[Teszt] Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

fcsabaFarkas Csaba2025.10.08. 15:00

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. Miközben a rideg, visszataszító és hanyatlásba csúszott miliő ormótlanul tornyosul fölénk, egyik trauma követi a másikat, a legnyugtalanítóbb kérdés pedig nem más, mint hogy hol húzódik a határ a végtelen fantáziánk iszonyatos félelmei, illetve a szemünk láttára megelevenedő borzalmak között, melyek minden bizonnyal mély és kitörölhetetlen megrázkódtatásokat okoznak. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

Horrorral tele van a padlás (arról nem is beszélve, hogy a padlás mennyi horrorral van tele), számomra azonban a Little Nightmares kulisszái, hatáskeltő metódusai egyértelműen a spektrum minőségibb tartományába esnek. Klisék ide vagy oda (legyenek azok századszorra látott cirkuszi kellékek, vagy rusnya bibircsókos szörnyetegek), a gondosan és odaadással megkonstruált részletekre mindig fogékonyak vagyunk. Vagy mondhatnánk, fogékony az ember szépérzéke. Különösen akkor, ha a képi kompozíciók - fényekkel, formákkal, tereptárgyakkal, színekkel, dinamikus hátterekkel - önmagukban is rengeteget mesélnek.

Ha egyszerűbben akarjuk leírni: játék közben valószínűleg nem tudsz olyan állóképet rögzíteni, ami ne lenne szemet gyönyörködtető.

A pályák mind emlékezetesek és tartalmas gondolatiságot hordoznak. A harmadik felvonásban többek között egy sivatagi nekropolisz (és annak kővé vált lakossága), egy rettenetes édességgyár, valamint a műfajban teljesen megszokottnak nevezhető, groteszk karnevál járható be, sokszor nagy szerepet adva az iparosodott, emberi lélektől kiüresedett, rothadásnak indult világképnek. Mindez pont úgy történik a Little Nightmares III-ban, ahogyan azt az ilyen típusú atmoszférikus utazásokban leginkább szeretjük.

Két főhősünk ezúttal Low és Alone, akiknek a sorozat korábbi hőseihez hasonlóan most is együtt kell működniük, hogy átverekedjék magukat a válogatott borzalmakon. A páros barátsága a játékmenet magvában, a kooperációban is megjelenik. Ám amíg Low az íjával fog érvényesülni - leginkább rút madarak és kisebb ellenfelek hatástalanításával, illetve elérhetetlen gombok megnyomásával (vagy más környezeti akadályok leküzdésével) - Alone számára jutnak a kontaktus-jellegű támadások, közeli püfölködések, legyen szó például rozoga átjárók meglazításáról, vagy jól időzített zárómozdulatokról, melyek egyes csetepaték végére kívánkoznak.

A kihívások megoldásai a legtöbb esetben adják magukat, a kooperáció során pedig sokszor tapasztalt doboztologatásokra, egymás feljebb segítésére, lopakodásra és figyelemelterelésre, vagy harc közben történő összedolgozásra készülhetünk fel. Maga a kihívás kellemesnek nevezhető: gördülékeny és haladós, kevés a sziszifuszi szöszölés (Ezt öröm hallani! – mcmacko). Viszont, ha társunk irányítását a gépre bízzuk, sajnos előfordulhat, hogy pont a partnerünk fog frusztráló kerékkötővé válni. A tesztverzióban többször újra kellett töltenem a játékállást, mert hiába is vártam, hogy kisbarátom megérkezzen, a kétemberes feladatnál teljes egyedüllétbe ragadtam. Rosszabb esetben még jelen is volt, csak épp megmozdulni nem volt hajlandó, vagy beleragadt az adott viselkedési ciklusába. Reméljük ezt a megjelenés után javítani fogják a fejlesztők.

Bármilyen gigantikus is legyen a világ (melyhez képest joggal érezhetjük porszemnek és jelentéktelennek magunkat), parányi, ügyetlen és ártalmatlannak tűnő piszmogásunkra mégiscsak felfigyelhetnek az ellenfelek, a korábbi tapasztalatokhoz hűen pedig most is kapunk pár igazán undok, eltorzult és drabális (és minden bizonnyal kellőképpen büdös) “útitársat”. A teremtmények kerülgetése sokszor menekülésbe fajul, de akár settenkedésről, akár eliszkolásról van szó, jó hír, hogy egyik szekvencia sincs az unalom határáig nyújtva, vagy túlságosan nehézre hangolva.

A hasonlóan rövidke (kb. 5 órás) játékoknál kulcskérdés, hogy mennyi ismétlődéssel találkozunk, és bár a Little Nightmares III nem tobzódik az eszközök és cselekvési lehetőségek számában, a néhány adottságot mégis sikerül élvezetesen és szórakoztatóan variálgatni. Ha valami megnehezítheti a dolgunkat az AI ügyetlenkedésén túl, az a nézőpontból adódó bizonytalanság. Velem legalábbis többször fordult elő, hogy mellé gyalogoltam a lefektetett pallónak, vagy egy kötél megragadása helyett a mélybe zuhantam. Bizonyos esetekben nehéz megszokni, hogy mozgásunk nem csupán kétdimenziós, ebből adódóan érdemes finomhangolni a pozíciónkat és irányvektorunkat, amikor rizikós ugrások előtt állunk. De az ilyesmi nem teljesen idegen a hasonló nézőpontban játszódó címektől...

A Little Nigthmares III legnagyobb erőssége továbbra is a gyermekfejjel gondolkodás, és ennek rendkívül hatásos képekbe kódolása. Bár a tipikus traumákat rengetegszer vizualizálták (melyekben minden bizonnyal ki-ki megtalálta már a személyes ifjúkori megrázkódtatásait), ezekre a mintázatokra és toposzokra - ha értő kézzel nyúlnak hozzá - a rengeteg újrahasznosítás után sem lehet ráunni. “Pusztán” kooperatív élményként felejthető, a hangulat, az átszellemülhető képi impresszió viszont megéri az árát.

Little Nightmares III | Kiadó: Bandai Namco Entertainment Inc. | Fejlesztő: Supermassive Games. | Platformok: PlayStation 5 (tesztelt platform), Xbox Series S/X, Xbox One, PlayStation 4, PC, Nintendo Switch 1-2 | Megjelenés: 2025. október 10. | Alapverzió ára: 40 EUR, a dobozos verzió kb 16.000 Ft-ért lesz kapható

A játékot a Cenegától, a dobozos verzió hazai forgalmazójától kaptuk tesztelésre.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

3 órája

A titokzatos Nintendo rövidfilm – ez történt kedden

Továbbá: Starseeker, Vampire Survivors, Ion Fury, PowerWash Simulator 2, Metaphor: ReFantazio.

10 órája

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíboresőt idéző „nyolckás" csoda.

20 órája
7

Bővül az Assassin's Creed Mirage, bezár a The Outsiders – ez történt hétfőn

Továbbá: Blackwood, Broken Sword: The Smoking Mirror – Reforged, 2XKO, Marathon.

1 napja
8

Heti megjelenések

2 napja
12

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

A japán művészetet idéző látványvilág, hagyományos fantasy vonallal és némi roguelite játékmechanikával megspékelve – ami papíron és összevágott trailereken kimondottan izgalmas, az nem biztos, hogy hosszabb távon is szórakoztató. Tesztlaborban a Brownies RPG-je.

2 napja
3

Minimális mozzanatok - ez történt pénteken

Benne: skate., Blood West, Scurge: Hive.

4 napja

Donkey Kong Bananza - DK Island & Emerald Rush DLC

Miután Donkey Kong felfalta az összes banánt és Pauline elénekelte az összes dalt, nincs más hátra, mint visszatérni a gyökerekhez: irány DK Island! És egy elbűvölő ráadás.

5 napja
6

Dungeons & Dragons bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked, Dragon Ball: Sparking! Zero, Pokémon Legends: Z-A, Project Baxter, Crashout Crew.

5 napja
1

Agatha Christie: Death on the Nile

A kalandjáték műfajának van egy stabil rajongóbázisa, akikre birodalmat ugyan nem lehet építeni, de pontosan kiszámított üzleti sikert talán igen. A Death on the Nile is ennek a társaságnak szól, Poirot főszereplésével. Lássuk a bajszot!

5 napja
12

Sonic Racing: CrossWorlds

Hogy valaha képes volt-e legyőzni Sonic a nagy riválisát, Mario-t? Erre egyértelmű a válasz, de talán sosem került még olyan közel ehhez a tetthez, mint most, a Sonic Racing CrossWorlds kapcsán. Teszteltük a SEGA kartjátékát!

6 napja
12

Átszervez a Ubisoft - ez történt szerdán

Továbbá: Maid of Sker VR, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Marvel Cosmic Invasion, Hellreaper, Rock Band 4.

6 napja
2

Teljesen átalakult az Xbox Game Pass

A mai naptól Essential, Premium és Ultimate előfizetéseket kínál a Microsoft. Tartalombővülés. Áremelés. Mutatjuk mi változott!

7 napja
62

Alien: Rogue Incursion - Evolved Edition

Az űrben senki nem látja a VR-szemüveged, az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition pedig ebből a virtuális világból érkezett. De hogy milyen a VR-játék VR nélkül? Erre a kérdésre már kaptunk ilyen-olyan válaszokat, a Rogue Incursion pedig a jó irányba billenti a mérleg nyelvét. Teszt!

7 napja
2

Demók és borzongás – ez történt kedden

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Hazard Levels, Psycho Dead, Godbreakers, Cairn, PowerWash Simulator 2.

7 napja
4

Borderlands 4

Őrület, pusztítás, sci-fi Mad Max, több milliárd fegyver, felfedezésre váró világok és Vaultok, Hunterek és áldozatok, vér, repülő szörnyek és végtagok. Berobbant a Borderlands következő ámokfutása: Pandora már a múlté, most irány Kairos! Győzzük le a gonoszokat, és ne felejtsünk el közben folyamatosan vigyorogni. Teszteltük a Borderlands 4-et!

7 napja
9

Electronic Arts felvásárlás, Silent Hill f sikerek – ez történt hétfőn

Továbbá: PlayStation: The First 30 Years, Fading Echo, Terminator 2D: NO FATE, Pax Dei, Nintendo Singapore.

8 napja
29

Heti megjelenések

9 napja
12

Moros Protocol

Egy elhagyatott űrhajó, csúszó-mászókkal és szörnyszülöttekkel fertőzött fedélzetek, rougelite alapmechanikára épített brutális és taktikus lövöldözés, valamint bőkezűen mért pixelek - csak hogy a 90-es évek gyermekei is otthonosan érezzék magukat. Ha téged is felcsigáz egy múltidézésben sem fukarkodó sci-fi horror, tarts velünk és nézzük meg alaposabban, hogy mit is kínál a Pixel Reign belsőnézetes akciójátéka.

9 napja
4

Daemon X Machina: Titanic Scion - J-Pop démonvadászok

Az eredetileg Switch-exkluzív Daemon X Machina 2019-ben igyekezett betölteni az Armored Core által hagyott űrt, amely a küldetésalapú mech-akciójátékok etalonja. Bár nem volt hibátlan, a játékmenete élvezetes akciót kínált. Azóta a FromSoftware előállt a Armored Core VI-tal, amely új szintre emelte a műfajt, és magasra emelte a lécet a stílusban. Jogosan merül fel a kérdés: a folytatás, a Titanic Scion képes volt-e túlszárnyalni mesterét?

2025.09.27.
5