Devil's Hunt

siklaraSimon Klára2019.09.29. 14:00

A lengyel Layopi Games bemutatkozó játékában jó és rossz örök harcából vehetjük ki aktívan a részünket angyalokat és démonokat válogatás nélkül felpofozva egy elkárhozást követő megváltástörténetben. Teszteltük a könyv alapján készült Devil's Huntot.

Két éve követjük nyomon gamescomon a Paweł Leśniak regénytrilógiájának Equilibrium című első kötetét videojátékos adaptációként feldolgozó Devil's Hunt fejlesztését, most pedig itt van az első ránézésre tesco gazdaságos Devil May Cry-nak is nézhető akciójáték. A Layopi Gamest a fent megnevezett úriember alapította, akinek ha irodalmi munkásságát kizárólag az első játéka alapján kellene megítélnem, az nem vetne rá túl jó fényt, de a könyv az én véleményemtől függetlenül sem kapott túl fényes értékeléseket. Ha már az írásnál vagyunk, a tökéletesen középszerű Devil's Huntnak egy érdeme már van: a róla szóló cikk az oldal történetében talán először részben mobiltelefonon pötyögve, egy Koppenhágába tartó fapados járaton született. Azt kérded, miért? Mert ezt érdemli, és mert egész héten nem volt időm megírni, most meg két óráig úgysincs jobb dolgom.

Desmond nevű, kétajtós szekrény testalkatától eltekintve tökéletesen generikus külsejű és személyiséggel nem rendelkező főhősünk nehéz helyzetébe bárki beleélheti magát. Kőgazdag huszonévesként egy hatalmas villában tengeti mindennapjait, mert az őt leplezetlenül megvető apja egy nagymenő cég CEO-ja, van egy hatalmas kebl- vagyis csupaszív barátnője, hobbija pedig az illegális bunyó. Egy kevésbé szép napon apu - aki előző nap kirúgta a cégtől - szeme láttára péppé verik az egyik meccsén, majd arra ér haza, hogy az időközben menyasszonnyá előlépett barátnő a saját otthonában csalja meg a legjobb barátjával. Desmond ezek után úgy dönt, hogy véget vet életenek, aminek következtében a pokolban tér magához, elvégre minden jó katolikus tudja, hogy az öngyilkosság halálos bűn. A dolgok állásától eléggé elszontyolódik, szerencséjére azonban Lucifer lát benne fantáziát, ezért felajánlja neki, hogy a szolgájaként visszatérhet a halálból, és legjobb barátjával kezdve a sort bűnözőket likvidálhat, hogy azok mielőbb a pokolban kössenek ki.

Bár ez még csak a bevezetés, eddigre már a játékosban is kialakul egy kép a Devil's Huntról: ez egy szép, de sok szempontból nagyon amatőr iparosmunka, ami Unreal tech demonak még csak-csak meggyőző, videojátéknak azonban kevésbé. Az esetenként meglepően igényes szinkron minősége nincs igazán összhangban a gyenge animációk miatt élettelen és erősen komolyan vehetetlen sztereotíp karakterekkel, ahogy a kínosan közhelyes és átkötéseket mellőző történet sem a rá vonatkozó ambíciózus ígéretekkel. A fejezetválasztó képernyő számozása alapján van egy fejezet, ami teljes egészében hiányzik, de ha nem matatok a menüben, fel sem tűnik! Ugyanilyen ellentmondásos a sokszor kifejezetten impozáns kinézetű helyszínek és a faék egyszerűségű, durván fapados játékmetet között feszülő ellentét is. A prológus rémálma, vagy a pokol az ott vergődő kárhozott lelkeivel addig izgalmas, amíg rá nem jössz, hogy mindig csak egy ordas markert kell végigkövetned egy (egyébként tényleg látványos) folyosón, amit néha akadályokon átugrálás, azokra felmászás, és a kb. három gomb ismételt nyomkodását igénylő harc szakít meg.

Ha már a történet, a karakterek és a pályadizájn olyan, amilyen, a harc és a karakterfejlesztés lehetne az a terület, amiben a Devil's Hunt kiemelkedő, de sajnos nem ez a helyzet. Ahogy baktatunk előre, időnként ugyanaz a pár humanoid vagy démoni külsejű ellenféltípus és boss materializálódik előttünk, mi pedig addig nem mehetünk tovább, amíg mindet el nem intéztük. Ez a gyakorlatban többnyire úgy fest, hogy mivel nincs target lock, felváltva nyomkodjuk a két ütésgombot, a kitérés gombját, meg a néha felvillanó counter gombot. Ez utóbbi és a kivégzések egyébként tök jól néznek ki, de irtó hamar unalmassá válnak, így aztán a képességek durrogtatásával tudjuk kissé változatosabbá tenni saját magunk számára ezeket a kaotikus pofozkodásokat. Külön vicc, hogy hiába vagyunk elméletben Lucifer egyik legígéretesebb démonvadásza, a leggyengébb rosszarcút is viszonylag sokáig kell püfölni ahhoz, hogy elhulljon, amitől Desmond ütései komikusan erőtlennek érződnek. Legalább az időnként itt is elsüthető devil form segít néha gyorsabban levakarni azokat a fránya lassan csökkenő életcsíkokat.

Az áldozataink lelke árán megnyitható és három kategóriába tartozó képességek némelyike roppant szórakoztató, ugyanakkor a kiegyensúlyozotlanságoknak hála van pár, amit ha megnyitunk, gyakorlatilag feleslegessé teszi az összes többit, és minden konfliktust egy csapásra meg lehet oldani. Ezt eszetlen mennyiségű rosszfiú nyakunkba eresztésével próbálták orvosolni, hogy legalább addig izzadjunk kicsit, amíg tart a halálos képesség cooldownja. Azt azért el kell ismerni, hogy a képességfánként egyszerre három aktiválható képesség közötti szabad váltogatás jó móka, de túlzott egyszerűsége miatt a harcrendszer elképesztően idegesítővé és repetitívvé válik a játék vége felé, amikor egyre több a nem counterelhető ellenfél és az igazságtalanul feltolt nehézség miatt elhúzódó harc. Cserébe pár nem működő interakciós pontot leszámítva viszonylag kevés buggal találkoztam, és technikai problémából sincs sok, de néha elég vadul hullámzik az FPS, és a VSync is eléggé hiányzott (sebaj, megoldottam az NVIDIA Control Panelből).

A Devil's Hunt egy olyan pokoljárás, amit a legmazochistább játékosok is nyugodt szívvel kihagyhatnak, hacsak nem éreznek olthatatlan vágyat a kínosan rossz történet okozta kényelmetlen fészkelődésre, és kimondottan valami zéró koncentrációt és agyatlan gombnyomkodást igénylő agyradírozó, egyszeri kikapcsolódásra vágynak. Szerintem ez utóbbira is vannak jobb alternatívák, ráadásul a befejezetlenség érzetét a lezárás teljes hiánya is fokozza, márpedig ha a könyvtrilógia másik két része videojátékos formában valaha napvilágot lát, az eddigiek alapján nem hiszem, hogy ott szeretnék lenni.

Csúszik a Guilty Gear -Strive-

Sajnos késik a manga-anime stílusú verekedős széria legújabb része.

2 órája

Rhythm Doctor

A Rhythm Doctor egyik fórumbejegyzése egyetlen mondat: „Hogy lehet, hogy a space gombot megnyomva könnyekben török ki?” és ez az egyetlen mondat tökéletesen jellemzi a játékot, mely ha nem lesz az idei év egyik indie szenzációja, akkor nincs igazság a világban.

2 órája

Mail Mole

Carrotland low-poly világa ma megnyitotta kapuit mindenki számára, aki egy bájos, gyors és precíz platformerre vágyik.

4 órája

Nintendo Switch 7''-os OLED kijelzővel?

Csöndesen készül a Super Nintendo Switch? Egyes források máris érdekes dolgokat kezdtek pletykálni a konzollal kapcsolatban.

5 órája
11

After the Fall

Az Arizona Sunshine fejlesztőinek új játéka teljes cross-platform támogatású kooperatív opciót kapott. Meg egy új előre renderelt mozgóképet.

19 órája
2

I Expect You To Die 2 platformok

The Spy And The Liar alcímmel érkezik a virtuális valóság legjobb kémkomédiás, szabadulószobás logikai játéka. PlayStation VR platformra is.

19 órája
1

Zenith: The Last City

PlayStation VR headsetekre is érkezik a klasszikus japán szerepjátékok inspirálta MMORPG. Készen állsz egy újabb véget nem érő kalandra?

19 órája
1

Fracked

A remekül sikerült Phantom: Covert Ops megalkotói úgy néz ki PlayStation VR exkluzív fejlesztésébe fogtak. A kajakot sílécre cseréljük?

20 órája
1

Song in the Smoke

A Skulls of the Shogun és a GALAK-Z fejlesztői egy különleges túlélő kalanddal lépnek be a virtuális valóságba. Irány a kőkorszak?

20 órája

DOOM 3: VR Edition

6 PSVR bejelentés egyetlen nap? Ez a VR Spotlight, aminek első leleplezése rögtön a pokolba visz! Kiegészítőkkel megpakolva érkezik a rettegés.

20 órája
7

Echtra Games x Zynga

A Max Schaefer vezette veterán fejlesztőket felvásárolta a mobiljáték piacának egyik cápája. Konzolokra és PC-re vágynak ők is a jövőben.

21 órája

Game Pass: március első fele

Egy kis űrkaland kíséretében főleg sportjátékokkal bővül a szolgáltatás a következő napokban. Néhány komolyabb távozó is akad.

21 órája
12

Tonic x Epic Games

Az óriásvállalat kezébe került ezzel a tavalyi év egyik sikercíme, a Fall Guys: Ultimate Knockout is. Épül az Epic metaverzum!

1 napja
6

Fantasian: a Final Fantasy alkotóitól

Hironobu Sakaguchi továbbgondolja a JRPG alapokat, több mint 150 valóban felépített dioráma között. Apple készüléleken.

1 napja
11

ScourgeBringer: PlayStation megjelenés

Egy villámgyors rogue-platformer érkezik PlayStation 4-re. Na meg. Dobpergés. PlayStation Vitára! Tudjátok. Volt olyan is...

1 napja
10

Aliens: Fireteam - új Aliens játék érkezik

Milyen az, amikor a Gears of War találkozik az Aliens franchise-al? Az Aliens: Fireteam egy koop TPS játék lesz, idei nyári megjelenéssel.

1 napja
13

Werewolf: The Apocalypse - Earthblood

Ha poént akarnánk a játék címe köré fűzni, azonnal kiderülne tudatlanságunk a fantasy-szerepjátékok vonalán, úgyhogy megkímélünk titeket meg magunkat is. Cserébe viszont hoztunk egy tesztet az Earthblood című játékról.

1 napja
9

If on a Winter's Night: négy utazó

Kalandjáték brutálisan kidolgozott pixel art grafikával, négy utassal és egy maszkabállal, ami a szürreális világ táptalajából épít valami újat, valami innovatívat.

1 napja

The Sinking City: kalózváltozat van Steamen?

A Frogwares nyílt lapokkal játszik: részletes videón mutatja be, hogyan kerülhette meg őket a francia kiadó.

2 napja
5

Szünetel a Need For Speed fejlesztése

Az Electronic Arts minden fejlesztőt átvezényelt a DICE mellé. Idén az új Battlefield felvonás kap csak figyelmet.

2 napja
24