Véleményem a DotP-ről azoknak, akik ismerik a kártyajátékot.
Teljesen vegyes érzelmeim vannak ezzel a játékkal kapcsolatban. Viszonylag régi Magic rajongó vagyok, bár igazán akkor élveztem a játékot, mikor még mindenki kezdő volt a környezetemben. Akkor alapvetően nem durva kártyákkal nagyon jópofa, de nem túl erős paklikat lehetett összerakni, és azokkal jókat játszani. Ma Magic Online-on játszom (néha), viszont ott olyan erős a felhozatal, hogy a kis olcsó deckekkel nem sok esélyem van.
A Duels of the Planeswalkers visszahozza a régi M:TG hangulatot, nekem. Nagyon alap kártyákkal lehet nagyon jó csatákat játszani. A megjelenítés csodálatos, a kártyák szebbek, mint az MTGO-ban, teljesen megvan ugyanaz az érzés, mintha asztalnál játszanánk. Viszont ebben ki is merül a tisztán pozitívumok listája.
Sajnos, valamilyen oknál fogva a DotP nem gyüjtögetős játék. Nem lehet benne cserélgetni, sőt, igazából tisztességes saját decket sem lehet összeállítani.
A játék ad paklikat, egy-egy szín (vagy később gondolom színkombináció köré rendezve). Ez azt jelenti, mikor az ember megszerzi pl. a fehér paklit, kap, nem számoltam meg, de gondolom 40 db kártyát, ami az alapját adja a decknek, és ehhez később szerezhet még 17-et. Mind az alap 40-ben, mind a 17 később szerzettben van duplázás, tehát ugyanaz a kártya előfordul többször. A deck szerkesztése annyiban merül ki, hogy melyik kártyákat akarod benne hagyni a 17 extrából. Az alap lapokhoz hozzá sem lehet nyúlni (kivenni se lehet őket), és földek sincsenek, azokat automatikusan teszi hozzá a játék megfelelő mennyiségben. Ennyi, fix deckek vannak, és az egyik deckhez tartozó kártyákat nem lehet (legalábbis eddig nekem nem sikerült) másik deckben felhasználni.
Azt gondolom, a MTG játékok alapvetően fontossági sorrendben a következőkön múlnak:
Milyen kártyák vannak a tulajdonunkban.
azokból milyen paklit állítunk össze.
Szerencse
Hogyan játszuk meg a húzott kártyákat.
Ebből az első kettő teljesen hiányzik a játékból. Ez óriási hiba szerintem. Van viszont egy előnye, és itt visszatérnék a bevezető szövegemhez. Ez azt is jelenti, hogy maguk a játékok kiegyensúlyozottak lesznek, senki sem jön mindent verő ultraritka deckel, ami sok-sok dolláros értéket képvisel. Ettől pedig a játék nagyon szórakoztató, annak ellenére, hogy az alapjai hiányoznak. Aztán később hogyan fogják átalakítani, az nyitott kérdés, akár eljuthatunk addig az állapotig is, ha új kártyákat adnak később hozzá, ami a MTGO-n megy.
A tartalom egyébként nem rossz, nagyon alap kártyák köszönnek vissza*, és elég gyakori témákra alapuló deckek is (elf deck, goblin deck), bár ezeket még csak ellenfélnél láttam, de feltételezem, mi is összegyűjthetjük őket. Kártyát szerezni a különböző játékmódokban lehet. Például a campaign mód, ahol egymás után különböző planeswalkereket kell megverni, mindegyik nyertes csata ad egy kártyát az éppen használt deckünkhöz, illetve némelyik egy új paklit ad. Lehet online játszani, és van egy challenge mód is, ahol egy körünk van megnyerni egy játékszituációt.
Pro:
Megjelenítés
Hangulat
Nosztalgia
Con:
Nem gyűjtögetős "Gyüjtögetős kártyajáték"
Nagyon limitált pakliépítés.
Nekem 8.5/10, mint egy XBLA játék, és 4/10, mint egy Magic: The Gathering játék.
- Ahogy néztem nagyrészt X edition lapok, a set jelzése pedig egy xbox controller a kártyán :)