[Teszt] Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

mcmackoGéczy Attila2024.04.07. 21:30

A közösségi média hidat húz távoli pontok közé, közelebb hozza egymáshoz a fizikailag elérhetetlen szigeteket. Valószínű ti is követtek számotokra szimpatikus alkotókat, látjátok a mindennapjaikat, a kreatív munkájuk nehézségeit, a nagy mérföldköveket... Aztán telik-múlik az idő, és az évek során követett projekt hirtelen megjelenik. Elérhető, kézzelfogható lesz. Én így követtem Tomas Sala-t Twitteren, aki a Falconeerrel kedvenc indie-fejlesztőim közé állt, a Bulwark projekt pedig ismét az ismerősen ringató Ursee kékségéből emelkedett ki, akár a játék félelmetes tornyai.

De mi is az a Bulwark: Falconeer Chronicles? Egy mechanikák tekintetében lecsupaszított városépítő játék, egy diétás 4X a Solymászok világában. A nagy háborúk után az életben maradt frakciók egyikeként kell bázist építenünk, kapcsolatot felvennünk a többi frakció városával, vagy csak simán kihasználnunk az Ursee adta lehetőségeket, hogy saját településünk lakossága, ezzel a birodalmunk ereje növekedjék.

A gameplay két részre oszlik. Lenn a szárazföldön tornyokat építünk, bányákat/feldolgozóüzemeket húzunk fel (a kő, fa és vas a három fő erőforrás az emberi munkaerő mellett), és a tornyok közé járatokat emelünk. A csomópontok fejleszthetők, sőt, az építkezésnek kiemelt része a tornyok emeleteinek égig emelése. Közben teraszokat, kifutókat is növeszthetünk, és ha jó az erőforrás-áramlás, kellően ügyesen helyeztük el a tower-egységeket és az átjárókat, akkor a lakosság száma és az apró házikók mennyisége magától is növekedni fog. Organikusan, változatosan, legtöbbször lenyűgöző módon.

A játékmenet másik rétege az égbe visz minket, ahol felderítő léghajónkkal eseményeket, anomáliákat derítünk fel, új erőforrás-központokat fedezünk fel, vagy más frakciók telepeivel vesszük fel a kereskedelmi-diplomáciai kapcsolatokat. Ha harc van, hajónkkal odamehetük segíteni (Jönnek velünk a Falconok is!), de alapvetően a felderítés is élményszámba megy az Ursee szépséges tájain. (Ezt remek fotó móddal toldotta meg Sala.)

Mi a cél? Ennyi! Nagyjából be is lőttük a fentiekkel, hogy mi mindent kínál a Bulwark. A játék nem rág a szádba semmit, nem kínál végcélokat, három szcenáriója és egy szabad-építési módja minden, amit jelenleg ad. Emlékeztek a Townscaperre? A Bulwark hasonló szemlélettel él, és a játékosnak a szabad formálás élményét kínálja. Olyan alapvető funkciók beemelésével, ami tényleg a lehető legegyszerűbb változatban prezentálják a 4X-nagyok komplexitását. Ez a hozzáférhetőség, a szabadság élménye, vagy a nyomasztó menedzsment hiánya egy új szemlélet, ami tökéletes levezetést kínál a fárasztó munkanap végén. Jól működik konzolon, Steam Deck-en is csodásan fut, és akár PC előtt ülve is le tudja kötni az embert.

Az egyszerűség mellett a Bulwark azonban ellentmondásos módon több mindent is kér a játékostól, akinek az első pár óra csak a lassú felismeréskről fog szólni. A program ugyanis nagyon keveset rág a szádba: pár tippel elindít, a többit pedig neked kell kitapasztalni. Azt, hogy meddig érnek el az erőforrások. Hogy a tornyok köré miként gyűlik a nép. Hogy a tornyok fejlesztése, az útvonalak gondatlan megválasztása később erőforrás-fennakadásokhoz vezethet. Hogy nincs mindig minden tengeri kereskedelmi vonalra elegendő kapitányunk.

Az első indítás után szabad építésbe vágtam, ami teljesen más szemléletet igényel, mint a kampány zártabb rendszere. Az első szcenárió harmadik újrakezdésére tudtam már a kezdetektől tudatosan építkezni és fejleszteni. (És volt annyira érdekes az első pár próbálkozás is, hogy maradjak!) Bár nincsenek nagy stratégiai igények, a játék pont annyira von be a menedzsmentbe, hogy megmaradjon a "csak még öt percet fejlesztgetek" érzés az emberben. Én megértem, hogy nem fog ez mindenkinek bejönni, de nekem nagyon tetszett, hogy a játék felnőttként kezelt. Hagyta, hogy magam ássam bele magam az apró részletekbe. Sok mélység egyébként nincs; ahol keresel, ott se feltétlen találsz értelmet, célt, vagy komolyabb téteket. De ez a Bulwark nagy újítása. A célokat részben te szabod meg saját magadnak.

A játék UX-éről sok ellentmondásos véleményt olvasni, de többen (köztük én is) fejet hajtok az egyszerű, mégis összetett irányítás kontroller-fókusza mellett. Emellett a felhasználói felület letisztultsága, elegáns mivolta is tetszetős. Az építkezésbe beleszokva teljesen adja magát minden lépés - egy-két nap után már szó szerint álmomban is a sziklákon kerestem az építési alapokat, meg ugráltam a csomópontok között. A grafika pedig eszméletlenül egyedi - nincs másik játék a Falconeer mellett, ami úgy nézne ki, mint a Bulwark. Ha bejön ez az óceánpunk világ, akkor már csak a látképek miatt is érdemes benne repülni egy kicsit.

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív áramlását kínálja a játékosok tengerének irányába. Tartalmában limitált, lehetőségeiben - ellentmondásos módon - roppant széleskörű. A nemrég felfedett roadmap alapján érdemes lesz a játékkal együtt maradni, a fejlesztő napi szintű kommunikációja a Discordos rajongótáborral, az elmúlt hét patchei bizonyítják, hogy Sala nem engedte el az egypontnulla után a Great Ursee hullámai által csipkézett világot. Ha kérdések gyötörnének, a Bulwark alapfelvetésével tudok reagálni: mindig építs, abból baj nem lehet!

PLATFORM PC (tesztelve), PS5 (PS4), Xbox Series (One) | KIADÓ Wired Production | FEJLESZTŐ Tomas Sala MEGJELENÉS 2024. március 26. ÁR 19.50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

17 órája
6

Echoes of the End: Enhanced Edition

A megjelenéskor elment mellettünk az Echoes of the End, az Enhanced Edition változat azonban remek alkalmat biztosított arra, hogy begördítsük a tesztlaborba a fantasy akció-kalandot.

1 napja
10

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

1 napja

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

2 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

2 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

3 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

3 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

4 napja
10

Heti megjelenések

4 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

6 napja
5

The Outer Worlds 2

6 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

6 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

7 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

8 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

8 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

9 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

9 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

9 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

9 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

9 napja
2