Tegye fel a kezét, aki még nem hallott a nyolcvanas, kilencvenes évek „lapozgatós” szerepjáték könyveiről. Akinek jelentkezik, az gyorsan üsse fel a böngészőjét és olvasson utána, miből maradt ki, szem nem marad szárazon. Akik viszont régi ismerősként üdvözlik Steve Jackson és Ian Livingston által útjára indított sorozatokat, azoknak bátran ajánlom figyelmébe a Sorcery!-t.
A négy epizódból álló Sorcery! Steve Jackson - ki gondolta volna - Sorcery! kalandkönyvein alapul, amelyek itthon is megjelentek annak idején. Amiért a játék az év végi listámra került, az annak az érdeme, hogy az inkle stúdió gondozásában megjelent feldolgozás úgy volt képes egy élvezhető videojáték formájába oltani a történetet, hogy közben nem távolodott el az alapműtől, ahol azonban szükséges volt, ott kibővítette és átgyúrta. Persze mi sem lenne egyszerűbb, mint egy az egyben implementálni a könyveket, hozzácsapni egy randomgenerátort a kockadobásokhoz és az egészet megszórni egy kis interaktivitással.
Az inkle ellenben összehozta az év legjobb szerepjátékát, ami kivételesen jól működik a számítógépünkön, vagy hordozható eszközünkön. A karakterünket a csodás, kézzel rajzolt térképen húzzuk a következő pontig, és jó szerepjátékhoz méltón rengeteget fogunk olvasni. A Shamutanti dombokat járva, Kharé utcáin bolyongva, vagy a Bakland pusztaságait róva olyan érzésem volt, mintha egy egyszemélyes táblás játékhoz ültem volna le, csak itt éppen időnként megváltozik a térkép és minden interaktív.
A közönség megszólítása nem von maga után automatikusan nagy könnyítéseket, a Sorcery! ugyanaz a kegyetlen szerepjáték, mintha a könyveket vennénk a kezünkbe, a döntéseinknek valóban súlya van, nem szerezhetünk meg mindent, és nem hozhatjuk meg mindig a jó döntéseket. Ellenben, aki elgyengül, bármikor visszapörgetheti az idő kerekét egy adott döntési ponthoz, hogy megnézze, mi történik, ha másként cselekszik. Mindez pedig egy roppant egyszerű, de a véletlen kockadobásnál logikusabban működő harcrendszerrel fejelték meg.
Sok-sok év után nagyon kellemes élmény volt ismét elmerülni a koronáért zajló küzdelembe, ami nem csak egy garantáltan minőségi szerepjátékot jelentett, de egy kifogástalanul megvalósított feldolgozást is.