[Teszt] Remnant 2

Remnant 2

ne5hVáradi Dániel2023.07.27. 16:00

A Gunfire Games egyike azon kevés csapatnak, akik úgy tudtak a soulslike formulához nyúlni, hogy azt ne pusztán csak másolják, de valami egyedit, maradandót is alkossanak az ismerős és népszerű alapból. A Remnant from the Ashes az újratermelődő ellenfelek és kihívást nyújtó boss-ok hadát ötvözte a külső nézetű lövöldék akcióival és fejelte meg mindezt némi procedurálisan generált világgal, így biztosítva, hogy a játék még órák tucatjai is után tudjon újdonsággal szolgálni. Négy évvel az első rész után pedig elérkezett az idő, hogy a stúdió egy magasabb szintre emelje ezt a formulát.

A Remnant 2 bár történetileg erősen kapcsolódik az előző részhez (és annak második, Subject 2923 névre hallgató kiegészítőjéhez), felépítéséből adódóan kedvez az új belépőknek is. Nem pusztán azért, mert a fontosabb karakterek után-útfélen reflektálnak az előzmény történéseire - akár elhúzódó, részletekbe mélyedő monológokkal -, de még az egyes helyszíneken felbukkanó NPC-k is ügyesen űznek tréfát a veterán játékosokból, akik egy-egy quest miatt tértek vissza újra és újra és azokból is, akik nem is tudják, honnan kellene emlékezniük az adott arcokra.

Míg az első Remnant egy biztosan megtervezett ívre fűzte fel a különböző világok felfedezését és a bennük található fő narratíva mindig ugyanaz volt, addig a folytatás lép egy nagyot ezen a téren és még lazábbra veszi ezen a téren a megkötéseit. Bár a játék világait ezúttal is egyesével fel kell keresnünk, nem pusztán ezek sorrendje, de a bennük található objektíva is játékosonként változhat. Emiatt megtörténhet, hogy két, egymás után indított kampány nem pusztán állomásainak sorrendjében, de feladataiban is teljesen különbözni fog.

Ennek pedig azért van nagy jelentősége, mert ezáltal kevésbé érződik monotonnak egy újbóli végigjátszás, ezáltal nem csak az egyes helyszínek teljesítésével megnyíló Adventure mód lehet vonzó azoknak, akik a Remnant 2 minden apró titkát fel akarják fedezni. És a készítők nem túloztak azzal kapcsolatban, hogy ilyen felfedezni valókból bizony nem lesz hiány.

Az első rész is ügyesen építkezett a procedurálisan generált biomokból, amik így nem csak új boss-okat tartogathattak, de új küldetéseket is, kiegészítve azzal a csavarral, hogy megtörténhetett, hogy egy küldetésnek bár a megbízást adó NPC-jét megtaláltuk, de a teljesítéshez szükséges tárgyat nem vagy pont fordítva. Halmozottan nehezítette a dolgot, amikor több területnek és elemnek az együttállására volt szükség ahhoz, hogy egy-egy ilyen küldetést lehúzhassunk a teendőink közül.

A folytatás ráadásul oly' mértékben ráerősít erre, hogy komplett kasztok, ezáltal képességek és perkek lehetnek ilyen questek mögé rejtve. A játék indulásakor rendelkezésünkre álló archetípusok mellé még legalább ugyanennyit találhatunk meg a játék különböző zónáiban bizonyos feltételek teljesülése mellett, ha pedig számításba vesszük, hogy ezek bármelyike kombinálható egymással, sőt, még a kezdő kasztunkat is megváltoztathatjuk idővel, akkor könnyen látszik, hogy a fejlesztők a lehetőségeink terén is eggyel magasabb fokozatba kapcsoltak.

Sajnos ez egy olyan negatívumot is hozott magával, hogy a Remnant 2-ben a karakterünkre aggatott páncélok pusztán a védelmünk nagyságát és a kinézetét befolyásolják, az előző részből megismert szettbónuszok eltűntek. Helyüket a jóval nagyobb számban hordható kiegészítők és a fegyverekbe, valamint a nálunk lévő relikviába pakolható modok vették át, ezzel biztosítva, hogy még inkább sokoldalú karaktert alkothassunk meg.

Hosszasan részletezhetném, mennyivel nagyobb szabadságot és változatosságot kapunk a karakterfejlesztés terén, de legyen elég annyi, hogy a fejlesztők könnyűszerrel duplázták, sőt, inkább triplázták meg az előd lehetőségeit. Helyette fontosabb megemlíteni, hogy a játék világa is lépett egy szintet előre. Na nem az alapok, azok továbbra is ugyanazok, az egyes világokat felkeresve kapunk egy procedurálisan generált leosztást két nagyobb köztes zónával, amikből nyílnak a kötelezően teljesítendő és az opcionális dungeonök. Mind az összekötő területek, mind a dungeonök több elemből állhatnak össze, ezért megtörténhet, hogy egy már teljesített dungeonbe lépve más kialakítást, ezzel együtt ellenfeleket és akár tárgyakat is találunk.

Amiben jelentősebb előrelépés történt, az az egyes világok nagysága. A Remnant 2 egy-egy zónája képes nagyobb játéktérrel és ezzel együtt tennivalóval szolgálni, mint az elődnél egy komplett világ. Ha pedig ezeket említettem, bár Yaesha képében egy visszatérő világot találunk és a sivatagos N'Erud is mutat némi hasonlóságot az előző rész Rhom-jával, a teljesen új területnek számító Losomn, illetve a jóval nagyobb mértékben felfedezhető labirintus könnyűszerrel kompenzálja ezeket. Arról nem is beszélve, hogy a megnövelt méreteknek köszönhetően a játékban található titkok és rejtvények száma is ezzel arányosan nőtt, így aki a folytatás minden zugát fel akarja fedezni, annak bőven tartogat elfoglaltságot a Remnant 2.

STEAM DECKEN AZ ÉLET

Meg kell mondanom, ha csak next-gen konzolokat látok a megjelenési platformok között, akkor a Deck kapcsán már sok jóra nem számítok. A Remnant 2 ugyan Deck Verified játék, de kompromisszumokat követel. Nagyjából fél órát csak a hangolgatással töltöttem, és találtam egy módszert, ahol stabil 30 FPS-t lehet tartani. Sabilat, ahol sem a fényes jelenetek, sem a városi hub, sem a randaságokkal kicsipkézett folyosók nem fogják meg a tempót. Ezt 960x600p-s felbontásban tudtam elérni magas FSR vagy XeSS beállítással, nagyjából low-medium beállítások mellett. A kép sajnos ilyenkor már elég kásás, ami nekem hosszabb távon fárasztónak hatott. Viszont van egy másik út is. Akár 720p körül, medium-high beállításokkal már lehet tiszta látványt kihúzni a játékból, de időnként beesik 20-30 FPS közé a mutató. Ha nem vagy az állandóan bekapcsolt benchmark függője, akkor ezt a beállítást javaslom. Így a hetedik konzolgenerációra sok szempontból emlékeztető játékot kábé úgy lehet játszani, ahogy a hetedik konzolgeneráción játszottuk a TPS címeket.
(macko)

KHAREX SZERINT A VILÁG

A Remnant: From the Ashes annak idején 2019 egyik legnagyobb meglepetése és legjobb játéka lett a szememben, így enyhén szólva is magas elvárásokat támasztottam a folytatás irányába. Nem csalódtam. A fejlesztők ugyanis teljes mértékben értik, hogy mi tette az előző játékukat olyan sikeressé, és nem is féltek még jobban ráfeküdni az erősségeikre. Legyen szó az átdolgozott kasztrendszerről, a sokkal változatosabb fegyverekről, az elmélyített újrajátszhatóságról vagy a látványosabb és monumentálisabb főellenfelekről, a Remnant II-ben minden megvan, amiért az ember az első részt szerette, csak éppen átgondolt, továbbfejlesztett kiadásban. Ha mindenképp panaszkodnom kéne, talán annyit vetnék fel, hogy az első pár órában kicsit soknak érződik az átvezető, és nekem jobban bejött anno a From the Ashes megközelítése, ami a játékmenetet helyezte mindenek fölé, de ez igazából csak szőrszálhasogatás. Lényeg a lényeg, ha a nagy nyári pangásban csak egy játékot vesztek meg, szerintem mindenképp a Remnant II legyen az.

Amikből szintén tartogat a Remnant 2, az sajnálatos módon a játék megjelenésének körüli hibák. Már a korai hozzáférés alatt lehetett ezekkel találkozni, a legsúlyosabb kétség kívül a területek közötti utazásokkor előforduló összeomlás, illetve a tény, hogy PlayStationön a kooperatív mód csak idegenekkel működött, az ismerőseinkkel semmilyen módon nem lehetett közös lövöldözésre összeállni. A Gunfire Games természetesen elismerte a problémát, azonban a teszt elkészültéig nem volt elérhető ez a funkció a játékban, ami elég nagy öngól a csapatnak, tekintve, hogy alapvetően többjátékos élményként reklámozták a játékot, illetve vannak olyan questek benne, ami egyedül nem is teljesíthető. A megjelenés napján szerencsére rendeződni látszódtak a multiplayer ezen problémái, azonban elég nagy szégyenfolt ez az early access-re benevezők bizalmával szemben.

Ezek mellett már csak apróságnak számít, hogy dacára a választható megjelenítési módoknak (a szokásosnak számító 30 és 60 FPS-es opció mellett konzolon is elérhető az uncapped framerate), a Performance itt sem képes mindig tartani a stabil 60-at, ironikus módon a legnagyobb bezuhanásokat átvezetők alatt képes produkálni, cserébe legalább a harcok alatt viszonylag egyenletes teljesítményt nyújt, ennek kedvez az, hogy a harcok nagy része kisebb tereken zajlik, az összekötő régiók esetében találkozhatunk nagyobb ingadozásokkal.

A Remnant 2 továbbviszi az előd érdekes koncepcióját, teszi mindezt kibővített eszköztárral, nagyobb játéktérrel és még több titokkal, ami biztosítja, hogy a játékkal eltöltött temérdek óra alatt az ember folyamatosan találkozzon valami újdonsággal. Nyilvánvaló fejlődését sajnos beárnyékolják a megjelenés körüli technikai problémák, amik azért igazán zavaróak, mert a Gunfire Games egy vérbeli folytatást rakott össze.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), Series S/X
KIADÓ Gearbox Publishing FEJLESZTŐ Gunfire Games
MEGJELENÉS 2023. július 25. ÁR 16990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

4 órája

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

18 órája
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

1 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

1 napja

Heti megjelenések

1 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

2 napja
2

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

4 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

4 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

5 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

6 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

6 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

7 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

7 napja
3

Heti megjelenések

8 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

9 napja
24

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

2025.10.25.
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

2025.10.25.
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

2025.10.24.
3