Egyre több olyan hozzászólás olvasható a gamer társadalomban, mely azt nehezményezi, hogy a játékok ára bizony nincs mindíg összhangban a szavatossággal...
Sok játéknál ez komoly hátrány lehet, de véleményem szerint ez függ a játékélménytől, a történettől a játék műfajától, és a játékmenettől. Vegyünk egy FPS játékot. Tegyük a szívünkre a kezünket és kérdezzük meg magunktól, hogy vajon tudnánk legalább 100 órát játszani egy FPS játékkal?
Vannak akik erre azt felelik "Naná, hideg élelmet és a bilit be az ajtó alatt és mehet a buli.", míg másoknak egy FPS már 6 óra után sablonos lehet és már alig várják,
hogy vége legyen. Más a helyzet az RPG játékokkal, mert ott szinte a műfaj megköveteli a hosszabb játékidőt, a karakterek fejlesztése, új felszerelések készítése mind mind sok időt emésztenek fel.
És mi a helyzet az autós játékokkal? Ha csak versenyezni kell pályáról-pályára alap autókkal szintén unalmassá válhat néhány óra után. Ha azonban megszórják a játékot egy kis RPG borssal (saját autók vásárlása, tuningolása, fejlesztése), akkor az már más tészta.
Ezek után felmerül bennem a kérdés, hogy jogos e egy játékot alul értékelni a rövidsége miatt? Még akkor is ha fantasztikus a grafika, jó a játékélmény?
Nekem az a meglátásom, hogy nem tudnék egy Dynasty Warriors-al 100 órát játszani és elég nevetséges lenne az Oblivion ha mindössze 5 órányi játékélményt kínálna.