS Plus segítségével is streamelni a játékot (pontosabban a Miles Morales PlayStation 4 változatát), mondanom sem kell, a natív verzió köröket ver erre a lehetőségre.

Ami nagyon rányomja a bélyegét a teljesítményre, az tényleg a sugárkövetés, és nem is feltétlenül az átlag FPS értékeket tekintve. Sajnos az RTX-et bekapcsolva sokszor torpan meg a kép, és előjön a klasszikus tésztaszaggató effektus (ekkor még az időjáráseffektekről nem is beszéltünk). Ilyen szempontból a fentebb említett 4K/60-ra hangolt megoldás sokkal folyamatosabb képet nyújt, és akármennyire is dögös a tükröződések magasabb szintű kezelése, a 4K-s felbontás ad egy további letisztultságot a képnek. Ez pedig nagyon jól áll a Spider-Man Remastered-nek. Ha mindent bekapcsoltam a fenti videokártyával maximumra, akkor pedig a DLSS butította vissza a képminőséget, szóval a teljes csilli-villihez fullos PC-re is lesz szükséged, nem lesz elég a mai középkategória.

Az irányítás tekintetében eleinte prüszköltem a billentyűzet/egér kombinációtól, és tökéletesnek soha nem éreztem a megoldást: ehhez a játékhoz dukál a gamepad, és az sem baj, ha az a Dual Sense, mert a program támogatja annak lehetőségeit. Sőt, ha valaki ultraszéles monitorral rendelkezik a Spider-Man Remastered azt is meg tudja hajtani.

PÓKDESZKA

A Steam Deck kiadással való első élményem nem volt teljesen felhőtlen - mindössze egy szellemképes képernyőt láttam a főmenüt betöltve, amit a tesztidőszak első fázisában javítottak is. Ezek után - mondanom sem kell - az egyik legdurvább hordozható videojáték-grafika robbant az arcomba. A Spider-Man Remastered-nek jól áll a Steam Deck-es képernyő, és vica versa. A játékot a PS4 szintje fölé tornászhatjuk, ha 30 FPS/800p körüli felbontással megelégszünk, és ahogy megfigyeltem, a stabil játékot csak a legmagasabb beállítási opciók környékén tudtam igazán megszaggatni, főleg a textúra minőségre, az árnyékokra és a környezeti geometriára volt háklis az amúgy 16 gigás RAM-mal felszerelt Deck. (Az ilyen jellegű döcögés erre vezethető vissza általában...)

Persze a DLSS és RTX felejtős ezen a gépen, de azt leszámítva minden háztömb, minden karakter, minden szövetszál a pókruhán is a helyén van. És egyáltalán nem csökken a bombasztikus hatás, ahogy tévéről vagy nagyobb monitorról visszamászunk egy kis tabletszerű kijelzőre. Ha van Decked, akkor a haveroknak jó dicsekedős-mutogatós cím lehet mondjuk egy God of War, vagy a DMC5 mellé a Spider Man-t is behúzni. Arról nem is beszélve, hogy a játék őrült jó móka a mai napig. Egy tippet még elsütnék, ha megengeditek. Érdemes a V-sync-et kikapcsolni a gőzdeszkán. Már csak azért is, mert a játék még szinkronizációs korlátok között is be-bedöccen (csak a hirtelen képernyőváltásoknál, például átvezető videókra való váltáskor, vagy hiper-dinamikusan szkriptelt akció jeleneteknél), viszont ha mindenféle képkocka-korlátozást lekapcsoltok, akkor bizonyos helyeken, belső tereken akár az 50-60 FPS körüli értékeket is eléri a számláló. A Deck eleve nem a hifi tisztaságról szól, így nem is tesz rosszat a játékélménynek, ha megnyitjuk a zárakat, és hagyjuk, hogy 30-60 között ugrabugráljon a mutató.

PÓKVERDIKT

A Miles Morales kicsit hiányzik a csomagból, de érthető, hogy a PS5 lendületét még az a játék is húzza előre. Ezt leszámítva viszont egy közel kifogástalan, nyílt világú akciójátékot kapott a PC közönség, amely első megjelenése után négy évvel is az élvonalba tartozik. Skálázhatósága széles: a gyengébb gépeken is élvezhető, de masszív vasra lesz szükség a teljes élvezetéhez. Szerencsére Steam Deck-en is egész jól fut, így magunkkal is vihetjük az útra a közönségkedvenc Marvel hőst. Magyar felirat, mókás kampány, a nyári felhőtlen időtöltésre tökéletesen reflektáló játékmenet - a Spider-Man Remastered jókor van jó helyen. Ismét.

MARVEL'S SPIDER-MAN REMASTERED
PLATFORM PC (tesztelve)
KIADÓ Sony/PlayStation PC FEJLESZTŐ Nixxes, Insomniac
MEGJELENÉS 2022. augusztus 12.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

15 órája
2

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

21 órája
6

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

1 napja
2

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

1 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

2 napja
10

Heti megjelenések

2 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

4 napja
5

The Outer Worlds 2

4 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

4 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

5 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

6 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

6 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

7 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

7 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

7 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

7 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

7 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

7 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

8 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

9 napja
2