A minisorozat negyedik része. -Ellenfelek
Zombi
Nem lehet Resident Evil zombik nélkül, legalábbis egy jó darabig nem (Igen, most rád gondolok kedves 'Resident Evil' 4). Sokkal több variációjuk létezett az 1.5-ben, és most nem a texturákra gondolok (abból valóban jobban áll a végleges), hanem a mozgásrepertoárjukra. Fel tudtak kapaszkodni a magasabb helyekre is, természetesen le is tudtak onnan ugrani, illetve kisebb réseken keresztül is át tudtak kúszni, hogy aztán ismét feltápászkodva utánad eredjenek.
Gyorsaságuk is igen eltérő. Egyesek szimplán csoszognak, míg mások már-már kocogással vetélkedő tempóval iramodnak a potenciális ebéd után.
Egy szobában egyidejűleg maximum 9/10-en lehetnek.
Kutya
Az zombiknál jóval gyorsabb, agresszívabb ellenfelek. Egy új támadási módot leszámítva nem tértek el a nagyon a végleges kutyáktól. Korai bétákban farkaskutya variánsokat is lehetett látni.
Varjú
Mit is lehetne róluk írni? Gyorsak, csoportokban támadnak, azonban roppant könnyű végezni velük. Semmi újat nem mutatnak fel a prototípusban.
Pók
Ez az ellenfél sem változott sokat a fejlesztés alatt. Egyedül a szellőzőnyílásokon keresztül való közlekedésmódjuk az egyetlen említendő eltérés a két verzió között.
Gorilla
Egyáltalán nem került bele a végleges játékba. Kettő típusa volt; nagy, miniboss-szerű, illetve kisebb, hagyományos ellenfélként voltak jelen. Támadásuk a pofozásban merült ki, legyen az földön, vagy plafonon (igen fel tudtak csimpaszkodni).
'Pókember'
Szegény Parker, mivé lettél? :) Na de minden viccet félretéve, egy igen érdekes szörnyről van szó. Szintén nem élte túl a vágást, ami véleményem szerint igen nagy kár. Ha messze van tőled, méreg köpködésével próbálkozik, közelebb kerülve azonban főszereplőnket karjainál fogva igyekszik felemelni, ami lassab reakcióidejű játékostársainkat egy gyönyörű Game Over jelenettel 'jutalmazhatja' (vagyis a karakter felső végtagjait szépen kitépi helyükről).
Krokodil
Ismerős lehet a game bolti változatából. Nem sokat tudni róluk. Az azonban biztos, hogy a gorrilákhoz hasonlóan, ezek is kétféle méretben léteztek.
William Birkin
Hát igen, a játék főantagonistája az 1.5-ben is Birkin Volt, csak radikálisan máshogy nézett ki. Több mutációjával kellett megküzdeni, mire végleg megszabadulhattunk tőle. Az első fázisban még a lánya nevét is kimondta. Erre a végleges produktum csak utalt.
Hát ismét a végére értünk egy epizódnak, remélem érdekesnek találtátok! Holnap a helyszínekkel fogok jelentkezni.