Még ezt megnézem, még azt megcsinálom, jajj ezt feloldottam, ez a küldetés három csillagra is sikerülhet… Mindig volt egy kifogás amiért nem álltam neki a teszt megírásának, de ennek véget kell vetnem, mert a szerkesztő rámrúgja az ajtót. (Aucs! ;) - mcmacko)

A Door Kickers első része még 2014-ben jelent meg, azóta tableten is szórakoztattam magam vele, ahol talán még kényelmesebb is volt az irányítás, mint PC-n - igaz ezt olyan mondja, aki még a 2007-es SWAT Elite Troops nevű játékát a Sony Ericcson K770 telefonján játszotta, hogy a SWAT4 után is legyen mit tolnia.
A Door Kickers 2 az első résztől egyszerre nem sokban, mégis rengeteg mindenben különbözik, a most már korai hozzáférésből kilépő teljes kiadás pedig kerek játékká érett. Egyrészt megmaradtak a missziók, és kampányok, és a testreszabási lehetőségek. Ezek nagyrészt ugyanolyanok. Másrészt apróbb konfigurálás azért minden területen történt: immár több squadunk van - rangerek, helyi milícia, valamint a játék második felében fedett CIA ügynökök is rendelkezésünkre állnak. Ezek a squadok külön kezelendők, egyrészt a fejlesztések terén, másrészt az akcióban sem vegyíthetőek össze. Azonban az egyes típusokon belül több kasztot is találunk; a rangereknél megtalálhatóak a szokásos assault-gránátos-support kasztok, ugyanúgy a milíciánál is hasonló tagolásra lehet számítani.

A vizet a második részben a CIA keverte meg kicsit, ahol a "concealment" szintre érdemes figyelni. Ez azt befolyásolja, hogy a fedett ügynökök és az őket kísérő harcedzettebb társaik mennyire olvadnak be környezetükbe, mennyire tudják elrejteni fegyvereiket. Értelemszerűen a CIA egységei nem lesznek annyira ügyes fegyveresek, mint a rangerek, azonban partizánok módjára az ellenség vonalai mögé férkőzve tudják elkezdeni az akciót, ezzel megzavarva a terroristákat.
A SWAT egységekről a katonaiakra váltás rengeteg egyéb lehetőséget is rejtett, így nem véletlen, hogy egy felülnézetes R6:Siege jut az ember eszébe, hiszen én is nem egyszer szereltem fel robbanószereket egy falra, majd a teljes csapatom várta, hogy az új ajtón keresztül kiiktassuk a problémás egyedeket. A játék ráadásul remekül vezeti be az újabb megoldásokat, így egyszer még csak robbanószert használunk, aztán már figyelünk a lopakodásra, végül az esti akcióknál éjjelátóval felvértezve kerüljük a pásztázó fényeket, hogy a lezárt területre bejussunk.

Természetesen, ahogy minden hasonló játékban, most is a likvidáció a legkönnyebb feladat, hiszen mindent felrobbantva, gépágyúsok hadával még egy erődöt is könnyen be lehet venni. De mi a helyzet akkor, ha túszokat kell kimenteni, időre bombát hatástalanítani, vagy épp egy kivégzést megakadályozni? Na akkor már nem rohanhatunk fejjel a falnak, mint Siege-ben Fuze, aki rendszerint a túsz szobáját szórja meg gránátjaival.
A komplex feladatok ráadásul nem is a sima missziók terén teljesednek ki, hanem a kampányok során; minden sérült, vagy elesett katona ezeken túl a későbbi akciók során hiányozni fog. Természetesen a tervezés a játék alapja, így bármennyiszer újra lehet próbálni egy-egy tervet, sokszor nekem is csak harmadik vagy negyedik alkalomra sikerült úgy megcsinálni egy komplex pályát, hogy elégedetten nyomjak rá a kampány folytatására.

Így a játék roppant élvezetes, szórakoztató, és rengeteg kihívást rejt, amit tervezéssel és sok gyakorlással meg lehet ugrani anélkül, hogy asztalokat borogatnánk. Azonban itt kitérnék a játék hibáira is: a CIA csapatok egyszerűen ügyefogyott bagázsnak tűnnek, akik még egy automata fegyvert sem tudnak rendesen kezelni, ha nem szórjuk rájuk tucatnyi skillpontunk, amit pedig csak úgy keresünk meg, ha az adott csapattal feladatokat oldunk meg. Így ajánlom, hogy a kezdő pályákra térjetek vissza pár pontot összeszedni, mert az alap tudás és felszerelés messze nem lesz elég a CIA-ra kihegyezett feladatok és kampányok esetében. Másrészt a játék Steam adatlapja szerint képes a Remote Play Together funkcióra, így akár coopban is lehetne játszani, egyetlen megvett játékkal - ami egyszerűen nem igaz a valóságban, a dolgok jelenlegi állásában.
Számomra még várat, hogy ezt a leleményes játékot coopban is kipróbáljam, de szólózni is remek élmény, rengeteg kihívással, és még több újítással az előző részhez képest. A 24 Eurós árcédula eleinte soknak tűnhet, azonban a teszt megírásáig majd 20 órát tekertem a címbe, és bátran mondhatom, hogy még legalább 10-20 órányit fogok vele foglalkozni a következő hetekben. Hiszen ennyi idő után most már muszáj minden feladatot a lehető legjobban megoldanom.
PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: KillHouse Games | FEJLESZTŐ: KillHouse Games | MEGJELENÉS: 2025. február 10. | ÁR: 24 EUR