[Teszt] Sonic Colours

Sonic Colours

mcmackoGéczy Attila2010.11.19. 08:00

A Sega színes tintákkal álmodott. Mikor már mindenki azt gondolta, hogy a kék süni már csak régies stílusában képes elbűvölő és meggyőző lenni, Sonic Team-ék előrukkoltak a csodálatos Sonic Colours-szal. Esélyes volna tehát, hogy a sorozatban ez a legjobb játék a Megadrive-os idők óta? Megtörni látszik a Sonic-ciklus?

A Colours a két évvel ezelőtti egészestés Sonic játék folytatásának tekinthető. Az Unleashed-del ellentétben most minden sallangot mellőztek; nincs vérsün, nincsenek vérszegény átkötő pályák, nyálas állatkák és városlakók, csak a klasszikus száguldozós szintek, valamint az újdonságként megjelenő Wispek. Ők azok a színes űrlények, akik a játék során speciális erejükkel segítik hősünket.

A történet szerint Eggman szánja-bánja korábbi bűneit, és kárpótlásképp egy űr-vidámparkot épít az emberiség számára. A készülődő űrállomásra ellátogat Sonic is, aki sejti, hogy nincs minden rendben a Kopasz Bajuszos háza táján. Eggman titkos világuralmi tervéhez a kis színes űrmanók erejét szeretné felhasználni, hősünk azonban nem nézheti ölbetett kézzel a Wispek rabszolgasorsba hajtását.

A Sonic Colours ingame átvezetőkkel mutatja be az egyszerűcske történetét, melyek alatt a szereplők (elváráshoz mérten) szinkronizáltan szólalnak meg. A kedvencünk a két droid, Orbot és Cubot, akik a rajzfilmekből jól ismert stíluselemért, a klasszikus csetlős-botlós humorért felelősek. Sonic és Tails továbbra is gyengus karakterek, de azért becsúszik a mozik alatt egy-két duma, amin jókat fogunk mosolyogni. A történet és annak bemutatása tehát továbbra is a legkisebbek számára jelenthet tartalmas izgalmakat, de érett fejjel sem bánjuk az átvezetők hangsúlyos jelenlétét.

A pályákat és az eddig megszokott játékmenetet a kis Wispekkel próbálták revitalizálni. Színüktől függően gyorsítást, rakétamódot, fúrófejet, plafonra tapadó formát, vagy egyéb alakokat ölthetünk süninkkel, újabb utakat nyitva meg a jobb pontszám, és a szintenként elrejtett piros csillagocskák összeszedése érdekében. A speciális mozdulatot a kontroller cibálásával csalhatjuk elő, könnyed csuklómozdulatokkal. Az első futamok során szinte alig találunk aktív Wisp-tartályt, a későbbi szinteken találkozunk majd először a különlegesebb űrlényekkel. Miután ezeket összeszedtük, érdemes visszatérni a korábbi zónákba, ahol a megnyitott manók tartályai immár aktivizálódnak, segítségükkel pedig addig elérhetetlen helyekre juthatunk el. Úgy kell a rendszert elképzelni, mint a Super Mario World színes kérdőjel-blokkjait, melyek szekvenciálisan nyíltak meg előrehaladásunk során.

A fő térképen a zónák között válogathatunk, amelyek újabb altérképre vannak osztva. A Sonic tradíciókkal ellentétben itt egy zónában akár hat felvezető szint is van a bossharc előtt. Ezen pályák közül kettő-három úgy fest, mint az Unleashed száguldozós szintjei, eszméletlen kameraállások és geometriai szerkezetek között futkorászunk két dimenzióban, néhol sínekhez rögzítve, máskor pedig háromdében, de jellemzően folyosószerű terepeken. A maradék pályák általában egy-két perc alatt teljesíthető gyors szösszenetek, melyek jellemzően valami ügyességi feladatra, vagy szívatósabb szisztémára vannak felfűzve. A főnökök jó nagy bestiák, jóval összetettebb kihívással szolgálnak, mint a tizensok évvel ezelőtti Robotnik járgányok.

A világtérképen Eggman Sonic Szimulátorát is megtalálhatjuk, ez gyakorlatilag a Rivals mód két (avagy "másfél") játékos számára, melyben virtuális (és “épp-most-szedtük-ki-az-editorból” jellegű) szinteken megy egymás hajkurászása. A leaderboardok elérésének lehetősége kőkeményen bele van építve a játékba, így neten is megoszthatjuk a pontjainkat, pályákon elért eredményeinket. Dícséretes dolog, hogy Wii-n is terjedőfélben van a közösségi élményeket nagyban fokozó nemzetközi pontszámtábla.

A Coloursnek jól áll a Sonic mechanika. Minden pálya szinte a tökéletességig van csiszolva, nagyon ritka az olyan szakasz, ahol az utóbbi években megjelent sünis címeket idéző igénytelenség, bugos pályadesign a jellemző. Sőt - a Sonic Colours szinte új mérföldkő a Wii konzolon, grafika terén mindenképpen. A Hedgehog engine szinte mindent tud Wii-n, amit anno nagygépen is bemutatott - a karakterek csodás részletességgel és animációval mozognak, a bevilágítás és a lágy élű árnyékok CG-s hangulatot visznek a látványba (az itt-ott beszűrődő, elvakító fényekről nem is beszélve), valamint a sebesség is elfogadható. Azért ez az állításunk nem mindenhol állja meg a helyét: itt-ott tisztán érződik, hogy nem 60 FPS-re van belőve a teljesítmény.

A zenék brilliánsak, lazán ötvözik a jazzt, a j-popot a punk rockkal, sőt, dallamvilág terén a klasszikus chiptune korszakot is megidézik. A Colours ismét a játékhoz külön írt nótákat szólaltat meg a be- és levezető videók alatt. A Reach For The Stars slágert ezúttal a Cash Cash nevezetű powerpop formáció szállítja.

Summa, summarum: a Sonic Colours végre egy vérbeli, sallangmentes program lett a kék süni szereplésével. A nemzetközi kritikusok jól fogadták. Csak remélni tudjuk, hogy az időközben kiábrándult rajongók nem fordultak el végleg a hősüktől, és értékelni fogják azt az igyekezetet, amivel a legújabb epizódot összepakolták. Vidám, színes mivolta, hatalmas élményfaktora és remek játszhatósága miatt nem csak arra lehet képes, hogy a régi rajongók közé újakat toborozzon, hanem arra is, hogy elmondhassuk: “A ciklus megtört! Ismét jó Sonic rajongónak lenni!”

A CIKKNEK MÉG KÖZEL SINCS VÉGE! A KÖVETKEZŐ OLDALON A DS VERZIÓT ELEMEZZÜK ÉS ÖSSZEFOGLALJUK A TAPASZTALTAKAT!

Mi a helyzet a DS változattal? A Sonic Colours DS-en is ugyanazt az bonyodalmat vázolja fel, mint a nagytesó, de természetesen nem csak ennyiben merül ki a két játék közös metszete. Praktikusan ugyanazokat a zónákat valósították meg a kézikonzolon is, mint Wii-n, csak éppen tradicionális kétdés nézőpontból.

A DS verziót mégsem szabad lebecsülnünk, hiszen a készítők (DIMPS - ők felelősek a korábbi kétképernyős Sonic játékokért, az Advance verziókért és a Sonic 4-ért is) apait-anyait beleadtak, hogy minden ízében izgalmas és tartalmas játékot tegyenek le az asztalra. A pályákat itt is térképrendszerekről tudjuk elérni, a különbség mindösszesen annyi, hogy egy-egy zónában kevesebb szint van elszórva, mint Wii-n. A szintek között missziókat lehet teljesíteni, melyek valamilyen időhöz kötött kihívást rejtenek az alappályákon. A köztes jelenetekben feltűnnek a régi Sonic karakterek is - így akikre rájön a kiütéses roham az univerzum jól ismert figuráitól, azok jó előre készítsék be a vakarózás elleni kenőcsöt.

A színes Wispek használata DS-en is kézre áll, heves kontrollerrázás helyett azonban egyértelmű gombokhoz vannak rendelve a figurák. Rakétawispet vettünk fel? Akkor a felfelé mutató akciógombot kell megnyomni (X). Turbówispeket élesítettünk? Akkor a többi platformerben megszokott futás (Y) gombot kell nyomva tartani, hogy Sonic szélsebes fokozatra kapcsoljon. A falról pattanás, csusszanás és dobbantós mozdulatok is felsorakoznak a klasszikus repertoár mellé - a 3D-s címek újításai a jól bevált DS-es mechanikában is tökéletesen működnek.

A sebesség mellesleg egész egyszerűen elképesztő jeleneteket tud produkálni, de ehhez az kell, hogy a mesteri pályatervezés teret engedjen a villámgyors repesztéshez. (Teret is ad neki, ahol csak lehet.) A Sonic játékokra jellemző, gyors reflexet idéző csapdák sem kaptak felmentést - a játék kulcsa azonban (mint mindig) most is a veszélyhelyzet azonnali felismerése, vagy pedig a különböző trükkös akadályok betanulása.

Látvány terén a Sonic Colours nem nyújt extravagáns képet, de a művészeti megvalósítás vidám és üdítő. A DS processzorát megmozgató motor minden kétséget kizáróan azonos a korábbi epizódok engine-jével. A főszörnyek 3D-s csatákban kerülnek bemutatásra, a kifejezetten élményszámba menő titkos pályák pedig a Sonic 2 bónuszszintjeit idézik. Ezeken a futamokon és új Wispek gyűjtögetésénél az érintőképernyőt is bevonják az aktív interfészbe. Extra tartalomként a DS kártyán is megtalálható Eggman Sonic szimulátora. Itt Time Attack módban lehet javítani a saját eredményeinket - sőt, WiFi-n keresztül a nemzetközi listákon is publikálhatjuk az időket eredményeinket. Versus módban egy gépi vagy vezeték nélküli hálózaton becsatlakozó játékos ellen zúzhatjuk a sünit. Dícséretes, hogy akár egy kártyával is lehet helyi multiplayert játszani, a hálózaton pedig preferált barátlistát is beállíthatunk. Szinte hihetetlen, hogy mennyi network funkciót sikerült a játékba intergálni - DS-en példaértékű ez a megvalósítás.

*A DS verzió is bizonyítja, hogy mennyire fontos Segáéknak a kabalájuk jó kondiban tartása. A Sonic Colours csomagot mindkét gépre csak ajánlani tudjuk, a DS kistestvér értékei szinte pontról pontra megegyeznek a nagygépes verzió erényeivel.

A Sonic rajongók végre boldogok lehetnek - a vén toronyban pislogó Sega egyre-egyre próbálkozott, élt a lehetőséggel, az égő-pirossal, a tréfás-lilával, a sárgával, az arannyal, a kékkel... és kiszínezte azt, ami már régóta kifakult. Köszönjük nekik!*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==