[Teszt] Nyko Zoom

Nyko Zoom

mcmackoGéczy Attila2013.03.08. 21:14

Évekkel a Kinect megjelenése után sokunknak van jobb-rosszabb tapasztalata a kiegészítővel kapcsolatban. Amit a Kinect számlájára viszont általánosan fel szoktunk róni: nem mindig érzékel olyan pontosan, ahogy kellene. Ennek több oka is lehet. Mivel a dolog bőven nem általános - sőt, egyes fejlesztők zseniálisan kezelik a technológiát - ezért az első sarkalatos pontnak a fejlesztői léhaságot hozhatjuk fel. Második ok pedig a rendelkezésre álló térrel kapcsolatos, amivel viszont úgy általában nem sokat tudunk kezdeni… Azaz nem sokat tudtunk kezdeni egészen addig a pontig, amíg a kiegészítőket gyártó Nyko cég elő nem rukkolt a Zoommal.

De miről is van szó? A Zoom egy külső egység, gyakorlatilag egy ügyesen összerakott lencserendszer, ami elvileg a Kinect látóidegeit átverve mintegy „távolabbra helyezi” a látottakat a tévétől. A kiegészítő kialakítása az első pillanattól meggyőző, igényes kialakítás és minőségi anyagok jellemzik a Zoomot, de nem is ez a lényeg. Ha eddig az volt a probléma, hogy a szobában nem tudtál elég távol állni a szenzortól, akkor elvileg ez a jelenség most megszűnik. A lencserendszer úgy trükközi meg a beeső fényt és a kibocsájtott infra-pontrácsot, hogy messzebre pozícionálja az embert a kamera. Ezzel az egyjátékos és a többjátékos lehetőségek is (a térrel együtt) tágulnak a játék doboza szerint.

Hogy is néz ki ez a gyakorlatban? Beröffentettük a jó öreg Kinectet, rápöccintettük az okulárt, elővettük a mérőszalagot és teszteket végeztünk. A már-már standardnak mondható Kinect Adventures kalibráló képernyőjét használva 25 cm-el közelebb került az a pont, ahol a kamera már elfogadta a pozíciónkat. Ez papíron nem tűnik soknak, gyakorlatban viszont körülbelül egy testnyivel előrébb kerülhettünk, amely sokak számára már előnyt jelenthet. Az érzékeléssel a single player módok esetében nem volt probléma, egészen addig, amíg közel voltunk a kamerához.

A második játékos becsatlakozásánál jöttek a gondok, a Kinect ugyanis sokkal bizonytalanabbra vette a figurát, és bizonyos alapmozdulatokat sem regisztrált. (Ráadásul két játékosnál a kalibrálás esetében sem éreztünk jelentős „közeledést” a pozíciók tekintetében.) Ismét egyedül maradva a képernyő előtt egy újabb furcsaságot tapasztaltunk. Minél hátrébb álltunk a kamerától, egyedül is annál pontatlanabbá vált az érzékelés.

Utánajártunk, hogy mi okozza a furcsa tapasztalatokat. A Kinect hivatalos Tuner szoftverébe belemászva látható, hogy a lencsék párnatorzítással (egyszerűbben kifordított halszem-effektussal) tudják a kívánt eredményt elérni. Ez nem csak a sztereoszkóp kamera által „látott” képek esetében jön elő, hanem kivetített infrarácsot is hasonló torzítással bocsájtja ki a „szemüvegen” keresztül a Kinect. A távolabbi pontok érzékelését pedig a torzulás és a törési vonalak megszaporodása miatti jelentős képzaj teszi pontatlanná. Ugyanígy a szimpla videovevő egység képe is zajosodik - ez azoknál a játékoknál üt vissza, ahol az adott program filmez minket és el is helyez azonnal a képernyőn, a játéktérben.

Röviden: egyjátékos módban jópofa és hasznos kiegészítő lehet az NKYO Zoom, amely ha az embernek alig van másfél-két méter tere játszani, akkor nagy előnyhöz juttathat. Ha viszont alapból távolabb szeretünk/tudunk játszani, és még egy második ember is bekapcsolódik a buliba, akkor a torzítás és a zaj miatt pontatlanabb lesz az egyébként sem mindig brillírozó érzékelés.

Valamit valamiért - tartja a szólás. Az NYKO Zoom valakinek ad, valakitől elvesz. Ha a gyufásdoboz-szindrómában szenved a nappalid, és alapvetően egyedül zúzod a Kinectes testmozgást, akkor érdemes lehet kipróbálnod a kiegészítőt. Ha viszont eleve adott a tér a mókához, akkor maradj inkább a szenzor alapbeállításainál. (Nem hiába dolgoztak rajta a fejlesztők éveken keresztül…)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

44 perce

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

20 órája
3

Heti megjelenések

1 napja
13

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

3 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

3 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

3 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

4 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

5 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

5 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

6 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

7 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

7 napja
4

Heti megjelenések

8 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

8 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2025.06.28.
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

2025.06.27.
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

2025.06.27.
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9