A Townscaper egy olyan egyszerű játéknak indult, amit az ember csak úgy elnézegetett a készülése során a fejlesztő, Oskar Stalberg Twitterén, majd aztán a hype felkapta, beállt a projekt mögé a Raw Fury, aztán most ott tartunk, hogy Series X-en, Game Pass-ban nyomhatjuk, akár 4K-s gigatévén is a szerelemprojektnek indult tengeri városépítősdit.
És nagyon más nincs is a játékban. Adott a grid, a rács, adottak a színek, és az épületek, amelyeknek először alapot kell építeni a vízen, azokat összekapcsolni, majd jöhetnek az emeletek, az organikus alakzatok, az összefonódó építmények, a kényelmes kertek, a homokos partra vezető lépcsősorok, a sirályfészkek, a "véletlenszerűen" felbukkanó titkos formák... És körülbelül ennyi.
A Townscaper nem akar több lenni. Nincs benne lakosság, nincs mikro- és makrogazdaság. Nincsenek istenszimekre jellemző csodák, sem nevezetes események. Te vagy, a grid, a színek és az épületek, amiket lepakoltál.
Ehhez a komplexitáshoz nem is jár csillivilli grafika, de ami van, az több mint tökéletes. Minden puttyanás, minden rajzfilmszerű dinamikával ellátott épületösszefonódás a helyén van. Lehet csak tíz percre köt majd le a település-telepítés, de lehet napokra elszöszmötölsz a tökéletes tengeri város koncepciója felett. A végeredmény pedig olyan, mint a kockás füzetbe rajzolt térképek, amiket kölyökként vetettél papírra...
A Townscaper egy komplett acsi-aranybánya. Kábé egy óra alatt ki lehet belőle kapni ezer pontot, de nem ezért érdemes vele játszani.
A Townscaper megmutatja, hogy nem kell a víz alá merülni a kincsekért. Épp ellenkezőleg! Egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Jó példa arra, hogy az olcsó játékok polca milyen kincseket rejt, és hogy a Game Pass milyen gyöngyöket tud kiemelni a rivaldafénybe. Jó példa arra, hogy pár egyszerű gondolattal és zseniális design megoldással milyen kis csodákat lehet létrehozni. Néha pont elég ennyi, néhány apró csepp csoda, sós permetű tengervízzel az arcodba fröcskölve.
A Townscapert itt tudjátok kipróbálni böngészőből: KATT!