[Teszt] Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

mcmackoGéczy Attila2024.04.07. 21:30

A közösségi média hidat húz távoli pontok közé, közelebb hozza egymáshoz a fizikailag elérhetetlen szigeteket. Valószínű ti is követtek számotokra szimpatikus alkotókat, látjátok a mindennapjaikat, a kreatív munkájuk nehézségeit, a nagy mérföldköveket... Aztán telik-múlik az idő, és az évek során követett projekt hirtelen megjelenik. Elérhető, kézzelfogható lesz. Én így követtem Tomas Sala-t Twitteren, aki a Falconeerrel kedvenc indie-fejlesztőim közé állt, a Bulwark projekt pedig ismét az ismerősen ringató Ursee kékségéből emelkedett ki, akár a játék félelmetes tornyai.

De mi is az a Bulwark: Falconeer Chronicles? Egy mechanikák tekintetében lecsupaszított városépítő játék, egy diétás 4X a Solymászok világában. A nagy háborúk után az életben maradt frakciók egyikeként kell bázist építenünk, kapcsolatot felvennünk a többi frakció városával, vagy csak simán kihasználnunk az Ursee adta lehetőségeket, hogy saját településünk lakossága, ezzel a birodalmunk ereje növekedjék.

A gameplay két részre oszlik. Lenn a szárazföldön tornyokat építünk, bányákat/feldolgozóüzemeket húzunk fel (a kő, fa és vas a három fő erőforrás az emberi munkaerő mellett), és a tornyok közé járatokat emelünk. A csomópontok fejleszthetők, sőt, az építkezésnek kiemelt része a tornyok emeleteinek égig emelése. Közben teraszokat, kifutókat is növeszthetünk, és ha jó az erőforrás-áramlás, kellően ügyesen helyeztük el a tower-egységeket és az átjárókat, akkor a lakosság száma és az apró házikók mennyisége magától is növekedni fog. Organikusan, változatosan, legtöbbször lenyűgöző módon.

A játékmenet másik rétege az égbe visz minket, ahol felderítő léghajónkkal eseményeket, anomáliákat derítünk fel, új erőforrás-központokat fedezünk fel, vagy más frakciók telepeivel vesszük fel a kereskedelmi-diplomáciai kapcsolatokat. Ha harc van, hajónkkal odamehetük segíteni (Jönnek velünk a Falconok is!), de alapvetően a felderítés is élményszámba megy az Ursee szépséges tájain. (Ezt remek fotó móddal toldotta meg Sala.)

Mi a cél? Ennyi! Nagyjából be is lőttük a fentiekkel, hogy mi mindent kínál a Bulwark. A játék nem rág a szádba semmit, nem kínál végcélokat, három szcenáriója és egy szabad-építési módja minden, amit jelenleg ad. Emlékeztek a Townscaperre? A Bulwark hasonló szemlélettel él, és a játékosnak a szabad formálás élményét kínálja. Olyan alapvető funkciók beemelésével, ami tényleg a lehető legegyszerűbb változatban prezentálják a 4X-nagyok komplexitását. Ez a hozzáférhetőség, a szabadság élménye, vagy a nyomasztó menedzsment hiánya egy új szemlélet, ami tökéletes levezetést kínál a fárasztó munkanap végén. Jól működik konzolon, Steam Deck-en is csodásan fut, és akár PC előtt ülve is le tudja kötni az embert.

Az egyszerűség mellett a Bulwark azonban ellentmondásos módon több mindent is kér a játékostól, akinek az első pár óra csak a lassú felismeréskről fog szólni. A program ugyanis nagyon keveset rág a szádba: pár tippel elindít, a többit pedig neked kell kitapasztalni. Azt, hogy meddig érnek el az erőforrások. Hogy a tornyok köré miként gyűlik a nép. Hogy a tornyok fejlesztése, az útvonalak gondatlan megválasztása később erőforrás-fennakadásokhoz vezethet. Hogy nincs mindig minden tengeri kereskedelmi vonalra elegendő kapitányunk.

Az első indítás után szabad építésbe vágtam, ami teljesen más szemléletet igényel, mint a kampány zártabb rendszere. Az első szcenárió harmadik újrakezdésére tudtam már a kezdetektől tudatosan építkezni és fejleszteni. (És volt annyira érdekes az első pár próbálkozás is, hogy maradjak!) Bár nincsenek nagy stratégiai igények, a játék pont annyira von be a menedzsmentbe, hogy megmaradjon a "csak még öt percet fejlesztgetek" érzés az emberben. Én megértem, hogy nem fog ez mindenkinek bejönni, de nekem nagyon tetszett, hogy a játék felnőttként kezelt. Hagyta, hogy magam ássam bele magam az apró részletekbe. Sok mélység egyébként nincs; ahol keresel, ott se feltétlen találsz értelmet, célt, vagy komolyabb téteket. De ez a Bulwark nagy újítása. A célokat részben te szabod meg saját magadnak.

A játék UX-éről sok ellentmondásos véleményt olvasni, de többen (köztük én is) fejet hajtok az egyszerű, mégis összetett irányítás kontroller-fókusza mellett. Emellett a felhasználói felület letisztultsága, elegáns mivolta is tetszetős. Az építkezésbe beleszokva teljesen adja magát minden lépés - egy-két nap után már szó szerint álmomban is a sziklákon kerestem az építési alapokat, meg ugráltam a csomópontok között. A grafika pedig eszméletlenül egyedi - nincs másik játék a Falconeer mellett, ami úgy nézne ki, mint a Bulwark. Ha bejön ez az óceánpunk világ, akkor már csak a látképek miatt is érdemes benne repülni egy kicsit.

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív áramlását kínálja a játékosok tengerének irányába. Tartalmában limitált, lehetőségeiben - ellentmondásos módon - roppant széleskörű. A nemrég felfedett roadmap alapján érdemes lesz a játékkal együtt maradni, a fejlesztő napi szintű kommunikációja a Discordos rajongótáborral, az elmúlt hét patchei bizonyítják, hogy Sala nem engedte el az egypontnulla után a Great Ursee hullámai által csipkézett világot. Ha kérdések gyötörnének, a Bulwark alapfelvetésével tudok reagálni: mindig építs, abból baj nem lehet!

PLATFORM PC (tesztelve), PS5 (PS4), Xbox Series (One) | KIADÓ Wired Production | FEJLESZTŐ Tomas Sala MEGJELENÉS 2024. március 26. ÁR 19.50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

13 órája
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

1 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

1 napja
3

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

1 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

2 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

2 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

2 napja

Heti megjelenések

3 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

3 napja
3

Gradius Origins Collection

5 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

5 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

6 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

6 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

6 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

7 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

8 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

9 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

9 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2025.09.08.
2