[Teszt] Funko Fusion - plasztik a polcon

Funko Fusion - plasztik a polcon

fcsabaFarkas Csaba2024.10.13. 22:37

Manapság a Funko gyűjtés is olyan jelenség, ami így vagy úgy, de egyetlen geeknek sem kerülheti el a figyelmét. Ebből kifolyólag adta magát a lehetőség, hogy ne csak a dán építőkockák, de a nagyfejű figurák köré is videojátékos narratíva épüljön. Ha megszállott gyűjtő vagy, látszólag itt a remek alkalom, hogy néhány filmklasszikust “funkósított” formában is átélj, illetve kedvenc karaktereid akkor is kiszabadulhassanak a csomagolásból, ha a doboz megbontását szentségtelen tettnek tartod. A kérdés csak az, hogy a digitalizált műanyag játékok között vajon a Funko is labdába tud-e rúgni?

Nem árt tisztázni, hogy a tízezret is meghaladó Funko Pop figuráknak csupán töredékét kapjuk meg a játékban, a Funko Fusion tehát nem a teljes Funko univerzum virtuális leképeződése, hanem szelektált (és össze nem illő) franchise-ok furcsa egyvelege, melyek túlnyomórészt a Universal filmstúdióhoz tartozó licenszek. A párhuzamosan bejárható világok a Jurassic World, az Umbrella Academy, a Masters of the Universe, The Thing, a Hot Fuzz, a Scott Pilgrim Vs The World, valamint a Battlestar Galactica cselekményére épülnek, de ezeken a térképeken kívül cameo világokat is meglátogathatunk, illetve számos egyéb vendégszereplő, valamint más franchise-hoz köthető easter egg felvillanása is színesítheti a felhozatalt. A licenszek számomra impozánsan csengenek, mert a felvonultatott IP-k jó részéből vélhetően nem fog nagyszabású videojáték készülni a közeljövőben (vagy valaha), így például a The Thing (ok, ebből lesz egy remaster, de ez sem mindennapos esemény), valamint a Battlestar Galactica is felkeltette az érdeklődésemet. Főleg, hogy utóbbi esetben az eredeti sorozatról van szó, ami a hozzám hasonló elvetemült vintage sci-fi rajongónak külön okot ad a lelkesedésre.

A filmekhez és sorozatokhoz tartozó világok hangulatos tálalást kaptak, hiszen a licenszek miatt az ikonikus zenék is szerves velejárói az élménynek, az ismerős dallamok pedig tényleg elősegítik a beleélést - de sajnos csak ideig-óráig. Míg eleinte az aláfestés hatékonyan beránt az adott univerzum jellegzetes atmoszférájába, ha egy adott térképen sok időt töltünk el (pl. mindent össze akarunk gyűjteni), a gyakori ismétlődés miatt még legkedvencebb filmzenéink is hamar az idegeinkre tudnak menni. Egy hosszúra nyúlt bóklászás során például velem is előfordult, hogy bármennyire is kedves emlékek fűztek az adott darabhoz, végül inkább teljesen lenémítottam a zenét. A különböző világokat egyébként egy centrum hub-ból érhetjük el, egy-egy franchise-hoz pedig néhány pályából álló szekvencia tartozik, melyeknek a végén megszerezhetjük az adott világ koronáját, a „World Crown”-t. Ezeket a központi narratíva teljesítéséhez kell összegyűjtögetnünk. Ha úgy tartja kedvünk, akkor össze-vissza is ugrálhatunk a franchise-ok között, a megszerzett cuccok (pl. fegyverek és powerupok) egyszerűen átjönnek velünk a másik pályára. A filmekhez tartozóan négy karakter közül választhatunk, akik más és más alapfegyverrel, valamint lövészeti és közelharci attribútumokkal rendelkeznek, de a harcok egysíkú és repetitív jellege miatt ezeknek nem sok értelme van, a döntést tehát az alapján is nyugodtan meghozhatjuk, hogy ki a kedvenc szereplőnk, vagy kinek tetszik leginkább az aránytalanul nagyra nőtt, de felismerhetően stilizált feje.

Míg az óriási fej egy kézzelfogható játék esetén megkapó hatást kelt (Kinek mennyire megkapót... – mcmacko), egy third person akciójátékban nem túl előnyös, ha lövöldözésre kerül sor. A célzás egyszerűen rémálom, a főhősök burája tényleg rengeteget kitakar a látótérből, de az aránytalan testfelépítés a közelharcokat is furcsa érzésűvé teszi. A harc mellett a gyűjtögetés és a feladványok is kiemelt szerepet kapnak, ezek élvezeti értéke szintén rendkívül vegyes. Bár a ládanyitogatás, a berendezések rombolása, a különböző tárgyak megnyitása és előállítása, valamint a helyi valuta, a PVC-darabok gyűjtögetése és elköltése kellemes elfoglaltság (főleg, ha épp egy számunkra kedves settingben gyakorolhatjuk), de rövid időn belül mégiscsak rutinszerűvé, unalmassá válnak. A fejtörők ritkán igényelnek mély és összetett gondolkodást, a kihívást inkább az jelenti, hogy a kezelés és a feladatok sok esetben nem jönnek magától értetődően és intuitív módon. Ennek tetejébe azzal is szembe kell néznünk, hogy a játék már a megjelenéskor is számos technikai hibát produkált, a helyzet pedig azóta sem lett sokkal jobb: a csúnya beragadások, a hiányzó textúrák, a hosszan tartó framedrop-ok (a tesztverzió PS5-ön futott), vagy épp az átléphetetlen átvezető videók továbbra is fennálló jelenségek, amik alaposan rányomják a bélyegüket a felhőtlen szórakozásra.

A kötetlen, gyűjtögetős és több helyről lincenszelt játszótereknek sosem vagyok ellenére, de mindaz, amit a Funko Fusion-ben látunk, a Lego játékok már gördülékenyebben, szórakoztatóbban, precízebb irányítással, változatosabb játékélménnyel, szerethetőbb körítéssel, és persze családbarát módon biztosítják. Ha filmstúdiós multiverzumos open world mulatságra vágysz, inkább a Bang-on-Balls: Chronicles-t ajánlanám, mert bár nincsenek benne konkrét IP-k, a klasszikusokra történő utalásokat ugyanúgy megtalálod majd, a játékélményt pedig sem technikai, sem koncepcióbeli akadályok nem árnyékolják be. A Funko Fusion-re kizárólag akkor menj rá, ha valamelyik univerzum kiemelten érdekel (engem például a hiánypótló Battlestar Galactica rántott be), de ha csak emiatt adnád ki rá a teljes árat, azt is érdemes szem előtt tartani, hogy az egyes világokhoz tartozó pályaszekvenciák pár óránál nem hosszabbak, és talán lehet ennyit sem érdemelnének...

PLATFORM Nintendo Switch, PC, Xbox, PlayStation (tesztelt) | KIADÓ 1010 Games Ltd | FEJLESZTŐ 1010 Games Ltd | MEGJELENÉS 2024. szeptember 13. | ÁR 50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

18 órája
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

2 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

3 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

4 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

4 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

5 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

5 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

6 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

6 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

6 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

7 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

8 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

9 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

2025.06.21.
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9