Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Gamer3652017.03.13. 12:30

Egy nagyon magas szikla tetején volt az ellátmány csomag, amit meg kellett jelölnöm. Gyalogosan képtelenség volt egyszerűen odajutni, úgyhogy improvizáltam: egy közeli támaszpontra lopakodtam, ahol egy magányos helikopter ácsorgott. Az éjszaka leple alatt, a zuhogó eső kopogása közepette jártam túl az őrök eszén. Amikor a hajtóművek beindultak, és az összesereglő drogkereskedők spanyolul küldtek el mindenhová, már késő volt. Én még vigyorogva integettem nekik, aztán a szikla fölé manővereztem, kiugrottam, és ejtőernyővel elegánsan a doboz tetején landoltam. Küldetés teljesítve, háttérben a város fényeivel, és a magára hagyott, zuhanó helikopterrel.

Az ilyen pillanatok azok, amik megmaradnak az emberben játék után is, a Ghost Recon: Wildlands pedig szerencsére bőven kínál lehetőséget az ehhez hasonló jelenetek kivitelezéséhez. Szerencse bizony, mert ha pusztán a játékmenettel és a dizájnnal kéne kitűnni, a Ubisoft Paris alkotása komoly bajban lenne.

Bolívia kormánya nem ezt a játékot fogja turista csalogatónak használni, az biztos. A történet szerint 2019-re a dél-amerikai országot a Santa Blanca nevű drogkartell vonja irányítása alá, felszabadítására pedig csak egyetlen csapat, a négyfős Szellem Osztag alkalmas. A cselekmény még Ubisoft mércével is faék egyszerűségű, hiszen a játék nem áll másból, mint a térkép egyes provinciáinak megtisztításából, a kisfőnökök, majd a nagyfőnökök likvidálásából. A sztori végén még megpróbálnak egyet csavarni az eseményeken, és kapunk többféle (na jó, kétféle) lehetséges befejezést, de ettől még nem ez lesz a sandbox narratívák csimborasszója. Ráadásul Tom Clancy's játéknak is határeset - háborús konfliktus és politikai háttérjátszmák helyett ez csak négy nagyszájú fenegyerek kalandja lesz egy egzotikus országban.

A játékmenet pont úgy zajlik, ahogy a bétában láttuk, és tényleg durva, de a világon semmit nem változik a sztoriban előre haladva. Adott Bolívia őrületesen nagy (de tényleg, talán már túl nagy) térképe, amit gyakorlatilag szabadon bejárhatunk, és tetszőleges sorrendben oldhatjuk meg a feladatokat. Van hét-nyolcféle küldetés, és ezek ismétlődnek szinte végtelenítve. Járművek ellopása, célpontok megölése vagy megfenyegetése, roham- vagy védekező missziók, konvojok megállítása. Eredetiséggel nem lehet vádolni a játékot, sőt ha a klisékre járna pont, a Wildlands kiverné a skálát. A biztosítékkal ezt néha meg is teszi, köszönhetően a sandbox akciójátékok néhány égbekiáltó hibájának. A járművek kezelése erősen kérdőjeles (a légi járművekkel konkrétan csak úgy sikerül közlekednem, mintha egy Benny Hill epizódhoz készülnének felvételek), a feladatok monotonná válnak, az ellenfél mesterséges intelligenciája pedig a két véglet között ugrál.

Az életünkre törő katonák (drogkereskedők, vagy a zsebükben lévő Unidad hadsereg) néha képesek a sötét éjszaka közepén, kétszáz méterről egy bokorban lapulva is kiszúrni bennünket, de arra ügyet sem vetnek, ha fényes nappal pár méterre tőlük éppen agyonlőjük a társukat. A kihívás persze fokozható, a „realisztikus” szinten elég két lövés, és halottak vagyunk, az egyes körzetekben pedig egyre komolyabb erődítményeket kell megtisztítanunk. Földrajzi mellett technikai különbségek is akadnak a különböző tanyák, villák, kikötők, falvak és támaszpontok között - néhol a felderítő drónt zavarják, máshol riasztók vannak élesítve, vagy a legjobb videojátékos trükk, hogy egyszerűen csak sokan vannak.

Minden klisét sikerült tehát összegyűjteni a játékhoz, néha olyan, mintha a Just Cause, a GTA és a Metal Gear Solid V furcsa ötvözetét látnánk dél-amerikai köntösben. Mégis van két dolog, ami megmenti a középszerűségtől a játékot. Az egyik maga az a bizonyos köntös: a Wildlands világa nemcsak hatalmas, de elképesztően szép is - élő, lélegző környezet saját lakókkal, közlekedéssel, gyönyörű napszakokkal és brutális időjárással a verőfényes napsütéstől a kegyetlen viharokig. Döbbenetes a helyszínek, létesítmények, tájak sokfélesége, gyakran olyan panoráma tárul a szemünk elé, hogy csak ámulunk. Igaz, technikailag messze van a tökéletestől - a tesztelt Xbox One verzió folyamatos képtöréstől és framerate problémáktól szenved -, de néhány foltozással valószínűleg rendbe hozható a dolog. Valamit valamiért, persze: a játék óriási méretei miatt a részletein látszik, hogy nincs úgy kidolgozva, mint (csak hogy a kiadónál maradjunk) mondjuk a Division vagy a For Honor. A látvány és a világ természetessége viszont így is lehengerlő, már csak emiatt is érdemes virtuálisan elutazni a közeljövő drogállamába.

A másik dolog, ami egyértelműen a Wildlands előnye, a négyfős kooperatív mód. A játékmenet és a némileg taktikus, mégis elég egyszerű harcrendszer jó alapot ad arra, hogy minden helyzetet kreatívan közelítsünk meg. Négy játékossal ez a nagyon komoly hadviseléstől a bitang nagy marhulásokig bármi lehet, megbeszélés és képesség kérdése az egész. Több jármű egyidejű használata, vagy egy-egy küldetés több irányú megközelítése remek pillanatokat szül - olyan történeteket, amiket aztán később lehet mesélni. Ezért jó, illetve jobb az egyjátékos kalandoknál, mert így sokkal nagyobb szabadságot nyújt. Ezt pedig csak fokozza a sok fejleszthető képesség, az összeszedhető fegyverek és kiegészítők. Taktikai repertoárunk tehát, ha nem is fogható a klasszikus Ghost Recon játékokhoz, azért bőven kínál lehetőséget a kísérletezésre.

Furcsa kettősség van bennem a Wildlands miatt - a monoton, önismétlő, mindenfajta újdonságot nélkülöző játékmenet ütközik a brutális tartalom, a gyönyörű tájak és a valahogy mindig addiktív, taktikus harcrendszer nyújtotta örömökkel. Rengeteg órát felemészt, de lehet, hogy bőven a vége előtt ráununk. Nem „igazi” Ghost Recon, de a biztonsági játék ellenére is egy profi, élvezhető, szórakoztató produkció. Reménykedjünk azért, hogy a Szellem csapat hamarosan régi formájában is visszatér.

dreampage

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Guerrilla Collective: második nap

Idén is két alkalommal jelentkezik a Media Indie Exchange által megrendezésre kerülő digitális Showcase műsor. A második nap ma 17:00 órától!

1 órája
1

EDGE #360 pontszámok

A szőrös főszereplőkkel nem tudott megbékélni a neves angol magazin, de egy-két váratlan indie gyöngyszemre azért felhívhatják a figyelmünket!

2 órája
5

Kiszivárgott a Mario + Rabbids: Sparks of Hope!

Először egy kóbor listán tűnt fel a név, de mostanra a hivatalos Nintendo adatlap is felkerült. Valószínűleg este megkapjuk az első trailert is!

3 órája
1

Dinamikus időjárással és napszakváltozással jön az Elden Ring

A Bandai Namco pedig már most nagy terveket dédelget a játékkal kapcsolatban.

7 órája
3

Minden egy helyen

Bár az E3 idén is kicsit rendhagyó formában zajlik, bejelentések azért akadnak bőven. Ezeket gereblyézzük most egy helyre.

17 órája

Itt az első hosszabb animáció a The Cuphead Show-ból

Rajzfilmes stílusú játék, amiből végül tényleg rajzfilm készül.

17 órája
2

Gamer365 Podcast #202106

18 órája

A Netflix egy komolyabb kedvcsinálót mutat a Witcher második szezonjából

Cirivel a főszerepben. + Witchercon!

19 órája

Tribeca Games Spotlight

A Tribeca Festival az idén már elhagyta a nevéből a “Film” tagot és teljesen megnyitotta a kapuit a narratív videojátékok előtt.

21 órája
5

Szépen csendben megjelent a Star Wars Jedi: Fallen Order nextgen változata

Ez az E3-időszak első komolyabb árnyék-megjelenése.

22 órája
4

Iskolát menedzselhetsz a Two Point Campus kampuszán

Ha Sintér iskolaigazgató babérjaira törnél...

1 napja
2

Suliba és skate-parkba invitál a Hot Wheels Unleashed

Friss gameplay videókon dübörögnek a zsebjárgányok!

1 napja
2

Wholesome Direct 2021 nyár

Szombat este 19:00 órakor indul a Wholesome Direct, ahol főszerepbe emelik a jókedvet és a kellemes hangulatot.

1 napja

Korai nyílt bétával támad augusztusban a Back 4 Blood zombiserege

Trailert is tudunk mutatni a henteléshez!

1 napja

Nyáron bontja szárnyait a Monster Hunter Stories 2: Wings Of Ruin

Új előzetes igyekszik meghozni a kedvet a jövő hónapban érkező JRPG-hez.

1 napja

A túlvilág rémével támad a The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

A sorozat következő darabja a megjelenési dátum mellé egy gyűjtői kiadást is kapott.

1 napja

Ősszel mesél a Tales of Arise

Szeptemberben szervezhetjük a csapatot, hogy megóvjuk Elde Menancia békéjét.

1 napja
1

Eleven és Hopper is feltűnik a SMITE Stranger Things bővítményében

Megmondták, hogy a Netflix új utakat keres a játékok felé, nem?

1 napja
2

Még idén megküzdünk a gonosz halottakkal az Evil Dead: The Game-ben

Multiplayer akció Ash főszereplésével. Groovy!

1 napja

Metálcsigák taktikusan: bejelentették a Metal Slug Tactics-et

A '90-es évek egyik ismert szériája újult erővel tér vissza.

1 napja
11