[Teszt] Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

mcmackoGéczy Attila2024.04.07. 21:30

A közösségi média hidat húz távoli pontok közé, közelebb hozza egymáshoz a fizikailag elérhetetlen szigeteket. Valószínű ti is követtek számotokra szimpatikus alkotókat, látjátok a mindennapjaikat, a kreatív munkájuk nehézségeit, a nagy mérföldköveket... Aztán telik-múlik az idő, és az évek során követett projekt hirtelen megjelenik. Elérhető, kézzelfogható lesz. Én így követtem Tomas Sala-t Twitteren, aki a Falconeerrel kedvenc indie-fejlesztőim közé állt, a Bulwark projekt pedig ismét az ismerősen ringató Ursee kékségéből emelkedett ki, akár a játék félelmetes tornyai.

De mi is az a Bulwark: Falconeer Chronicles? Egy mechanikák tekintetében lecsupaszított városépítő játék, egy diétás 4X a Solymászok világában. A nagy háborúk után az életben maradt frakciók egyikeként kell bázist építenünk, kapcsolatot felvennünk a többi frakció városával, vagy csak simán kihasználnunk az Ursee adta lehetőségeket, hogy saját településünk lakossága, ezzel a birodalmunk ereje növekedjék.

A gameplay két részre oszlik. Lenn a szárazföldön tornyokat építünk, bányákat/feldolgozóüzemeket húzunk fel (a kő, fa és vas a három fő erőforrás az emberi munkaerő mellett), és a tornyok közé járatokat emelünk. A csomópontok fejleszthetők, sőt, az építkezésnek kiemelt része a tornyok emeleteinek égig emelése. Közben teraszokat, kifutókat is növeszthetünk, és ha jó az erőforrás-áramlás, kellően ügyesen helyeztük el a tower-egységeket és az átjárókat, akkor a lakosság száma és az apró házikók mennyisége magától is növekedni fog. Organikusan, változatosan, legtöbbször lenyűgöző módon.

A játékmenet másik rétege az égbe visz minket, ahol felderítő léghajónkkal eseményeket, anomáliákat derítünk fel, új erőforrás-központokat fedezünk fel, vagy más frakciók telepeivel vesszük fel a kereskedelmi-diplomáciai kapcsolatokat. Ha harc van, hajónkkal odamehetük segíteni (Jönnek velünk a Falconok is!), de alapvetően a felderítés is élményszámba megy az Ursee szépséges tájain. (Ezt remek fotó móddal toldotta meg Sala.)

Mi a cél? Ennyi! Nagyjából be is lőttük a fentiekkel, hogy mi mindent kínál a Bulwark. A játék nem rág a szádba semmit, nem kínál végcélokat, három szcenáriója és egy szabad-építési módja minden, amit jelenleg ad. Emlékeztek a Townscaperre? A Bulwark hasonló szemlélettel él, és a játékosnak a szabad formálás élményét kínálja. Olyan alapvető funkciók beemelésével, ami tényleg a lehető legegyszerűbb változatban prezentálják a 4X-nagyok komplexitását. Ez a hozzáférhetőség, a szabadság élménye, vagy a nyomasztó menedzsment hiánya egy új szemlélet, ami tökéletes levezetést kínál a fárasztó munkanap végén. Jól működik konzolon, Steam Deck-en is csodásan fut, és akár PC előtt ülve is le tudja kötni az embert.

Az egyszerűség mellett a Bulwark azonban ellentmondásos módon több mindent is kér a játékostól, akinek az első pár óra csak a lassú felismeréskről fog szólni. A program ugyanis nagyon keveset rág a szádba: pár tippel elindít, a többit pedig neked kell kitapasztalni. Azt, hogy meddig érnek el az erőforrások. Hogy a tornyok köré miként gyűlik a nép. Hogy a tornyok fejlesztése, az útvonalak gondatlan megválasztása később erőforrás-fennakadásokhoz vezethet. Hogy nincs mindig minden tengeri kereskedelmi vonalra elegendő kapitányunk.

Az első indítás után szabad építésbe vágtam, ami teljesen más szemléletet igényel, mint a kampány zártabb rendszere. Az első szcenárió harmadik újrakezdésére tudtam már a kezdetektől tudatosan építkezni és fejleszteni. (És volt annyira érdekes az első pár próbálkozás is, hogy maradjak!) Bár nincsenek nagy stratégiai igények, a játék pont annyira von be a menedzsmentbe, hogy megmaradjon a "csak még öt percet fejlesztgetek" érzés az emberben. Én megértem, hogy nem fog ez mindenkinek bejönni, de nekem nagyon tetszett, hogy a játék felnőttként kezelt. Hagyta, hogy magam ássam bele magam az apró részletekbe. Sok mélység egyébként nincs; ahol keresel, ott se feltétlen találsz értelmet, célt, vagy komolyabb téteket. De ez a Bulwark nagy újítása. A célokat részben te szabod meg saját magadnak.

A játék UX-éről sok ellentmondásos véleményt olvasni, de többen (köztük én is) fejet hajtok az egyszerű, mégis összetett irányítás kontroller-fókusza mellett. Emellett a felhasználói felület letisztultsága, elegáns mivolta is tetszetős. Az építkezésbe beleszokva teljesen adja magát minden lépés - egy-két nap után már szó szerint álmomban is a sziklákon kerestem az építési alapokat, meg ugráltam a csomópontok között. A grafika pedig eszméletlenül egyedi - nincs másik játék a Falconeer mellett, ami úgy nézne ki, mint a Bulwark. Ha bejön ez az óceánpunk világ, akkor már csak a látképek miatt is érdemes benne repülni egy kicsit.

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív áramlását kínálja a játékosok tengerének irányába. Tartalmában limitált, lehetőségeiben - ellentmondásos módon - roppant széleskörű. A nemrég felfedett roadmap alapján érdemes lesz a játékkal együtt maradni, a fejlesztő napi szintű kommunikációja a Discordos rajongótáborral, az elmúlt hét patchei bizonyítják, hogy Sala nem engedte el az egypontnulla után a Great Ursee hullámai által csipkézett világot. Ha kérdések gyötörnének, a Bulwark alapfelvetésével tudok reagálni: mindig építs, abból baj nem lehet!

PLATFORM PC (tesztelve), PS5 (PS4), Xbox Series (One) | KIADÓ Wired Production | FEJLESZTŐ Tomas Sala MEGJELENÉS 2024. március 26. ÁR 19.50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

16 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

18 órája
7

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
35

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

1 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
2

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

2 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

7 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

8 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

9 napja