[Teszt] Killing Time: Resurrected

Killing Time: Resurrected

mcmackoGéczy Attila2024.10.21. 21:10

A nemrégiben megjelent PO'ed után a Nightdive ismét belenyúl a régibe - a 3DO-n és PC-n dobbantó Killing Time kapja a következő definitív kiadást. Vissza a múltba, előre a halloweeni őrületbe! A Killing Time: Resurrected ismét egy nyalánkság a boomer-shooterek kedvelői számára. Kérdés, hogy mit szeretünk szagolni és ízlelni a nyalnivaló végén.

Mert a Killing Time ismét nem való akárkinek. A 3DO idejében, a Panasonic masinájára Doomot portoló fanatikus fejlesztők játéka ez, amely látványra és megvalósítási ötleteit tekintve egy korabeli, CGI-alapú erődemonstrációnak indult. És igen, jómagam is emlékszem, hogy a játékról készült screenshotok az 576-ban szinte hihetetlennek tűntek. Köszönhető volt ez annak, hogy méretes ellenfél-spriteokkal variáltak a készítők, és konkrét filmjeleneteket illesztettek a 2.5D világ terébe. Ami azonban nyomtatva kiváló benyomást kelt, az élőben ma már egy nagyon öreges és fura FPS élményét kínálja.

A Killing Time: Resurrected furcsa keveréke amúgy a korai PC-port, és a több tekintetben erőteljesebb 3DO változat szegmenseinek. A később megjelent PC verzió nagy, összefüggő és nyitott világa visszatér, de a játékban ott vannak a sokkalta dögösebb 3DO-s spriteok (amelyeket kapcsolóval lehet aktiválni), na meg az egész játék csilli-villi KEX-motoros gúnyát kapott. Fényekkel, 144 FPS-sel, CG-szerűre maszkírozott fali textúrákkal és feljebb tornászott sprite felbontással. A gont ott van, hogy a játék maga csupasz és poros, akár egy ódon sírkamra. A belterek jelentik a Killing Time fő gyengéit, ahol amolyan Wolfenstein-szerű labirintusokkal találkozunk, a kor szempontjából talán ötletesnek tűnő urbánus-valószerű környezettel. És sok-sok ismétlődéssel. A fegyverjáték nagyon üres, az ellenfelek sem jelentenek fondorlatos kihívást. Ha csak bent játszódna a KT (ahogy azt a 3DO változat tette annak idején), nos, bajban lennék az értékeléssel.

Szerencsére azonban a külső terekkel az egész élmény is megnyílik, még a zavaróan nagy sprite-fák árnyékában is jobb kétfejű kutyákra, méretes zümmögőkre meg ordas szörnyekre vadászni, mint a négyzetrácsos papíron megtervezett épületekben. A játék nyitottsága minimális szekvencialitást is hoz magával. No, nem kell semmilyen komolyabb dologra gondolni - a Powerslave kategóriákkal komplexebb ilyen téren -, de legalább próbálkoztak valamivel a készítők.

A már említett FMV-alapú megközelítésen túl érdekes amúgy a játék hangulata is. A gengszterkorszak közepébe repülünk, némi régészeti misztikummal, spirituális marhulással, a korszakra jellemző zenékkel, na meg a fura humorral, ami az egész játékot belengi. Viszont akármennyire is próbáltam úgy képzelni, ahogy a sajtóanyagok állítják (azaz, hogy a paródia-jelleg eredetileg is szándékos volt), szerintem csak az időbeli távolság szépíti meg a játék szeleburdiságát.

A játékkal kapcsolatos megítélés tehát két dolgon fog múlni. Ha játszottál annak idején az eredeti címekkel (akár PC-n, akár 3DO-n), akkor a nosztalgia miatt vissza fogsz térni, de itt tényleg az emlékek rohama lesz az, ami miatt a Killing Time: Resurrected történetén végigérsz. Ha csak egy boomer-shooterre vágysz, akkor viszont a történelmi vonatkozásra kell alapoznod, és utána tőled függ, hogy a különc körítésből mit tudsz értékként megtartani. Az viszont biztos, hogy a sok apró extra és a komoly, alapokig hatoló felújítás ismét a Nightdive mércével értelmezendő.

Sok erénye van a Killing Time: Resurrectednek, de ha ezeket lecsupaszítom, az FPS-élmény pusztán egy rögös utazást kínál majd a kilencvenes évek kellős közepébe. Kérdés, hogy a pozitívumokat mennyire tudod fejben a csontszáraz alapok köré képzelni. Bár engem előzőleg a kíváncsiság hajtott tesztelőként, meg kell mondjam, több este is azon kaptam magam, hogy minden észérv ellenére vissza-visszahúz a Killing Time egy kis további lövöldözésre. Lehet hogy engem is elkapott valami ősi átok? Ha igazán ősi nem is, a Nightdive újból kihasználta, hogy nem tudunk a kilencvenes évektől szabadulni...

PLATFORM PC, Xbox, PlayStation, Switch KIADÓ | FEJLESZTŐ Nightdive Studios, 3DO, Ziggurat | MEGJELENÉS 2024. október 18. ÁR 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

1 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

3 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

4 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

4 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

5 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

7 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

8 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

9 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

9 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3