Adeusz2013.01.01. 18:19

Gondolatok a sötét lelkekről

Nagyon kevés játék tudja elérni, hogy kikapcsolás után is folyamatosan azon pörögjön az agyam, hogyan tudok megoldani egy szituációt, merre vezessem az utam legközelebb. Ezért is nagyon örülök, hogy rávettem magam a Dark Soulsra, mert ez a kaland ilyen. Ezidáig elriasztottak a nehézsége miatt panaszkodó és emiatt a DS-t szar játéknak tituláló vélemények, de két hete perverz módon kitaláltam, hogy egy kis hardcore, embert próbáló szórakozásra van szükségem. Nos megkaptam.

Egyenlőre a felszínt kapargatom, most jutottam el Blighttownba, ami kb a negyedik-ötödik helyszín a sorban. Úgyhogy nincsenek nagyon mély tapasztalataim, de azért szeretnék áradozni róla. A játék valóban nehéz, de nem genyó módon. Tudható minden helyszínről, hogy megoldható, mivel sokan végigjátszották a játékot és ez végig erőt ad. Több helyen megírták már és nagyon igaz, hogy ha meghalok, azt csakis saját magamnak köszönhetem. Ha egy hosszú killing spree után elbizakodottan vagy éppen sokadik halál után felkúrt aggyal rohanunk előre, gyorsan kapjuk a kijózanító csapásokat. Ez persze valakit még jobban felhúz és inkább kitépi a lemezt a meghajtóból, majd ír egy fikázó vagy csalódott bejegyzést. Az biztos, hogy kell egy kis lelki nyugalom a játékhoz.

Véleményem szerint a második bossig (Taurus démon) valóban nehéz a játék, addig ugyanis totálisan magunkra vagyunk utalva, az agresszív élőholt ellenségek pedig könyörtelenül kihasználják a hibáinkat. Ha az első két tábortűztől rossz felé indulunk, akkor pl a csontvázak a temetőben vagy egy másik leágazásnál egy Black Knight látja el csúnyán a bajunkat. A második boss legyőzése pedig akár reménytelennek is tűnhet a megfelelő taktika alkalmazása nélkül. Nekem két próbálkozás után annak tűnt, aztán harmadszorra nagyon könnyen sikerült, a klasszikus toronyról fejére ugrás módszer többszöri használatával.

Ezután azonban elérhetővé válik a co-operative mód, ami roppantul megkönnyíti a bossfightokat. Élőholt alakunkban segíthetünk másoknak, ezáltal kitapasztalva a főellenfelek harcmodorát. Nem mellesleg sikeres abszolválás esetén értékes fizetőeszközzel, valamint humanity ponttal gazdagodunk. Ha felkészültnek érezzük magunkat, az így megszerzett humanity pont felhasználásával pedig emberi alakot ölthetünk és mi is behívhatunk segítőket. Persze így sem garantált az azonnali siker, de tapasztalatom alapján 2-3 alkalom után, megfelelő segítőkkel simán lekaszabolhatjuk a pálya végi főgonoszt.

Természetesen így is sokszor meg fogunk halni, de eddigre kitapasztaljuk hogy a lelkeket (fizetőeszközt) megfelelően felhasználva, nem veszítünk ezzel sokat. Több tízezer lélekkel a tarsolyban nyilván nem ugrunk be egy ismeretlen ellenfelekkel tömött szobába. Előtte inkább felhasználhatjuk azt a fegyverzet, egyéb felszerelés és a karakterünk megerősítésére, majd így indulhatunk az ismeretlen pályarészek felfedezésére. Okosan haladva, néha belépve mások mellé segítőnek, feltérképezhetjük az előttünk elterülő ismeretlent és sosem leszünk lélekszűkében. Ekkor már beszippant a játék, érezzük a ritmusát és valószínűleg ésszel játsszuk, megtervezve a következő lépéseinket.

Szóval a nehézségről összességében annyit mondanék, hogy akit eddig mások véleménye tartott vissza a Dark Souls-tól, az ne habozzon tenni egy próbát vele, mert kivételes játékélményt szerezhet (ma már olcsón beszerezhető a DLC-vel bővített verzió). A negatív vélemények zöme gyaníthatóan azoktól jön, akik a fenti (második) boss előtt elvéreztek és a játékot félredobták, majd szarnak titulálták. Ezt támasztja alá az alábbi Xbox 360 achievement eloszlás. Az első 15 perc után kapunk hármat ezekből, majd a játékosok 30%-a ezután elakadt és nyilván keserű szájízzel hagyta abba a próbálkozást.

Ha viszont továbbvisszük, teljesen beszippant az atmoszféra és órákkal kilépés után is agyalhatunk, mit lehetne másként csinálni, hogyan lehet továbbmenni?

ui: Van a youtube-on egy magyar nyelvű ”teszt” is, amit az illető a nyúlfarknyi első pályán szerzett tapasztalatai alapján készített. Mondanom sem kell mennyire reális tesztet lehet így készíteni. Hogy idézzek tőle: egy szart!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Superman halála

4 órája

Necroman Mk2
The Swapper

3 napja

Fabri
Japán gamer szemmel

7 napja
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8