[Teszt] Spider-Man Remastered - ilyen lett a PC változat

Spider-Man Remastered - ilyen lett a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.08.10. 17:00

Gondolom sokan próbálták már megfejteni, hogy miért rezonál olyan jól Pókember figurája a közönséggel, úgyhogy én nem mennék el ennek fejtegetésébe. De az biztos, hogy az Insomniac-féle Marvel's Spider-Man a póki-hangulatot remekül ültette át egy minden oldalról szórakoztató videojáték formájába. Ez a program a PlayStation 5 megjelenésével kapott egy kiegészítőt és egy úgynevezett "Remastered" állapotot, amely most PC-re is ellátogat a Nixxes-nek köszönhetően.

Az eredeti játékról készült tesztet itt olvashatjátok!

Lássuk is, mivel tud többet a PC változat. Nyilvánvaló (és ez adja a kiadás legnagyobb csáberejét), hogy a PC porttal érhető el a legmagasabb grafikai minőség az összes elérhető platform közül. A Nixxes-nél nagy hangsúlyt fektettek a DLSS és DLAA (anti-aliasing) implementálásra, az AMD féle képtisztító megoldások (FSR2.0), valamint a belső felbontás optimalizáló algoritmus behozatalára, és még a PlayStation 5-ön debültált ray-tracing is tiszteletét teszi. De a legjobb mindenben, hogy a különböző opciókkal addig variálhatjuk a renderelés minőségét, amíg akár a PS5 változat képi világát is lepipálhatjuk. Mindezt Steam-acsikkal, Steam Cloud Save megoldással, Steam Deck kompatiblitással és különböző apró-cseprő tartalmak (pl. előrendelői skin lehetőségek) mellett tehetjük.

HIMBILIMBI

A PC portok tesztelése során ritkán van olyan, hogy két héttel a megjelenés előtt ennyit változzon a build, ami a hivatalos kiadást megelőző utolsó simításokat felvezeti. Nem is tudom, hogy volt-e olyan, hogy kétszer-háromszor kellett a komplett kiadványt újra letölteni a tesztidőszakban, és még a cikk embargója lejárta előtt is az egész délelőtt azzal ment el, hogy a hatvan gigás csomagokat PC-n és Decken is frissítsem (csak hogy még egy háromgigás utópatch-et is leszívhassak a cikk kipakolása előtti órákban). A furcsa jelenség persze nem tartozik közvetve a port minőségéhez, hiszen tesztfázisban sok minden megtörténhet. Inkább egy pozitív visszacsatolás volt ez számomra, hogy a Nixxes és a Sony komolyan veszi az első visszajelzéseket, és a megjelenés utolsó pillanatáig finomítanak a PC-s verzió sajátosságain, összhangban az AMD és Nvidia drivereinek kiadásaival.

PÓKASZTAL

Kezdjük az elemzést az asztali PC-k / notebookok világával, ahol még a teszt megírásának napjában is volt Nvidia frissítés. Egy ma már visszafogottnak számító 2060 RTX-es kártyával, 516.94-es driverrel és i7-es procival a Spider-Man gyakorlatilag mindent felvonultat, amit lehet. A DLSS/DLAA megoldással lazán kimatekozható a beállítások között egy személyre szabott állapot, ahol akár a RTX/30FPS (high körül), akár a 4K/60FPS (medium körül, DLSS-sel) lehetőség is előállhat. Érdekes, hogy a Spider-Man Remastered egyes beállításai még nagyobb, 4K-s monitoron is csak szöszmötölésnek szánnak, az összkép, a teljes vizualitásra jellemző jó benyomás már közepes szint felett megjelenik, onnantól pedig inkább tényleg apróságok jönnek elő, mint teljes szenzorikus átformálódást nyújtó lehetőségek. Próbáltam egyébként PS Plus segítségével is streamelni a játékot (pontosabban a Miles Morales PlayStation 4 változatát), mondanom sem kell, a natív verzió köröket ver erre a lehetőségre.

Ami nagyon rányomja a bélyegét a teljesítményre, az tényleg a sugárkövetés, és nem is feltétlenül az átlag FPS értékeket tekintve. Sajnos az RTX-et bekapcsolva sokszor torpan meg a kép, és előjön a klasszikus tésztaszaggató effektus (ekkor még az időjáráseffektekről nem is beszéltünk). Ilyen szempontból a fentebb említett 4K/60-ra hangolt megoldás sokkal folyamatosabb képet nyújt, és akármennyire is dögös a tükröződések magasabb szintű kezelése, a 4K-s felbontás ad egy további letisztultságot a képnek. Ez pedig nagyon jól áll a Spider-Man Remastered-nek. Ha mindent bekapcsoltam a fenti videokártyával maximumra, akkor pedig a DLSS butította vissza a képminőséget, szóval a teljes csilli-villihez fullos PC-re is lesz szükséged, nem lesz elég a mai középkategória.

Az irányítás tekintetében eleinte prüszköltem a billentyűzet/egér kombinációtól, és tökéletesnek soha nem éreztem a megoldást: ehhez a játékhoz dukál a gamepad, és az sem baj, ha az a Dual Sense, mert a program támogatja annak lehetőségeit. Sőt, ha valaki ultraszéles monitorral rendelkezik a Spider-Man Remastered azt is meg tudja hajtani.

PÓKDESZKA

A Steam Deck kiadással való első élményem nem volt teljesen felhőtlen - mindössze egy szellemképes képernyőt láttam a főmenüt betöltve, amit a tesztidőszak első fázisában javítottak is. Ezek után - mondanom sem kell - az egyik legdurvább hordozható videojáték-grafika robbant az arcomba. A Spider-Man Remastered-nek jól áll a Steam Deck-es képernyő, és vica versa. A játékot a PS4 szintje fölé tornászhatjuk, ha 30 FPS/800p körüli felbontással megelégszünk, és ahogy megfigyeltem, a stabil játékot csak a legmagasabb beállítási opciók környékén tudtam igazán megszaggatni, főleg a textúra minőségre, az árnyékokra és a környezeti geometriára volt háklis az amúgy 16 gigás RAM-mal felszerelt Deck. (Az ilyen jellegű döcögés erre vezethető vissza általában...)

Persze a DLSS és RTX felejtős ezen a gépen, de azt leszámítva minden háztömb, minden karakter, minden szövetszál a pókruhán is a helyén van. És egyáltalán nem csökken a bombasztikus hatás, ahogy tévéről vagy nagyobb monitorról visszamászunk egy kis tabletszerű kijelzőre. Ha van Decked, akkor a haveroknak jó dicsekedős-mutogatós cím lehet mondjuk egy God of War, vagy a DMC5 mellé a Spider Man-t is behúzni. Arról nem is beszélve, hogy a játék őrült jó móka a mai napig. Egy tippet még elsütnék, ha megengeditek. Érdemes a V-sync-et kikapcsolni a gőzdeszkán. Már csak azért is, mert a játék még szinkronizációs korlátok között is be-bedöccen (csak a hirtelen képernyőváltásoknál, például átvezető videókra való váltáskor, vagy hiper-dinamikusan szkriptelt akció jeleneteknél), viszont ha mindenféle képkocka-korlátozást lekapcsoltok, akkor bizonyos helyeken, belső tereken akár az 50-60 FPS körüli értékeket is eléri a számláló. A Deck eleve nem a hifi tisztaságról szól, így nem is tesz rosszat a játékélménynek, ha megnyitjuk a zárakat, és hagyjuk, hogy 30-60 között ugrabugráljon a mutató.

PÓKVERDIKT

A Miles Morales kicsit hiányzik a csomagból, de érthető, hogy a PS5 lendületét még az a játék is húzza előre. Ezt leszámítva viszont egy közel kifogástalan, nyílt világú akciójátékot kapott a PC közönség, amely első megjelenése után négy évvel is az élvonalba tartozik. Skálázhatósága széles: a gyengébb gépeken is élvezhető, de masszív vasra lesz szükség a teljes élvezetéhez. Szerencsére Steam Deck-en is egész jól fut, így magunkkal is vihetjük az útra a közönségkedvenc Marvel hőst. Magyar felirat, mókás kampány, a nyári felhőtlen időtöltésre tökéletesen reflektáló játékmenet - a Spider-Man Remastered jókor van jó helyen. Ismét.

MARVEL'S SPIDER-MAN REMASTERED
PLATFORM PC (tesztelve)
KIADÓ Sony/PlayStation PC FEJLESZTŐ Nixxes, Insomniac
MEGJELENÉS 2022. augusztus 12.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

5 perce

Sonic Wings: Reunion

9 órája

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

16 órája
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

1 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

1 napja
13

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

2 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

2 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

2 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

3 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

3 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

3 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
2

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

4 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

4 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

5 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

6 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

6 napja
7

Bloober Team tervek - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sacred 2: Fallen Angel Remaster, Code Vein II, Synth Riders: Overdrive, Indiana Jones and the Great Circle, Skate Story.

7 napja
1

Mind Diver

A Mind Diver egy kicsit szürreális, kicsit gondolkodós sétaszimulátor, mely egyenesen az emberi elme legmélyére invitál meg minket, egy ütős merülés keretein belül.

7 napja
3

Bővül az Expedition 33, megalakult a Sackbird Studios – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo – Close to You, Sportia, Indika.

8 napja
4