[Teszt] Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

mcmackoGéczy Attila2024.04.07. 21:30

A közösségi média hidat húz távoli pontok közé, közelebb hozza egymáshoz a fizikailag elérhetetlen szigeteket. Valószínű ti is követtek számotokra szimpatikus alkotókat, látjátok a mindennapjaikat, a kreatív munkájuk nehézségeit, a nagy mérföldköveket... Aztán telik-múlik az idő, és az évek során követett projekt hirtelen megjelenik. Elérhető, kézzelfogható lesz. Én így követtem Tomas Sala-t Twitteren, aki a Falconeerrel kedvenc indie-fejlesztőim közé állt, a Bulwark projekt pedig ismét az ismerősen ringató Ursee kékségéből emelkedett ki, akár a játék félelmetes tornyai.

De mi is az a Bulwark: Falconeer Chronicles? Egy mechanikák tekintetében lecsupaszított városépítő játék, egy diétás 4X a Solymászok világában. A nagy háborúk után az életben maradt frakciók egyikeként kell bázist építenünk, kapcsolatot felvennünk a többi frakció városával, vagy csak simán kihasználnunk az Ursee adta lehetőségeket, hogy saját településünk lakossága, ezzel a birodalmunk ereje növekedjék.

A gameplay két részre oszlik. Lenn a szárazföldön tornyokat építünk, bányákat/feldolgozóüzemeket húzunk fel (a kő, fa és vas a három fő erőforrás az emberi munkaerő mellett), és a tornyok közé járatokat emelünk. A csomópontok fejleszthetők, sőt, az építkezésnek kiemelt része a tornyok emeleteinek égig emelése. Közben teraszokat, kifutókat is növeszthetünk, és ha jó az erőforrás-áramlás, kellően ügyesen helyeztük el a tower-egységeket és az átjárókat, akkor a lakosság száma és az apró házikók mennyisége magától is növekedni fog. Organikusan, változatosan, legtöbbször lenyűgöző módon.

A játékmenet másik rétege az égbe visz minket, ahol felderítő léghajónkkal eseményeket, anomáliákat derítünk fel, új erőforrás-központokat fedezünk fel, vagy más frakciók telepeivel vesszük fel a kereskedelmi-diplomáciai kapcsolatokat. Ha harc van, hajónkkal odamehetük segíteni (Jönnek velünk a Falconok is!), de alapvetően a felderítés is élményszámba megy az Ursee szépséges tájain. (Ezt remek fotó móddal toldotta meg Sala.)

Mi a cél? Ennyi! Nagyjából be is lőttük a fentiekkel, hogy mi mindent kínál a Bulwark. A játék nem rág a szádba semmit, nem kínál végcélokat, három szcenáriója és egy szabad-építési módja minden, amit jelenleg ad. Emlékeztek a Townscaperre? A Bulwark hasonló szemlélettel él, és a játékosnak a szabad formálás élményét kínálja. Olyan alapvető funkciók beemelésével, ami tényleg a lehető legegyszerűbb változatban prezentálják a 4X-nagyok komplexitását. Ez a hozzáférhetőség, a szabadság élménye, vagy a nyomasztó menedzsment hiánya egy új szemlélet, ami tökéletes levezetést kínál a fárasztó munkanap végén. Jól működik konzolon, Steam Deck-en is csodásan fut, és akár PC előtt ülve is le tudja kötni az embert.

Az egyszerűség mellett a Bulwark azonban ellentmondásos módon több mindent is kér a játékostól, akinek az első pár óra csak a lassú felismeréskről fog szólni. A program ugyanis nagyon keveset rág a szádba: pár tippel elindít, a többit pedig neked kell kitapasztalni. Azt, hogy meddig érnek el az erőforrások. Hogy a tornyok köré miként gyűlik a nép. Hogy a tornyok fejlesztése, az útvonalak gondatlan megválasztása később erőforrás-fennakadásokhoz vezethet. Hogy nincs mindig minden tengeri kereskedelmi vonalra elegendő kapitányunk.

Az első indítás után szabad építésbe vágtam, ami teljesen más szemléletet igényel, mint a kampány zártabb rendszere. Az első szcenárió harmadik újrakezdésére tudtam már a kezdetektől tudatosan építkezni és fejleszteni. (És volt annyira érdekes az első pár próbálkozás is, hogy maradjak!) Bár nincsenek nagy stratégiai igények, a játék pont annyira von be a menedzsmentbe, hogy megmaradjon a "csak még öt percet fejlesztgetek" érzés az emberben. Én megértem, hogy nem fog ez mindenkinek bejönni, de nekem nagyon tetszett, hogy a játék felnőttként kezelt. Hagyta, hogy magam ássam bele magam az apró részletekbe. Sok mélység egyébként nincs; ahol keresel, ott se feltétlen találsz értelmet, célt, vagy komolyabb téteket. De ez a Bulwark nagy újítása. A célokat részben te szabod meg saját magadnak.

A játék UX-éről sok ellentmondásos véleményt olvasni, de többen (köztük én is) fejet hajtok az egyszerű, mégis összetett irányítás kontroller-fókusza mellett. Emellett a felhasználói felület letisztultsága, elegáns mivolta is tetszetős. Az építkezésbe beleszokva teljesen adja magát minden lépés - egy-két nap után már szó szerint álmomban is a sziklákon kerestem az építési alapokat, meg ugráltam a csomópontok között. A grafika pedig eszméletlenül egyedi - nincs másik játék a Falconeer mellett, ami úgy nézne ki, mint a Bulwark. Ha bejön ez az óceánpunk világ, akkor már csak a látképek miatt is érdemes benne repülni egy kicsit.

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív áramlását kínálja a játékosok tengerének irányába. Tartalmában limitált, lehetőségeiben - ellentmondásos módon - roppant széleskörű. A nemrég felfedett roadmap alapján érdemes lesz a játékkal együtt maradni, a fejlesztő napi szintű kommunikációja a Discordos rajongótáborral, az elmúlt hét patchei bizonyítják, hogy Sala nem engedte el az egypontnulla után a Great Ursee hullámai által csipkézett világot. Ha kérdések gyötörnének, a Bulwark alapfelvetésével tudok reagálni: mindig építs, abból baj nem lehet!

PLATFORM PC (tesztelve), PS5 (PS4), Xbox Series (One) | KIADÓ Wired Production | FEJLESZTŐ Tomas Sala MEGJELENÉS 2024. március 26. ÁR 19.50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 órája
3

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

11 órája
3

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2014-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

1 napja
7

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

1 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

1 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

2 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

3 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

3 napja
45

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

4 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

4 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

4 napja
73

Heti megjelenések

5 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

7 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

7 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

7 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

8 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

8 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

9 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

9 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

9 napja
11