[Teszt] RoboCop: Rogue City

RoboCop: Rogue City

fcsabaFarkas Csaba2023.11.21. 10:39

Verhoeven munkásságának csupán távoli tisztelője vagyok, viszont annak ellenére, hogy régóta nem láttam az alapművet, még számomra is teljesen egyértelmű, hogy a Teyon tisztelettel és rajongással nyúlt a témához. A korhű élményről az eredeti karakterek és 80-as évekbeli frizuráik, a CRT képernyők és Detroit ormótlan látképei, valamint Peter Weller szinkronhangja és az autentikus zenék gondoskodnak. A veszélyeztetett korosztály, vagyis a harminc-negyven pluszos gamerek máris meg vannak kísértve a nosztalgia bűnével, de lássuk, hogy a Rogue City képes-e többet mutatni, mint egy kellemes, szombat délutáni időutazás.

Múltidézés ide vagy oda, Robotzsaru karaktere, valamint az őt körülvevő világ ma is érdekes. Mivel a filmes és videojátékos inkarnációk vegyes minőségűek, a közönség leginkább az első, vagy legjobb esetben az első két mozifilmre emlékszik szívesen, ettől függetlenül a cyberpunk disztópia, illetve az “ember a gépben” toposz még napjainkban is attraktív pillérek, amikor interaktív történetmesélésről van szó. A Rogue City prológusa érdekfeszítő felütést kapott, hiszen a bevezető küldetésből máris kiderül, hogy új nagykutya érkezett a városba, aki nem csak a bűnüldözés, de a rezidens drogterjesztők nyugalmát is megzavarja, erről pedig élő adásban adnak “tájékoztatást” az érintettek. Címszereplőnk természetesen azonnal felvonul a helyszínen, Robotzsaru azonban olyan szituációba kerül, ahol gyors cselekvésre lenne szükség, ehelyett viszont egy váratlan glitch bénítja meg hősünket. Egyértelmű, hogy Murphy saját múltjával és belső démonaival is intenzív viaskodásba kezd, a helyzetet viszont az is súlyosbítja, hogy a kritikus pillanat és a csúnya lefagyás széles médianyilvánosságot kap, ebből kifolyólag pedig arra is figyelmet kell fordítanunk, hogy visszaállítsuk a velünk kapcsolatos közbizalmat. A személyes sztori tehát érdekesnek tűnik, ezzel együtt a hatalmi helyzet és a világépítés is beindul, de vajon milyen játékmenet húzható fel az ígértetes alapkoncepcióra?

Akcióra például mindenképpen szükség lesz. Amire leginkább kíváncsi voltam, hogy mennyire sikerül érdekessé tenni a belső nézetű lövöldözést, illetve miben kereshetjük majd az izgalmakat, amikor főhősünk komótosan becammog a harcmezőre. A dinamikus mozgáskultúra helyett szépen rombolható környezetet, Soldier of Fortune-t idéző brutális sérüléséket, valamint változatosan fejleszthető szolgálati fegyvert kapunk. Az Auto 9 tuningolásánál különböző alaplapokat és chipeket vehetünk igénybe, ilyenkor egy labirintusos minijátékkal növelhetjük a sebzést, gyorsíthatjuk az újratöltési sebességet, vagy épp növelhetjük a tárkapacitást. A fejlesztés során viszont oda kell figyelni, hiszen nem csupán pozitív, hanem hátrányokkal járó lépéseket is tehetünk, áramkörünket ezért érdemes úgy kialakítani, hogy lehetőleg elkerüljük a pirossal jelzett zónákat. A pisztoly mindig nálunk van, a lőszerből pedig nem tudunk kifogyni, de az Auto 9 mellett az ellenfeleink fegyvereit is felvehetjük (egyszerre egyet), ez néha szórakoztatóbbá is teszi a harcot. Időnként kihívásokkal is találkozhatunk, melyekben OCP-s “kollégák”, vagy épp egy ED-209 mellett versenghetünk a nagyobb pontszámért, ilyenkor a dicsőség mellett tapasztalati pontot is szerezhetünk.

A tűzharcoknál tehát érezhető, hogy sokrétű megoldásokkal és látványos körítéssel próbálták izgalmassá tenni az összecsapásokat, számomra viszont így is unalomba fulladt ez a játékszegmens. A rombolhatóság, a változó ellenfelek és a különböző fegyverek ideig-óráig lekötik a figyelmet, de végső soron mindig arról van szó, hogy feltépjük az ajtót, lassú és dübörgő léptekkel bevonulunk az adott területre, majd addig pumpáljuk az ólmot, míg meg nem bizonyosodunk róla, hogy mindenkit elintéztünk, aki a csak él és mozog. Nyilván, Robotzsaru fellépése a filmekben is ilyen, de szerencsére a játékmenet nem csupán ezekből a harcokból áll, előrehaladásunk során ugyanis hol koncentráltabb, hol pedig szabadabb mozgásteret kapunk: míg előbbi egy lineárisabb pályadesign-t jelent (kvázi bedobnak minket egy csőbe), utóbbi esetekben egy kisebb városrészben tevékenykedhetünk, ahol számos mellékküldetés, illetve a bűnüldözés mindenféle szintje képviselteti magát. Kisebb-nagyobb közterületi kihágásokkal is foglalkozhatunk, ilyenkor bírságokkal vagy figyelmeztetéssel szabályozhatjuk a közrendet, de lehetőségünk van gyilkossági ügyekben is nyomozást indítani, melynek során helyszínelhetünk, összegyűjthetjük a nyomokat, illetve szemtanúkkal és érintettekkel beszélgethetünk. Ha minden tapasztalati pontot be akarunk zsebelni, akkor a tárgyi bizonyítékokat is szorgosan gyűjtögetnünk kell, ezek általában kompromittáló felvételek, lefoglalásra váró drogok, valamint lopott pénztárcák és táskák.

Van tehát szabadságérzete a játékosnak, így mindenki mérlegelheti, hogy mennyire mélyen szeretne elmerülni a detroiti éjszakában. A terepmunka mellett a rendőrség is fontos és visszatérő helyszín lesz, itt pedig további mikroküldetések várnak, hiszen Murphy kollégái előszeretettel kérnek segítséget, így nem csak az utcán kell elvégezni a piszkos munkát, de sokszor az irodai környezetben is helyt kell állni. Ezek a megbízások nyilván nem jelentenek kihívást, inkább a szociális kapcsolatok bemutatását, illetve az érzelmi bevonódást segítik elő. Az itt zajló mindennapok valóban savespace-t jelentenek, a többszintes épület pedig hihető képet fest a rendőrségi munkáról: a lőtér, a garázs, az öltöző, a börtöncellák, vagy épp az irodák élettel teli helyszínek, Robotzsaru pedig szokásos székében ülve kaphat értékelést a teljesítményéről, itt fognak ugyanis megjelenni az előző küldetésünkre kapott pontszámok. Ezen a ponton nem csak a fejlesztésünket és karbantartásunkat végző kollégák, hanem a mentális egészségünket felügyelő Olivia Blanche is feltűnik, akivel rövid, de érdekes beszélgetésekben elemezhetjük a minket ért emocionális hatásokat. Mondhatná is hősünk, hogy “nem vagyok gép”, és igaza is lenne, a történetben ugyanis egyértelmű jelei mutatkoznak, hogy a családi életétől való elszakadás, illetve partnere, Anne Lewis egyaránt képesek őt kiszakítani a hideg és megfontolt kerékvágásból.

A párbeszédekben többféle választ is adhatunk, a fejlesztések között pedig arra is rágyúrhatunk, hogy a bizalmat keltő lehetőségek is megjelenjenek és külön kiemelést kapjanak. Vannak helyzetek, amikor érdemes ezen elgondolkodni, sok esetben viszont nyugodtan mehetnek a kemény egysorosok, ilyenkor zavartalanul kiélvezhetjük, hogy Peter Weller ismét magáévá teszi a szerepet. A történetben sokféle karakterrel találkozunk, a beszélgetés menete pedig többféleképpen alakulhat: van olyan, amikor információt kell szereznünk, ilyenkor érdemes végigmenni az összes dialóguson, de arra is van példa, hogy válaszunk egy komolyabb döntést fog reprezentálni, ezt pedig az adott szereplő meg is jegyzi magának - erről Telltalle-szerű visszajelzést kapunk. Persze nem mindig a beszélgetés kapja a főszerepet, a végigjátszás során pedig többféle játékstílus is célravezető lehet, így az interakciók javításán kívül egyéb dolgokra is költhetjük a megszerzett TP-t. Erősíthetjük például a páncélzatunkat és harci képességeinket, aktiválhatjuk a dash-t vagy széfeket törhetünk fel, fejleszthetjük az öngyógyítási és szkennelési módszereinket, dedukciós képességünkkel pedig hatékonyabbá tehetjük a tárgyak felkutatását és a tapasztalatszerzést. Akik gyors és többrétű fejlődést szeretnének elérni, azok számára erősen ajánlott a gyűjtögetés, valamint a mellékküldetések és kihívások teljesítése.

Látvány tekintetében kellemes az összhatás, az AA lépték viszont több esetben is tetten érhető. Bár Robotzsaru nem mozog gyorsan, néha így is fürgébben érkezik a helyszínre, mint ahogy a textúrák betöltődnek, az animációk és arcmozgások pedig érezhetően alulmaradnak az AAA címektől. Apró hiányosság, hogy létrázás során inkább csak lebegésről beszélhetünk, hiszen a végtagok animációja teljes egészében hiányzik a mozdulatsorból. Elképzelhető, hogy az Unreal Engine 5 eleve a “kompromisszum” szót juttatja a konzolosok eszébe, hiszen ennél a játékmotornál a felbontás sokszor a fájdalomküszöb aljára skálázódik, ennek ellenére a Rogue City Xbox Series X-en is tetszetős benyomást keltett, a teljesítmény pedig quality és performance módban is elfogadható. Detroit megjelenítése kimondottan hangulatosra sikerült, az atmoszférát pedig a fények, a tükröződések, valamint a lepukkantság elképesztő ábrázolása járatják a csúcsra. Ezt a légkört a hangeffektek és zenék is megkoronázzák, bár Robotzsaru zengő lépteivel már nem voltam kibékülve. Természetesen a filmben is így lépkedett, de a sokadik órányi dübörgést már nehezen viseltem. Szerencsére erre a fejlesztők is gondoltak, a menüben ugyanis külön opciót kapott, hogy a fémes trappolást jelentősen lehalkíthassuk.

Igaz, hogy a lövöldözés hosszabb távon már nem nyerte el a tetszésemet, de szerencsére szó sincs róla, hogy a Rogue City egyhangú élmény lenne. Aki rajongó, vagy akit a Robotzsaru világa az akción kívül más szempontból is érdekel, mindenképpen érdemes kipróbálnia, hiszen könnyen előfordulhat, hogy a rendőri intézkedés közben izgalmas játékélményre talál. Az akció, a párbeszédek, a történet, illetve a nyomozás egy 18-20 órás cselekménybe sűrűsödik, a fő vonzerőt azonban mégiscsak a hangulat és a nosztalgiafaktor jelenti. Reméljük, hogy ezt a bűnös élvezetet már nem éri utol a bűnüldözés.

PLATFORM PlayStation 5 (tesztelt), Xbox Series, PC
KIADÓ Nacon FEJLESZTŐ Teyon
MEGJELENÉS 2023. november 02.ÁR 26000 Ft

A játékot a Magnew-től kaptuk tesztelésre.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

2 órája

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

7 órája
6

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

11 órája
56

Heti megjelenések

1 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

3 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

3 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

3 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

4 napja
4

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

4 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

5 napja
40

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

5 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

5 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

5 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

6 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

6 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

7 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

7 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

8 napja
13

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

8 napja
25

Heti megjelenések

8 napja
12