Régóta terveztem már, hogy indítok egy rendszertelen jelleggel jelentkező rovatot, ami ambiciózus fejlesztők támogatásra érdemes játékait mutatja be. A csavar, hogy ezek a fejlesztések a közösség segítségével valósulhatnak meg, ennek a legfőbb felülete pedig a Kickstarter. Itt, az oldalon nincs nagyon keletje a játékok előrefinanszírozásának, emiatt sokan nem is tudják, micsoda meglepetések és potenciális kedvencek várják, hogy elkészülhessenek. Ezért időről-időre bemutatok néhány, éppen a fejlesztési költségeket kalapozó rejtett gyémántot.
Mivel ez az írás gyakorlatilag egy bemutató, maximum személyes reményeket tudok fűzni a készítők ígéretei közé, és mint a legtöbb előzetes, úgy a Kickstarter bemutatók is pozitív hangvételűek.
Első alkalommal a 2013-ban megalakult, háromfős Thrive Games játékát, a Dragon of Legends-et szeretném a figyelmetekbe ajánlani. A játék egy, a viking mitológiára erősen építő 2D-s akció szerepjáték lesz masszív online támogatással. A fejlesztők nem titkolt szándéka, hogy a játékosok együtt formálják Hávamál világát és megakadályozzák a Ragnarök, vagyis a világvége bekövetkeztét. A Dragon of Legends PC-re, Mac-re, Linux-ra, és mobil eszközökre készül, teljes cross-platform támogatással.
Egy szerepjátékhoz híven a játékos megalkothatja karakterét, aki Hámavál négy népe egyikének képviselője. A szereplőknek a választott népcsoport és osztály alapján saját háttértörténetük, sztorivonaluk, és motivációik lesznek. A játékmenet alapját a folyamatosan megszerezhető felszerelések, bővíthető képességek, és a valós idejű harc elsajátítása adják.
De nézzük, kik népesítik be Hámavál világát! A norse nép leginkább a vikingekre emlékeztet, akik kegyelmet nem ismerve fosztogatnak, nem hátrálnak meg a harcban, és nem adják meg magukat. A fomoriánok nagydarab behemótok, akiket az istenek elüldöztek eredeti lakóhelyükről és most a messzi, északi hegyek között húzzák meg magukat. A kelták büszke harcosok, akik fejlett iparizált infrastruktúrát tudhatnak maguknak és harmóniában élnek a mágikus forrásokkal. Az elszigetelten élő, ősi tudást védelmező danuk a közelgő fenyegetés miatt kénytelenek felvenni a kesztyűt.
A Dragon of Legends-ben nem lesz taktikai képernyő és körökre osztott küzdelem. Minden valós időben zajlik majd, ezért nem árt gyorsan megtanulni karakterünk képességeit és alaposan begyakorolni azokat, mert nem egyszer lesz szükségünk a reflexeinkre. Hogy pedig milyen mutatókkal, és harci fogásokkal indulunk harcba, azt a szerepjáték jelleg határozza meg. Harci stílusunkat alapvetően meghatározza, hogy melyik népnek vagyunk a tagjai, és ez tovább bontható karakterosztályokra, amik saját tulajdonságokkal rendelkeznek, de alapvetően ugyanazt a szerepet töltik be, mint egy másik népcsoport hasonló osztálya. Magyarán minden frakciónak lesz tankja, mágusa, távolsági karaktere, stb.
Ezt a változatosságot támogatja a skill rendszer is. Mindegyik karakter rendelkezik aktív és passzív képességekkel, ezeken túl pedig két speciális harci mozdulatot is megnyithat, amiket megfelelően variálva arathat győzelmet.
Természetesen a tárgykészítés sem marad el, a játékosnak először be kell szereznie a szükséges alapanyagokat, amit különböző tevékenységekkel, pl. horgászattal tehet meg, majd immáron felszerelkezve elkészítheti a vágyott fegyvert vagy egyéb felszerelést. Emellett érdemes masszív loot esőre számítani, ami nemcsak mutatóikban, de küllemükben is különböző tárgyakat jelent.
Hogy erősítsék a szerepjátszás illúzióját, a készítők egy automatikusan és folyamatosan frissülő naplót implementálnak a játékba, ami rögzíti fontosabb cselekedeteinket, amiknek később kihatásuk lehet a lehetőségeinkre vagy sorsunkra is.
A játék témájának megfelelően a zenei világ is az északi mondakört idézi, aki szereti a műfajt, az szerintem most sem fog csalódni. Tessék belehallgatni itt!
És ilyenkor jönnek a szokásos dolgok, az ún. tier-ek, amik meghatározott összeget képző támogatást jelentenek. 10$-ért már korai béta hozzáférést nyersz, és megkapod magát a játékot is, de persze a lelkesebbek már komolyabb pénzt is beletehetnek a fejlesztésbe. A csapat 12.000$ elérését tűzte ki célul, amit már nem egészen a kampány harmada alatt sikerült átlépni, de ahogy lenni szokott, a plusz támogatással újabb és újabb extra tartalmak fejlesztését lehet lehetővé tenni, bár a fejlesztők úgy döntöttek, hogy mindig csak a következő lépcsőt mutatják meg. Most már biztosan megkapjuk a warlock karakterosztályt, több szörnyet, és kibővített pve területeket.
Bár a Dragon of Legends a közös játékra és az immerzív online világra koncentrál, lesz egyszemélyes kampány, és co-op is. Azt pedig már csak mellékesen említem meg, hogy a vállalkozó kedvűek a jövőben saját felhasználói tartalmat kreálhatnak, ami a rostán átjutva bekerül magába a játékba is.
Visszaolvasva elég marketing szagú lett az írás, de elsőre talán megteszi. A Dragon of Legends számomra egy elég érdekes vállalkozásnak ígérkezik, és mit tegyek, ha mindig is odavoltam azért a Secret of Mana-t vagy Chrono Trigger-t idéző grafikai stílusért, amit a játék képvisel! Na és persze a felvázolt játékmechanika is hozzám közel álló húrokat pendít meg, mindezt pedig megkoronázza az a számomra új megközelítés, ami egy ilyen típusú játékban támogatja, hogy barátainkkal karöltve kalandozzunk.
Én valószínűleg befizetek rá.
A Dragon of Legends Kickstarter oldala itt érhető el: