A Summer Game Fest műsorait követően számos játékról kaptunk új információkat zárt próbakörök, fejlesztői kérdezz-felelek vagy hosszabb interjú alkalmával. Bár személyesen nem volt alkalmunk az angyalok városába utazni, azért igyekeztünk röviden, a már megszokott vázlatszerű rendszerrel összesepregetni a legfontosabb anyagokat Nektek. Lássuk mit tudtunk meg!
DRAGON AGE:THE VEILGUARD

- Ember, elf, törpe és Qunari közül választhatunk majd karakteralkotásnál
- Minden eddiginél nagyobb szabadságot ígérnek külsőben és háttér tekintetében is
- Összesen 6 egyedi frakcióból kerülhetünk ki Thedas földjéről
- Ezek mindegyike 3 egyedi passzív képességet vagy egyedi dialógus opciót kínál
- Áthozható a Dragon Age: Inquisition karakterünk is, aminél dönthetünk a kezdéskor
- Néhány karakter már biztosan feltűnik majd a sorozat korábbi részeiből is
- A különböző kasztok (Harcos, Tolvaj, Varázsló) eltérő játékelemeket hoznak be
- Például a tolvaj momentumra épít...
- ...ez nő a bevitt találatokkal és használják a speciális támadások
- Három irányba lehet majd minden kasztot továbbfejleszteni
- A tolvajnál maradva ezek például a párbajhős, a szabotőr és a zsivány
- Távolsági fegyvere viszont mindegyik kasztnak lesz
- A The Lighthouse nevű hub területről indulhatunk majd felfedezni
- A küldetések mindegyike egyedileg felépített, elágazásokkal és titkokkal teli
- Nagyobb nyílt terepekre is számíthatunk, amit szabadon felfedezhetünk
- A harcrendszer valós idejű, fókuszban az elvetődés, hárítás és a visszatámadások
- Fontos az ellenfelek gyenge pontjai és ellenálló képességeik kiismerése
- Több karakter speciális támadása szinergiát hozhat létre ezeket kihasználva
- A képességfák nagyok és a társainkat is lesz lehetőségünk specializálni egy-egy területre
- A Mass Effect-hez hasonlóan háromfős csapatok lesznek a harcok alatt
- Közvetlenül nem vehetjük át társaink felett az irányítást, de parancsokat adhatunk ki
- Mindegyikükhöz kapcsolódik majd egy személyes küldetéssorozat...
- ...ami által jobban megismerhetjük az adott karaktert
- Romantikázni lehet szinte bárkivel, de két AI társunk is egymásba gabalyodhat
- Igen, lesz némi meztelenkedés is és forró jelenetek
- A fejlesztők ezúttal nagyobb kontrasztra törekednek...
- ...nem tűnik el a sötét fantasy, csak élesebb ellenpólust kap a színes helyszínekkel
- Az sem kizárt, hogy néhány szeretett karaktertől el fogunk búcsúzni a történetben
- Teljesen offline egyjátékos mód, nincs mikrotranzakció és kötelező EA account
- Quality és Performance opció és fotó mód megerősítve
KIADÓ Electronic Arts FEJLESZTŐ Bioware MEGJELENÉS 2024 ősze
GEARS OF WAR:E-DAY

- Nem egy spin-off epizód, hanem a Gears of War széria főszálának újabb tagja
- 14 évvel az első rész előtt játszódik, a Sera elleni Locust invázió kezdetén
- Visszatérnek az első részek sötétebb hangulatához, elmozdítva a horror irányába
- Az ellenfelet félelmetesebben, mint "valódi rémálmot" szeretnék ábrázolni
- Egy szimpla Locust Drone is legyen rémisztő, brutális és valóban fenyegető
- Ne felejtsük el, hogy a történet szerint most először veszik fel a harcot az idegenekkel
- Utalás volt rá, hogy a Lancer eredetét is megtudhatjuk majd a történetből
- De a narratíva a Carlos halála után megerősödő Marcus és Dom barátságára összpontosít
- A fejlesztőcsapat később szeretné a Gears 4 és 5 közötti időszakot is feldolgozni
- Nagyjából százszor több részlet lesz a képernyőn, mint a Gears 5 esetében
- Hardveres ray-tracing bevilágítás, árnyékok és tükröződések
- Következő generációs rombolás és csonkolás, a legfejlettebb animációs technológia
- Az Xbox Games Showcase alatt látott bemutató nem valós időben futott...
- ...de in-game asseteket (modellek, textúrák, környezeti elemek) használtak fel hozzá
- A The Coalition, a Blur Studios (Tim Miller) és GNet közösen dolgozott rajta
KIADÓ Xbox Game Studios FEJLESZTŐ The Coalition MEGJELENÉS Bejelentésre vár
PERFECT DARK(REBOOT)

- Teljes újraértelmezése a sorozatnak, nem szükséges az előző részek ismerete
- A főszereplőnk persze továbbra is Joanna Dark, a dataDyne ügynöke
- A közeljövőben járunk, miután számtalan természeti katasztrófa sújtotta a Földet
- A "The Cascade" néven emlegetett időszak sok területet lakhatatlanná tett a bolygón
- Egy Core Mantis nevű cégóriás viszont megoldást kínál The GEN Network néven
- Ez a projekt kerül a modern Kairó városába, amit kívülről teljesen elszigetelnek
- Nem véletlenül került a választás erre a városra, hiszen kevés játék helyszíne volt korábban
- Egy intuitív mozgásrendszer kialakítása és hogy többféle megoldás legyen mindenre
- Joanna például át tudja verni a biztonsági rendszereket, hangfelismerőket, őrszemeket
- Mindent be tudunk scannelni és az így szerzett információkat előnyünkre fordítani később
- Egy szerkezettel például mások hangján vagyunk képesek megszólalni ("deep fake")
- De konfliktuskezelésre is hasonlóan szerteágazó lehetőségeink lesznek
- Lopakodás, közelharc, halálos és nem halálos megoldások, kütyü használat
- Úgy tűnik tehát, hogy elmozdul a játékmenet az immerzív szimulátorok felé
KIADÓ Xbox Game Studios FEJLESZTŐ The Initiative / Crystal Dynamics MEGJELENÉS Bejelentésre vár
LEGOHORIZON ADVENTURE

- A Horizon Zero Dawn történetét dolgozza fel, de nyilván lazább és szarkasztikusabb formában
- Ennek megfelelően az ottani szereplőgárda tér vissza a szinkronszínészekkel együtt
- Két fős kooperatív mód, online és egy kanapén is (cross-play viszont nem támogatott)
- A harcban a környezeti elemeknek rendkívül fontos szerepe lesz...
- ...például a tábortűzön átlőtt nyíl extra sebzést kap a lángra kapva
- De hasonló módszerrel füvet és indákat égetve titkos helyszíneket is felfedezhetünk
- Az ellenfelek gyenge pontjai továbbra is fontosak...
- ...ezúttal ráadásul akár új fegyvert is adhat a kezünkbe
- A Studs természetesen itt is visszatért, mint a LEGO játékok állandó valutája
- Mint ahogy a kosztümök is, a Horizon világából és a LEGO termékekből egyaránt
- All Mother Tree szolgál hub területként, amit teljesen személyre tudunk szabni idővel
- A teljes kampányra nagyjából 7-8 órát emlegetnek, de több újrajátszhatóságot segítő elemmel
- A játék Unreal Engine 5 alapokra épít és PlayStation 5 / PC esetében ray-tracinget használ
- Quality és Performance mód is elérhető lesz természetesen, utóbbi 60 FPS opcióként
- A Nintendo Switch változat technikai részleteiről egyelőre nincs információnk
KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Guerrilla Games / Studio Gobo MEGJELENÉS 2024
PHANTOMBLADE ZERO

- A csapat a PlayStation 1-2 éra kreativitását és hangulatát igyekszik visszahozni
- Változatos kombinációkra építő, tradicionális, gyors, agresszív harcrendszer
- A Devil May Cry vonalán halad és a kínai Wuxia harcművészetből vesz át elemeket
- De inspirációs forrás volt a Bloodborne, Metal Gear Rising: Revengeance és a SIFU is
- Michael Chang (Demon's Souls / Dark Souls művészeti vezető) is a csapat tagja
- Mint ahogy a legendás Kenji Tanigaki akció-koreográfus is segíti a stúdió munkáját
- Abszolút nem a soulslike szubzsáner újabb képviselője, hanem stílusos akció-kaland
- Egyedül a jól felépített, titkokkal és elágazásokkal teli pályaszerkezet mutat hasonlóságot
- Nincsenek viszont újratermelődő ellenfelek és lesz nehézségi szint választás is
- Az ellenfelek támadásait meg lehet törni, ahogy a Sha-Chi (stamina) méterüket is
- A hárítás (parry) viszont fontos szerepet játszik és lényeges előnyhöz juttathat a harcban
- A felfedezést lecsúszás, falon futás és egyéb kontextuális mozdulatsorok segítik
- A végigjátszást 20-40 óra körülire tervezik, többféle befejezéssel
- Masszív endgame tartalom, többjátékos és rougelike módok is tervben vannak
- A megjelenés előtt számíthatunk próbaváltozatra (Demo)
- De a fejlesztés csak 2022-ben kezdődött, az alapok vannak meg egyelőre
- Nincs PlayStation exkluzív szerződésük, így nem kizárt egy későbbi Xbox portolás
- De a Tencent és a Sony Interactive Entertainment folyamatos támogatását élvezik
KIADÓ S-GAME FEJLESZTŐ S-GAME MEGJELENÉS Bejelentésre vár
ASTROBOT

- A beszámolók szerint teljesen olyan, mint egy minőségi Nintendo platformer
- Feszes és pontos irányítás a régi mozdulatsorokkal és új képességekkel
- Három különböző nehézségi szint, amiből a Hard próbára teszi majd a rajongókat is
- A pályaválasztó számtalan galaxist tartalmaz, tele színes bolygókkal és egyedi helyszínekkel
- Néhány planéta nehezebb, mint a többi, de erről előre kapunk információt a nevük felett
- 80 egyedi pályát kapunk, tele elveszett botokkal, kihívásokkal, titkokkal
- Na meg egyedi, csak ott használt mechanikákkal, amiből rengeteg lesz a jelek szerint
- Vertikálisan is megnyílik előttünk a tér, például alámerülhetünk a vizes részeknek...
- ...egy képességnek hála pedig ballonná fújhatjuk magunkat és repülhetünk
- Hátizsákunkba bújt robot-kutya társunk szintén hoz néhány jetpatck szerű opciót
- Rengeteg ikonikus karakter tűnik fel majd ismét és talán ezúttal nagyobb szerephez jutnak
- A próbakörben feltűnt Kratos, Atreus, Ratchet és Rivet is
- A DualSense támogatás nyilván ismét iránymutató lesz, az Astro's Playroomhoz hasonló élmény
- A kipróbálható Demo az elmondottak szerint öt merőben eltérő pályát tartalmazott...
- ...amiben volt hagyományos darab, kimondottan nehéz kihívás és főellenfél harc is.
KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Team Asobi MEGJELENÉS 2024.09.06.