[Teszt] Killing Time: Resurrected

Killing Time: Resurrected

mcmackoGéczy Attila2024.10.21. 21:10

A nemrégiben megjelent PO'ed után a Nightdive ismét belenyúl a régibe - a 3DO-n és PC-n dobbantó Killing Time kapja a következő definitív kiadást. Vissza a múltba, előre a halloweeni őrületbe! A Killing Time: Resurrected ismét egy nyalánkság a boomer-shooterek kedvelői számára. Kérdés, hogy mit szeretünk szagolni és ízlelni a nyalnivaló végén.

Mert a Killing Time ismét nem való akárkinek. A 3DO idejében, a Panasonic masinájára Doomot portoló fanatikus fejlesztők játéka ez, amely látványra és megvalósítási ötleteit tekintve egy korabeli, CGI-alapú erődemonstrációnak indult. És igen, jómagam is emlékszem, hogy a játékról készült screenshotok az 576-ban szinte hihetetlennek tűntek. Köszönhető volt ez annak, hogy méretes ellenfél-spriteokkal variáltak a készítők, és konkrét filmjeleneteket illesztettek a 2.5D világ terébe. Ami azonban nyomtatva kiváló benyomást kelt, az élőben ma már egy nagyon öreges és fura FPS élményét kínálja.

A Killing Time: Resurrected furcsa keveréke amúgy a korai PC-port, és a több tekintetben erőteljesebb 3DO változat szegmenseinek. A később megjelent PC verzió nagy, összefüggő és nyitott világa visszatér, de a játékban ott vannak a sokkalta dögösebb 3DO-s spriteok (amelyeket kapcsolóval lehet aktiválni), na meg az egész játék csilli-villi KEX-motoros gúnyát kapott. Fényekkel, 144 FPS-sel, CG-szerűre maszkírozott fali textúrákkal és feljebb tornászott sprite felbontással. A gont ott van, hogy a játék maga csupasz és poros, akár egy ódon sírkamra. A belterek jelentik a Killing Time fő gyengéit, ahol amolyan Wolfenstein-szerű labirintusokkal találkozunk, a kor szempontjából talán ötletesnek tűnő urbánus-valószerű környezettel. És sok-sok ismétlődéssel. A fegyverjáték nagyon üres, az ellenfelek sem jelentenek fondorlatos kihívást. Ha csak bent játszódna a KT (ahogy azt a 3DO változat tette annak idején), nos, bajban lennék az értékeléssel.

Szerencsére azonban a külső terekkel az egész élmény is megnyílik, még a zavaróan nagy sprite-fák árnyékában is jobb kétfejű kutyákra, méretes zümmögőkre meg ordas szörnyekre vadászni, mint a négyzetrácsos papíron megtervezett épületekben. A játék nyitottsága minimális szekvencialitást is hoz magával. No, nem kell semmilyen komolyabb dologra gondolni - a Powerslave kategóriákkal komplexebb ilyen téren -, de legalább próbálkoztak valamivel a készítők.

A már említett FMV-alapú megközelítésen túl érdekes amúgy a játék hangulata is. A gengszterkorszak közepébe repülünk, némi régészeti misztikummal, spirituális marhulással, a korszakra jellemző zenékkel, na meg a fura humorral, ami az egész játékot belengi. Viszont akármennyire is próbáltam úgy képzelni, ahogy a sajtóanyagok állítják (azaz, hogy a paródia-jelleg eredetileg is szándékos volt), szerintem csak az időbeli távolság szépíti meg a játék szeleburdiságát.

A játékkal kapcsolatos megítélés tehát két dolgon fog múlni. Ha játszottál annak idején az eredeti címekkel (akár PC-n, akár 3DO-n), akkor a nosztalgia miatt vissza fogsz térni, de itt tényleg az emlékek rohama lesz az, ami miatt a Killing Time: Resurrected történetén végigérsz. Ha csak egy boomer-shooterre vágysz, akkor viszont a történelmi vonatkozásra kell alapoznod, és utána tőled függ, hogy a különc körítésből mit tudsz értékként megtartani. Az viszont biztos, hogy a sok apró extra és a komoly, alapokig hatoló felújítás ismét a Nightdive mércével értelmezendő.

Sok erénye van a Killing Time: Resurrectednek, de ha ezeket lecsupaszítom, az FPS-élmény pusztán egy rögös utazást kínál majd a kilencvenes évek kellős közepébe. Kérdés, hogy a pozitívumokat mennyire tudod fejben a csontszáraz alapok köré képzelni. Bár engem előzőleg a kíváncsiság hajtott tesztelőként, meg kell mondjam, több este is azon kaptam magam, hogy minden észérv ellenére vissza-visszahúz a Killing Time egy kis további lövöldözésre. Lehet hogy engem is elkapott valami ősi átok? Ha igazán ősi nem is, a Nightdive újból kihasználta, hogy nem tudunk a kilencvenes évektől szabadulni...

PLATFORM PC, Xbox, PlayStation, Switch KIADÓ | FEJLESZTŐ Nightdive Studios, 3DO, Ziggurat | MEGJELENÉS 2024. október 18. ÁR 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

2 órája
3

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

19 órája
21

Heti megjelenések

1 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

2 napja
2

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

3 napja
3

Kirby Air Riders

3 napja
6

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

3 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

4 napja
9

The Last Case of John Morley

4 napja
3

Super Mario 40: az elmúlt öt év tíz érdekes pillanata

4 napja
3

Lengyel mérföldkövek – ez történt szerdán

Benne: World of Warcraft: Midnight, Cyberpunk 2077, Cronos: The New Dawn, Death Strading 2: On the Beach, Sublustrum, Lonely Mountains: Snow Riders.

5 napja
9

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

5 napja
9

A lovakat betiltják, ugye? – ez történt kedden

Benne: Erosion, Destiny 2: Renegades, Horses, DuneCrawl, Warhammer 40,000: Space Marine II.

6 napja
5

Outlaws + Handful of Missions: Remaster

6 napja
4

Game Pass: november utolsó hetei

Moonlighter 2. The Crew Motorfest. Banishers: Ghost of New Eden. Többek között ezek a címek várják a hónap második felében az előfizetőket.

6 napja

A.I.L.A.

6 napja
4

Call of Duty: Black Ops 7 szezonstart, Xbox X Crocs – ez történt hétfőn

Továbbá: Wild Blue Skies, Pioner, Skate Story.

7 napja
10

Heti megjelenések

8 napja
13

Dispatch #S01 - bárcsak ne lenne vége

8 napja
9

Keleti oldalról - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Varsapura, PUBG: Black Budget, Street Fighter 6, Morkull Ascend to the Gods

2025.11.22.