[Teszt] Spider-Man Remastered - ilyen lett a PC változat

Spider-Man Remastered - ilyen lett a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.08.10. 17:00

Gondolom sokan próbálták már megfejteni, hogy miért rezonál olyan jól Pókember figurája a közönséggel, úgyhogy én nem mennék el ennek fejtegetésébe. De az biztos, hogy az Insomniac-féle Marvel's Spider-Man a póki-hangulatot remekül ültette át egy minden oldalról szórakoztató videojáték formájába. Ez a program a PlayStation 5 megjelenésével kapott egy kiegészítőt és egy úgynevezett "Remastered" állapotot, amely most PC-re is ellátogat a Nixxes-nek köszönhetően.

Az eredeti játékról készült tesztet itt olvashatjátok!

Lássuk is, mivel tud többet a PC változat. Nyilvánvaló (és ez adja a kiadás legnagyobb csáberejét), hogy a PC porttal érhető el a legmagasabb grafikai minőség az összes elérhető platform közül. A Nixxes-nél nagy hangsúlyt fektettek a DLSS és DLAA (anti-aliasing) implementálásra, az AMD féle képtisztító megoldások (FSR2.0), valamint a belső felbontás optimalizáló algoritmus behozatalára, és még a PlayStation 5-ön debültált ray-tracing is tiszteletét teszi. De a legjobb mindenben, hogy a különböző opciókkal addig variálhatjuk a renderelés minőségét, amíg akár a PS5 változat képi világát is lepipálhatjuk. Mindezt Steam-acsikkal, Steam Cloud Save megoldással, Steam Deck kompatiblitással és különböző apró-cseprő tartalmak (pl. előrendelői skin lehetőségek) mellett tehetjük.

HIMBILIMBI

A PC portok tesztelése során ritkán van olyan, hogy két héttel a megjelenés előtt ennyit változzon a build, ami a hivatalos kiadást megelőző utolsó simításokat felvezeti. Nem is tudom, hogy volt-e olyan, hogy kétszer-háromszor kellett a komplett kiadványt újra letölteni a tesztidőszakban, és még a cikk embargója lejárta előtt is az egész délelőtt azzal ment el, hogy a hatvan gigás csomagokat PC-n és Decken is frissítsem (csak hogy még egy háromgigás utópatch-et is leszívhassak a cikk kipakolása előtti órákban). A furcsa jelenség persze nem tartozik közvetve a port minőségéhez, hiszen tesztfázisban sok minden megtörténhet. Inkább egy pozitív visszacsatolás volt ez számomra, hogy a Nixxes és a Sony komolyan veszi az első visszajelzéseket, és a megjelenés utolsó pillanatáig finomítanak a PC-s verzió sajátosságain, összhangban az AMD és Nvidia drivereinek kiadásaival.

PÓKASZTAL

Kezdjük az elemzést az asztali PC-k / notebookok világával, ahol még a teszt megírásának napjában is volt Nvidia frissítés. Egy ma már visszafogottnak számító 2060 RTX-es kártyával, 516.94-es driverrel és i7-es procival a Spider-Man gyakorlatilag mindent felvonultat, amit lehet. A DLSS/DLAA megoldással lazán kimatekozható a beállítások között egy személyre szabott állapot, ahol akár a RTX/30FPS (high körül), akár a 4K/60FPS (medium körül, DLSS-sel) lehetőség is előállhat. Érdekes, hogy a Spider-Man Remastered egyes beállításai még nagyobb, 4K-s monitoron is csak szöszmötölésnek szánnak, az összkép, a teljes vizualitásra jellemző jó benyomás már közepes szint felett megjelenik, onnantól pedig inkább tényleg apróságok jönnek elő, mint teljes szenzorikus átformálódást nyújtó lehetőségek. Próbáltam egyébként PS Plus segítségével is streamelni a játékot (pontosabban a Miles Morales PlayStation 4 változatát), mondanom sem kell, a natív verzió köröket ver erre a lehetőségre.

Ami nagyon rányomja a bélyegét a teljesítményre, az tényleg a sugárkövetés, és nem is feltétlenül az átlag FPS értékeket tekintve. Sajnos az RTX-et bekapcsolva sokszor torpan meg a kép, és előjön a klasszikus tésztaszaggató effektus (ekkor még az időjáráseffektekről nem is beszéltünk). Ilyen szempontból a fentebb említett 4K/60-ra hangolt megoldás sokkal folyamatosabb képet nyújt, és akármennyire is dögös a tükröződések magasabb szintű kezelése, a 4K-s felbontás ad egy további letisztultságot a képnek. Ez pedig nagyon jól áll a Spider-Man Remastered-nek. Ha mindent bekapcsoltam a fenti videokártyával maximumra, akkor pedig a DLSS butította vissza a képminőséget, szóval a teljes csilli-villihez fullos PC-re is lesz szükséged, nem lesz elég a mai középkategória.

Az irányítás tekintetében eleinte prüszköltem a billentyűzet/egér kombinációtól, és tökéletesnek soha nem éreztem a megoldást: ehhez a játékhoz dukál a gamepad, és az sem baj, ha az a Dual Sense, mert a program támogatja annak lehetőségeit. Sőt, ha valaki ultraszéles monitorral rendelkezik a Spider-Man Remastered azt is meg tudja hajtani.

PÓKDESZKA

A Steam Deck kiadással való első élményem nem volt teljesen felhőtlen - mindössze egy szellemképes képernyőt láttam a főmenüt betöltve, amit a tesztidőszak első fázisában javítottak is. Ezek után - mondanom sem kell - az egyik legdurvább hordozható videojáték-grafika robbant az arcomba. A Spider-Man Remastered-nek jól áll a Steam Deck-es képernyő, és vica versa. A játékot a PS4 szintje fölé tornászhatjuk, ha 30 FPS/800p körüli felbontással megelégszünk, és ahogy megfigyeltem, a stabil játékot csak a legmagasabb beállítási opciók környékén tudtam igazán megszaggatni, főleg a textúra minőségre, az árnyékokra és a környezeti geometriára volt háklis az amúgy 16 gigás RAM-mal felszerelt Deck. (Az ilyen jellegű döcögés erre vezethető vissza általában...)

Persze a DLSS és RTX felejtős ezen a gépen, de azt leszámítva minden háztömb, minden karakter, minden szövetszál a pókruhán is a helyén van. És egyáltalán nem csökken a bombasztikus hatás, ahogy tévéről vagy nagyobb monitorról visszamászunk egy kis tabletszerű kijelzőre. Ha van Decked, akkor a haveroknak jó dicsekedős-mutogatós cím lehet mondjuk egy God of War, vagy a DMC5 mellé a Spider Man-t is behúzni. Arról nem is beszélve, hogy a játék őrült jó móka a mai napig. Egy tippet még elsütnék, ha megengeditek. Érdemes a V-sync-et kikapcsolni a gőzdeszkán. Már csak azért is, mert a játék még szinkronizációs korlátok között is be-bedöccen (csak a hirtelen képernyőváltásoknál, például átvezető videókra való váltáskor, vagy hiper-dinamikusan szkriptelt akció jeleneteknél), viszont ha mindenféle képkocka-korlátozást lekapcsoltok, akkor bizonyos helyeken, belső tereken akár az 50-60 FPS körüli értékeket is eléri a számláló. A Deck eleve nem a hifi tisztaságról szól, így nem is tesz rosszat a játékélménynek, ha megnyitjuk a zárakat, és hagyjuk, hogy 30-60 között ugrabugráljon a mutató.

PÓKVERDIKT

A Miles Morales kicsit hiányzik a csomagból, de érthető, hogy a PS5 lendületét még az a játék is húzza előre. Ezt leszámítva viszont egy közel kifogástalan, nyílt világú akciójátékot kapott a PC közönség, amely első megjelenése után négy évvel is az élvonalba tartozik. Skálázhatósága széles: a gyengébb gépeken is élvezhető, de masszív vasra lesz szükség a teljes élvezetéhez. Szerencsére Steam Deck-en is egész jól fut, így magunkkal is vihetjük az útra a közönségkedvenc Marvel hőst. Magyar felirat, mókás kampány, a nyári felhőtlen időtöltésre tökéletesen reflektáló játékmenet - a Spider-Man Remastered jókor van jó helyen. Ismét.

MARVEL'S SPIDER-MAN REMASTERED
PLATFORM PC (tesztelve)
KIADÓ Sony/PlayStation PC FEJLESZTŐ Nixxes, Insomniac
MEGJELENÉS 2022. augusztus 12.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

7 órája

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

22 órája
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

1 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

3 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

4 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

5 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

5 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

6 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

6 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

7 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

7 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

8 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

9 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11