[Teszt] Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Gamer3652017.03.13. 12:30

Egy nagyon magas szikla tetején volt az ellátmány csomag, amit meg kellett jelölnöm. Gyalogosan képtelenség volt egyszerűen odajutni, úgyhogy improvizáltam: egy közeli támaszpontra lopakodtam, ahol egy magányos helikopter ácsorgott. Az éjszaka leple alatt, a zuhogó eső kopogása közepette jártam túl az őrök eszén. Amikor a hajtóművek beindultak, és az összesereglő drogkereskedők spanyolul küldtek el mindenhová, már késő volt. Én még vigyorogva integettem nekik, aztán a szikla fölé manővereztem, kiugrottam, és ejtőernyővel elegánsan a doboz tetején landoltam. Küldetés teljesítve, háttérben a város fényeivel, és a magára hagyott, zuhanó helikopterrel.

Az ilyen pillanatok azok, amik megmaradnak az emberben játék után is, a Ghost Recon: Wildlands pedig szerencsére bőven kínál lehetőséget az ehhez hasonló jelenetek kivitelezéséhez. Szerencse bizony, mert ha pusztán a játékmenettel és a dizájnnal kéne kitűnni, a Ubisoft Paris alkotása komoly bajban lenne.

Bolívia kormánya nem ezt a játékot fogja turista csalogatónak használni, az biztos. A történet szerint 2019-re a dél-amerikai országot a Santa Blanca nevű drogkartell vonja irányítása alá, felszabadítására pedig csak egyetlen csapat, a négyfős Szellem Osztag alkalmas. A cselekmény még Ubisoft mércével is faék egyszerűségű, hiszen a játék nem áll másból, mint a térkép egyes provinciáinak megtisztításából, a kisfőnökök, majd a nagyfőnökök likvidálásából. A sztori végén még megpróbálnak egyet csavarni az eseményeken, és kapunk többféle (na jó, kétféle) lehetséges befejezést, de ettől még nem ez lesz a sandbox narratívák csimborasszója. Ráadásul Tom Clancy's játéknak is határeset - háborús konfliktus és politikai háttérjátszmák helyett ez csak négy nagyszájú fenegyerek kalandja lesz egy egzotikus országban.

A játékmenet pont úgy zajlik, ahogy a bétában láttuk, és tényleg durva, de a világon semmit nem változik a sztoriban előre haladva. Adott Bolívia őrületesen nagy (de tényleg, talán már túl nagy) térképe, amit gyakorlatilag szabadon bejárhatunk, és tetszőleges sorrendben oldhatjuk meg a feladatokat. Van hét-nyolcféle küldetés, és ezek ismétlődnek szinte végtelenítve. Járművek ellopása, célpontok megölése vagy megfenyegetése, roham- vagy védekező missziók, konvojok megállítása. Eredetiséggel nem lehet vádolni a játékot, sőt ha a klisékre járna pont, a Wildlands kiverné a skálát. A biztosítékkal ezt néha meg is teszi, köszönhetően a sandbox akciójátékok néhány égbekiáltó hibájának. A járművek kezelése erősen kérdőjeles (a légi járművekkel konkrétan csak úgy sikerül közlekednem, mintha egy Benny Hill epizódhoz készülnének felvételek), a feladatok monotonná válnak, az ellenfél mesterséges intelligenciája pedig a két véglet között ugrál.

Az életünkre törő katonák (drogkereskedők, vagy a zsebükben lévő Unidad hadsereg) néha képesek a sötét éjszaka közepén, kétszáz méterről egy bokorban lapulva is kiszúrni bennünket, de arra ügyet sem vetnek, ha fényes nappal pár méterre tőlük éppen agyonlőjük a társukat. A kihívás persze fokozható, a „realisztikus” szinten elég két lövés, és halottak vagyunk, az egyes körzetekben pedig egyre komolyabb erődítményeket kell megtisztítanunk. Földrajzi mellett technikai különbségek is akadnak a különböző tanyák, villák, kikötők, falvak és támaszpontok között - néhol a felderítő drónt zavarják, máshol riasztók vannak élesítve, vagy a legjobb videojátékos trükk, hogy egyszerűen csak sokan vannak.

Minden klisét sikerült tehát összegyűjteni a játékhoz, néha olyan, mintha a Just Cause, a GTA és a Metal Gear Solid V furcsa ötvözetét látnánk dél-amerikai köntösben. Mégis van két dolog, ami megmenti a középszerűségtől a játékot. Az egyik maga az a bizonyos köntös: a Wildlands világa nemcsak hatalmas, de elképesztően szép is - élő, lélegző környezet saját lakókkal, közlekedéssel, gyönyörű napszakokkal és brutális időjárással a verőfényes napsütéstől a kegyetlen viharokig. Döbbenetes a helyszínek, létesítmények, tájak sokfélesége, gyakran olyan panoráma tárul a szemünk elé, hogy csak ámulunk. Igaz, technikailag messze van a tökéletestől - a tesztelt Xbox One verzió folyamatos képtöréstől és framerate problémáktól szenved -, de néhány foltozással valószínűleg rendbe hozható a dolog. Valamit valamiért, persze: a játék óriási méretei miatt a részletein látszik, hogy nincs úgy kidolgozva, mint (csak hogy a kiadónál maradjunk) mondjuk a Division vagy a For Honor. A látvány és a világ természetessége viszont így is lehengerlő, már csak emiatt is érdemes virtuálisan elutazni a közeljövő drogállamába.

A másik dolog, ami egyértelműen a Wildlands előnye, a négyfős kooperatív mód. A játékmenet és a némileg taktikus, mégis elég egyszerű harcrendszer jó alapot ad arra, hogy minden helyzetet kreatívan közelítsünk meg. Négy játékossal ez a nagyon komoly hadviseléstől a bitang nagy marhulásokig bármi lehet, megbeszélés és képesség kérdése az egész. Több jármű egyidejű használata, vagy egy-egy küldetés több irányú megközelítése remek pillanatokat szül - olyan történeteket, amiket aztán később lehet mesélni. Ezért jó, illetve jobb az egyjátékos kalandoknál, mert így sokkal nagyobb szabadságot nyújt. Ezt pedig csak fokozza a sok fejleszthető képesség, az összeszedhető fegyverek és kiegészítők. Taktikai repertoárunk tehát, ha nem is fogható a klasszikus Ghost Recon játékokhoz, azért bőven kínál lehetőséget a kísérletezésre.

Furcsa kettősség van bennem a Wildlands miatt - a monoton, önismétlő, mindenfajta újdonságot nélkülöző játékmenet ütközik a brutális tartalom, a gyönyörű tájak és a valahogy mindig addiktív, taktikus harcrendszer nyújtotta örömökkel. Rengeteg órát felemészt, de lehet, hogy bőven a vége előtt ráununk. Nem „igazi” Ghost Recon, de a biztonsági játék ellenére is egy profi, élvezhető, szórakoztató produkció. Reménykedjünk azért, hogy a Szellem csapat hamarosan régi formájában is visszatér.

dreampage

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

20 órája
3

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

23 órája
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

1 napja
1

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

1 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

2 napja
18

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

2 napja
7

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

3 napja
7

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

3 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

4 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

6 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

7 napja
10

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

7 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

8 napja
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

8 napja
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

9 napja
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

2025.07.08.
3

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

2025.07.08.
1

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

2025.07.07.
4