Nem vagyok sem Sebastian Loeb, sem Colin McRae, de az Old School Rally kezdte elhitetni velem, hogy valamit tudok.
A korai hozzáférés első megjelenése után kaptunk tesztpéldányt a ‘90-es évek rally játékait imitáló, friss fejlesztésű játékból, amit órákon keresztül hajtottunk, kipróbáltuk amit lehetett, majd 5 óra után rá is jöttünk, hogy ebben sajnos nincs több egyelőre…
Vissza kettő, padlógáz
Bár egészen jól tudom a Sebességmámor szövegét, nem hiszem, hogy a pixelerdőn nyélgázon keresztül száguldva akár csak három egymás utáni szót felidéztem volna a dalból, főleg mikor olyan autókkal lehet ebben a játékban menni, mint egy 1998-as Subaru Impreza WRC, vagyis ebben a pixelvilágban a Taurus RS.
A korai hozzáférés jelenlegi állapotában kétfajta módon mérethetjük meg magunkat, az egyik az egyszerű Time Trial, ahol kiválasztott autónkkal egyetlen pályán kell megdöntsük a megadott időt, majd ezzel feloldjuk az adott pálya “folytatását” ami valójában szinte ugyanaz a szakasz, csak visszafelé. Itt viszonylag hamar már rájöhetünk, hogy összesen 7 pálya van, ezeket tudjuk reverse-módban is teljesíteni, illetve három különféle időjárási körülmény (tiszta nappal, esős, éjszakai) váltakozik, tehát viszonylag hamar elfogy a tartalom.Ha pedig többre vagyunk hivatottak egy sima időmérőnél, akkor mehetünk egy teljes bajnokságot, ezekből összesen 7 van, és sorban oldhatóak fel.
Csak dupla Kínát ne!
Ahogy a legtöbb rally játék esetében, itt is elegendő egy Subaru/Taurus, hogy teljesítsünk minden pályát, méghozzá egészen jó eredményekkel, ha sikerül ráérezzünk arra, hogyan váltsunk, a kéziféket szinte teljesen elfelejtjük és a sima féket is csak néha, akkor is alig használjuk. A jól időzített váltásokkal szakaszonként 2-3 másodpercet lehet javítani a célidőhöz képest, de ha nagyon ráfekszünk, akár 5-6 másodperc is sikerülhet.
A pályák nagyrésze, mint Kenya, Finnország, vagy Görögország könnyen teljesíthető, az igazán embert próbáló verseny Kína, ahol a szögletes ívekhez való közelség is kontaktnak számít, így a 3,7 kilométeres szakasz végére könnyen szét lehet ütni teljesen a verdát. De legalább egyes versenyek után lehetőségünk van javítani az autót… Na igen, de, ha eljutunk a Master bajnokságig, akkor Kínát oda-vissza kell megcsináljuk javítás nélkül. Őszintén szólva lehet, hogy a Harry Potterben szétvert Ford Anglia jobb állapotban volt, mint szerencsétlen Quattrom.
A fejlesztők némi funt is akartak csempészni a játékba, szóval akár taxival, lakókocsival, vagy traktorral is próbálhattok versenyezni, de talán mindenki jobban örülne helyettük néhány új pályának, vagy egy retro versenyautónak.
Az Old School Rally nem a 2000-es évek közepét hozza, sokkal inkább a ‘90-es évek vége játékait idézi, veretős zenékkel, mindenki által ismert rally autókkal és pályákkal. Az irányítás manapság már inkább emlékeztet egy gyerekeknek való telefonos játékra, de nosztalgiázni egy Steam Decken kíváló, az ára viszont kicsit túlzó, ha arra gondolok, hogy 4-5 óra alatt ki lehet játszani mindent, ha nem lakókocsira gyűjtöm ki a pénzt.
PLATFORM PC (Steam) | KIADÓ Astrolabe Games FEJLESZTŐ Frozen Lake Games | MEGJELENÉS 2024. július 18. (korai hozzáférés) ÁR 9,75 EUR