[Teszt] Remothered: Broken Porcelain

Remothered: Broken Porcelain

Gamer3652020.11.22. 22:50

Továbbra is messzemenőkig értékeljük Chris Darril erőfeszítéseit, aki első körben kollégistaként, konkrétan RPG Makerrel állt neki a Remothered trilógiának (amiből végül kanyarított egy külső nézetes horror-kaland játékot), de sajnos a második felvonás sem lett sokkal jobb, mint az első. A történet továbbra is szuper, noha az első rész nélkül csak annyi fogunk tudni, amit a játék elején kérhető összefoglalóból megtudunk. Ha kimaradt a Tormented Fathers, vagy nem volt tiszta, hogy mi a szitu, akkor mindenképpen vegyük igénybe az "Előző rész tartalmából" opciót. Amúgy is jó ötlet, hogy ilyen van. Sok más esetben sem lenne haszontalan.

Miután felvettük a fonalat, nagyjából két és fél percen belül olyan szinten kezdenek el zajlani az események, hogy az zavarbaejtő. Főleg a suta mozgással-irányítással, ami kissé megnehezíti majd az egész ügymenetet. De nem baj! Rogyásig van skriptelve a játék, szinte eldönthetetlen, hogy éppen bugos, beszorultunk vagy mi is történik valójában. Általában script történik, de ez sajnos nem segít a továbbra is nehézkes interakciókon. Ami annyiban nem lesz zavaró, hogy nagyjából semmit nem kell csinálni, olyan sok mindenre nem is lesz szükségünk, hogy érdemes legyen kinyitogatni mindent, csak kerülgessük a folyamatosan nyakunkba lihegő ellent. Ez kissé zavaró, és nem a horrorjátékoktól elvárható értelemben és mértékben. És ehhez jön a suta irányítás.

A Tormented Fathers alapvetően jó hangulatú játék lett volna, kellemes enteriőrrel, részletgazdag kidolgozottsággal, kimondottan érdekes történettel, hagyományosnak ígérkező játékmenettel és rengeteg klasszikus utalással: Clock Tower, Bárányok Hallgatnak, Rosemary Reed pedig szerintem kiköpött Jodie Foster, némi Dana Scully beütéssel, a névválasztást meg nyilván a Rosemary gyermeke ihlette. Most sincs hiány utalásokból. Szinte biztos vagyok benne, hogy Andrea-t a Tortúra, Kathy Bates által játszott Annie-je ihlette, a helyszín pedig erősen Ragyogás utánérzésű, mármint kocepcionálisan. De.

A játékmenet monoton, volt és most is az, az érdekfeszítő történet ellenére inkább demotiváló és gyakran irritáló a változatosság hiánya, dinamika és AI pedig konkrétan nincs. Az új karakter amúgy szerethetőbb, személyesebb és egyedibb, mint Rosemary Reed (akit inkább most fogunk megismerni), csak ez nem sokat segít az összképen. Komplexebb feladatokra nem kell számítani, a cselekvés kimerül abban, hogy A-ból B-be rohangálunk dolgokért az egybites feladatokhoz és próbáljuk kikerülni a kivédhetetlen, meg néha a ritka ostoba ellensége(ke)t. Az egész játék erre épül, semmi egyéb koncepció nincs, noha lett pár úgynevezett boss fight. Ez roppant nehézkessé teszi az élményt, főleg az akadozó, darabos irányítással, lomha mozgással és gyakran nem működő interakciókkal, ami nyilván végzetes. A nettó három és fél órás játékidő így tud akár a duplája is lenni valódi tartalom nélkül.

Mindamellett a grafika sem kifejezetten erőteljes, mondjuk úgy tíz évvel ezelőtti szint, pedig a térhatású hangok, a hanghatások és a karakterek hangjai kitűnőek. Külön szerettem Jennifer (javarészt mi vagyunk ő) már amerikanizálódott, de még mindig erősen brit akcentusát (úgy tűnik, ezzel simán meg lehet venni, lásd: Amnesia Rebirth), de a képi megvalósításhoz és színvonalhoz képest erősen túljátszottnak érződik a szinkron. A nyelvezet is kissé disszonánsnak érződik a látottakhoz képest, de az enteriőr és a ruhák ellenére tudjuk, hogy a '70-es években vagyunk. Sajna a tizenéves lányok is káromkodnak, úgyhogy ez nem akkora probléma. Viszont az arcok már az előző részben is félelmetesebbek voltak technikailag, mint az egész játék en bloc, most viszont közel komikus a diszharmónia a látvány és a beszéd között, a szájra illesztés pedig, ami ugye nincs, ebben a kontextusban nem is értelmezhető. Az már szinte fel sem tűnik, hogy az átvezetőket sem sikerült úgy összerakni, hogy legyen valamiféle textúra, fizika, netán arcjáték, hovatovább szájmozgás, ha már beszél a karakter. Mr. Ashman simán belesétál egy asztalba. Az átvezetőben. Wow. Ettől még persze lehetne jó a játék, de nem ettől nem jó.

A történet viszont tényleg érdekes, egyrészt mert egyszerre játszódik a múltban és a jelenben, egyfajta előzmény és folytatás is az előző részhez, ami jó ötlet. Ki is aknázzák a tartalmi lehetőségeket, csak az időrendiség követhetetlen. Viszont történet alapkoncepciója még mindig nagyon penge, ami a Broken Porcelainnel egészen komplett és jól megkonstruált képet mutat. Még egy nagyon visszafogott, csak manapság kissé kötelező körnek érződő momentumot is sikerült úgy belerakni, hogy ne erről szóljon a játék. Csak játékként nem nagyon funkcionál. Majd, ha lesz harmadik rész, bár, hirtelen nem látom, miből lehetne, inkább megnézzük akkor is majd az "Előző részek tartalmából" összeállítást. Emiatt nem feltétlenül érdemes végigszenvedni az elvileg folyamatos javítás alatt álló, de mindig rettentően bugos, monoton és nehézkes játékmenetet. Ahogy Mrs. Lipton mcmacko mondja mindig, egy jó producer csodákra képes. Chris Derrilnek mondjuk még egy rakás programozó, grafikus és pályatervező is kéne mellé, de történetet írni kétségkívül nagyon jól tud.

4/10

AliceWake

Remothered: Broken Porcelain | Fejlesztő: Stormind Games | Kiadó: Modus Games, Darril Arts, Maximum Games | Platform: Nintendo Switch, PC, PS4 (tesztelt), Xbox One | Megjelenés: 2020.10.13. | Ár: kb. 10.500 forint

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

17 órája
26

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7