[Teszt] World War Z

World War Z

GhzSzabó Ákos2019.05.13. 17:20

Az az igazság, hogy csak nyomokban emlékeztem a 2013-ban bemutatott, főként Brad Pitt nevével (és a hazai forgatással) marketingelt WWZ-re, ezért a teszt kedvéért megnéztem újra. Így 6 évvel később is hoz egy kellemes, picivel a közepes feletti szintet. A belső akciók szerintem nagyon felejthetőek, a külső tömegjelenetek viszont még mindig brutálisak. Ugye maga a film egy könyv alapján készült, amit viszont sokan szeretnek, így nem volt annyira meglepő, hogy egy hasonló című játékkal valaki 2019-ben rukkolt elő, mivel a játék általánosan a könyv által lefektetett alapokat követi, és semmi köze sincs a filmhez.

Amihez viszont elég sok köze van, az a Valve által készített, sokak számára szinte kultikus magasságokba emelt Left 4 Dead sorozat, amit stílusosan a 2009-ben megjelent második rész kiadása után magára hagytak. Na ezt az űrt próbálja meg betölteni a Sabre Interactive üdvöskéje, eléggé felemás sikerrel. Most jöhetne az a rész, ahol a L4D főbb erényeit emelem ki és írom le, hogy mekkora szuper nagy királyság is volt a játék és így tovább, viszont a baj az, hogy egy percet sem játszottam egyik részével sem. Ennek sok oka van de a legnagyobb talán az volt, hogy akkoriban nem volt internetem. Ehhez a stílushoz pedig az egyszerűen elengedhetetlen.

Mivel ha esetleg még egyik játékról sem hallottál soha, akkor azért annyit nem árt tudni, hogy mind a L4D, mind pedig tesztünk alanya egy túlélős, cooperative zombi zúzda. A WWZ természetesen egyedül is játszható és az 5 különböző lokációt felvonultató kampány a 3 MI által irányított csapattársunk segítségével akár egymagunkban is teljesíthető. Vagy természetesen online 3 barátunkkal esetlegesen random dúdokkkal. Maga a story eléggé sablonos, minden helyszínnek van egy kis története amit végig irthatunk, miközben megismerjük az újabb szereplőket. Sajnos az egész kampányon érződik, hogy a játékmenet és a hent volt a lényeg, mind a “színészi játék”, mind pedig az átvezetők eléggé felejthetőek. De ez a játék nem is erről szól.

Mielőtt beleugrunk valamelyik játékmódba, érdemes egy nekünk tetsző osztályt választani, attól függően, hogy melyiknek az arzenálja szimpatikusabb. Mindegyiknek vannak egyedi perkjei, amit rengeteg játékkal fogunk szépen lassan megnyitogatni. A kedvenc fegyverünket is érdemes sokat használni, mivel azok is szintet lépnek és csak így lesznek elérhetőek a rájuk rakható különböző kiegészítők, amelyek megszerzése nagyon sokat javít a túlélési esélyeinken. Ha meguntuk a kampányt, a WWZ-ben egy elég masszív többjátékos szekció is vár ránk, aminek az ugye a legérdekesebb aspektusa, hogy az emberi ellenfeleken kívül tele vannak a pályák a kis rohangáló barátainkkal is. A sima csapatalapú deathmeccs mellett van domb királya, egy vakcina gyűjtős mód és a jó kis Scavange Raid, ahol minél gyorsabban kell felszedni a különböző cuccokat a pályán, na persze ha előtte sikerül kiirtani mellőlük a millió zombit.

Na de milyen maga a játék magja, jön jogosan a kérdés. Röviden, király! Hosszabban, király ha többen vagytok. Grafikailag nagyon meg vagyok vele elégedve, a ps4 pro-n teljesen komoly látványt nyújt a cucc és szinte soha nem találkoztam semmilyen belassulással. Nem ez lesz a generáció legszebb lövöldéje, viszont funkcionálisan amit hoznia kell, azt csont nélkül hozza. Miután megérkeztünk a pályára szépen elindulunk a lineáris folyosók valamelyikén az objektíva felé. Ezek 90%-ban a menj oda, vedd fel, hozd ide, kapcsold ki/be vonalon mozognak és csupán annyi a közös bennük, hogy valamelyik fázisban lesz egy pont, ahol valami eszetlen mennyiségű zombi fog ránk rontani. Biztosan mindenki látott már ilyesmi jelenetet, viszont “átélve” teljesen más élmény ennyi zombit egyben látni. Már-már nevetségesen sok van belőlük. És a játéknak sikerült egy masszív para élményt is bele csempésznie ezekbe az összecsapásokba, mivel szó szerint rá tör az emberre egy kis pánik, látván, hogy ezek basszus tényleg nem fogynak el. Egy ilyen nagyobb összecsapás után, több száz tetem hever egymáson, amik azért egy idő után eltűnnek de így is kőkemény az élmény.

Fegyvereket, medpackot, lőszert meg a speckó képességünk feltöltéséhez szükséges cuccot az elég gyakran és természetesen stratégiai helyekre lepakolt ládákból nyerhetünk, ami mellett ott hevernek a különböző véletlenszerű fegyverek is. Ezekből 3 lehet nálunk, és bármikor bármire lecserélhetjük őket. Lőszer problémánk természetesen szinte sosem lesz, de a heavy fegyverekhez tartozó lőszert azért érdemes a húzósabb helyzetekre tartogatni, mert egy jól irányzott rakétával itt szó szerint százakat szakíthatunk cafatokra.Bár az alap zombik legyakása jó élmény (fúú de betegen hangzik ez így leírva), a speckó ellenfelek arzenáljától azért nem voltam elájulva. Itt azért elfért volna egy nagyobb adag kreativitás. Van a nagy hulk, a gázmaszkos, a lopakodós meg a kiabáló és ennyi. Remélem, hogy ezen változtatnak a jövőbeli DLC-kben, mert ez így azért nagyon karcsú, és annyit pont tudok a L4D játékokról, hogy hasonló monszták voltak abban is.

Fontos látni, hogy a WWZ nem egy AAA kategóriás játék. Alapból 30 Euróért árulják, ami szerintem több mint korrekt ár érte. Vannak részei amin nagyon látszik a kisebb büdzsé, viszont szerintem az alap mechanika, azaz maga a harc teljesen jól működik. Némi változatosság, érdekesebb feladatok, több tennivaló és zombifajta szignifikánsan meg tudná dobni a már amúgy sem rossz játékélményt és újrajátszhatósági faktort. Aki el tud ezektől a hibáktól vonatkoztatni és negyedmagával hentelni pár órát hétvégente, annak viszont egy abszolút hibátlan kikapcsolódás a játék, főleg ennyi pénzért.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Xbox Games Showcase 2025 nyár

16 órája
133

Nintendo Switch 2 hardverteszt: a népkonzol újratöltve

Gerincre vágtuk a tesztpadon a nagysikerű Nintendo Switch második eljövetelét: ez az első benyomásunk a következő népkonzolról, amely lehet hogy már nálad is ott figyel.

1 napja
25

Street Fighter 6: Years 1-2 Fighters Edition

Kezdődjék a Switch 2 tartalmak bemutatása a Gamer365 felületén. A nyári fesztivál most a Nintendo játékosok számára picit mást jelent - lássuk is az első pofonokat... pontosabban az első fecskét!

1 napja
10

Resident Evil 9-et, Mortal Shell II-t és rengeteg új bejelentést hozott a Summer Game Fest 2025

Lezajlott a Summer Game Fest 2025-ös bemutatója, ahol - ahogyan minden évben - most is rengeteg új játékbejelentést kaptunk.

2 napja
83

Elden Ring Nightreign

Trendkövető alapkoncepció. Szokatlan megoldásokkal. A FromSoftware a stúdió számára eddig ismeretlen területen próbálja megvetni a lábát három fős kooperatív rougelite projektjével. Sikert?

2 napja
5

Warhammer 40,000: Space Marine - Master Crafted Edition

Fene se gondolta volna, hogy az Xbox 360 idejében megjelent Warhamer 40k Space Marine és a folytatása ilyen kult státuszt ér el az évek alatt. Most itt az első rész remaster kiadása. Jó ez nekünk? Lássuk!

2 napja
3

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

2 napja
17

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

3 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

4 napja
89

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

4 napja
5

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

4 napja
7

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

5 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

7 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

8 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

9 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

9 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

2025.05.29.
3

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

2025.05.29.
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

2025.05.28.
3