Rewmac2012.08.23. 16:23

Darksiders 2 - Teszt

Előbb a Háború, majd a Halál...A sors nem válogat...

2010-ben a Vigil csapata hatalmas meglepetéssel lepte meg a játékos világot a Darksiders első epizódjával. Az apokalipszis négy lovasa közül Háború történetét sajátosan elmesélő akció/kaland ha díjakat és sikereket nem is halmozott fel, a játékosok szívében azért jól teljesített. Azonban a THQ úgy gondolta a Vigil kreálmánya megér még egy misét, hiszen bizalmat szavaztak nekik még egy epizód erejéig. A lovasok közül most az idősebbig testvér Halál kalandját követhetjük nyomon.

A történet a hamis hetedik pecsét feltörése után játszódik, miután Háború végiggyapálja az angyalokat, démonokat, majd a Tanács elé kerül, ítéletére várva. Ez a Darksidersben az a 100 év amikor erőtlenül szenved. Mind eközben Halál, aki tudja, hogy testvére ártatlan keresi a megoldást arra, hogy kiszabadítsa testvérét és tisztázza nevét a hamis vádak alól. Azonban nem is olyan egyszerű ez, hiszen a pecsét nem tört meg, tehát halálnak sincs teljes hatalma. Megkezdődik, tehát a világok közötti kaland ahol az egyetlen cél testvérünk feloldozása kerüljön ez „bármibe”. A gond, hogy nagy szabadság kissé erőltetett történetvezetéshez vezetett. Önmagában még nem gond, csak az események olykor kusza logikátlan fordulatokat vesznek, melyeknek semmi értelme sincsen. Enyhén kaotikus lehet, amikor harmadjára is elküldenek minket valamit megszerezni, hogy aztán majd abban a hitben éljünk megtudunk valamit közben az ég világon semmi jelentősége nem volt mert miután kijöttünk a dungeon-ből semmivel nem leszünk okosabbak. Ezt azért jobban is lehetett volna tálalni. Ezzel nem azt mondom, hogy maga a sztori gyenge, csak egyes helyeken rosszul van közvetítve a közönség számára.

Grafikailag a játék sokat fejlődött a 2010-es elődhöz képest, ami nem csoda, hiszen azért bármilyen meglepő a játékok így szoktak néha ilyet csinálni. A rettentően jó képregényszerű szinte már művészi dizájn maradt, ez önmagában szemet gyönyörködtető akármilyen tájon is járunk. Néma hiba azért övezi a PC-s verziót, ami a konzolosnál nincsen jelen. A PC-s portból ugyanis kimaradtak a HD textúrák és grafikai beállítások lehetősége így tulajdonképpen hiába rakjuk fel a felbontást 1080P-re sajnos nem lesz sokkal szebb a játék. A világok elrendezése és a színvilág remekül el lett találva, bár egyes helyeken felüti, magát az ismétlés mégsem lehet azt mondani, hogy rosszul lenne megtervezve és kivitelezve. Az egyetlen hátrányuk talán az, hogy néhol sok a holt tér ahol nem történik semmi. Halál és a többi főbb karakter kidolgozottsága és dizájnja egész egyszerűen mesterien részletes és nem lehet másképpen mondani jó. Néhol apró V-sync hibákat lehet tapasztalni, de ez is inkább a PC verzióra érvényes, boxon nem igen lehet vele találkozni. Textúra hibák száma elenyésző, tehát csak az veszi észre, majd aki nem játszik, hanem ezt figyeli.

A játék menet sokat változott néhol előnyére, néhol hátrányára. Az előző epizódhoz képest most egy viszonylag szabad világban bolyonghatunk különböző feladatokat megoldva dungeonökben miközben lépegetjük a jól megszokott szinteket ezzel még erősebbé válva. Az akció rész RPG és platoform elemekkel fűszerezve készült és megfelelően lett tálalva ahhoz, hogy egészséges összhang és balansz legyen közöttük. A platformingnak azonban van némi hibája, Halál ugyanis nem mindig szeretne, abba az irányba ugrani amerre mi azt szeretnénk és ez némi fennforgást okozhat. Azonban ha leesünk, nem kell checkpointtól kezdeni, mert rögtön visszatesz a legközelebbi biztonságos talajra. Viszont ahhoz tartom magam, hogy lehetett volna némivel precízebb az egész. A játékban a fegyvert az egyes akció rpg-kben (legutóbb Kingdoms of Amalur) megszokott loot rendszer biztosítja az érdeklődők számára. Az olykor már-már a kreatívnak tűnő feladatok viszont nem feltétlenül tornáztatják meg logikai problémamegoldó képességünket, ezt ellenben kompenzálják megfelelő mennyiségű titkos hellyel melynek felfedezése során hasznos és értékes csecsebecsékhez juthatunk hozzá némi küzdelem árán. Én személy szerint kevésnek érzem a másodlagos küldetések számát, főleg azért mert egy idő után jó formán a tömérdek gyűjtögetni való tárgy szerzésébe torkollik az egész. Ezen felül természetesen vannak különböző titkos dungeonök, melyek mindenféle zamatos csemegét rejtenek Halál barátunk számára, de valahogy az ember várná, hogy kapjon egy újabb célt. A világok száma megfelelő és kellően különböznek ahhoz, hogy ne unatkozzunk., ha pedig esetleg eltévednénk eme világok valamelyikének egyik sötét tornyában Dust madarunk szíves örömest megmutatja nekünk az utat, de a feladatokat már nem fejti meg helyettünk.

A harcrendszer, ha nem is egy komplex vágyálom, semmiképpen sem rossz. Két fegyverünk van alapból a kasza és egy általunk választott másodlagos fegyver. Ez lehet lándzsa, pofátlanul hatalmas kalapács vagy éppen kezünkre szerelhető pengék vagy tüskés kesztyűk. Persze mindegyiknek van ezer különböző altípusa melyek rengeteg különböző tulajdonsággal bírnak. A felszerelésünket a szintünkhöz mérten kapjuk, leszámítva a legendás holmikat ezeknek fix szintje van és nem lehet hozzájuk nyúlni sem pedig fejleszteni őket. Az úgy nevezett „megszállott” fegyverek azonban más kávéház. Ezen fegyverek statisztikáit, erősségét növelhetjük más fegyverekkel úgy, hogy a belerakott fegyverek tulajdonságából minden szinte választatunk egyet, mely erősebb lesz vagy bekerül a többihez. Természetesen távolsági harcra kapunk egy pisztolyt melynek egyetlen előnye, hogy három sorozatból visszatölti a varázserőnket, ezen felül leginkább puzzle feladatok megoldásához használható. A jó fegyver pedig sosem árt, de igazából elég, ha csak a megfelelő ellenfélhez a megfelelő statisztika párosul, ugyanis a játék első felében gyakorlatilag mindegy mi van nálunk, mert győzni fogunk, azonban a második fél az, amikor bizony nem mindegy, hogy milyen önvédelmi eszközzel próbáljuk elhárítani a személyünket ért támadások sorozatát.

A zenei aláfestés remekül illeszkedik a környezetbe Jesper Kyd egész egyszerűen zseniális kompozíciókat hozott össze, az már tényleg nem az ő hibája, hogy a készítők elkótyavetyélték ezeket és gyakorlatilag szituációtól függetlenül hallunk néha össze-vissza dallamokat. Ettől függetlenül az alapzajt szolgáló háttér muzsika kellemesnek mondható már-már annyira, hogy ha csak áll a játék sem fogjuk azt mondani, hogy nem illeszkedne az alapvető hangulathoz. A szinkron egyes esetekben átlagos fölé helyezkedik, máskor pedig erősen alá függően a karaktertől, de összességében nagyon jó a színészi játék, mégha jóval kevesebb, is mint a Darksiders 1-ben. Sajnos a játékból adódó bug miatt olykor eltűnhet a játékhangok 80% és maximum a lihegést halljuk meg Dust madarunk károgását. Ez esetben sajnos teljesen ki kell lépni a játékból és újra kell indítani. Ez jelenleg a konzolos porton van jelen, a PC-s változatnál már orvosolva lett a probléma. Az effektre kitérni felesleges mivel teljesen átlagosak, ez talán betudható annak is, hogy nincs összehasonlítási alapon a valós démoni hangok és játékbeliek között.

Ha az alapjáték esetleg nem lenne valakinek elég, még mindig lehetősége van a New Game+-ban újrajátszani a játék. Ennek során a gyűjtögetnivalókon kívül mindenünket megtartjuk és az ellenfelek is hozzánk igazodnak majd növelve a kihívást, ami alapból elsőre normál nehézségi szinten nem mondható egy élet-halál küzdelemnek. Külön érdekesség, hogy a játék a második körben bizonyos küldetések és boss harcok után más legendás fegyvereket ad. Ezek csak a New Game+-ban érhetőek el. További bónusz kihívás még a Crucible ami egy aréna mód. Ennek 100 hulláma van, és 25-ös intervallumokban kapjuk a legendás páncél 1-1 darabját. A harmadik kedvesség a Soul Arbiter lény labirintusa melyben elveszve keressünk kiutunkat, hiszen ez az egyetlen dungeon amiből nem lehet kiteleportálni. Vagy megcsináljuk, vagy meghalunk. Némi segítséget kapunk összegyűjthető térképdarabok formájában, de azért még azokkal is bőven lesz kihívás. A játék egyetlen online funkcióval rendelkezik méghozzá a barátok közötti tárgycserélgetéssel. Amennyi loot van, ez mondjuk adja magát és igen hasznos kis dolog. Tartalom tehát van bőségesen aggódni efelől nem szükséges.

A Darksiders 2 mindenképpen a jobb játékok közé tartozik és egy erősebb idényben is megállta volna helyét. Első nekifutásra 25-30 óra a normál fokozaton úgy, hogy mindig lesz mit csinálni. A világ atmoszférája a stílus szerelmeseit garantáltan magába szippantja pillanatok alatt, hiszen az összhatás, a témakör páratlan. Halál kalandja telis-tele van érdekes részekkel, noha néha leül a játék, de csak tőlünk függ, hogy miképpen pörgetjük föl magunk számára.

Látvány: 8

Történet: 7

Szavatosság: 9

Hang: 8

[b]Összpontszám: 8

Necroman Mk2
Mutropolis

A lelet azonosítása: old school kalandjáték a XXI. századból

1 napja
1

Cash Bacsi
Forge of Empires - Teszt (iOS)

Annyit és olyan régóta jött az arcunkba a reklám, hogy most már ki kellett próbáljuk!

2 napja

p34c3
Drága hobbi a videojáték?

- Tényleg léteznek olyan emberek, akik eredeti, dobozos játékokat vesznek? Akik megengedhetik maguknak ezt a méregdrága úri huncutságot? Gondoltam magamban, miközben vágyakozó pillantásokkal néztem a kirakat túloldalán díszelgő protoss csábító sárga szemeibe.

3 napja
24

pendrivedealer
Stardew Valley és aniMonológ!

Sziasztok! A mai bejegyzés egyik jelmondata, hogy online kertészkedni igenis jó!

8 napja

elvis
Monza Action (GT Sport)

Volt pár izgalmas verseny a hétvégén, de ezt az akciót ki kellett emeljem!

9 napja
6

Stadia HUN
Cyberpunk 2077 (Stadia)

Good morning, Night City! Megérkezett a Stadia legjobb játéka?

2021.02.20.
5

vem
Retro PC #12: HD 6450 vs 9600 GT

Mire képes egy gép, ami olcsóbb mint egy AAA játék? És vajon hogy teljesít a 9600 GT a HD 6450 ellen? Mennyit dob ez a konfigon? Nézd meg a videót és kiderül!

2021.02.16.
2

Necroman Mk2
HuniePop 2: Double Date

NYERTESSEL FRISSÍTVE! Szeretnéd megmenteni a világot, miközben a két nős randi és a hármas szex mesterévé válsz? (18+)

2021.02.14.
35

Stadia HUN
Baljós árnyak

A Stadia jelenlegi helyzete és jövőbeli kilátások

2021.02.12.
19

Stadia HUN
Reigns (Stadia)

Király király-szimulátor, tinder-stílusban.

2021.02.09.

CHASE
Az Évtized filmjei - 10-6.

Az utolsó előtti etap következik.

2021.02.07.
8

Necroman Mk2
Strike Suit Zero

Ace Combat az űr hidegében

2021.02.02.
1

CHASE
A kétezres évek legjobb filmjei

Úgy gondoltam, az Évtized filmjei felsorolás - természetesen soha el nem készülő - finisébe érve, fokozva a várakozásokat és az elvárásokat kiblogolom, hogy sztem mik voltak a 2000-es évek ugyanezen mérföldkövei.

2021.02.02.
19

elvis
TimeCop1983

Synthwave/electro gyöngyszem! Füleljétek, hallgassátok!

2021.02.02.
4

Cash Bacsi
Giblins - Teszt (iOS)

Az ötlet nem eredeti, de a játék nagyon!

2021.02.01.
3

carville
A Gamestop részvények bohócai

Hosszú és szakszerű(bb) ellenvélemény a címlapi cikkel kapcsolatban.

2021.01.31.
16

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2021.01.23.
17

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2021.01.21.
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém.

2021.01.21.
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

2021.01.19.
7