[iGamer] Almaszüret

Almaszüret

WarhawkLusztig Zsolt2011.02.05. 19:20

Kosmo Spin

(Fejlesztő: Simogo; Platform: Universal [Retina támogatás van]; Ár: 0,79 euro)

Temérdek iOS játék van, naponta kerülnek fel az App Store kínálatába a különböző versenyzők - mégis hozzám azok állnak közelebb, melyek kihasználják az adott platform erősségeit. Ebből a szempontból a Kosmo Spin a tökéletes példa, rendkívül hangulatos, bámulatosan könnyű irányítással, elővehető akár két megálló közt, de akár egy rövidebb délutánt is lehet rá építeni.

Az alapötlet már-már rémisztően egyszerű: adva van egy piciny bolygó, melynek lakóit egy gonosz UFO szeretne elrabolni (opcionálisan különböző labdákkal agyonütni). Ebből adódóan feladatunk is kétrétű: a “halálsugár” elől kell futnunk és felvennünk a bolygó reggeli alakú lakosait, illetve a kilőtt labdákat kell visszafejelnünk az űrbe. Ügyünket bonyolítja, hogy a csészealj fel-alá cirkál a bolygó körül, illetve hogy a kilőtt labdák különböző tulajdonsággal bírnak (értelemszerűen egy biliárdgolyó keményebb és gyorsabb, egy teniszlabda könnyebb, viszont valószínűleg visszapattan még egy körre).

Az egyszerű alaphoz egy nagyon könnyed irányítás társul, gyakorlatilag a telefont / lejátszót egyik kezünkben tartva akár hüvelykujjunkkal is tudjuk Nodot, a főhőst mozgatni. Egy suhintás felfelé, Nod elindul az egyik irányba, lefelé suhintás után pedig az ellenkezőbe. Ennyi, nincsenek gombok, nincs semmi, ami megzavarna - gyakorlatilag tökéletes.

Az i-re a pontot pedig a látvány-zene kombó rakja fel. Tessék ránézni a képekre, egyszerűen öröm a szemnek ezt az aranyos, rajzolt, majd kivágott kinézetű játék. A főmenüben felcsendülő zene után pedig kiteljesedik a szerelem, elvesztünk, nincs visszaút. Jut eszembe, ha valakinek ismerős lenne a zenei stílus vagy a látványvilág, esetleg a háttérben észrevenne egy kék-piros párost elrepülni, az nem véletlen. A svéd fejlesztőpáros (igen, mindössze két ember kellett hozzá) mielőtt a mobilpiacon kezdett próbálkozni olyan játékokon dolgozott, mint az ilomilo.

Ennyi lenne a Kosmo Spin. Amennyiben kevés időtök van rá, nézzetek bele a közel ötven különféle feladat egyikébe, jellemzően fél percen belül megoldhatóak (már ha ügyesek vagytok, már az első tucatban is van olyan, melyhez mesteri ráérzés szükséges), ha pedig ráértek, akkor indítsátok el a szabadjáték módot és próbáljátok korábbi pontszámotokat megdönteni. Bárhogy is döntsetek, nem tévedhettek. A Kosmo Spin egyszerű játék - a Kosmo Spin kitűnő játék.

[9 / 10]

Battleheart

(Fejlesztő: MIka Mobile; Platform: Universal [Retina támogatás van]; Ár: 2,19 euro)

Nehéz lenne meghatározni a Battleheart stílusát, valahol félúton van a stratégiai és a szerepjátékok közt - ráadásul mindkét műfaj legjobb vonásaival vértezték fel. Történet nem igazán van, adva van egy birodalom, melyet (meglepetés!) megtámadnak a gonosz erői. Nem nehéz kitalálni, hogy feladatunk ezek szisztematikus elpusztítása lesz, nagyon dicső és nagyon pici hadseregünk segítségével.

Egészen pontosan négy fővel, viszont őket egy elég nagy választékból sorozhatjuk be. Minden klasszikus és nem-annyira-klasszikus kasz képviselteti magát, lovagtól a varázslókon, papokon, barbárokon és bérgyilkosokon keresztül egészen a harcos-szerzetesekig (nem, Skandar Graun most sem választható). Miután megvan a kívánt csapat, akár indulhatunk is a csatába a kéttucatnyi pálya valamelyikén.

Értelemszerűen ezek a csaták adják a Battleheart gerincét, itt mutatkozik be a nagyon jól átgondolt irányítás és kitűnő szabályrendszer. Kezdjük az előbbivel: gombok, karok, ikonok - na ezek nincsenek. Amennyiben katonánkat utasítani szeretnénk csak meg kell mutatni neki a célpontot. Üres területre mutattunk? Odamegy. Ellenségre mutattunk? Elkezdi kasztjának megfelelően támadni. Amennyiben valamelyik társára mutatunk, akkor pedig vagy semmi nem történik, vagy például papok esetében elkezdik az adott kollégát gyógyítani. Ennyi az egész, halálosan egyszerű, mégis kitűnően működik. Hasonlóan egyszerű, már-már tradicionálisnak mondható a harcrendszer. A szörnyek ugyanis véletlenszerűen támadják meg katonáinkat, viszont ha többen ütik őket, akkor mindig a legvédettebb katonát célozzák be. Innentől pedig jöhet a taktikázás, kijelölhetjük a tankot, beállíthatjuk a támogató egységeket és még mindig marad hely néhány különlegesebb egységnek. Raid piciben mondhatnánk - és teljesen igazunk lenne.

Kicsit csaltam fent, mikor azt mondtam, hogy nincs egy gomb sem, néhány lesz belőlük, ezeken keresztül érhetjük el egységeink speciális képességeit. És nagyjából itt lép be a szerepjáték elem, ugyanis minden csata után pénzt, tapasztalati pontokat és különféle tárgyakat kapunk. Pénzt jellemzően az árusnál használhatjuk különböző tárgyakra, de egyes fegyvereket is fejleszthetünk belőle, illetve az újabb csapattagokat is pénzzel kell hős brigádunkba csábítanunk. Értelemszerűen a különböző megszerzett tárgyakat csapatunk tagjai közt oszthatjuk ki - ezekre jellemző, hogy nem minden kaszt tud minden fegyvert, páncélt használni, viszont van, amit többen is használhatnak, ügyesen kell osztanunk, szoroznunk. Tapasztalati pontok kicsit sem meglepő módon szintlépésre használhatóak, minden ötödik szint után új, katonánk fajtájához illő képességet kapunk.

Adjuk tehát össze: Majd' fél tucat karakterosztály, egyenként tucatnyi képességgel, nagyjából száz különféle tárgy, melyek egy része akár még fejleszthető is - mindez pedig hihetetlen mennyiségű taktikai lehetőséget sejtet. Menjünk neki csupa erőlegénnyel egy pályának, vagy inkább vegyük biztosra és tartalékoljunk egy gyógyítót a háttérben? Csak rajtunk múlik. (Bár meg kell jegyeznem, előbbi megoldás nem igazán működik...) Egyszerű, mégis igen mély játékmenet mellé pedig igazán illik az a kellemes, rajzolt látvány, mellyel a Battleheart ajándékoz meg minket. Mintha egy mesekönyv lapjait nézegetnénk, még a legvérmesebb gonosz szereplő is a cuki kategóriába tartozik. Ehhez az érzéshez sokat ad a kellemes zene is, külön kedvencem a főmenü zenéje, percekig örömmel hallgattam. Hangok terén már annyira nem vagyunk elengedve, nem szoktam ilyeneket megjegyezni, de a harc közben hallható effektek sokszor annyira zavartak, hogy tüskeként bennem maradt.

Ettől és a néha rendkívül nehéz csatáktól eltekintve azonban nem kifejezetten tudok a játékba kötni. Elmés és egyszerű rendszer, kitűnő hangulat és látvány, kifejezetten sokáig tartó kampány jellemzi a Battleheartot, zsebstratégáknak kötelező játékként ajánlom.

[8 / 10]

Wild Frontier

(Fejlesztő: KTH; Nem Universal [Retina támogatás nincs]; Ár: 0,79 euro)

Van néhány olyan stílus, mely bár kitűnő lenne mobil eszközökre, mégis valamiért annyira nem terjedtek (még?) el rajtuk. Ezek egyike a klassziks (J)RPG, hiszen grafikailag nem terhelnék meg a gépeket, ugyanakkor egy érdekes történetnek akár kis adagokban is szívesen részesei lennénk. Mégis rendkívül kevés ilyen játék jut el hozzánk, ezek is jellemzően klasszikus címek ilyen-olyan portjai. Ezek után üdítő élmény volt találkozni a Wild Frontierrel, mely néhány igen szép ígérettel kecsegtetett.

Első ránézésre egy klasszikus, felülnézetes szerepjátékkal van dolgunk, melyben nem sokkal az újvilág felfedezése után járunk. Amerika felfedezése lángra lobbantotta a vén kontinens kalandvágyó ifjait, egymás után indulnak a hajók keresztülvágva az óceánon. Ezek egyikén utazik főhősünk és barátnője is (ennyit a történelmi hűségről), mikor hajótörést szenvednek és egy idegen, mágikus világban ébrednek fel (és ennyit úgy általában a történelemről). Innentől a már megszokott JRPG történetvezetés veszi át a főszerepet, így hőseink ahelyett, hogy letennék a hajukat attól, hogy a környéket ember méretű rákok, köpönyeges gyíkok és háznyi méretű sárkányok lakják, inkább az olyan témákon kezdenek el veszekedni, hogy mit esznek, vagy mennyire önálló is szeretne lenni a barátnő.

Ez a barátnő téma igen sokáig kísérteni fog, gyakorlatilag pincsi kutyaként követjük kék hajú hisztis csajunkat, aki folyton lepattint minket valami egzotikus szörnyért. Mindeközben viszont megtanulunk kalandozni, vadászni, pénzt szerezni és még sok egyéb apróságot. A Wild Frontier ugyanis kicsit sem nevezhető csőjátéknak, bár az esetek többségében pontosan tudjuk, hogy merre kell mennünk, mit kell tennünk a sztori előrehaladásáért, erre nem igazán kötelez semmi. Amennyiben kedvünk úgy tartja, nyugodtan vadászhatunk egész nap, vagy fegyvereket farigcsálhatunk, segítő állatot tréningezhetünk és így tovább. Minél tovább haladunk a játékban annál több “szabadidős” lehetőség nyílik meg előttünk, arról nem is beszélve, hogy minden apró faluban temérdek kisebb-nagyobb küldetést szerezhetünk. A Wild Frontier nem az a játék, melyet néhány perc alatt be lehet fejezni.

A képekre nézve láthatjuk, hogy nem csak a játékmenet követi a klasszikus irányvonalat. Igazi ropogós kis pixelart játékot kapunk, annak minden bájával és kedvességével. A fordításra már annál inkább, sajnos az a legkevesebb, hogy tipikus Engrish nyelvet kapunk, de néha találkozunk olyan szövegekkel is, melyek nincsenek koreairól valami érthető nyelvre átírva. Eddig a történetet nem akasztotta meg, remélhetőleg ez így is marad. Az irányítás is kicsit béna, egyrészt már-már zavaróak a böszme nagy gombok (ráadásul csak horizontálisan és vertikálisan mozoghatunk, átlós irányokat el lehet felejteni), másrészt bár egy tucatnyi gyorsgombunk van, ezek három képernyőre vannak bontva és a (realtime) harc hevében ritkán van időnk arra, hogy keresgessük a kívánt képességet vagy tárgyat.

Ettől eltekintve egy igazán aranyos, mobil “monster hunter” játékot kapunk. Ne számítsunk világmegváltó történetre, de aki szereti az ilyen retro tápolós szerepjátékokat, az kitűnően érezheti magát a Wild Frontierrel.

[7 / 10]

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Mark of the Deep

A Mark of the Deep-et fejlesztő csapat nem szégyell a jobbaktól tanulni. Előző játékukat, a Dandy Ace-t akár egy Hades-klónnak is nevezhetnénk, a legfrisebb címük pedig a Death Door-ra hajaz.

11 órája
1

Portok mindenhol - ez történt csütörtökön

Benne: Once Again, Knights in Tight Spaces, Sorry We’re Closed, Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit, Lost in Random: The Eternal Die, Ubisoft, Astro Bot, Ultros.

23 órája
3

Kingdom Come Deliverance II - légy a magad ura

Az első epizódhoz hasonlóan a Kingdom Come Deliverance folytatása sem teljesen szokványos, feltéve, ha az elmúlt két évtized legnagyobb szerepjátékaihoz viszonyítjuk. Minden kezdő kalandor érdekében összeírtunk pár tippet, ami segítheti a folytatás gazdag világának megismerését!

1 napja
2

PlayStation Game Catalog: februári érkezők

Lost Records: Bloom & Rage a premier napján, Star Wars Jedi: Survivor és TopSpin 2K25. Többek között ez várja az előfizetőket.

1 napja
2

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Benne: PS5 eladások, Elden Ring Nightreign, The Alters, Assassin's Creed Shadows, Flesh Made Fear, Twisted Tower, The Knightling.

1 napja
2

State of Play

A legújabb State of Play-re bár nem voltak előzetes ígéretei a Sony-nak, így is sikerült egy változatos felhozatallal előállniuk.

2 napja
124

Kojima a színpadon, Ninja Gaiden frissítés – ez történt kedden

Továbbá: Centum, Into the Restless Ruins, War Robots: Frontiers, One Piece: Pirate Warriors 4.

2 napja

Blood Bar Tycoon - Véresen komoly üzlet

Vlad, a nagymúltú vámpír ránk bízza vérbár lerakatait, miután elődünk csúfosan megbukott. A nyomás nem kicsi, épp ezért van szükség a játékos látásmódjára. Tesztlaborban a véresen komoly Tycoon játék!

3 napja
8

Tervek itt, tervek ott – ez történt hétfőn

Benne: Relic Entertainment, Phasmophobia, Bubble Ghost Remake, Bleach: Rebirth of Souls.

3 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
6

Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

Az Age of Darknessben egy másvilági sötét nép legyőzése a célunk, akik a földi létet veszélyeztetik. Azonban körökre osztott helyett valós idejű stratégiát kell alkalmaznunk, ráadásul egyedi wave rendszer is csavar nagyokat a dolgokon. Lássuk, milyen lett a sötétség kora!

6 napja
5

Pletykák a Warner háza tájáról - ez történt pénteken

Benne: Rocksready, Wuchang: Fallen Feathers, Wonder Woman, Please Be Happy, Neon Inferno, Commandos: Origins, Distant Bloom.

6 napja
4

The Stone of Madness

Lopakodós taktikai játék egy 18-ik századi spanyol kolostorban, ami tömve van őrültekkel, rabokkal, szigorú apácákkal és kegyetlen papokkal - ennél kevés vadabb és bevállalósabb settinget látni manapság.

7 napja
6

Próbakör, szivárgás, leállás - ez történt csütörtökön

Benne: Donkey Kong Country Returns HD, Assassin's Creed Shadows, Resident Evil Re:Verse, Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Lollipop Chainsaw RePOP, Chronicles of the Wolf, Sugardew Island, Dungeons of Hinterberg

7 napja
5

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Cloudheim, Kingdom Come Deliverence II, EcoGnomix, Switch 2.

8 napja
4

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Mindenki tudja, mekkora hatása volt a Final Fantasy VII-nek a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Most pécére érkezett a teljes remake-sorozat második epizódja. Teszt!

9 napja
27

Fókuszban a Capcom újdonságai – ez történt kedden

Benne: Monster Hunter Wilds, Onimusha: Way of the Sword, Onimusha 2: Samurai's Destiny, Capcom Fighting Collection 2, Wreckfest 2, Age of Empires II: Definitive Edition, Age of Mythology: Retold, MLB The Show 25, Quilts and Cats of Calico, SteamDolls, Rogue Loops.

9 napja
7

Game Pass: mozgolódás február első felében

Az Avowed premierje mellé ezúttal egy 60 FPS foltozást kapott Far Cry: New Dawn és néhány Game Pass Standard érkező fért be.

2025.02.04.
4

150 millió felett a Switch, a közösség erejével fejlődik a Battlefield – ez történt hétfőn

Továbbá: Need for Speed, ID@Xbox Showcase, Just Crown Things, Action Game Maker, Bleach: Rebirth of Souls.

2025.02.04.
11

Kingdom Come: Deliverance 2

Bohémiában játszódik ugyan, rapszódiának viszont nyoma sincs: hét évvel hatalmas sikert aratott első játékuk után tért vissza a középkori cseh királyságba a Warhorse csapata, hogy globálisabb színtérre helyezze a rivális királyok utódlási harcát, egyenesen annak forgatagába dobva a játékost a realizmus jegyében.

2025.02.03.
32