Mostanában lesz a Metroid Prime megjelenésének 20. évfordulója, a forradalmi kaland-FPS játék kapcsán pedig a fejlesztők csivitelnek a Twitter felületén.
Zoid Kirsch, a Retro egyik veteránja gameplay mérnökként dolgozott a Prime szérián, szóval belső sztorijai igazi ínyencfalatnak számítanak Samus rajongói számára.
A november 18-i "szülinapig" ZoidCTF különböző sztorikkal szórakoztatja a nagyérdeműt (érdemes tehát követni a Twitter fiókját). Ebből kettőt emelünk most ki.
Az egyik a játék elektrosztatikus effektjéhez kapcsolódik, amelynek igényes textúra-alapú megvalósítása túl költségesnek bizonyult hardver téren, úgyhogy a srácok egy eszelős trükköt vetettek be. A zaj ami a képernyőn található, konkrétan a futó kód egyeseiből és nulláiból áll össze - így zajosodik az aktív bitek alapján Samus visorja.
Egy másik sztoriban arról mesél Zoid, hogy a játék ajtónyitó-mechanikája az ajtók mögött álló szobák menet közbeni memóriába töltése miatt került kialakításra. Ha gyorsan értél egyik ajtótól a másikig, és a meglőtt ajtó nem akart kinyílni egyből, az azért történhetett, mert töltés nem volt összhangban a leggyorsabb mozgási lehetőségekkel (pl. morph ballként). Így picit várni kellett, amíg a lemezről a következő pályaszakasz betöltött.
Zoid mester amúgy Jack Mathews fejlesztőmérnök sztorijait is csatornázza. Ezekből kifejezetten izgalmas az a mondóka, ahol egy speciális CPU hibáról mesél Mathews. A GameCube gyártásában volt ugyanis pár olyan CPU, ami szériahibás volt, de csak speciális esetekben okozott ez gondot, és csak a Metroid Prime esetében, ahol animációs és egyéb bugok jöttek elő játék közben. A tesztelők ezerrel próbálták reprodukálni a hibát, de csak egy ilyen gépük volt. Azt is frigóba pakolva, és más izgalmas, feje tetejére állított helyzetben kellett tesztelgetniük, hogy a problémát reprodukálják. Idővel érkezett persze a patch, de akkor nem volt netes update - szóval azok akik a Nintendo számára visszaküldték a Metroid Prime lemezüket hibásként, azok patch-elt változatot kaptak vissza, gyári dobozban! Hát így ment ez akkortájt.
És hogy miért izgalmas mindez? Mert a 20-ik szülinap közeledtével talán a veteránok egy bejelentést kezdenek a mostani sztorifolyammal előzsírozni. A Metroid Prime 4 készül, de még nem láttunk belőle semmit. Talán a jeles eseményen?
A Metroid Prime 3 egyébiránt azért is nagyon fontos játékmegjelenés a rajongók számára, mert a Metroid Prime 3 2007-ben jelent meg, öt évvel az első GameCube-os epizód után, Wii-re. A Metroid Prime 3 óta pedig 15 év telt el. Több mint kétszer annyi, mint a Super Metroid és a Metroid Prime között. Vagy másképpen, körülbelül annyi, mint az első NES-es Metroid és a Prime epizód közt. Durván szalad az idő, nemde?