Csak én érzem úgy, hogy elvesztettünk valamit?
Az első két részt és a psp mellékszálakat imádtam, aztán a 3. rész valamiért nehezebben fogott meg, talán azért, mert akkor toltam végig a két psp részt és elég volt akkor a hack and slashből. A god of war collectionnel még egyszer végigjátszottam az első 2-t vitán, aztán pihent a sorozat mostanáig. Az ascension kimaradt.
Most láttam, hogy sok embernek év játéka az új GoW, gondoltam, akkor muszáj kipróbálni. Előtte azért 2 nap alatt végigtoltam a 3. részt, történet ugye, és a végére annyira élveztem, hogy nekem gyakorlatilag az lett az év játéka.
Az új rész viszont egy Zelda klón. Nem járok benne nagyon elől még, nyögvenyelősen megy, mert ez nekem nem God of War. A 3. részben az elejétől érződött Kratos ereje, a végén pedig hatalmasabb volt az isteneknél. Itt meg ha épp szerencsétlenül jön ki a lépés, lenyomja pár draugr, ami azért a legtöbbször töltelék ellenfél szokott lenni. A fejlesztés sokkal bonyolultabb, mint eddig, ami alapvetően nem baj, ahogy semmi sem baj ebben a játékban, de az egyszerűség szépségét veszi el, ami eddig jellemző volt a sorozatra.
A God of War egy nagyon jó játék, de nagyon sajnálom, hogy ez a stílusteremtő sorozat most egy másik stílusteremtő sorozat klónja lett. A switches Zelda jobb, és egy God of Wartól nem ezt vártam. Kérem vissza a brutális Kratost, aki széjjeltép mindenkit, dühös mindenkire és fix kameranézetben harcol láncos fegyverekkel a gombokat csépelve, mert az a God of War. És annak ellenére érzem ezt, hogy látom, mennyire igyekeztek (és sikerrel) a sorozat elemeit megjeleníteni az új környezetben is, érződnek is, de csak érződnek, csak 'olyan god of waros', de nem az. Ismétlem, nem rossz játék, sőt, csak minden pillanatban hiányérzetem van, mikor játszok vele.