[Teszt] PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

mcmackoGéczy Attila2025.10.07. 22:00

A gaming perifériák ritkán tartogatnak nagy meglepetéseket, de annyit elismerhetünk, hogy a külsős hardvergyártók sokszor mernek messzebb merészkedni a Sony-Microsoft-Nintendo belsős gyári megoldásain túlra. A gamepad piac is szépen virágzik, és az „elite” típusú kontrollerek után sokan próbálkoznak hasonló megoldásokkal, és a pénztárcabarát hozzáállást is megtapasztalhatjuk több helyen. A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíborba mártott „nyolckás" csoda.

A hongkongi vállalat baromi izgalmas portfólióval rendelkezik, a profi kormányokon keresztül a flight stickeken (és a fight stickeken) át a gamepad és headset készletekig. Mi a kézi vezérlőik közül a legtáposabb kiadásnak estünk neki, amely 8000Hz-es lekérdezési sebességgel bír, kapacitív elemeket tartalmaz, Hall-szenzoros triggerekkel, speciális rezgésekkel, beépített giroszkóppal, valamint PC/Switch/Android (és autós infotainment) rendszerekhez alkalmas vezetéknélküli kapcsolattal bír.

A 8K a címben nem egy alaptalan lózung; a kontroller vezetékes módban 8000Hz polling rate-el bír. Ez bizonyos tesztek szerint persze túlzás, mert a netszerte fellelhető mérések szerint 6000-7000Hz a valóság, de ezzel együtt is, elvi 0,125 és valós 1,5 ms gomb késleltetést, valamint 10 ms körüli analóg kar latency-t lehet igazolni a kis kontrollernek, ami a kb. 20.000 Ft alatti árkategóriában kiváló érték. Már persze annak, aki tud millisec nagyságrendben reagálni. (Tudom Oldi, SF6-ban ez nélkülözhetetlen!) Az csak ráadás, hogy a készülék az első olyan kontroller a világon, amely a kapacitív szenzorokat használja analóg vezérlésre, és ezzel együtt ilyen sebességre képes. A kapacitív érzékelés lényege ezesetben a sokkal tartósabb, megbízhatóbb működés, ami 4000 DPI felbontásra tud fordulni, ha az ember egy összevetésre alkalmas, közös mértékegységet keres az összehasonlításhoz. A gyártó a KSG által szolgáltatott analóg karokhoz driftmentességet, mágnesezhetőség elleni kialakítást, 6-milliós klikkelési élettartamot kínál, és ez csak a hardver – a szoftver ehhez teszi hozzá a magáét.

Kézbe fogva a fekete-lila csinoskát feltűnhet, hogy mennyire könnyű a gamepad, és ez nem csak az Xbox Series kontrollerrel összevetésben van így. Oké, az Xbox gamepad-je (amire egyébként megszólalásig hasonlít a hardver) eleve nehezebb a két AA elem miatt, de a PXN-ben is találni akksit, szóval nem ezen múlik a dolog. Kézben fogva a kontrollert nincsen ergonomikus panaszunk. Minden úgy siklik a tenyerünkben, ahogy kell. Még azzal a gyanúperrel is élhetnénk, hogy a készítők konkrétan leszkennelték az Xbox kontroller geometriáját, és arra építették a saját formavilágukat, annyira jellegzetes az alap. Viszont a műanyag alsó részének textúrája és a gombok tapintása is egyedi jellegű. A könnyűséget leszámítva nincs olcsó érzete a kialakításnak.

A gombok lenyomása amúgy jól eltalált, a vállgombok (azaz triggerek) lenyomási útján mechanikus kapcsolókkal lehet váltanunk, ahogyan magasabb szériás kontrollereknél szokás. 256 szinten érzékelnek ezek a vezérlőegységek, a felfüggesztő rugók pedig (állítólag) zongorahúr-minőségű drótból lettek kialakítva. Az érzetről tudok valóban nyilatkozni, az pedig nagyon korrekt, egyszerre feszes, de egyben kellemes lenyomási úttal is bíró. A D-PAD nem kiemelkedő, de nem rosszabb pl. az X gyári megoldásánál (egy kis Tony Hawknál kifejezetten jól működött), a jobboldali akciógombok pedig szépen követik a felszín ívét. Ez óriási probléma volt a Switch második pró kontrollerével, ahol a gombok éle gyalulja a jobb hüvelykujjat. Igen, ezzel azt is szerettem volna jelezni, hogy ha a friss Switch 2-d mellé keresel irányítót, lehet jobban jársz egy ilyen motyóval, mint a Nintendo saját eszközével.

Középen egy szokatlan ikon- és gombsor található, amelyek közül a fenti pár a szokásos Select/Start (Switchen - és +) funkcionalitást hozzák. Ezen felül középen a screenshot- és a home-gombokat találhatjuk, alul pedig a funkciógombot (egyfajta softkey-ként). Ezek között helyezkedik el a négy csatorna státusz LED-je. A hátoldalon négy programozható gombot lelhetünk kíváncsi ujjainkkal, amely nekem a Steam Deck konfigurálható gombjait és szintén a magasabb kategóriás verseny-padok lehetőségeit juttatta az eszembe.

A sok gomb azonban messze nem minden! A 3rd party cuccokra jellemző makrók konfigurálásán szinte nem is lepődünk meg, de a gombok különböző kombinációi rejtett funkciókkal is bírnak. Például konfigurálhatjuk az analóg karok "dead zone" holtterét, a játékból kimaradó középrészt, vagy a kerületet, ahol a mozdulatunkkal az analóg skála végére érünk (magyarul: összébb húzhatjuk az analóg valódi érzékelési korlátait). Emellett a motor rezgésének erősségét, a turbó-beállításokat, na meg a kontroller nullázását, és asztali kalibrálását is elvégezhetjük gyorsgombokkal. Erről a jópofa kézikönyvből is tájékozódhatunk, de nálam itt jött egy újabb meglepetés. A kontrollert ugyanis egy modern felületű applikációval, a PXN Nexussal is konfigurálhatjuk. A szoftver nálam Androidon azonnal párosult a P5 8K készülékkel. Itt nem csak olyan alapadatokat tudunk megnézni, mint a töltöttség, vagy a Firmware státusza, de frissíthetjük is az eszközt, sőt makrókat konfigulhatunk, a rezgés erejét állíthatjuk, vagy kimeneti görbéket szabhatunk az analógok számára, egy grafikus interfészen keresztül.

Tudjátok, a progiban amúgy különböző konfigurációs setupokat is elmenthetünk, saját accountot hozhatunk létre, de a netes tutorialok is várhatóak a közeljövőben. Addig is elérhetjük a telóról az user manualt, amely angolul segít a beállításokban. A dolog nagyon komplex és jól használható – bár azt is megértjük, ha valaki nem szeret ilyesmi 3rd party appokkal vacakolni.

Amúgy az appban is indítható, de gyorsgombokkal is előhívható az asztali kalibrálás. Miért van erre szükség? Mert a PXN P58K rendelkezik beépített giroszkóppal is, hogy teljes legyen a kép. Szóval borzasztó sokrétű kontrollerről beszélünk, és nem csak a sokrétűsége kirívó, hanem, hogy ezen az áron szinte minden aspektusában kiemelkedő, elfogadható teljesítményt produkál. Oké, nincs idő egy hónapos teszt során széthajtani egy ilyen vasat, és lehet, valódi problémák is előjönnek 1-2 év után, de egyelőre nem érződik hardveres kompromisszum, és redditen olvasgatva se talál az ember túl sok negatívumot a cég korábbi termékeiről.

A cucc jól használható PC játékhoz, azonnal érzékeli magát Bluetooth-on keresztül a P5 8K, de jár mellé egy gusztusos kis dongle is, amelyen saját 2,4 GHz-es kommunikációt is tud végrehajtani. A Switch kapcsolódás sem bonyolult, és az Androiddal is gyorsan összehangolódott. A Steam Decknél kicsit macerásabb volt a helyzet, de oda talán eleve felesleges is az extra irányító, hacsak nem dokkolva használjuk a gépet. A dongle kapcsán egy érdekesség felmerült bennem, hogy a 8bitdo termékeihez hasonlóan kipróbáljam speciális szerepben, pl. Xbox konzolhoz csatlakoztatva. Sajnos ez azonban nem jött be, nincs titkos muníció a kontroller tarsolyában; kompatibilitásában azt tudja, amit a dobozon is vállal.

Játék közben gyakorlatilag bármilyen műfajnál úgy éreztem, hogy jól teljesít. Értitek, a default beállítása, a hardver fizikai jellege nem teljesen ugyanaz, mint mondjuk a gyárilag megvásárolt X-kontrolleré, de ez természetes. Pár perc után azonosulunk a P5 8K-val, mert ergonómiájában, működésében semmi zavaró nincs. Akit pedig valami a finomhangolásoknál zavarna, az tovább pöcögtetheti a konfigurációs értékeket.

A kontroller belsejében egyébként átlagostól nagyobb méretű akksi tanyázik. Az USB-C-n keresztül tölthető belső telep 1000mAh-s, amely wireless módon kábé 20 óra működést tesz lehetővé rezgés nélkül. A rezgést aktiválva a fogyasztás akár meghatszorozódhat, de ugye nem folyamatos az effektus, így 10-15 órányi működést lehet becsülni, amit 2-3 óra visszatöltéssel tudunk ismét csutkára tornászni. Ehhez 5V-on 300mA-re van szükség, tehát ha minden jól megy, még USB2.0-ás kiállásról is visszatölthető a szerkezet, nem kell hozzá durva töltőkábel, vagy keményebb töltőkocka.

A PXN kontrollere abszolút meglepetés. Az Xbox-irányító alakjával, szexi színkombinációjával, PC, Bluetooth (tehát okostelefonos), valamint Nintendo Switch csatlakoztathatóságával egy komoly alternatíva lehet, nem csak kezdők és pénztárcabarát játékosok számára. Ha valahol ismerkednél külsős irányítókkal, vagy csak önmagában a PXN színvonalára vagy kíváncsi, a P5 8K egy remek kiindulópont lehet.

A PXN P5 8K 40 Dolláros áron rendelhető a hivatalos webshopból, hazai ára 20.000 Ft körül mozog.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíboresőt idéző „nyolckás" csoda.

3 órája
1

Bővül az Assassin's Creed Mirage, bezár a The Outsiders – ez történt hétfőn

Továbbá: Blackwood, Broken Sword: The Smoking Mirror – Reforged, 2XKO, Marathon.

17 órája
7

Heti megjelenések

1 napja
12

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

A japán művészetet idéző látványvilág, hagyományos fantasy vonallal és némi roguelite játékmechanikával megspékelve – ami papíron és összevágott trailereken kimondottan izgalmas, az nem biztos, hogy hosszabb távon is szórakoztató. Tesztlaborban a Brownies RPG-je.

2 napja
3

Minimális mozzanatok - ez történt pénteken

Benne: skate., Blood West, Scurge: Hive.

3 napja

Donkey Kong Bananza - DK Island & Emerald Rush DLC

Miután Donkey Kong felfalta az összes banánt és Pauline elénekelte az összes dalt, nincs más hátra, mint visszatérni a gyökerekhez: irány DK Island! És egy elbűvölő ráadás.

4 napja
5

Dungeons & Dragons bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked, Dragon Ball: Sparking! Zero, Pokémon Legends: Z-A, Project Baxter, Crashout Crew.

4 napja
1

Agatha Christie: Death on the Nile

A kalandjáték műfajának van egy stabil rajongóbázisa, akikre birodalmat ugyan nem lehet építeni, de pontosan kiszámított üzleti sikert talán igen. A Death on the Nile is ennek a társaságnak szól, Poirot főszereplésével. Lássuk a bajszot!

5 napja
12

Sonic Racing: CrossWorlds

Hogy valaha képes volt-e legyőzni Sonic a nagy riválisát, Mario-t? Erre egyértelmű a válasz, de talán sosem került még olyan közel ehhez a tetthez, mint most, a Sonic Racing CrossWorlds kapcsán. Teszteltük a SEGA kartjátékát!

5 napja
12

Átszervez a Ubisoft - ez történt szerdán

Továbbá: Maid of Sker VR, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Marvel Cosmic Invasion, Hellreaper, Rock Band 4.

5 napja
2

Teljesen átalakult az Xbox Game Pass

A mai naptól Essential, Premium és Ultimate előfizetéseket kínál a Microsoft. Tartalombővülés. Áremelés. Mutatjuk mi változott!

6 napja
62

Alien: Rogue Incursion - Evolved Edition

Az űrben senki nem látja a VR-szemüveged, az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition pedig ebből a virtuális világból érkezett. De hogy milyen a VR-játék VR nélkül? Erre a kérdésre már kaptunk ilyen-olyan válaszokat, a Rogue Incursion pedig a jó irányba billenti a mérleg nyelvét. Teszt!

6 napja
2

Demók és borzongás – ez történt kedden

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Hazard Levels, Psycho Dead, Godbreakers, Cairn, PowerWash Simulator 2.

6 napja
4

Borderlands 4

Őrület, pusztítás, sci-fi Mad Max, több milliárd fegyver, felfedezésre váró világok és Vaultok, Hunterek és áldozatok, vér, repülő szörnyek és végtagok. Berobbant a Borderlands következő ámokfutása: Pandora már a múlté, most irány Kairos! Győzzük le a gonoszokat, és ne felejtsünk el közben folyamatosan vigyorogni. Teszteltük a Borderlands 4-et!

7 napja
9

Electronic Arts felvásárlás, Silent Hill f sikerek – ez történt hétfőn

Továbbá: PlayStation: The First 30 Years, Fading Echo, Terminator 2D: NO FATE, Pax Dei, Nintendo Singapore.

7 napja
29

Heti megjelenések

8 napja
12

Moros Protocol

Egy elhagyatott űrhajó, csúszó-mászókkal és szörnyszülöttekkel fertőzött fedélzetek, rougelite alapmechanikára épített brutális és taktikus lövöldözés, valamint bőkezűen mért pixelek - csak hogy a 90-es évek gyermekei is otthonosan érezzék magukat. Ha téged is felcsigáz egy múltidézésben sem fukarkodó sci-fi horror, tarts velünk és nézzük meg alaposabban, hogy mit is kínál a Pixel Reign belsőnézetes akciójátéka.

9 napja
4

Daemon X Machina: Titanic Scion - J-Pop démonvadászok

Az eredetileg Switch-exkluzív Daemon X Machina 2019-ben igyekezett betölteni az Armored Core által hagyott űrt, amely a küldetésalapú mech-akciójátékok etalonja. Bár nem volt hibátlan, a játékmenete élvezetes akciót kínált. Azóta a FromSoftware előállt a Armored Core VI-tal, amely új szintre emelte a műfajt, és magasra emelte a lécet a stílusban. Jogosan merül fel a kérdés: a folytatás, a Titanic Scion képes volt-e túlszárnyalni mesterét?

2025.09.27.
5

A nagy EA-üzlet - ez történt pénteken

Továbbá: Lethal Honor: Order of the Apocalypse, ROG Xbox Ally, Possessor(s).

2025.09.27.
2

PlayStation Plus: az októberi hármas

Díjnyertes alkotásokkal bélelték ki a szolgáltatás belépő szintű ajánlatát a következő hónapra. Érdemes rá odafigyelni!

2025.09.26.
4