Valahol a jövőben van egy hely. Ez a hely az utópiát építi nekünk, embereknek. Jó is lenne ha minden rendben menne, ugye? Tesztünkben egy újabb AI inváziót fékezünk meg, egy kicsit másabb megközelítésből.
A játék főszereplője Dr. Thomas Liu egy HERE nevezetű kolóniában él és kutat. Egy napon ismeretlen forrásból a kolónia rendszerét támadás éri és egy RED nevezetű vírussal fertőződik meg minden. A gépek az emberek ellen fordulnak, célunk pedig hogy a központi rendszerbe bejutva megoldást találjunk a problémára. Természetesen ha a játéknak csak ennyi lenne a töltete, akkor elég hamar lekerült volna a palettáról, azonban az Evotinction kicsit próbál több lenni. Az átvezetőket próbálja filmszerű kameramozgással gazdagítani, hogy kellően beszippantsa a játékost (ismerős?), és vannak olyan kikacsintások is, amik túlmutatnak a játékon tovább nyújtózkodva a játékos fele (mintha ez is ugyanonnan jönne…).

Ide még hozzájön, hogy a játék alapmechanikája lopakodásra és csendes eliminálásra épül. (Hmm…) A robotok nagy részén szerepel egy kód, amit ha leolvasunk deaktiválhatjuk. Minden mást kisüthetünk, vagy EMP-vel ártalmatlaníthatunk bizonyos időre vagy telepíthetünk különböző hackeket amivel módosítjuk a gép viselkedésért. Mindezt azért, hogy tovább tudjunk haladni vagy elmenekülhessünk. A robotok ha megtalálnak minket három fázisuk van: egy riadó fázis amikor más őrrobotok is megtámadnak, egy kereső fázis arra az esetre ha sikeres a menekülés és egy utolsó őrszem fázissal is szembe kell nézzünk, mielőtt mindegyik egység visszatér a saját őrjáratához.

Talán megint egy kicsit úgy érezhetjük, hogy az Evotinction hozott anyagból dolgozik, de ezeket a mechanikákat jól építi be játékmenetébe. A pályadizájn kreatív, a lopakodás élvezetes tud lenni, az újabb mechanikák pedig könnyen tanulhatóak és nem éreztem hogy bármelyik felesleges lenne. Ha valaki plusz kihívásra vágyik még lehetősége van VR küldetéseket (!) is teljesíteni, amiben az idővel futott versenyben a fejlesztésekhez nyersanyag jutalmat, a pályateljesítésre pedig értékelést is kapunk. Ezek mellett a játékban elszórva vannak gyűjthető elemek (audiologok, névjegykártyák, jegyzetek), amik a történet hátterét hivatottak elmélyíteni.
A játék Unreal Engine 4.2-n fut, a textúrák szépek, alaphangon stabilan fut a tesztelt PS5-ös verzió. Egy-egy bossfight esetén beeshet a framerate, de ez nem süllyed zavaró tartományba, minden kihívás simán teljesíthető.

Az Evotinction-nek egyetlen nagy hibája van, ez pedig a “játék”-jellege. Nagyon érezni, hogy az alkotók (akik mellesleg elég aktívan mozognak nyugati közösségi média felületeken) szívvel-lélekkel dolgoztak ezen a címen, nagyon érezni, hogy megkapták a kellő kreatív teret a China Hero Project keretében (Sony finanszírozással). Ám a végigjátszás során nagyon sokszor úgy éreztem hogy mindig van ami kiragad az immerzióból. Sokszor az animációk érződtek nagyon kezdetlegesnek, vagy a mozgás volt annyira korlátozott, hogy a világa háttérbe szorul és én most “játszok”. Feladatok vannak amiket meg kell oldani, checkpointokra szaladgálok, döntéshelyzetekben valamire rányomok, bossfight. Olyan mintha egy nagyon szép puzzle-t kezdenénk elemenként kirakni, viszont a végére valahogy mégsem áll össze egy koherens egésszé. Ez a jelleg sokaknak bántó lehet, mert bármennyire is próbál kinyúlni felém a játék negyedik falat törő elemekkel, inkább azt éreztem hogy ezek a kezek plusz egy sort építettek köztem és a játék közé.

Nem érdemes azonban emiatt letenni az Evotinctionről. A játékból sugárzik motiváltság és a stúdió eltökéltsége, azonban itt még a Sony sem tudta azt a pénzt beletolni, amivel egy koherens játékot lehetett volna kihozni belőle. Viszont azt kell mondjam hogy az Evotinction nem rossz játék. Elmesél egy történetet, vannak kreatív elemei és ha valaki nagyon várja már az MGS Deltát, de nem akar Master Colletion-nel játszani, akkor itt a lehetőség hogy egy kicsit más köntösben átéljük ugyanazokat az alapelemeket. A kínai videójátékpiacnak most a Black Myth: Wukong óriási löketet adott, azonban ez árnyékot is vet azokra a kis fejlesztőbrigádokra, akik szeretnének valamit felmutatni de nem rendelkeznek egyenlő kapacitással. Más új megjelenésekhez képest az Evotinction ára eléggé barátságos, hogyha szereti valaki a lopakodós zsánert, akkor egy próbát mindenképp érdemes tenni vele. Nagyon sok játék van még a China Hero Project talonjában, várjuk mikkel tudnak még előrukkolni.
FEJLESZTŐ: Spikewave Games | KIADÓ: Astrolabe Games | PLATFORM: PC, Playstation 5 (tesztelve), Playstation 4 , Xbox Series X/S, Xbox One | Megjelenés: 2024. 09. 12.