Mega Man játékokkal nem vagyunk igazán gazdagon ellátva, jó Mega Man játékokkal meg húúú, nem is tudom mikor találkoztam utoljára (közben beugrott, hogy 6 éve volt egyszer egy Mega Man 11 - ez se mostanában jött) Teljesen evidens lenne, hogy ilyen aszályos időkben az indie scéna felfigyel a kiéhezett rajongók szirénhangjára, de sajnos eddig ez se volt kifejezetten jellemző. Eddig.
Ugyanis a BerserkBoy Games Berserk Boy című alkotása (figyeled?) semmilyen porcikákában nem kívánja tagadni, hogy a fent említett piaci rés betöfködését célozta meg. Főhős barátunk minden ízében, színében, mozgáskultúrájában, hangvételében, de még dizájnjában is a Capcom kabaláját kívánja sajátos módon megidézni.
Teszi mindezt egyébként egész jól: berzerker fiúnk minden mozzanata (és itt most elsősorban a kontroll mechanikákra gondolok) kísértetiesen hasonlít tudjukkiére ezáltal a mozgáskultúra elsajátítása nem okoz különösebb gondot. Emellett a fejlesztő berzerkerek odafigyeltek arra, hogy azért mégse egy-az-egyben koppintsák le a kék bomber világát: a főhős ezúttal nagyhatalmú bogyókat (berzerk bogyókat, nyilván) gyűjtöget be a különféle főellenfelektől. Ezek pedig nem csak egy speciális lövedékkel gazdagítják az új gazdit hanem teljesen egyedi mozgás és támadás arzenállal. Ez abból a szempontból klassz, hogy a lehetőségek tárháza igencsak gazdaggá terebélyesedik - és a pályadizájn is nagyban épít erre - de véleményem szerint a kevesebb ilyen téren néha több. A magam részéről sokkal jobban szeretem ha van pár nagyon jól működő, kézre álló mechanika amiket aztán elsajátítok jól, mint amikor van 26 féle opció, amiből végül használok 4-et.
Ami viszont a szomorúbb tény, hogy a pályatervezés, az ellenfelek elég egysíkúak, már a legelején érezheted, hogy az újrahasznosítás igazi eltökéltjei a berzerker csapat fura urai. A Mega Man játékok csúcspontjai mindig a bossharcok, itt sajnos szintén nem sikerül hozni a szintet. Ellenben a zenei világ és a banális sztori totál együtt rezeg az inspirációs forrással, szóval ha tényleg nagyon ki van éhezve a benned élő elnyomott megaember, akkor egy próbát lehet érdemes tenni vele.
Szóval a nap végén azon töprengek: valahol teljesen érthető, hogy nem mernek a kis fejlesztők nagyon erre a területre tévedni. Még Keiji Inafune-nak sem sikerült, pedig ő azért látott készülni pár klasszikus Mega Man játékot. Ahhoz hogy egy ilyen játékot igazán jóra lehessen hegeszteni hatalmas dedikáció és tapasztalat szükséges. És érteni vélem, hogy ezt megugrani keveseknek sikerül. Ettől függetlenül a Berserk Boy egyáltalán nem rossz játék, de a Mega Man X mellé nem tud felkapaszkodni a polcra.
PLATFORM PC (tesztelt), PS4, PS5, Xbox One, Series, Nintendo Switch KIADÓ BerserkBoy Games, Big Sugar FEJLESZTŐ BerserkBoy Games MEGJELENÉS 2024. március 06. ÁR 19.9 USD / 7 490 Ft