[Teszt] Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Gamer3652017.03.13. 12:30

Egy nagyon magas szikla tetején volt az ellátmány csomag, amit meg kellett jelölnöm. Gyalogosan képtelenség volt egyszerűen odajutni, úgyhogy improvizáltam: egy közeli támaszpontra lopakodtam, ahol egy magányos helikopter ácsorgott. Az éjszaka leple alatt, a zuhogó eső kopogása közepette jártam túl az őrök eszén. Amikor a hajtóművek beindultak, és az összesereglő drogkereskedők spanyolul küldtek el mindenhová, már késő volt. Én még vigyorogva integettem nekik, aztán a szikla fölé manővereztem, kiugrottam, és ejtőernyővel elegánsan a doboz tetején landoltam. Küldetés teljesítve, háttérben a város fényeivel, és a magára hagyott, zuhanó helikopterrel.

Az ilyen pillanatok azok, amik megmaradnak az emberben játék után is, a Ghost Recon: Wildlands pedig szerencsére bőven kínál lehetőséget az ehhez hasonló jelenetek kivitelezéséhez. Szerencse bizony, mert ha pusztán a játékmenettel és a dizájnnal kéne kitűnni, a Ubisoft Paris alkotása komoly bajban lenne.

Bolívia kormánya nem ezt a játékot fogja turista csalogatónak használni, az biztos. A történet szerint 2019-re a dél-amerikai országot a Santa Blanca nevű drogkartell vonja irányítása alá, felszabadítására pedig csak egyetlen csapat, a négyfős Szellem Osztag alkalmas. A cselekmény még Ubisoft mércével is faék egyszerűségű, hiszen a játék nem áll másból, mint a térkép egyes provinciáinak megtisztításából, a kisfőnökök, majd a nagyfőnökök likvidálásából. A sztori végén még megpróbálnak egyet csavarni az eseményeken, és kapunk többféle (na jó, kétféle) lehetséges befejezést, de ettől még nem ez lesz a sandbox narratívák csimborasszója. Ráadásul Tom Clancy's játéknak is határeset - háborús konfliktus és politikai háttérjátszmák helyett ez csak négy nagyszájú fenegyerek kalandja lesz egy egzotikus országban.

A játékmenet pont úgy zajlik, ahogy a bétában láttuk, és tényleg durva, de a világon semmit nem változik a sztoriban előre haladva. Adott Bolívia őrületesen nagy (de tényleg, talán már túl nagy) térképe, amit gyakorlatilag szabadon bejárhatunk, és tetszőleges sorrendben oldhatjuk meg a feladatokat. Van hét-nyolcféle küldetés, és ezek ismétlődnek szinte végtelenítve. Járművek ellopása, célpontok megölése vagy megfenyegetése, roham- vagy védekező missziók, konvojok megállítása. Eredetiséggel nem lehet vádolni a játékot, sőt ha a klisékre járna pont, a Wildlands kiverné a skálát. A biztosítékkal ezt néha meg is teszi, köszönhetően a sandbox akciójátékok néhány égbekiáltó hibájának. A járművek kezelése erősen kérdőjeles (a légi járművekkel konkrétan csak úgy sikerül közlekednem, mintha egy Benny Hill epizódhoz készülnének felvételek), a feladatok monotonná válnak, az ellenfél mesterséges intelligenciája pedig a két véglet között ugrál.

Az életünkre törő katonák (drogkereskedők, vagy a zsebükben lévő Unidad hadsereg) néha képesek a sötét éjszaka közepén, kétszáz méterről egy bokorban lapulva is kiszúrni bennünket, de arra ügyet sem vetnek, ha fényes nappal pár méterre tőlük éppen agyonlőjük a társukat. A kihívás persze fokozható, a „realisztikus” szinten elég két lövés, és halottak vagyunk, az egyes körzetekben pedig egyre komolyabb erődítményeket kell megtisztítanunk. Földrajzi mellett technikai különbségek is akadnak a különböző tanyák, villák, kikötők, falvak és támaszpontok között - néhol a felderítő drónt zavarják, máshol riasztók vannak élesítve, vagy a legjobb videojátékos trükk, hogy egyszerűen csak sokan vannak.

Minden klisét sikerült tehát összegyűjteni a játékhoz, néha olyan, mintha a Just Cause, a GTA és a Metal Gear Solid V furcsa ötvözetét látnánk dél-amerikai köntösben. Mégis van két dolog, ami megmenti a középszerűségtől a játékot. Az egyik maga az a bizonyos köntös: a Wildlands világa nemcsak hatalmas, de elképesztően szép is - élő, lélegző környezet saját lakókkal, közlekedéssel, gyönyörű napszakokkal és brutális időjárással a verőfényes napsütéstől a kegyetlen viharokig. Döbbenetes a helyszínek, létesítmények, tájak sokfélesége, gyakran olyan panoráma tárul a szemünk elé, hogy csak ámulunk. Igaz, technikailag messze van a tökéletestől - a tesztelt Xbox One verzió folyamatos képtöréstől és framerate problémáktól szenved -, de néhány foltozással valószínűleg rendbe hozható a dolog. Valamit valamiért, persze: a játék óriási méretei miatt a részletein látszik, hogy nincs úgy kidolgozva, mint (csak hogy a kiadónál maradjunk) mondjuk a Division vagy a For Honor. A látvány és a világ természetessége viszont így is lehengerlő, már csak emiatt is érdemes virtuálisan elutazni a közeljövő drogállamába.

A másik dolog, ami egyértelműen a Wildlands előnye, a négyfős kooperatív mód. A játékmenet és a némileg taktikus, mégis elég egyszerű harcrendszer jó alapot ad arra, hogy minden helyzetet kreatívan közelítsünk meg. Négy játékossal ez a nagyon komoly hadviseléstől a bitang nagy marhulásokig bármi lehet, megbeszélés és képesség kérdése az egész. Több jármű egyidejű használata, vagy egy-egy küldetés több irányú megközelítése remek pillanatokat szül - olyan történeteket, amiket aztán később lehet mesélni. Ezért jó, illetve jobb az egyjátékos kalandoknál, mert így sokkal nagyobb szabadságot nyújt. Ezt pedig csak fokozza a sok fejleszthető képesség, az összeszedhető fegyverek és kiegészítők. Taktikai repertoárunk tehát, ha nem is fogható a klasszikus Ghost Recon játékokhoz, azért bőven kínál lehetőséget a kísérletezésre.

Furcsa kettősség van bennem a Wildlands miatt - a monoton, önismétlő, mindenfajta újdonságot nélkülöző játékmenet ütközik a brutális tartalom, a gyönyörű tájak és a valahogy mindig addiktív, taktikus harcrendszer nyújtotta örömökkel. Rengeteg órát felemészt, de lehet, hogy bőven a vége előtt ráununk. Nem „igazi” Ghost Recon, de a biztonsági játék ellenére is egy profi, élvezhető, szórakoztató produkció. Reménykedjünk azért, hogy a Szellem csapat hamarosan régi formájában is visszatér.

dreampage

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

16 órája
10

Heti megjelenések

20 órája
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

3 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

3 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

3 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

4 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

4 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

5 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

6 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

6 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

6 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

6 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

8 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

9 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7